Hop til indhold

En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Ja da. Jeg prøvede bare at sige, at jeg ikke kunne forestille mig, at Ninjamor foreslår at man bare efterlader en hund, der ikke kan være alene :-)

 

Det er jeg skam også helt sikker på hun ikke gør. Men jeg er bare træt af hendes sarkastiske bedrevidende kommentarer, bare fordi man er en erfaren adfærdsbehandler, behøves det ikke er betyde at alle andres meninger ikke kan være gode og betydningsfulde. Og det betyder bestemt ikke at man kan tillade sig at tillægge folks indlæg en holdning der ikke er der. Måske det bare er et af de tilfælde hvor man skal prøve det selv for at forstå. Hun er velkommen til at kontakte mig privat hvis hun har et problem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vidste ikke at du kun udtaler dig som adfærdsbehandler herinde, det må du undskylde; Så kan vi andre jo bare pakke sammen, så kan du svare alles spørgsmål om adfærd eller hvad?

 

 

Hvordan mener du, at jeg skal kunne skille den del af mig som "kun" er hundeejer med den del af mig som er adfærdsbehandler? Jeg er den samlede pakke på godt og ondt

 

Historien herinde viser, at I andre ikke bare kan pakkes sammen og det ved du.

 

 

Jeg siger ikke at man IKKE skal forsøge at træne ud af et problem; Jeg siger bare hvorfor ikke undgå de problemer man kan? I hvert fald til hunden er færdigtrænet, og det kan tage mange måneder, hvis ikke år, alt efter hvor stort problemet er.

 

Det markerede er jeg da enig i, dette er ofte en del af den træningsplan en hund med problemer får

 

 

Men i mine øjne er sandsynligheden for at en hund der ikke trives iblandt konflikter og har svært ved andre hunde, efter træning pludselig vil elske at befinde sig i en hundeskov og rende frit og uguidet iblandt andre hunde, ret minimal. Hvorfor så ikke bare acceptere at man skal holde sig til en gruppe af hunde, som ens hund kan lide og kendes ved? Hvorfor SKAL ens hund smides ud i situationer som man godt ved den udfordres i?

 

Hvorfor gå fra den ene yderlighed, at en hund har det svært med andre hunde, til at stræbe efter den anden yderlighed, at hunden lærer at elske alle andre hunde? Sådan hænger verden som regel ikke sammen, men en hund kan lære at have det ok med at være sammen med andre samt at lytte efter sit menneskes anvisninger i forskellige situationer.'

 

Nu snakker vi ikke alene hjemme problemer, men et problem med at en hund i en speciel situation ikke kan håndtere det; En situation man selv sætter hunden i.

 

Jae?

 

Og JA: Hvis din hund har alenehjemme problemer, så forslår jeg da bestem at man bliver hjemme og træner det, fremfor bare at tage afsted på arbejde; Det håber jeg da også at du som erfaren adfærdsbehandler ved, selvom du indikere at man ikke skal tage hensyn til det i din sidste sætning, hvor du meget sarkastisk antyder at det er forkert at blive hjemme og tilpasse sig sin hunds behov, på det tidspunkt man har den; Du er en meget dårlig erfaren adfærdsbehandler hvis du mener at man arbejder med problemet ved at tage på arbejde i hvert fald :lol:

 

Hvis det er sådan du mener, du kender mig, så kan jeg næppe sige noget, som ændrer din opfattelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg skam også helt sikker på hun ikke gør. Men jeg er bare træt af hendes sarkastiske bedrevidende kommentarer, bare fordi man er en erfaren adfærdsbehandler, behøves det ikke er betyde at alle andres meninger ikke kan være gode og betydningsfulde. Og det betyder bestemt ikke at man kan tillade sig at tillægge folks indlæg en holdning der ikke er der. Måske det bare er et af de tilfælde hvor man skal prøve det selv for at forstå. Hun er velkommen til at kontakte mig privat hvis hun har et problem :5up:

 

Det lyder i mine øren, som om du har et reelt problem med mig, jeg har intet med dig, men vil have lov til at kommentere/besvare. Jeg kan kun beklage, at du synes jeg er sarkastisk og bedrevidende. Jeg var sarkastisk i mit svar til dig, ja, men det er sjældent jeg ellers er dette.

