Hop til indhold

3 år harlequin tæve for gammel ???!!


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hejsa jeg kikker stadig efter en brugt hund på gul og gratis selvom di lie har fortalt vor skrekligt di hunde kan have det. (basta i går).

når jeg har funnet den her harlequin tæve på gul og gratis som er 3år så

ville jeg jo lige spøre er den for gammel eller vad??. di bliver jo kon 5-6år

så haldelen af brande tiden er brugt men så tenker jeg jo der er jo nogle der bliver 10 år gamle. vad velle i sie.:???:

 

VH GD DANE.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Jeg syntes ikke det er for gammelt - men tag ud og kig på hunden, dens forhold og spørg meget grundigt ind til hvorfor de ikke kan have den mere. Du skal nok ikke tro på det, hvis de siger det er på grund af allergi.

Men der skal også være "kemi" mellem dig og hunden og du skal måske sætte dig lidt ind i, hvad det vil sige at tage en "brugt" hund til dig.

Jeg kan anbefale dig at kigge på hjemmesiden www.helpadog.webbyen.dk - og evt. spørge til det praktiske i deres gæstebog. De er suveræne til at finde de rigtige personer til omplaceringshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

vofer skal jeg ikke tro på af det er allergi.???? er det da meget usansynligt.

 

Fordi den begrundelse er ret meget brugt til at dække over div. problemer som ejeren ikke har lyst til at fortælle om :cry: Det er virkelig en tillidssag at købe en omplacerinshund, jeg har prøvet begge sider af "gamet" både den hvor de var meget ærlige og egentlig gjorde tingene lidt værre end de var og jeg fik den skønneste hund ud af det og den modsatte hvor jeg blev løjet for fra ende til anden og hvor slutresultatet var, at jeg måtte opgive hunden :megaked: Den sidste udgave er super hård, så du skal være MEGET kritisk for ikke at ende op på den måde. Tro mig, det er rædselsfuldt at skulle opgive en hund man har fået inden for dørene. Både fordi man jo hurtigt kommer til at holde af den, men også fordi man får et "knæk" i forhold til om man overhovedet egner sig til at have hund, når man nu måtte give op :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa jeg kikker stadig efter en brugt hund på gul og gratis selvom di lie har fortalt vor skrekligt di hunde kan have det. (basta i går).

når jeg har funnet den her harlequin tæve på gul og gratis som er 3år så

ville jeg jo lige spøre er den for gammel eller vad??. di bliver jo kon 5-6år

så haldelen af brande tiden er brugt men så tenker jeg jo der er jo nogle der bliver 10 år gamle. vad velle i sie.:???:

 

VH GD DANE.

 

--Det, der kan være et problem er, at ældre hunde kan have sygdomme, der kun bliver værre for hver år. Hvis tæven f.eks. lider af HD eller øjensygdomme, så vil det kun blive værre så længe hun lever. Og du vil ikke kunne få hende sygeforsikret hvis hun allerede ER syg. --Hun kan osse have epilepsi, allergi, kræft eller mange andre ting. UDEN at du kan se det på hende ved et kort besøg.

--Det kan koste rigtig mange tusinde kroner ud af din egen bukselomme at have sådan en hund, der ikke er sygeforsikret.

 

Hvis du vil have en brugt GD, så synes jeg du skal lade hende undersøge af DIN EGEN dyrlæge inden du beslutter dig.

 

HVIS du er så heldig at hun bliver f.eks. 10 år, så kan du samtidig være så uheldig, at de sidste 5 år er meget dyre. AL! medicin og specialfoder skal du selv betale. Uanset om hunden er forsikret eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

skal lie have det på det rene kan jeg da ikke sygeforsikre en brugt hund

 

Det skal du snakke med din forsikring om. Hvis hun er syg, så kan du ikke få dækket udgifter til den sygdom, hun har. -Kun til de sygdomme, der måske kommer ude i fremtiden.

Og de fleste forsikringer dækker heller ikke arvelige sygdomme eller sygdomme der skyldes manglende vaccination.

 

---Hvis hun allerede ER forsikret af hendes nuværende familie, så kan det være at du kan overtage DEN forsikring. Så skal du kontakte forsikringsselskabet.

 

Hvis hun IKKE er forsikret, så er det sandsynligt, at forsikringsselskabet vil kræve en sundhedsattest inden du kan få hende forsikret. Sådan er det i hvert fald i Alm. Brand, hvor Silke er forsikret:

http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_hundeforsikringProdinfo

Link til indlæg
Del på andre sites

3 år er bestemt ikke for gammel! Det er en god alder for en grande, for der er de blevet rigtig voksne, og man kan bedømme hvordan deres adfærd og temperament vil være resten af livet.

 

Mht. sygdomme, så er racen ikke disponeret for HD, og der er ikke engang krav om HD-fotografering til avl, så at forlange det for en genbrugshund er nok at være lige lovligt krævende.

