Hop til indhold

Politianmeldelse


Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK

Nej ikke samme kontrol som ved fast line.

 

Jeg har samme problem med en hundeejer der lufter sin noget aggressive schæfer i en flexline, han har slet ikke styr på den store han hund, den render fra vej til fortov og han råber bare men intet sker, det er den som har lavet udfald mod Zeus så han den dag i dag ikke kan passerer alle han hunde. Nogen men ikke alle.

 

Jeg bruger slet ikke flexline til Zeus da han kan lave udfald, men Walther og jeg tager en gang imellem en tur med flexline men kun på stier eller i skoven hvor udsynet er godt.

 

Hader virkelig de hundeejere der ikke lige tænker sig om, det kan da kun gå galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja - jeg kan jo læse at jeg langt fra er den eneste der oplever "løse" gnavne hunde som folk ikke har styr på. Det er da også netop den slags episoder der får mig til alvorligt at overveje om jeg skal have hund igen efter beaglerne - lige nu er minus siden faktisk større end plus siden - såå

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har styr på hvordan man bruger en flexline, kan man sagtens få sin hund ind på plads i en fart. Det kræver dog, udover at man har styr på teknikken, at man har kræfter til at trække hunden baglæns mod sin vilje.

 

Det er ikke ulig metoden hvor man "pumper" en genstridig fisk op (lystfiskere ved sikkert hvad jeg mener) og det er helt klart noget man kun skal se som en nødløsning, hvis en uventet situation opstår.

 

Normalt ser man jo også potentielle problemer i forvejen, og så er det let nok at få hunden på plads og låse linen. Den tilbageværende ulempe, er at en flexline rigtig kan vikles om håndleddet, så man er henvist til at skulle holde hunden med de kræfter man har i fingrene, hvilket kan være et problem for nogle ejere af stærke hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg jeg kommer ikke til at få en undskyldning fra den kant - jeg tror de er i 60'erne begge to - de har i hver fald børnebørn i 8-10 års alderen. Tror ikke de magter opgaven at have en hund.

 

nej hvis de er så gamle skal man ikke forvente at de magter en hund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fisket en del store torsk og også prøvet en flexline og der er en markant forskel, nemlig at man med flex linen ikke kan spole linen tilbage manuelt/selv og det betyder at hvis en stor hund lægger hårdt pres på konstant, kan man ikke lade fjederen spole line op undtagen hvis man med den anden hånd griber fremme på linen og fastholder den - ikke så let og rart med en hård og relativt tynd line.

 

Efter min mening bør en flexline være låst og kort alle andre steder en hvor man ville slippe hunden løs, hvis den var lydig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fisket en del store torsk og også prøvet en flexline og der er en markant forskel, nemlig at man med flex linen ikke kan spole linen tilbage manuelt/selv og det betyder at hvis en stor hund lægger hårdt pres på konstant, kan man ikke lade fjederen spole line op undtagen hvis man med den anden hånd griber fremme på linen og fastholder den - ikke så let og rart med en hård og relativt tynd line.

 

Efter min mening bør en flexline være låst og kort alle andre steder en hvor man ville slippe hunden løs, hvis den var lydig.

 

Du har ikke brugt linen rigtigt. Man bremser mens man trækker linen tilbage, og lader linen løbe ind, når man fører den frem mod hunden igen. 3-5 tag er nok til at man har hevet hunden ind til sig, og det tager et par sekunder. Afprøvet masser af gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke brugt linen rigtigt. Man bremser mens man trækker linen tilbage, og lader linen løbe ind, når man fører den frem mod hunden igen. 3-5 tag er nok til at man har hevet hunden ind til sig, og det tager et par sekunder. Afprøvet masser af gange.

 

Nemlig. Men som du siger. Det kræver man har kræfter til at hale hunden ind, også når den ikke vil. Og på vejen ind kan den nå at tage en bue uden på vejen eller rundt om en. Begge dele afprøvet.