 

Bedrevidende, tjah.. Den er lidt svær ikk? For jeg bør da være bedre vidende end dig, da du ikke arbejder med mit fag. Ligesom du er bedre vidende end jeg omkring rejsebranchen.

 

Jeg mener ikke, jeg har tillagt dig en holdning, men du er mere end velkommen til at skrive pb. til mig, hvis du vil tale om det

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mener du, at jeg skal kunne skille den del af mig som "kun" er hundeejer med den del af mig som er adfærdsbehandler? Jeg er den samlede pakke på godt og ondt

 

Historien herinde viser, at I andre ikke bare kan pakkes sammen og det ved du.

 

Du stiller mig et spørgsmål, jeg svarer og du svarer mig tilbage "Tak for belæringen Shii, du taler til en erfaren adfærdsbehandler"

 

Hvis du ikke gider høre mit svar fordi du åbenbart ved det hele, så lad dog være at stille mig et spørgsmål? Det er da en supe rmærkelig holdnign bare at stille et spørgsmål men være sur over svaret fordi du (åbenbart) allerede kendte det; Så sig at du blot synes jeg ikke er uddybende nok, at jeg tager fejl eller at du er uenig. Men du spørger til MIN holdning, hvorfor JEG mener sådan og selvfølgelig svarer jeg dig; Alt andet ville da være uhøftligt. Dit tilbagesvar er direkte flabet og bare fordi du er erfaren adfærdsbehandler gør dig altså ikke bedre end alle andre herinde.

 

Hvorfor gå fra den ene yderlighed, at en hund har det svært med andre hunde, til at stræbe efter den anden yderlighed, at hunden lærer at elske alle andre hunde? Sådan hænger verden som regel ikke sammen, men en hund kan lære at have det ok med at være sammen med andre samt at lytte efter sit menneskes anvisninger i forskellige situationer.'

 

Men det er jo netop det; Vil du ikke mene at hvis ejeren har et ønske om at kunne sidde og nyde en snak stille og roligt i en hundeskov, så har det ret lange udsigter, med en hund som kræver støtte og træning? Selvfølgelig kan man træne hunden, men at tro at den nogensinde vil kunne rende rundt alene og lade andre hunde være, synes jeg er meget lyserødt. En hund med en sådan adfærd vil kræve meget støtte i rigtig lang tid, hvis ikke resten af livet, i sin omgang med fremmede hunde. Og ja jeg vil mene at hvis man forventer at der aldrig skal opstå problemer, så vil man skulle have en hund der elsker alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder i mine øren, som om du har et reelt problem med mig, jeg har intet med dig, men vil have lov til at kommentere/besvare. Jeg kan kun beklage, at du synes jeg er sarkastisk og bedrevidende. Jeg var sarkastisk i mit svar til dig, ja, men det er sjældent jeg ellers er dette.

 

Bedrevidende, tjah.. Den er lidt svær ikk? For jeg bør da være bedre vidende end dig, da du ikke arbejder med mit fag. Ligesom du er bedre vidende end jeg omkring rejsebranchen.

 

Jeg mener ikke, jeg har tillagt dig en holdning, men du er mere end velkommen til at skrive pb. til mig, hvis du vil tale om det

 

Jeg har et problem med at du laver et sarkastisk og flabet svar, korrekt!

 

Og bedre vidende? Nej, der er vi nok uenige.

 

Jeg arbejder i rejsebranchen, giver det mig nødvendigvis mere viden om helt specifikke ting? Nej! Det giver mig en generel bedre viden om ting f.eks. ved jeg generelt hvordan man bestiller og finder et transfer firma i en lufthavn; Men en person der rent faktisk har været på ferie og fundet transferen i den lufthavn har da lige så meget viden om dette, som jeg har, og kan nok endda forklarer noget bedre hvordan man finder den transfer.

 

Så nej, du er ikke nødvendigvis bedre vidende om alt der handler om hunde, bare fordi du er adfærdsbehandler.

