Hop til indhold

En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Sjovt nok er du ikke registreret som besøgende inde på TS's profil. Det troede jeg man automatik blev hver gang man så en anden brugers profil.

 

Det kender jeg intet til, jeg bruger søgefunktionen oppe i højre hjørne. Men flot, virkelig elegant at antyde at jeg sidder og lyver... Flot, virkelig flot gjort :stupid::roll: Søgefunktionen kan man bruge langt nemmere til at sortere folks indlæg, og du kan søge på f.eks. en bruger, og så et ord eller flere i et indlæg. Du skulle prøve det!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kender jeg intet til, jeg bruger søgefunktionen oppe i højre hjørne. Men flot, virkelig elegant at antyde at jeg sidder og lyver... Flot, virkelig flot gjort :stupid::roll: Søgefunktionen kan man bruge langt nemmere til at sortere folks indlæg, og du kan søge på f.eks. en bruger, og så et ord eller flere i et indlæg. Du skulle prøve det!

 

Slap nu lidt af, jeg forholder mig jo kun til de ting du skriver, og det er muligt jeg har forkert fat i hvad der er op og ned.

 

Nu har jeg læst tråden igen, og jeg læser hvor der er linket til velkomstpræsentationen af Luca hvor der står hun er gadetøs,....

 

Jeg læser altså op på hunden før jeg svarer og havde selv læst den introduktion som der linkes til, længe før den linkes i tråden,....

Først lyder det som om det er første gang du læser præsentationen da Tullemus linker til den, bagefter har du selv læst præsentationen inden du læser Tullemus' link. Du må da indrømme at det kan opfattes lidt som om du dækker din røv ind,... men jeg er skam ikke ked af at smide en undskyldning afsted hvis jeg har misforstået noget.

 

Ja, jeg havde egentlig ikke tænkt mig, at deltage mere i denne tråd, efter PBC`s meget sarkastiske og nedladende tone i hans svar på mine indlæg i går.

 

Men @Ascha og @Shii...hunden kommer fra et internat.

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/37952-mig-og-min-hund.html?highlight=Pernille+og+Lucca

 

Tak, men det har jeg sådan set aldrig været i tvivl om. Med min manglende forestillingsevne havde jeg ikke fantasi til at tænke andet end at et hundehjem i Rumænien måtte være et internat (med fare for at lyde sarkastisk eller nedladende).

Link til indlæg
Del på andre sites

TS nævner da selv at hunden får/har fået overskredet sine grænser. At jeg så misforstår det og går ud fra det skete i hundeskoven er beklageligt, men jeg er også kun et menneske. Det er godt nok ikke ud fra ond vilje at jeg misforstår ting og at du tillægger mig de hensigter må stå helt for egen regning.

Nævn mig en lille hund der bevæger sig udenfor matriklen, der ikke får overskredet sine grænser,.. det anser jeg nærmest for normalen, desværre.

 

Og nu gider jeg sådan set ikke modtage mere kritik fra dig om det, så det her bliver mit sidste indlæg om det emne.

Nej Therese, du stiller spørgsmål og forsøger at forklare og derfor går jeg selvfølgelig i dialog med dig for at fortælle hvad jeg synes der er underligt ved tråde som bl.a. denne her, og giver eksempler på hvad jeg synes er uheldigt. Men jeg kunne have valgt andre tråde hvor du måske ikke engang havde deltaget, så du skal ikke se det som kritik af dig som person. Jeg har bare ikke helt styr på hvem der har skrevet hvad i tråden som jo er ret lang (bl.a. derfor jeg kom med kommentaren om at følte du dig ramt, så var du velkommen til det). Den har jeg egentlig også tænkt over siden og fortrudt, for den var lige grov nok. :oops: En undskyldning er helt på sin plads, jeg håber du tager imod den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jøsses da, så STOP dog!!

 

Hvilken relevans har det for noget som helst, hvor folk ved fra hvor hunden er kommet fra?

 

Ved sørme også en masse om andres hunde, som ikke lige står i den tråd hvor de beder om hjælp til et eller andet og den viden tager jeg da med mig i min besvarelse.

 

Og hvis man er i tvivl om andres brugeres antagelser er korrekte, så kan man jo for pokker da spørge TS!

 

Havde planlagt et indlæg til TS og ville lige læse et par sider igennem, for at se om det jeg ville byde om med nu var nævnt i en eller anden form, så det ikke bare blev gentagelse.

Og hold da op, hvor jeg opgav at komme med noget som helst, andet end en opsang til en hønsegård der er gået i selvsving.

 

Jeg synes godt nok ikke "i" kan være det bekendt overfor TS.

