Hop til indhold

Hopper op og hilser.....


Aslan
 Share

Recommended Posts

Desvære ingen gode råd herfra...... men glæd dig over at din hund "kun" hopper op, min hund nikker nemlig skaller hvis hun kan komme til det og dét gør f** ondt :shock:

 

 

Svigerne har en lab der gør det der, når du sætter dig på hug for at klappe hende kommer hun lige og laver en uppercut, og det gør nas!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg måske sippet, og det er vel meget muligt at jeg er det :engel: men der var ingen gæster der skulle begynde at irettesætte mine hunde! Og hvis de begyndte at sige et skarbt nej til mine hunde, er jeg egentlig også i tvivl om de overhovedet gad reagere på det. :lol:

 

Mine hunde lyttede mest til mig, indimellem kunne min mor ikke få dem til nogle ting (jeg boede hjemme da jeg havde hundene), jeg skulle bare sige tingene én gang og så gjorde de det, selvom min mor lige havde prøvet mange gange, uden resultat.

 

Så for det første er jeg itvivl om mine hunde overhovedet gad reagere på gæsters komando, men for det andet så accepterede jeg altså ikke at gæsterne begyndte at irettesætte mine hunde. Okay, begyndte de at lave noget forbudt mens jeg ikke var der, måtte de da gerne bryde ind og stoppe det, men ellers var irettesættelse af mine hunde no-go for gæsterne.

 

Jeg ville i stedet fortrække at man som ejer selv brød ind og stoppede hunden i at hoppe op af gæsterne. Hvis hunden kører op over situationen med at gæsterne kommer IND i huset, så ville jeg lukke hunden væk, lade gæsterne komme ind og lukke hunden ud til gæsterne, stille og roligt, efter gæsterne har sat sig og sådan. Og så evt have nogle godbidder, gæsterne kan give hunden, mens den forholder sig roligt. :-)

 

Den metode har jeg brugt før, hvor min hund kørte meget op over situationen hvor gæsterne kom IND i huset - det virkede rigtig godt. :5up:

 

Jeg kan godt sætte mig ind i det, men jeg syntes nu stadig at det i denne situation er ok at gæsten siger nej. Når vi for eksempel er ude med Lexus og Frank, så virker det altså 20 gange bedre når Frank siger nej til Dumle når han hopper op ad ham end når jeg gør det, fpr det er jo ikke mig han hopper op ad så jeg opdager det først når poterne er på maven :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
Svigerne har en lab der gør det der, når du sætter dig på hug for at klappe hende kommer hun lige og laver en uppercut, og det gør nas!

 

En uppercut :lol: Min hund er udspekuleret..., er jeg sikker på. Hun kommer pænt hen og sætter sig foran gæsten med logrende hale, hvis de så bukker sig ned til hende, så BANG SMÆK hopper hun lige op i ansigtet på dem.

Har nogle gange troet min næse var brækket!

 

Den eneste person hun har hoppet op af var en fin, fin dame som kom helt klædt i hvidt tøj og forresten var rædselsslagen for hunde. Hun var ikke helt så hvidlig da hun tog hjem og tilmed lettere chokeret *ups*:engel:

 

Synes det lyder som en god idé at få folk til at træne med jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg måske sippet, og det er vel meget muligt at jeg er det :engel: men der var ingen gæster der skulle begynde at irettesætte mine hunde! Og hvis de begyndte at sige et skarbt nej til mine hunde, er jeg egentlig også i tvivl om de overhovedet gad reagere på det. :lol:

:5up:

 

Der har jeg så den holdning at alle har ret til at sige fra overfor en hund hvis fysiske og til tider voldsomme kontakt de ikke har bedt om.

Vi accepterer storsindet at hunde siger fra overfor hinanden, hvis kropszonen ikke respekteres. Hunde skal også respektere MIN kropszone..

 

Hvis en hundejer ikke selv straks går ind og tager kontrol over en situation jeg ufrivilligt er indblandet i, f.eks. som gæst, så gør jeg det.

 

Jeg ææælllsskkeerrr hunde, det ved nok de fleste, men det er sørme ikke ensbetydende med, at jeg vil lægge krop til alt.

 

Jeg ville dog ikke vælge metoden som beskrevet i hilsetræning af min hund, men smag og behag er jo forskellig hos os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En uppercut :lol: Min hund er udspekuleret..., er jeg sikker på. Hun kommer pænt hen og sætter sig foran gæsten med logrende hale, hvis de så bukker sig ned til hende, så BANG SMÆK hopper hun lige op i ansigtet på dem.

Har nogle gange troet min næse var brækket!

 

Den eneste person hun har hoppet op af var en fin, fin dame som kom helt klædt i hvidt tøj og forresten var rædselsslagen for hunde. Hun var ikke helt så hvidlig da hun tog hjem og tilmed lettere chokeret *ups*:engel:

 

Synes det lyder som en god idé at få folk til at træne med jer.

 

fnis, den kender jeg godt den der:mrgreen: Først sætte sig pænt, så spændes fjederen og SÅ en lige smasker inclusiv snude og tænder:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har jeg så den holdning at alle har ret til at sige fra overfor en hund hvis fysiske og til tider voldsomme kontakt de ikke har bedt om.

