Hop til indhold

Taiki


Louisen
 Share

Recommended Posts

Dette er ikke så meget en mindetråd, som det er en tudetråd.

 

Det er så svært.

 

Han var syg. http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/40597-krampeanfald.html

 

Jeg ved godt, at man kommer over det, men jeg græder hver dag. Jeg forsøger at skjule det; jeg er nødt til at arbejde og jeg vil ikke gøre min familie eller omgivelser for kede af det. Mange af dem var også tætte med Taiki, så det er også svært for dem.

 

I dag forsøgte jeg at "rive plastret af" ved at samle alle hans ting i hans kurv; alle yndlingstingene og de ting, jeg forbinder med ham. Meningen var egentlig, at det skulle i en sort sæk og sættes væk/gemmes, men nu har jeg tudet krampagtigt i en time, så jeg har opgivet det for nu. Nu må det bare blive stående lidt.

 

Alt blev rippet op, da jeg fandt hans hvalpehalsbånd. Hundetegnet valgte min eks, det er et lille rødt hjerte med en pote i, og så vores adresse m.m. bagpå.

Han var så lille og fin! Han elskede at møsse og var en rigtig bøllemis. Vi kaldte ham sofa-murænen fordi han kravlede under sofaen og lå på lur efter vores fødder, når vi gik forbi eller sad ned.

 

Han er min bedste ven, og nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal stille op med noget.

Alt jeg foretager mig, fungerer som distraktion, for at jeg ikke går i stykker.

 

 

Jeg vil bare have ham tilbage, jeg gider ikke det her.

Der er gået en uge nu, men der kunne lige så godt være gået kun en dag. Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt vildt hårdt

Og det skal du bare give det lov til, men også give dig lov til at tænke på andre ting. Når du pludselig opdager at du gør dette. Du må også have oplevet det som et chok at han alligevel pludseligt gik bort og alene det kan få dig til at være meget mere sensitiv end normalt.

 

Er der noget du har haft lyst til at prøve eller gå til, men hvor du ikke havde villet af hensyn til taiki. Noget der ikke minder dig om ham

 

Det hjælper nogen at gøre sådan noget. Især at være sammen med nogen som ikke kender til noget med Taiki.

 

og så ellers læs af alt det du vil herinde:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at det er dig som bestemmer hvor længe du har behov for at hans ting står urørt, og at ingen andres mening har noget at sige.

 

Og husk at det er ok at tude, jeg tudede i bilen på vej på job og ja allemulige andre steder lææææænge efter og jeg kan stadig blive overvældet af savn og tude selvom det nu er et år siden, og der er kommet

en ny skøn hund i huset.

 

De betyder så meget for os og det er ok, uanset hvad andre siger, du kommer videre når du er klar og så må andre jo tænke sit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg genkender 100 % din beskrivelse fra de alt for mange gange, jeg har prøvet det selv. Hvor længe den "akut sorg" periode varer, er forskellig. Bagefter kommer "tom i hjertet" perioden, men til sidst bliver man næsten helt normal igen - dog med den tilføjelse at man har et lille råt ar på sjælen, som kan blive revet op ved lejlighed af tilfældige minder.

Som nu, hvor jeg sidder og deler dit tab, og samtidig tænker på mit eget.

 

Med tiden er jeg kommet til at indse sandheden i Kiplings digt The Power of the Dog - og lige som ham bliver jeg aldrig klogere. Det håber jeg heller ikke at du bliver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har siddet og fulgt med i Taikis sygdoms tråd. Vil så gerne komme med en trøstende bemærkning men ved også at der ikke er noget der kan trøste i disse dage. Men en masse varme tanker bliver i hvert fald sendt din vej. Jeg kan slet ikke forestille mig en dag at skulle miste min bedste ven. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Jeg savner ham hver dag. Og jeg er bange, fordi jeg ved at jeg en dag vil savne min nye hund på samme måde.

 

Jeg havde virkelig regnet med, at det hele ville gå væk når jeg fik en ny, men det har kun hjulpet lidt.

 

Det synes jeg faktisk er pisse uretfærdigt. Hvem fanden laver de regler. Jeg er sur på vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner ham hver dag. Og jeg er bange, fordi jeg ved at jeg en dag vil savne min nye hund på samme måde.

 

Jeg havde virkelig regnet med, at det hele ville gå væk når jeg fik en ny, men det har kun hjulpet lidt.

 

Det synes jeg faktisk er pisse uretfærdigt. Hvem fanden laver de regler. Jeg er sur på vedkommende.

 

:bighug:

Når man anskaffer sig en hund får man en masse kærlighed og glæde, men også en stor sorg - sådan er det. Men man skal nyde glæden og kærligheden fuldt ud, og så tá' sorgen når den kommer!

Det i retfærdige er, når sorgen kommer før forventet :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner ham hver dag. Og jeg er bange, fordi jeg ved at jeg en dag vil savne min nye hund på samme måde.

 

Jeg havde virkelig regnet med, at det hele ville gå væk når jeg fik en ny, men det har kun hjulpet lidt.

 

Det synes jeg faktisk er pisse uretfærdigt. Hvem fanden laver de regler. Jeg er sur på vedkommende.

 

De vil altid, hver især have en plads i hjertet. Det er ok, at savne, men det er hårdt! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner ham hver dag. Og jeg er bange, fordi jeg ved at jeg en dag vil savne min nye hund på samme måde.

 

Jeg havde virkelig regnet med, at det hele ville gå væk når jeg fik en ny, men det har kun hjulpet lidt.

 

Det synes jeg faktisk er pisse uretfærdigt. Hvem fanden laver de regler. Jeg er sur på vedkommende.

 

Jeg er selv midt i en sorg, mistede den yngste af mine hunde for 14 dage siden. Smerten føles uudholdelig til tider. Jeg ville give alt for at kunne få ham tilbage. Men smerten er det hele værd, når jeg tænker på den tid jeg havde ham. Det var 7 år med meget glæde og kærlighed. Jeg vil ikke have undværet de år, for at have undgået smerten.

 

Dem vi har mistet, kan ingen erstatte. Om du så havde fået 10 nye hunde, vil ingen af dem kunne fjerne savnet af Taiki. Der siges at man ikke kommer over en sorg, men at man kommer igennem den. Taiki vil altid have en plads i dit hjerte. Hver og en af de hunde vi har, vil have deres specielle plads i vores hjerter. Det gode ved kærlighed er at den er uendelig. Den giver meget glæde, men gør også ondt. Du skal give dig selv lov til at elske din nye hund fuldt ud.

 

Mange kærlige tanker til dig. :bighug:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug:

 

Jeg kan SÅ meget følge dig! Selv om det snart er 2 måneder siden at jeg mistede Lily, bryder jeg stadigt spontant ud i gråd, jeg drømmer om hende og nogle gange synes jeg endda at jeg kan høre hende i huset (faktisk har vi talt om om hun mon går igen, da vi begge har hørt hendes "lyde").

 

Jeg er efterhånden nået frem til at jeg nok aldrig kommer mig over hende, men jeg prøver at distrahere mig og skubbe sorgen lidt på afstand. Desværre betyder det at jeg hurtigere bliver sur og aggressiv i øjeblikket...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...