 

Jeg går af denne grund ikke med Sheila har flex mere. Nu hvor hun ikke kan høre ret godt, kan jeg simpelthen ikke nå at få hende af vejen hvis der for eksempel skal en løber forbi. Og hun står ikke fast nok på benene til at ovenstående teknik længere er brugbar.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hvis de er så gamle skal man ikke forvente at de magter en hund:mrgreen:

 

 

 

Det har vel intet med alder at gøre! Jeg nævnte blot alderen som ikke nødvendigvis har noget at betyde - det er mere håndteringen af den her puddel jeg hæfter mig ved.

Jeg kender da en del som er oppe i årerne og som har stor glæde af deres hunde og magter dem. Kender en på 77 der lige har fået en hvalp.

 

Det vil jo betyde i så fald at jeg når at blive for gammel så inden mine beagler er væk - for så er jeg også oppe i 60'erne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke brugt linen rigtigt. Man bremser mens man trækker linen tilbage, og lader linen løbe ind, når man fører den frem mod hunden igen. 3-5 tag er nok til at man har hevet hunden ind til sig, og det tager et par sekunder. Afprøvet masser af gange.

Ja, men det virker jo kun, hvis hunden står stille, imens man lader linen løbe ind. Jeg gør også som du gør, men hvis man har en hund, som løber frem ligeså snart man løsner linen, så har PBC jo ret i, at den teknik ikke virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Du har ikke brugt linen rigtigt. Man bremser mens man trækker linen tilbage, og lader linen løbe ind, når man fører den frem mod hunden igen. 3-5 tag er nok til at man har hevet hunden ind til sig, og det tager et par sekunder. Afprøvet masser af gange.

 

Den kan jeg også :-) men VIL VIL VIL hunden frem kan det godt være svært :-) men jeg har gjort det mange gange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det virker jo kun, hvis hunden står stille, imens man lader linen løbe ind. Jeg gør også som du gør, men hvis man har en hund, som løber frem ligeså snart man løsner linen, så har PBC jo ret i, at den teknik ikke virker.

 

Gør man det rigtig bliver linen aldrig løs

For når du har hevet hunden til dig i første hug, så skulle du gerne have vendt hunden, så hoved nu vender med dig. Inden hunden når at fortsætte fremad har du hevet den to meter mere ind og så fremdeles til den er hvor den skal være

 

Men nogen rar snor håndtering er det sørme ikke for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke brugt linen rigtigt. Man bremser mens man trækker linen tilbage, og lader linen løbe ind, når man fører den frem mod hunden igen. 3-5 tag er nok til at man har hevet hunden ind til sig, og det tager et par sekunder. Afprøvet masser af gange.

 

Det forstod jeg godt, men hvis hunden virkelig trækker konstant - fx står på bagbenene og vil frem virker det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør man det rigtig bliver linen aldrig løs

For når du har hevet hunden til dig i første hug, så skulle du gerne have vendt hunden, så hoved nu vender med dig. Inden hunden når at fortsætte fremad har du hevet den to meter mere ind og så fremdeles til den er hvor den skal være

 

Men nogen rar snor håndtering er det sørme ikke for hunden.

prøv det lige med 45 kg Riesenszhnauser der vil frem koste hvad det vil - den der hanhund skal dræbes nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør man det rigtig bliver linen aldrig løs

For når du har hevet hunden til dig i første hug, så skulle du gerne have vendt hunden, så hoved nu vender med dig. Inden hunden når at fortsætte fremad har du hevet den to meter mere ind og så fremdeles til den er hvor den skal være

 

Men nogen rar snor håndtering er det sørme ikke for hunden.

Jeg kan ikke se det for mig. Hvordan skal man kunne få hunden hevet ind til sig, hvis snoren aldrig må blive løs? Så bliver snoren jo ikke kortere og man kan vel ikke trække en hund ind, hvis snoren konstant er ude i fuld længde :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se det for mig. Hvordan skal man kunne få hunden hevet ind til sig, hvis snoren aldrig må blive løs? Så bliver snoren jo ikke kortere og man kan vel ikke trække en hund ind, hvis snoren konstant er ude i fuld længde :hmm:

 

snoren trkker sig selv ind, uden at blive løs, mens man lynhurtigt fører armen frem med ulåst flexi, og hurtigt låser igen, inden hunden fortsætter fremad.