Vi accepterer storsindet at hunde siger fra overfor hinanden, hvis kropszonen ikke respekteres. Hunde skal også respektere MIN kropszone..

 

Hvis en hundejer ikke selv straks går ind og tager kontrol over en situation jeg ufrivilligt er indblandet i, f.eks. som gæst, så gør jeg det.

 

Jeg ææælllsskkeerrr hunde, det ved nok de fleste, men det er sørme ikke ensbetydende med, at jeg vil lægge krop til alt.

 

Jeg ville dog ikke vælge metoden som beskrevet i hilsetræning af min hund, men smag og behag er jo forskellig hos os :-D

Nu var jeg heller ikke den hundeejer som bare stod og så på at mine hunde havde en uacceptabel opførsel overfor gæsterne. Jeg sørgede for at få dem stoppet, så længe jeg er opmærksom på dem - mener jeg ikke gæsterne skal gå ind og irrettesætte dem! Jeg har oplevet gæster som har irrettesat hundene på ting som de egentlig gerne må i vores hjem. Og dét gider jeg simpelthen ikke. ;-)

 

Næh jeg tror såmænd heller ikke at det er alle (langt fra!) der ville bruge den metode jeg brugte, men jeg prøvede mange ting for at gøre situationen mere positiv for både hundene, gæsterne og os selv - og det her virkede helt klart bedst! :5up: :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louislove

Hej ....:vinken: Jeg syntes lige jeg ville give mit besyv med omkring hoppe op ad gæster i døren. Alt efter temperament, syntes jeg der er flerer løsningsmodeller.

På intet tidspunkt er det dog nødvendigt at trække, knalde knæ i brystet eller slå hunden i hovedet ( man hører mange idéer i den retning :confused: )

Hvis det er en hvalp, så lad være med at tage kontakt til hunden 1. gang den prøvet at hoppe op, men træd et lille skridt væk, så den "falder" ned igen, der skal kun tages kontakt, når alle 4 poter rør jorden.

Opdrag på dine gæster, hvalpen skal IKKE have lov, selvom den er nok så nuttet :engel:- en lille hvalp, kan blive en STOR hund.

Find nogle søde mennesker, der har lyst til at hjælpe dig. Bed dem ringe på døren - bed din hund om at gå i kassen, hjælp den derhen og beløn med noget rigtigt lækkert. Gerne noget som tager lidt tid at slikke på, så hunden oplever at "gæsten" kommer indenfor og siger goddag til mennesker i huset ( ikke dyrerne :rolleyes: )

Dette skal selvfølgelig trænes MANGE gange.

En person i tøj, der må blive snavset kan også skaffes, når så hunden går imod denne person, vender personen sig om ( fortæller hunden med kropssprog at "jeg gider dig ikke" ) når hunden er i ro, roses der stille ogderefter fortsætter personen mod dig ( for at hilse fx. ) hopper hunden op igen, så vender personen sig om. Målet er at få hunden til at forstå, at der er ingen kontakt, når den hopper op.

Er hunden blevet ældre, ja så er der kun den samme vej, for det er et mønster der skal brydes.

Det kan lykkes det ved jeg. Jeg har selv brugt denne metode med at vende mig, ved en 70 kg tung Rotte, som var på mit træningshold. Vi brugte en time, men den har faktisk ikke hoppet op ad mig eller andre siden. :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En uppercut :lol: Min hund er udspekuleret..., er jeg sikker på. Hun kommer pænt hen og sætter sig foran gæsten med logrende hale, hvis de så bukker sig ned til hende, så BANG SMÆK hopper hun lige op i ansigtet på dem.

Har nogle gange troet min næse var brækket!

 

Den eneste person hun har hoppet op af var en fin, fin dame som kom helt klædt i hvidt tøj og forresten var rædselsslagen for hunde. Hun var ikke helt så hvidlig da hun tog hjem og tilmed lettere chokeret *ups*:engel:

 

Synes det lyder som en god idé at få folk til at træne med jer.

 

 

De er nogle farlige dyr de uppercutter hudne :mrgreen:

 

Nu kan jeg jo læse mig til at vi får massere af besøg så vi kan træne :mrgreen:

Så kan man snakke om at hænge fremmed mennesker op på noget de er kommet til at skrive :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De er nogle farlige dyr de uppercutter hudne :mrgreen:

 

Nu kan jeg jo læse mig til at vi får massere af besøg så vi kan træne :mrgreen:

Så kan man snakke om at hænge fremmed mennesker op på noget de er kommet til at skrive :blink:

 

Jep, som feks. pulverkaffe og hjemmebag :blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet gæster som har irrettesat hundene på ting som de egentlig gerne må i vores hjem. Og dét gider jeg simpelthen ikke. ;-)

 

Det er heller ikke i orden.

 

Nogle mennesker bliver simpelthen "kommandører" i nærheden af andres hunde

 

Det var metoden med at gæsten skulle opdrage hunden i sitiationen jeg mente jeg ikke ville bruge

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...