Hop til indhold

Löwchen søger nyt hjem


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Duffy er en Löwchen på 5 år som søger et nyt hjem. Det er med stor sorg at jeg nødsaget til at skrive denne annonce.

Hun er den dejligste lille hund, den eneste grund til hun søger nyt hjem er, at hun ikke kan være alene hjemme.

 

Duffy blev skilsmissehund for 2,5 år siden, og flyttede på daværende tidspunkt hjem til mine forældre, og har nydt tiden der som pensionisthund. Allerede fra hvalp udviste hun problemer med at være alene hjemme, men ved hjælp af en adfærdsbehandler og intensiv træning lærte hun at være alene hjemme.

Problemerne opstod igen da hun skiftede hjem, og der har ikke været forsøgt alene hjemme træning, og hun har ikke været alene hjemme i 2,5 år (andet end i bilen ved indkøb).

 

Duffy har nemt ved at tilpasse sig, hun er meget social, kærlig og i det hele taget en nem lille hund. Hun elsker selskab, hvilket er hendes største behov. Hun er selvfølgelig også glad for at komme ud på tur, men trives også fint med knap så meget motion. Hun elsker alle mennesker, og tager gerne kontakt med fremmede.

Hun er en hund med humor og kan godt tage initiativ til at ville jagtes rundt i haven, når man forsøger at få hende ind. Hun er altid frisk på en gang leg, og er stadig meget legesyg, men samtidigt god til at slappe af og tilpasser sig meget det der sker omkring hende.

 

Duffy har ressourceforsvar overfor kødben/tyggeben. Det vil sige, at der ikke kan ligge en masse tyggeben rundt omkring og at man respekterer, at hun ikke forstyrres i de situationer, hvor hun spiser disse.

 

Hun har gået til lydighedstræning og kan det mest basale.

 

Hun kan godt med børn og har været vant til børn i alderen 0-10, og trækker sig hvis det bliver for meget.

 

Duffy har altid været lidt forsigtig og er ikke den modigste hund i verden, hun kan godt med andre hunde, men bliver bange for fremmede store hunde. Hun kan klart bedst med hunde på sin egen størrelse, og store frembrusende hunde er hun angst for.

 

Det vigtigste er, at hun finder det rette hjem der kan rumme, at hun ikke kan være alene hjemme. Umiddelbart tænker jeg selv, at det optimale nok vil være et hjem, hvor hun ikke skal være alene, og hvor man kan alliere sig med nogle hundepassere, når man skal på ferie etc. Såfremt hun skal lære at være alene, er det vigtigt for mig, at I er afklaret med, at det vil kræve intensiv træning.

 

Skriv for nærmere uddybning, enten her eller via [email protected]

 

SzBGwGCqqtZJqJj0ox7ihuSg8SbosWWJbuAc_wvMzYE=w749-h667-no

 

e2C32dDW4Kqflogmbmi8BK3rTM8MP8FYYCpsWsj1-X8=w890-h667-no

 

259859_10150223687577981_7637273_n.jpg?oh=b3efacfe0934af661a80952363976628&oe=562F3499

 

F9NNo0HjpDcW2fpwxFlS3x7S9RGQzxd5XxOS4RR0b7c=w743-h667-no

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus - jeg har en veninde, som er på udkig efter en lidt ældre hund. Hun har haft hund før og er super sød

Hendes gamle hund er lige blevet aflivet pga alderdom.

Hu har ingen børn, og hun er selvstændig med langt de fleste arbejdsdage i hjemmet. Den gamle hund har hun altid haft med, når hun har været ude af huset, så jeg tænker ikke, at alene-hjemme-problemmer vil være et problem

Skal jeg prøve at spørge, om hun vil være interesseret ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Findus - jeg har en veninde, som er på udkig efter en lidt ældre hund. Hun har haft hund før og er super sød

Hendes gamle hund er lige blevet aflivet pga alderdom.

Hu har ingen børn, og hun er selvstændig med langt de fleste arbejdsdage i hjemmet. Den gamle hund har hun altid haft med, når hun har været ude af huset, så jeg tænker ikke, at alene-hjemme-problemmer vil være et problem

Skal jeg prøve at spørge, om hun vil være interesseret ?

 

Meget gerne! Sådan et hjem vil jo være helt optimalt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Må jeg spørge: Kan hun være alene med andre hunde? Eller er det generelt bare ejer/menneske går, at hun reagerer? Hvis hun kan være alene med en anden hund, der kan være alene, så kunne det jo give hende mange muligheder for et nyt hjem også

 

Hun ser dejlig ud :)

 

Det er ikke afprøvet om hun kan være alene med en anden hund, så jeg ved det ikke, med den rette træning vil hun sikkert kunne lære det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke afprøvet om hun kan være alene med en anden hund, så jeg ved det ikke, med den rette træning vil hun sikkert kunne lære det...

 

Vores løver kan være alene "sammen", men ikke hver for sig. Så skal vi efterlade nogen, er det som regelt minimum to løver og huskyen der bliver tilbage. Så jeg tror, men ja man kan jo aldrig vide, at Duffy sikkert vil kunne lærer det også :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid en chance at tage - det kan smitte begge veje, og man er meget afhængig af at have to - jeg plejer at foreslå folk en kat sammen med hunden alene. De lader sig ikke smitte af frygten for at blive forladt, så I kan også overveje den mulighed. Men ellers kender jeg også rigtig mange hunde, der har selskab af en anden hund, og det virker fint. Det behøver ikke give to med alene hjemme problem. Det kan berolige den, der er utryg også. Men det er det, der gør den træning så svær - at det er individuelt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...