 

Man får svar som man råber i skoven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du stiller mig et spørgsmål, jeg svarer og du svarer mig tilbage "Tak for belæringen Shii, du taler til en erfaren adfærdsbehandler"

 

Hvis du ikke gider høre mit svar fordi du åbenbart ved det hele, så lad dog være at stille mig et spørgsmål? Det er da en supe rmærkelig holdnign bare at stille et spørgsmål men være sur over svaret fordi du (åbenbart) allerede kendte det; Så sig at du blot synes jeg ikke er uddybende nok, at jeg tager fejl eller at du er uenig. Men du spørger til MIN holdning, hvorfor JEG mener sådan og selvfølgelig svarer jeg dig; Alt andet ville da være uhøftligt. Dit tilbagesvar er direkte flabet og bare fordi du er erfaren adfærdsbehandler gør dig altså ikke bedre end alle andre herinde.

 

 

 

Men det er jo netop det; Vil du ikke mene at hvis ejeren har et ønske om at kunne sidde og nyde en snak stille og roligt i en hundeskov, så har det ret lange udsigter, med en hund som kræver støtte og træning? Selvfølgelig kan man træne hunden, men at tro at den nogensinde vil kunne rende rundt alene og lade andre hunde være, synes jeg er meget lyserødt. En hund med en sådan adfærd vil kræve meget støtte i rigtig lang tid, hvis ikke resten af livet, i sin omgang med fremmede hunde. Og ja jeg vil mene at hvis man forventer at der aldrig skal opstå problemer, så vil man skulle have en hund der elsker alle.

 

Du blander nogle ting sammen.

 

Jeg spurgte dig, hvorfor du mener, man ikke kan borttræne lige netop denne adfærd. Du svarer tilbage med at man ikke kan lære en hund at have en anden følelse.

Selvfølgelig kan man træne stort set alt adfærd, men du kan altså ikke træne din hund til at elske alle andre hunde.

 

Det andet du har skrevet, vil jeg ikke kommentere på, du kan henvende dig på pb. hvis du har mere du vil af med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså,... :vedikke: har I info andre steder fra end fra denne tråd?.

 

Min Lucca har jeg fået fra et skønt hundehjem i Rumænien. Hun er en skøn og dejlig hund, fuldstændig som havde jeg købt hende i Dk.

Hvorfor tager I så udgangspunkt i hvordan gadehunde, med en dårlig baggrund skal håndteres, når det nu ikke har noget med sagen at gøre?.

De fleste gider hun ikke snakke med på gåturen, så vi lader være med det. Jeg går i en hundeklub hvor hun kender hundene og de trives.

Hvorfra får I at TS tilsidesætter Luccas behov på bekostning af sine egne?.

 

 

Er vi i hundeskoven er der aldrig nogle problemer, der er alle hendes bedste venner.

De mennesker jeg går med i hundeskoven kan slet ikke genkende den beskrivelse.

Den tur i hundeskoven med de andre hunde er der ingen problemer med, hun er så veltilpas..

 

Hvorfra får I at Lucca får overskredet sine grænser og ikke bryder sig om at komme i hundeskoven?.

 

Jeg er simpelthen målløs over så dårlige I er til at bearbejde information og forstår overhovedet ikke at TS tager det så pænt. Jeg ville være blevet rasende.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dette tilfælde ser det ud til at være let: hold dig i bevægelse sammen med vuffer, gå med hunde hun kan lide og kender - det er da en let løsning på et problem, der ellers kunne laves en masse træning på - men nogle gange må det jo også gerne være let for ejer.

Hmm, som jeg lige ser situationen for mit indre blik, så vil Lucca jo alligevel ikke undgå at de evt. tæver de følges med møder en anden tæve de kommer i konflikt med, og så er problemet jo ikke løst for hverken Lucca eller TS.

 

Ja folk har jo forskellige måder at gøre tingene på, men jeg kunne godt nok aldrig drømme om at "sidde og snakke" medens min hund væltede rundt sammen med 10 andre hunde. Risikoen for at der sker ubehagelige ting er enorm!

I din verden måske, men er det kendte hunde (og det er det jo hvis man læser indlæggene) så har de fleste herinde nok ikke det store problem med det. Det er da set i hvert fald når der bliver lavet fællesture,... som der sjovt nok ikke er nogen der himler op om er uansvarligt eller farlige på nogen måde.

 

Selvfølgelig kan man træne stort set alt adfærd, men du kan altså ikke træne din hund til at elske alle andre hunde. Det svarer til at du kan lærer at være gode venner med alle; Og det kan du jo ikke være! Det handler om kemi, og selvfølgelig kan du lærer at tolererer de fleste, men at elske dem som venner, grine af deres jokes (og mene det) er jo ikke noget man kan trænes til.

