Hop til indhold

Politianmeldelse


Beaglepack
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For lige at runde den her tråd af - så kan jeg fortælle at ejer af pudelen har fået en bøde og blevet pålagt IKKE at bruge flexline - men holde hunden i en kort snor. Dette har jeg ved selvsyn set i dag at de efterkommer. Så selvom flexlinen ikke skulle være ulovlig - så gælder det stadig at man har styr på sin(e) hunde og fører den i en snor så kort som muligt.

 

Jeg er tilfreds - har opnået det jeg ville.

 

Det var da et godt resultat!

 

Og selvfølgelig er flex ikke ulovlig, det er der vist ingen der har sagt. Tværtom at den er tilstrækkelig til at opfylde snorepåbud - hvis man kan finde ud af at bruge den. Og det lyder som om de mennesker og flex er en virkelig dårlig kombi!

 

Jeg håber at de overholder påbud om kort line (som i øvrigt er en almindelig sanktion ifht. aggressive hunde), og at manden skruer ned for charmen fremover.

 

Dejligt bare de ville gøre det med den schæfer vi har rendende i kvarteret her !

 

Det kræver jo at nogen anmelder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Det var da et godt resultat!

 

Og selvfølgelig er flex ikke ulovlig, det er der vist ingen der har sagt. Tværtom at den er tilstrækkelig til at opfylde snorepåbud - hvis man kan finde ud af at bruge den. Og det lyder som om de mennesker og flex er en virkelig dårlig kombi!

 

Jeg håber at de overholder påbud om kort line (som i øvrigt er en almindelig sanktion ifht. aggressive hunde), og at manden skruer ned for charmen fremover.

 

 

 

Det kræver jo at nogen anmelder:blink:

 

Jeps jeg har gjort det ;-) men de 6 andre hunde som denne hund har været i vil ikke gøre noget ved det - det er lidt øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber Oscar har det godt.

Jeg synes det er godt du anmeldte det, det er ikke i orden man ikke kan gå tur med sin hund, uden man skal se sig omkring.

 

 

Ja biddet er helet op - vi venter kun på at pelsen vokser ud igen - det er jo det der tager længst tid.

 

Ud over det tror jeg han har fået noget psykisk eftervirkning :( og det er jeg naturligvis ked af - men kan jo ikke gøre andet end at støtte ham så godt som muligt. Der skete det i går at vi rendte ind i den her hund - men den har jo så nu kort snor på og manden smed den ned på jorden hvor han kortvarig holdt den fast. Oscar havde jo spottet den - men i stedet for at knurre, som jeg jo forventede - begyndte han at ryste især på forbenene - som rystede som espeløv. Han havde godt nok opmærksomheden på pudelen - men han virkede bange. Så jeg trak op af en sidevej hvor der er noget bred græs langs fortovet og så stod vi der og kiggede på at ejer og hund passerede. Hele tiden havde jeg opmærksomheden på Oscar og snakkede almindeligt med ham. Da de var passeret slappede han af og vi gik videre. Nu vil jeg lige se om det bare har været et engangs tilfælde - for han har ellers ikke vist noget tidligere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja biddet er helet op - vi venter kun på at pelsen vokser ud igen - det er jo det der tager længst tid.

 

Ud over det tror jeg han har fået noget psykisk eftervirkning :( og det er jeg naturligvis ked af - men kan jo ikke gøre andet end at støtte ham så godt som muligt. Der skete det i går at vi rendte ind i den her hund - men den har jo så nu kort snor på og manden smed den ned på jorden hvor han kortvarig holdt den fast. Oscar havde jo spottet den - men i stedet for at knurre, som jeg jo forventede - begyndte han at ryste især på forbenene - som rystede som espeløv. Han havde godt nok opmærksomheden på pudelen - men han virkede bange. Så jeg trak op af en sidevej hvor der er noget bred græs langs fortovet og så stod vi der og kiggede på at ejer og hund passerede. Hele tiden havde jeg opmærksomheden på Oscar og snakkede almindeligt med ham. Da de var passeret slappede han af og vi gik videre. Nu vil jeg lige se om det bare har været et engangs tilfælde - for han har ellers ikke vist noget tidligere :hmm:

 

Den stakkel! Kunne det mon hjælpe hvis han i en periode får selskab af en af de andre hunde når I går tur? Altså at han kan få lidt selvtillid?

 

Og noget helt konkret at anmelde? Går jeg udfra?

 

Ja, selvfølgelig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja biddet er helet op - vi venter kun på at pelsen vokser ud igen - det er jo det der tager længst tid.

 

Ud over det tror jeg han har fået noget psykisk eftervirkning :( og det er jeg naturligvis ked af - men kan jo ikke gøre andet end at støtte ham så godt som muligt. Der skete det i går at vi rendte ind i den her hund - men den har jo så nu kort snor på og manden smed den ned på jorden hvor han kortvarig holdt den fast. Oscar havde jo spottet den - men i stedet for at knurre, som jeg jo forventede - begyndte han at ryste især på forbenene - som rystede som espeløv. Han havde godt nok opmærksomheden på pudelen - men han virkede bange. Så jeg trak op af en sidevej hvor der er noget bred græs langs fortovet og så stod vi der og kiggede på at ejer og hund passerede. Hele tiden havde jeg opmærksomheden på Oscar og snakkede almindeligt med ham. Da de var passeret slappede han af og vi gik videre. Nu vil jeg lige se om det bare har været et engangs tilfælde - for han har ellers ikke vist noget tidligere :hmm:

 

Stakkels Oscar, og stakkels Puddel. Hvis du får brug for en Puddel for at hjælpe Oscar, så sig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal da nok blive bedre at at ejeren laver en abekat på den :( Stakkels hund.

 

Til TS: Ud hurtigt med din hund og møde mange mange gode sunde hunde. Stik godbidder på tur på afstand, hvor han kan se andre uden nødvendigvis at hilse. Byg masser af gode oplevelser på.

 

Det er jeg så ikke helt enig i at det er fremgangs måden. Oscar er slet ikke typen som bare skal møde andre hunde - han har en masse hilse venner som vi møder af og til - vi hilser og går videre - sådan har det altid været. Jeg vil i en periode gå andre veje med ham - vil ikke konfrontere ham med den hund mere. Jeg har diskuteret det med familien og det er de alle enige i at vi bruger den fremgangs måde. Heldigvis har vi to hunde mere så problemet er ikke det værste der kunne ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...