Hop til indhold

Udstilling af hund med et øje.


Lupus
 Share

Recommended Posts

Kan man det? Han mistede øjede ved et uheld da han var 8 mdr. Han er nu ca. 14 mdr.

 

Han skal i fuld pels igen osv., så det er under alle omstændigheder et større projekt ;)

 

Uden at kunne sige det med sikkerhed, så ville jeg sige ja, såfremt du kan dokumentere at han ikke er født sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis man kan få lavet en lægeerklæring på hunde, så ja ;)

Det blev fjernet ved vagtdyrlægen en fredag nat.

 

Du skal have en dyrlægeerklæring udfyldt og underskrevet - den kan findes på DKK's hjemmeside under udstillinger ellers brug søgefunktionen.

 

Så skal du så have en dyrlæge til underskrive den. De skriver under på tro og love på, at det hele har været i orden inden.

 

Jeg har netop fået en på min tæve på hendes tand; det var et uheld og hun hang fast i fanerne på min anden hund og knækkede derved P1 i overmunden.

Hun kom på Københavns Dyrehospital, der ikke ville fjerne den, da det var i påsken og sent og hun kunne klare sig igennem på smertestillende. Hun fik den efterfølgende fjernet hos Jens Ruhnau.

Dette skete i påsken 2014 og jeg fik attesten udfyldt den 8/7 i år af Jens Ruhnau.

 

Jeg ved dog ikke om man må stille en hund med kun et øje... Man må jo ikke med en hund, der mister halen ved et uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der burde umiddelbart ikke være noget problem, hvis du får udfyldt DKKs dyrlægeerklæring. Hale- og ørekuperede hunde er forbudt, uagtet om det er et uheld eller ej, på baggrund af risikoen for at folk får det gjort i udlandet, når det nu er ulovligt i DK. Så skulle ikke mene, at et øje er et problem. Men kontakt eventuelt DKK for at være sikker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...