Overdrivelse fremmer selvfølgelig forståelsen, men det handler jo ikke om at lære at elske alle men om at kunne håndtere dem man ikke kan lide. Og det er noget hundeejere generelt burde gøre lidt mere ud af imo.

 

Du kan lærer en hund at færdes i en flok, men når du har en hund der synes det er ubehageligt, og som ikke bryder sig om andre hunde og konflikter; Hvorfor så sætte sig i en park og sniksnakke, når ens hund ikke trives med det? Så bare undgå den situation, og problemet er løst. Hvis ejeren har et stort behov for sniksnakken, kan det jo så gøres hjemme i haven, eller når hunden er færdigluftet og smidt af derhjemme.

Har du belæg for at mene noget som helst af det du lige fyrer af her?. TS har lige beskrevet situationerne fuldstændig modsat af hvordan du har opfattet det,.. bare lige hvis du tænker over det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså,... :vedikke: har I info andre steder fra end fra denne tråd?.

 

 

Hvorfor tager I så udgangspunkt i hvordan gadehunde, med en dårlig baggrund skal håndteres, når det nu ikke har noget med sagen at gøre?.

 

Hvorfra får I at TS tilsidesætter Luccas behov på bekostning af sine egne?.

 

 

 

 

 

 

Hvorfra får I at Lucca får overskredet sine grænser og ikke bryder sig om at komme i hundeskoven?.

 

Jeg er simpelthen målløs over så dårlige I er til at bearbejde information og forstår overhovedet ikke at TS tager det så pænt. Jeg ville være blevet rasende.

Tror du helt seriøst selv at folk misforstår ting med vilje?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du helt seriøst selv at folk misforstår ting med vilje?

Lige når det gælder visse ting, så får nogle brugere i hvert fald altid opfattet det på en lidt alternativ måde.

 

Men du undrer dig måske ikke over den forskel der er mellem hvad TS skriver og det folk forholder sig til?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige når det gælder visse ting, så får nogle brugere i hvert fald altid opfattet det på en lidt alternativ måde.

 

Men du undrer dig måske ikke over den forskel der er mellem hvad TS skriver og det folk forholder sig til?.

Jeg ved ikke hvad andre folk gør, men jeg vil i hvert fald ikke have siddende på mig, at jeg misforstår ting udelukkende fordi jeg så kan sidde og digte en historie, der skaber lidt røre i andedammen eller hvad det er du antyder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vi i hundeskoven er der aldrig nogle problemer, der er alle hendes bedste venner

Lyder det ikke lidt, som om hun betragter hundeklubben som "sit" område, hvorimod hun er klar over, at hundeskoven er en åben fest for alle?

 

Hvordan er hun hjemme, hvis der kommer hunde på besøg?

 

Men selvfølgelig skal du da ikke tænke på aflivning. Snor på, hvis du er usikker og lad hende nyde tilværelsen mange år endnu. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en hundeklub hvor vi sidder og snakker mens hundene leger. Jeg tror det er det med at vi er i bevægelse der er forskellen, for hundene bliver måske rastløse? :vedikke: Men jeg synes alligevel at det er uteroligt at det har så meget at sige.

Du har virkelig fat i noget dér. At sidde og kaffesnakke er megahyggeligt, men kun hvis hundene VIRkelig kender og kan lide hinanden. Ellers er det ofte født til at gå galt.

 

Jeg er helt enig med dig i, at bevægelse er en god ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tur i hundeskoven med de andre hunde er der ingen problemer med, hun er så veltilpas.. Men ja, måske vi skal nedgradere det alligevel :) Så slapper jeg måske også mere af

Det går jo fint i hundeskoven, så det ville da være fjollet at undlade det. Din hund lyder til at nyde turene dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste ikke at du kun udtaler dig som adfærdsbehandler herinde, det må du undskylde; Så kan vi andre jo bare pakke sammen, så kan du svare alles spørgsmål om adfærd eller hvad?

Ro på. Du vidste jo godt, at Irene er uddannet adfærdsbehandler, så det kan da aldrig undgå at skinne igennem hendes svar. Hvorfor så vred?

