Hop til indhold

Cocker Spaniel og pels fy


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg tror så også det har lidt med håndtering at gøre. Hvis du kan lide det sådan vil hunden jo gerne please, men man kunne formentlig også have tilskyndet til en mere rolig opførsel uden at gå imod hundens natur.

 

Sikkert.. Og det er nok næppe et tilfælde at alle mine hunde er ret "vimmer"... Wilma vinder dog vimmerkonlurrencen :lol:. Men jeg tror ikke du slipper helt for vims, med en ft cocker. Jeg tror ihvertfald jeg har tilgode at møde et eksemplar hvor det ord ikke passede ok på dem i større eller mindre grad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert.. Og det er nok næppe et tilfælde at alle mine hunde er ret "vimmer"... Wilma vinder dog vimmerkonlurrencen :lol:. Men jeg tror ikke du slipper helt for vims, med en ft cocker. Jeg tror ihvertfald jeg har tilgode at møde et eksemplar hvor det ord ikke passede ok på dem i større eller mindre grad.

 

Mine springere er også vimmer - sammenlignet med fx Ruhår, Labrador osv. men det meste af tiden ligger de nu helt stille herinde - og de render aldrig nogen sinde på vægene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her lige lidt standardcocker..

Hunden til venstre er korrekt trimmet. De 3 andre er steriliserede tæver, der maskinklippes. Men nok svært at se forskel på foto.

 

I øvrigt vil jeg tro, at den almindelige vedligehold af standard foregår med maskinklip på hoved, ører, området omkring anus, og forbenenes forside. Ryggen ordenes med coatking og overgange plukkes eller rettes til med effilersaks. Poternes facon tilklippes med saks. De lange linier og fanelængde og hale rettes med saks.

P1010135.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine springere er også vimmer - sammenlignet med fx Ruhår, Labrador osv. men det meste af tiden ligger de nu helt stille herinde - og de render aldrig nogen sinde på vægene.

 

Nej, nej. Men det er heller ikke det samme som at være vimmer - i min bog. Man kan sagtens være veltimuleret og glad og tilfreds og stadig være vimmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her lige lidt standardcocker..

Hunden til venstre er korrekt trimmet. De 3 andre er steriliserede tæver, der maskinklippes. Men nok svært at se forskel på foto.

 

I øvrigt vil jeg tro, at den almindelige vedligehold af standard foregår med maskinklip på hoved, ører, området omkring anus, og forbenenes forside. Ryggen ordenes med coatking og overgange plukkes eller rettes til med effilersaks. Poternes facon tilklippes med saks. De lange linier og fanelængde og hale rettes med saks.

 

Dejligt billede.

 

lidt synd at man aht udstillinger har ødelagt den ellers stort set vedligeholdelsesfri pels Spaniels havde for 40-50 år siden og som FT Spaniels har idag

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må ikke stjæle, men gerne linke, bare spørg @AnneMangetal :-)

 

Jeg vil da tro man kan google mange

 

Nej, det må man ikke. Men man kan jo spørge folk om lov:vedikke: Er heller ikke helt sikker på hvorfor det er relevant i denne tråd?

Redigeret af AnneMangetal
Sletter link til PBC private billeder
Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et par eksempler på to kortklippede springere (de er begge klippet på kroppen med maskine med et skær 10, men har mere eller mindre deres faner i behold):

 

Agility-02-04-2009-027.jpg

Mollie blev maskinklippet på kroppen, da hun blev steriliseret fordi hun hadede at blive trimmet.

 

skovtur-27-02-2009-004.jpg

Rosie blev maskinklippet, da hun var allergihund og skulle i bad mindst en gang om ugen.

 

PICT0028.jpg

Sådan så Rosies pels ud, inden hun blev maskinklippet.

 

Jeg har ikke rigtig nogle billeder af Mollie online, inden hun blev klippet - hun havde væsentlig mere pels fra naturens hånd end Rosie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke konstruktivt - det er ikke debat heller - det er drilleri :-)

 

Og det ser ud til at det lykkedes meget godt, men jeg håbede da at du ville trække på smilebåndet over det - ikke blive sur. det var ikke for at ødelægge din dag, men ligesom jeg har en prik med visse ting, mener jeg også du har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

PBC jeg har sat stor pris på din hjælp i denne tråd, men da jeg har læst de tråde hvor du og Annemangetal går i flæsket på hinanden, så syntes jeg det er utrolig dårlig stil at trække det med ind i min tråd. Især med tanke om din tråd om vi kan få en bedre tone i debatterne herinde, så syntes jeg det er pænt unødvendig at trække Anne ind i denne tråde uanset om det er for sjov eller ej for dig. Da du naturligvis må vide at dt virker som prikken til hende, som kan opfattes negativt. Jeg får i hvert fald ikke lyst til at skrive herinde, hvis tråde risikerer at blive forvandlet til noget som de slet ikke har behov for at handle om. Nu er min mening sagt også tror jeg bare jeg trækker mig ud af mine egen tråd, inden det bliver en diskutionstråd på 40+ sider. Tak for rådene dog!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...