Hold da jeres flueknepperi og små-personlige angreb udenfor tråden.

 

Sorry.... Men skulle lige ud med bøvsen, for synes godt nok lige netop de sidste par sider her, er HF's grimme side - Pinlig læsning.

 

 

 

 

@Pernille og Lucca jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål og fået den hjælp du skal bruge.

Ellers synes jeg lige du skal give et pip, så tråden forhåbentlig kan komme tilbage på sporet.

 

Hvordan har de sidste par dage gået og hvordan har du valgt at gribe det an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Slap nu lidt af, jeg forholder mig jo kun til de ting du skriver, og det er muligt jeg har forkert fat i hvad der er op og ned.

Først lyder det som om det er første gang du læser præsentationen da Tullemus linker til den, bagefter har du selv læst præsentationen inden du læser Tullemus' link. Du må da indrømme at det kan opfattes lidt som om du dækker din røv ind,... men jeg er skam ikke ked af at smide en undskyldning afsted hvis jeg har misforstået noget.

 

Det har du, jeg venter på din undskyldning!

 

Tak, men det har jeg sådan set aldrig været i tvivl om. Med min manglende forestillingsevne havde jeg ikke fantasi til at tænke andet end at et hundehjem i Rumænien måtte være et internat (med fare for at lyde sarkastisk eller nedladende).

Jeg tror da de fleste tænkte det som et internat, eller en organisation som hjælper hunde eller lignende. Det var hundens baggrund før internatet der var sat spørgsmålstegn ved. Jeg nævnte at jeg havde forstået det var en gadehund, du siger den kom fra en skilsmisse familie. Det ved jeg stadig ikke om er afklaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du, jeg venter på din undskyldning!

Den får du når du uddyber de to udmeldinger jeg nævnte før.

 

Jeg tror da de fleste tænkte det som et internat, eller en organisation som hjælper hunde eller lignende. Det var hundens baggrund før internatet der var sat spørgsmålstegn ved. Jeg nævnte at jeg havde forstået det var en gadehund, du siger den kom fra en skilsmisse familie. Det ved jeg stadig ikke om er afklaret.

Jeg sagde det kunne være at...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den får du når du uddyber de to udmeldinger jeg nævnte før.

 

Jeg skriver jo netop at jeg LÆSER IGEN! Altså at jeg har dobbelt tjekket de informationer at jeg har baseret mine svar på. Jeg læser det hele igennem IGEN, for at sikre mig at jeg ikke har taget fejl. Jeg beklager hvis du tror at jeg bare har siddet og svaret i blinde!

 

Jeg sagde det kunne være at...

 

Ja, og det kunne være at hvis man begynder at fantasere om de forskellige ting det kunne være, at det ikke gavner tråden. TS har oplyst at hunden var gadetøs fra Rumænien, det er selvføgelig uheldigt hvis TS benytter gadetøs som slang for helt normal og velfungerende hund... Det tror jeg bare næppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken relevans har det for noget som helst, hvor folk ved fra hvor hunden er kommet fra?

 

Ork, det skal du tilbage til side 3 for at finde grunden til. :slem: Ej, seriøst, det er bare den slags ting der kan ske, at folk kommer til at diskutere. En debat vil altid udvikle sig fra emnet, fordi en bruger kommer til at sige noget en anden associerer til noget andet, som en tredje har en kommentar til osv., sådan er det desværre også hvis der er gået fnidder i en tråd. Jeg kan godt selv se det, men det er ikke nemt at stoppe igen.

Ved sørme også en masse om andres hunde, som ikke lige står i den tråd hvor de beder om hjælp til et eller andet og den viden tager jeg da med mig i min besvarelse.

Ja selvfølgelig. Og det gør jo heller ikke noget hvis ikke det er fejlagtige antagelser eller gætværk der danner et grundlag for mange af de råd der kommer.

 

 

Og hvis man er i tvivl om andres brugeres antagelser er korrekte, så kan man jo for pokker da spørge TS!

Det blev TS flere gange og hun var ikke aktiv i tråden længe før den gik i selvsving, som jeg husker det. Måske hun fik nok af at få negative indlæg om ting der tilsyneladende ikke havde noget med hende at gøre, fordi folk ikke læser hvad andre skriver.

 

Sorry.... Men skulle lige ud med bøvsen, for synes godt nok lige netop de sidste par sider her, er HF's grimme side - Pinlig læsning.

Taget til efterretning.

 

Jeg skriver jo netop at jeg LÆSER IGEN! Altså at jeg har dobbelt tjekket de informationer at jeg har baseret mine svar på. Jeg læser det hele igennem IGEN, for at sikre mig at jeg ikke har taget fejl. Jeg beklager hvis du tror at jeg bare har siddet og svaret i blinde!