 

Og JA: Hvis din hund har alenehjemme problemer, så forslår jeg da bestem at man bliver hjemme og træner det, fremfor bare at tage afsted på arbejde; Det håber jeg da også at du som erfaren adfærdsbehandler ved, selvom du indikere at man ikke skal tage hensyn til det i din sidste sætning, hvor du meget sarkastisk antyder at det er forkert at blive hjemme og tilpasse sig sin hunds behov, på det tidspunkt man har den; Du er en meget dårlig erfaren adfærdsbehandler hvis du mener at man arbejder med problemet ved at tage på arbejde i hvert fald :lol:

Hold da helt op for en grim smøre. Hvorfor så vred? Det er ubehageligt at læse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad andre folk gør, men jeg vil i hvert fald ikke have siddende på mig, at jeg misforstår ting udelukkende fordi jeg så kan sidde og digte en historie, der skaber lidt røre i andedammen eller hvad det er du antyder.

Jeg antyder egentlig ikke andet end at folk har en skidt vane med at øse ud af deres gode råd (en del tillader sig oven i købet den frækhed at ytre at TS ikke tager hensyn til sin hund) uden at have læst hvad der står i startindlægget. Er du skyldig i det (det kan jeg ikke overskue om du er, men nu var det også til en hel del brugere jeg henvendte mig) så værs'go at føl dig ramt. Det må man da gå i gang at arbejde lidt med hvis man vil strø om sig med gode råd,.. det er trods alt ikke papkasser det drejer sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså,... :vedikke: har I info andre steder fra end fra denne tråd?.

 

 

Hvorfor tager I så udgangspunkt i hvordan gadehunde, med en dårlig baggrund skal håndteres, når det nu ikke har noget med sagen at gøre?.

 

Fordi hun er en gadehund fra Rumænien.

Jeg siger ikke, at hun har en desideret dårlig baggrund, men gadehunde kan have lidt af hvert med i bagagen, som man ikke kender til og som kan ligge til årsag for deres adfærd.

 

http://www.hunde-forum.dk/praesenter-dig-selv/38884-her-er-jeg.html?highlight=Pernille+og+Lucca

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg antyder egentlig ikke andet end at folk har en skidt vane med at øse ud af deres gode råd (en del tillader sig oven i købet den frækhed at ytre at TS ikke tager hensyn til sin hund) uden at have læst hvad der står i startindlægget. Er du skyldig i det (det kan jeg ikke overskue om du er, men nu var det også til en hel del brugere jeg henvendte mig) så værs'go at føl dig ramt. Det må man da gå i gang at arbejde lidt med hvis man vil strø om sig med gode råd,.. det er trods alt ikke papkasser det drejer sig om.
Tråden her er ret forvirrende at læse med en masse betegnelser, som jeg ikke rigtigt kender. Jeg ved f.eks. ikke hvad et hundehjem i Rumænien er og jeg går egentligt (ligesom mange andre) ud fra at det er et slags internat for herreløse hunde. Jeg ved heller ikke hvad en hundeklub er og har derfor svinget lidt mellem at tro, at det var en træningsklub eller gåture i hundeskoven, hvor det så viser sig at være i en park.

 

At man forstår noget andet ved ordene end dig, behøver da ikke nødvendigvis betyde, at man ikke gider læse hvad der bliver skrevet. Måske forstår man ganske enkelt bare ikke helt hvad der menes.

 

Og skal vi så komme tilbage til emnet, så TS forhåbentligt kan få løst problemet med hendes hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hun er en gadehund fra Rumænien.

Jeg siger ikke, at hun har en desideret dårlig baggrund, men gadehunde kan have lidt af hvert med i bagagen, som man ikke kender til og som kan ligge til årsag for deres adfærd.

 

http://www.hunde-forum.dk/praesenter-dig-selv/38884-her-er-jeg.html?highlight=Pernille+og+Lucca

Okay, der stod bare at hun kom fra et skønt hundehjem i startindlægget. Selvfølgelig kan en genbrugshund have ting og sager med i bagagen, men denne hund virker efter TS udtalelser meget velfungerende ellers, hvorfor det virker lidt overdrevet at skulle tage hensyn til den som man ville en skadet gadehund.

 

 

 

Tråden her er ret forvirrende at læse med en masse betegnelser, som jeg ikke rigtigt kender. Jeg ved f.eks. ikke hvad et hundehjem i Rumænien er og jeg går egentligt (ligesom mange andre) ud fra at det er et slags internat for herreløse hunde. Jeg ved heller ikke hvad en hundeklub er og har derfor svinget lidt mellem at tro, at det var en træningsklub eller gåture i hundeskoven, hvor det så viser sig at være i en park.