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv det lige med 45 kg Riesenszhnauser der vil frem koste hvad det vil - den der hanhund skal dræbes nu!

 

Jeps derfor jeg skrev tidligere at det kræver man kan flytte hunden

 

Jeg har for praktiseret taktikken med to flex lines på samme tid med 45 kg hund i alt.

 

Men så stoppede jeg også med at gå med to hunde i flex;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden virkelig, for alvor trækker frem konstant duer metoden altså ikke, kan jeg sige af erfaring, men det er klart at hvis man kan rykke hunden lidt tilbage med et sejt træk og den så bliver stående der mens man fører armen frem og lader linen rulle ind er det jo fint.

 

Det er bare ofte lige i en situation hvor hunden vil frem uanset hvad, at man har brug for at tage line ind hurtigt og så duer flex-linen ikke

 

Men på små hunde som man let magter og som ikke trækker vildt kan det jo nok virke, samt på store hunde som ikkevtrækker vildt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden virkelig, for alvor trækker frem konstant duer metoden altså ikke, kan jeg sige af erfaring, men det er klart at hvis man kan rykke hunden lidt tilbage med et sejt træk og den så bliver stående der mens man fører armen frem og lader linen rulle ind er det jo fint.

 

Det er bare ofte lige i en situation hvor hunden vil frem uanset hvad, at man har brug for at tage line ind hurtigt og så duer flex-linen ikke

 

Men på små hunde som man let magter og som ikke trækker vildt kan det jo nok virke, samt på store hunde som ikkevtrækker vildt

Flex lines er noget møj til udfarende hunde, men jeg synes nu jeg har fået mysla tilbage på sekunder selvom det eneste hun tænker og prøver på er at jagte katten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden, den er på 5 sider og det magtede jeg ikke.

 

En eller anden dag farer hunden ud foran en bil som måske forsøger at undvige. Det er så hamrende farligt, både for den hund og for alle andre.

 

Jeg går ikke ind for at anmelde i tide og utide, men når ejerne ikke tager ansvar, så SKAL det gøres.

 

Det nytter ikke, at alle går og ryster på hovedet, og er rørende enige om at der er et problem - men ingen siger eller gør noget ved det. Så kan der ske ulykker med skambidning eller biler eller whatever, og alle kan stadig være rørende enige om at ja, det var jo en værre historie.

Men folk tager ikke ANSVAR, og når ejer nægter at tage ansvar, så må vi andre samfundsborgere jo gøre det.

 

Så det var godt, at du anmeldte det, for ellers havde det altså også været ret skod. Skal alle så gå og dække over sådan nogle hattenåle, og HVORFOR? De skal da ikke have frit spil og her går det ikke engang ud over hunden som sådan, det er ejer som får en bøde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund vejer ikke 45 kg, men det er ligegyldigt hvor meget hunden vejer. Ingen hund kan bevare et konstant træk på linen, når man lige har hevet den tilbage. Jeg har brugt flexline i adskillige år, og efter nogle forbistringer indtil jeg fik taget på det, har jeg ikke haft problemer med den. Har man kræfterne til at trække hunden tilbage, kan man styre den i en flexline. Har man ikke kræfterne til at holde hunden tilbage, er det jo ret ligegyldigt hvilken line man bruger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund vejer ikke 45 kg, men det er ligegyldigt hvor meget hunden vejer. Ingen hund kan bevare et konstant træk på linen, når man lige har hevet den tilbage. Jeg har brugt flexline i adskillige år, og efter nogle forbistringer indtil jeg fik taget på det, har jeg ikke haft problemer med den. Har man kræfterne til at trække hunden tilbage, kan man styre den i en flexline. Har man ikke kræfterne til at holde hunden tilbage, er det jo ret ligegyldigt hvilken line man bruger...

Vil så nøjes med at sige at jeg er uenig og har kræfterne. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...