 

 

 

Ja, og det kunne være at hvis man begynder at fantasere om de forskellige ting det kunne være, at det ikke gavner tråden. TS har oplyst at hunden var gadetøs fra Rumænien, det er selvfølgelig uheldigt hvis TS benytter gadetøs som slang for helt normal og velfungerende hund... Det tror jeg bare næppe.

 

Du får din undskyldning, jeg stopper her.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej igen :D undskyld mit fravær.

 

Lucca blev fundet på gaden, og har så boet på den her shelter i 1 år. Damen der har det har højst 15 hunde af gangen. Hun tager dem på skift med i hendes privat. De kommet til dyrlægen med det samme der er noget og får en masse kærlighed. Og har alle dage været 100 % renlig og kunne være alene hjemme nærmest med det samme. Har ikke engang haft trænet. Jeg er helt sikker på at hun har haft en god familie før hun kom på gaden.

Da jeg meldte mig som interesseret i Lucca, kom en dansk kontakt hjem til mig og skulle godkende mig :)

Jeg var ved en ædfærdsbehandler sidste søndag, som syntes jeg skulle komme i legestue. Det var med en stille intro og det var virkelig godt for hende. Hun hyggede sig :) jeg fik af vide at alt hendes dårlige adfærd bunder i utryghed, så jeg skal guide hende. Og så skal hendes venner vælges med omhu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej ts. Kommer også de 2 steder du nævner.Dog har jeg droppet Skovbakken netop fordi ejerne bare sidder og snakker og hundende bliver rastløse. På Nordre har jeg aldrig oplevet konflikter. Måske fordi vi alle går sammen i 1 times tid. Kommer du ikke også på statsskolen? Hvordan er Luca der

 

Hej Jette :D ja jeg har også droppet statsskolen, Lucca kan ikke kapere det med at vi sidder stille. Ærgerligt, for det er jo søde mennesker, men det skal jo være for hundens skyld. Jeg oplever heller aldrig konfliktet på Nordre. Der oplever jeg en lille dame der vil være med når to store rotter leger ;) Statsskolen er okay, men der leger vi ikke så tit med andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hun jo gadehund, som jeg læser dit indlæg :) At hun ikke er en feral hund overrasker mig ikke. De adopteres normalt ikke :)

 

Og ja mange gadehunde stammer fra familier - kun omkring 4 % af de fødte hvalpe på gaden og blandt de ferale hunde overlever pga elendig yngelpleje, så bestanden kommer for størstedelen i stedet til fra mennesker, der forlader dem osv osv

 

Dejlig du har fundet en varig løsning - det er jo det vigtigste :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Hej igen :) Havde helt glemt denne tråd, men den har da udviklet sig lidt :roll:

Vil prøve at finde hovede og hale i det hele.

Ja, hun er steriliseret, det blev hun dernede. Da jeg skriver at hun er som en dansk hund mener jeg: hun er ikke fejlfri og må tage forbehold. Men ligeledes er hun som en "almindelig dansk hund". Møgforkælet, glad legesyg og familiær. Hun er en del af vores familie.

 

Hun er dog også begyndt at blive sådan i hundeskoven da hun blev uvenner med en lille tæve. Jeg må bare erkende at hun er egetkønsagressiv med nogle små tæver og må tage forbehold. Det er synd for hende selv, da hun nyder at løbe frit og lege med de fleste andre hunde. Også synd for andre hunde, de synes hun er helt vildt sjov og sød. Jeg synes ikke der er noget galt i at hun siger "skrid" til nogle hunde hvis hun ikke lige gider dem - det mener jeg er naturligt hundesprog. Men mobning og tøsekamp, det gider jeg ikke. Så vi finder på andre muligheder for fri løb og aktivering (lån af private haver osv)

Vi har ikke haft besøg af andre hunde i hjemmet udover min mors gamle pekingeserhan og min søsters bomuldstæve. Hannen var hendes bedste ven fra start men tøserne røg i totterne på hinanden. I dag accepterer de to hinanden og kan godt hjælpes ad med at gø ved havelågen :genert: Dog holder den anden Lucca i ørene og lige siger når Lucca er for meget.

 

Hun elsker store hunde, særligt hanner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sidespring, men jeg er ret sikker på, at vi stødte på jer i søndags i hundeskoven. Og hun hilste da virkelig pænt på trods af at mit skrummel af en hanhund var lidt overgearet lige der :roll:

 

Ja, vi var lige deroppe i søndags :) Hvor hyggeligt at støde på jer selvom jeg ikke helt husker jer. Men ja, hun er glad for store hunde, særligt hanhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...