Allergi (hos hunden) er der derimod god grund til at være obs på!

 

Kender du evt. en hunde-erfaren person, der kunne tage med dig ud at se hunden? Det ville være en stor hjælp.

 

Men ellers skal du være opmærksom på hvordan hunden er overfor dig som gæst i hjemmet. Den må godt være lidt reserveret, men ikke direkte sky. Og selvfølgelig slet ikke agressiv.

Spørg ejerne hvorfor de skal af med hunden. Allergi er, som andre også har nævnt, som regel en dårlig undskyldning. Med mindre der f.eks. er kommet et nyt familiemedlem - barn, ny kæreste el. lign.

En rigtig god ting er hvis ejerne stiller nogle krav til dig. Så ved man at de rent faktisk er ansvarsfulde, og ikke bare vil af med hunden til hvem som helst.

 

Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

vordan med dyrlæge tjek min dyrlæge er i snekkersten og der er langt fra jylland til snekkersten kunne man måske låne hunden 1 måned og så få klarget dyrlæge tjekket samtidig .ville det være en ide eller er det for stressene for hunden.?????.

 

Det synes jeg ville være rigtig synd! En grande knytter sig meget til sine mennesker. I løbet af en måned vil den kun lige være begyndt at lære dig at kende, og det bliver vildt stressende for den, hvis den så pludselig skal et nyt sted hen igen.

 

En prøvetid på en uge synes jeg er OK. Det vil give dig mulighed for at finde ud af om du overhovedet kan holde ud at have sådan en stor hund i huset. Og du vil komme til at opleve dens værste sider :)

 

Den første uge jeg havde Vinnie, lavede hun stort set ikke andet end at drikke og tisse, så stresset var hun!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja undskyld, nu er det mig igen... :oops:

 

Jeg har kikket annoncer på Gul og Gratis, og hvis det er den hund, jeg tror, så har de pågældende personer fire hunde af forskellig race/blanding til salg - de to er åbenbart hvalpe af GD tæven.

Jeg ville nok holde mig fra det sted...

 

Der er flere unge hanhunde til salg også. Var det ikke noget, eller skal det være en tæve?

Link til indlæg
Del på andre sites

vordan med dyrlæge tjek min dyrlæge er i snekkersten og der er langt fra jylland til snekkersten kunne man måske låne hunden 1 måned og så få klarget dyrlæge tjekket samtidig .ville det være en ide eller er det for stressene for hunden.?????.

 

 

---Altså....... Hvornår er det lige, du selv skal flytte? Var der ikke noget med at du var skrevet op til en lejlighed? Du skal vel lige have tag over hovedet før du anskaffer hund?

Det er ikke nogen god ide at få hende hjem og så flytte med hende lige efter. DET er for stressende..

 

Du kan snakke med hendes familie i telefon.

 

Der kan du spørge om: 1) Hvorfor de vil af med hende. 2) Er hun rask? 3) Er hun sygeforsikret? Hvor? 4) Kan du vente med at hente hende til du har fået din lejlighed? (-der skal du kunne sige en dato. Det er ikke nok at du er skrevet op til en lejlighed)

 

---Og så skal du tænke på, om det ER så smart at få en voksen hund hjem fra Jylland til Nordsjælland lige nu? Jeg tænker på, at om en måned er vi stærkt på vej til nytår. Og det KUNNE skræmme hende med fyrværkeri så kort tid efter hendes flytning.......

 

--Jeg har kikket på annoncerne på "gul og gratis" .. Jeg vil bare sige, at nogle gange kan den billigste hund osse blive den dyreste... :(

 

--Åh, forresten, -jeg fandt lige en side hvor der står at en voksen tæve spiser 1-1½ liter tørfoder om dagen... Så det er omkring 30 kilo om måneden.

Til sammenligning spiste min Silke 15 kilo om måneden, --da hun spiste mest (som unghund) og ofte havde spisende gæster..

Silkes tørfoder koster 449 kr for 15 kilo. Så du skal regne med 1000 kr -bare til tørfoder.

http://www.canis.dk/oppdretter/rasepres.php?raseid=64

 

---Og det kan ikke betale sig at købe billigt foder. Så står du bare pludselig med en stor syg hund..

 

Silkes mad:

http://www.olivers.dk/Default.aspx

 

--De bringer maden ud uden at det koster ekstra..... DET er jo nok en fordel i DIN situation.. :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

du skal ihvertfald se dig rigtig godt for og spørge. Jeg syntes sætningen "med papirer" lyder lidt mistænkeligt. Kunne godt have tænkt mig, at der stod stamtavle :blink:

Forøvrigt så du den udsendelse igår med hundehandlere ? - det var værd at have i baghovedet når du kigger i den blå avis og i gul og gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...