 

At man forstår noget andet ved ordene end dig, behøver da ikke nødvendigvis betyde, at man ikke gider læse hvad der bliver skrevet. Måske forstår man ganske enkelt bare ikke helt hvad der menes.

Ja, det forstår jeg godt kan være lidt svært at danne sig et indtryk af, men hvorfor vælge at overse at TS flere gange skriver at hunden ellers fungerer fint i selskab med andre hunde, og at den ikke tvinges til at være sammen med andre hunde der ikke interesserer den.

 

Og skal vi så komme tilbage til emnet, så TS forhåbentligt kan få løst problemet med hendes hund.

Vi er overhovedet ikke udenfor emnet. Det er jo ikke helt ligegyldigt at folk sidder og giver råd om ting ud i den blå luft uden grobund i noget der har med Lucca at gøre,.. hvad kan TS bruge det til?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du blander nogle ting sammen.

 

Jeg spurgte dig, hvorfor du mener, man ikke kan borttræne lige netop denne adfærd. Du svarer tilbage med at man ikke kan lære en hund at have en anden følelse.

 

Det andet du har skrevet, vil jeg ikke kommentere på, du kan henvende dig på pb. hvis du har mere du vil af med.

 

Jamen hvis du er uenig med hvad jeg skriver, så skriv dog det i stedet for at være flabet. Jeg svarer dig jo faktisk blot for at oplyse dig om baggrunden for MIN holdning, ikke for at anfægte din! Vi har alle forskellige holdninger, og det er da kun godt! Men at kaste tilbage i hovedet at jeg taler til en erfaren adfærdsbehandler, synes jeg er direkte nedladende, og dårlig opførsel, det beklager jeg at jeg synes, men det er baseret på at jeg rent faktisk gav dig et svar fordi jeg troede du var interesseret i at høre min holdning; Det var du ikke, det beklager jeg, jeg misforstod nok bare din hensigt!

 

 

Ro på. Du vidste jo godt, at Irene er uddannet adfærdsbehandler, så det kan da aldrig undgå at skinne igennem hendes svar. Hvorfor så vred?

 

 

Hold da helt op for en grim smøre. Hvorfor så vred? Det er ubehageligt at læse.

 

Selvfølgelig må det skinne igennem, men man kan da ikke bruge det som argument for at andre ikke må eller bør svare på ens indlæg! Hvilket er den følelse at jeg sidder med; Jeg skal svare anderledes på hendes indlæg for HUN er en erfaren adfærdsbehandler. Hvorfor betyder det at jeg skal svare anderledes på hendes indlæg, det kan jeg bare ikke forstå?

Det har intet at gøre med at det ikke må skinne igennem eller ej, og havde hun nu f.eks. skrevet "Som en del af mit arbejde er jeg en erfaren adfærdsbehandler, og jeg er dybt uenig i det du har skrevet", så havde jeg faktisk på ingen måde taget det personligt.

 

Det svarer til, som hun selv er inde på at du beskriver din ferie hvortil jeg svarer "Ej, du taler altså til en erfaren rejseleder", som om din beskrivelse af et feriested på ingen måde er noget værd, fordi jeg har mere erfaring med rejser end du har. Din mening har LIGE så meget ret som min. Vi befinder sig på et hundeforum, og det er fantastisk at have en erfaren adfærdsbehandler herinde; Men det betyder altså ikke at man kan trække det kort og være nedladende overfor andres holdninger og erfaringer!

 

Og jeg anklagede skam ikke Irene direkte for at være en dårlig adfærdsbehandler. Jeg skrev at det ville hun være hvis hun mente man blot kunne tage afsted og lade hunden være alene hjemme, jeg satte endda en smiley efterfølgende, netop for at indikere at det var så absurd en holdning, plus at jeg skrev: Du VILLE VÆRE, hvilket altså betyder at jeg netop mener at hun IKKE ER! Jeg synes faktisk at Iren er en ret dygtig adfærdsbehandler, og selvom jeg ikke kender hendes arbejde personligt, så har jeg arbejdet sammen med rigtig mange som kender til dette!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...