Hop til indhold

Vild når skal ud af døren


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Så lige videoerne, det jeg egentlig ser mest er at han dæmper meget, det virker som om han er i tvivl om hvad han skal/der er for høje krav ift hvor glad han er.

 

Skal han partout gå helt roligt ud? Det gør mine altså ikke. Slet ikke omkring madtid! (de spiser i haven)

 

Kan du lukke kattene væk fra stuen og have døren konstant åbent til haven?

 

Forstår udemærket at du ikke gider at han hopper 2 meter op i luften, vi gad ikke at Voodoo selv åbnede døren og kradsede malingen af undervejs, så da vi byggede om og satte ny dør i, var det NEJ et par gange og han har stort set ikke gjort det siden.

 

Ift at Voodoo godt kunne være bange for andre hunde en periode (vi har et par kønsaggressive hunde herude) tvangsfodrede jeg ham med godbidder. Mange. Ingen krav men han havde snor på og kunne derfor ikke komme så langt væk fra mig, så jeg kunne hele tiden få fat i ham igen (ikke fysisk selvfølgelig) og fodre videre. Det virkede mega godt. Efter en del gange med rolig snak og masser af godbidder, begyndte han selv at søge hen til mig når han så de hunde og så kunne jeg give færre og færre godbidder.

Ved godt at Aslan ikke er bange for døren men Voodoo vidste heller ikke hvad han skulle gøre af sig selv i de situationer og det hjalp ham meget, at blive tvunget til bare at spise pølsestykker og så kom den rigtige adfærd stille og roligt af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

PS, det har været en lang uge og jeg har været tidligt oppe, så beklager manglende sammenhæng i nogle ting :mrgreen:

 

Men det var 2 forskellige ting jeg ville sige, 1: godbidder. 2: din hund ligner altså en som naturligt bevæger sig hurtigt og gerne vil vise rigtigt meget sprog, på en eller anden facon skal han jo også have lov til det, men selvfølgelig uden at skade sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige videoerne, det jeg egentlig ser mest er at han dæmper meget, det virker som om han er i tvivl om hvad han skal/der er for høje krav ift hvor glad han er.

 

Skal han partout gå helt roligt ud? Det gør mine altså ikke. Slet ikke omkring madtid! (de spiser i haven)

 

Kan du lukke kattene væk fra stuen og have døren konstant åbent til haven?

 

Forstår udemærket at du ikke gider at han hopper 2 meter op i luften, vi gad ikke at Voodoo selv åbnede døren og kradsede malingen af undervejs, så da vi byggede om og satte ny dør i, var det NEJ et par gange og han har stort set ikke gjort det siden.

 

Ift at Voodoo godt kunne være bange for andre hunde en periode (vi har et par kønsaggressive hunde herude) tvangsfodrede jeg ham med godbidder. Mange. Ingen krav men han havde snor på og kunne derfor ikke komme så langt væk fra mig, så jeg kunne hele tiden få fat i ham igen (ikke fysisk selvfølgelig) og fodre videre. Det virkede mega godt. Efter en del gange med rolig snak og masser af godbidder, begyndte han selv at søge hen til mig når han så de hunde og så kunne jeg give færre og færre godbidder.

Ved godt at Aslan ikke er bange for døren men Voodoo vidste heller ikke hvad han skulle gøre af sig selv i de situationer og det hjalp ham meget, at blive tvunget til bare at spise pølsestykker og så kom den rigtige adfærd stille og roligt af sig selv.

 

Ja vi kan ikke have det, fordi han jo er kommet alvorligt til skade to gange nu. Den ene gang mistede han næsten et øje :) Men vi er ved at træne det og vi har fået nogle gode råd fra Karen Ulrich, som vi har valgt at bruge. Samtidig har jeg jo fundet årsagen, hvilket gør, at nu kan det løses.

 

Kattene er ikke et problem. Dem beder vi bare gå væk. Da de er trænede kan de jo styres via fjerndirigering osv

 

Nej døren skal ikke stå åben. Hundens stress niveau skal ned og årsagen behandles, så skal han nok falde til ro uden fare for sin egen førlighed på et område også :)

 

Ja han dæmper også - det skyldes, at voldsom kortisolniveau ofte skaber så megen konflikt i et dyr, at de udvikler angst. De to følelser ligger meget tæt op af hinanden. Så adfærden ligner hinanden. Mange mennesker med kronisk negativ stress, går også til lægen, fordi de tror de har fået angst

 

Nu har vi årsagen. Så bygger vi på herfra. Denne gang med varig succes er jeg sikker på. Jeg skal nok filme banditten når vi er nået i mål :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Update: Vi er lykkedes :) Aslan er ikke længere vild, når han skal ud af hoveddøren

 

[ATTACH=CONFIG]129790[/ATTACH]

 

Havedøren er sværere, men det har vi fundet ud af at leve med plus han er blevet mindre vild, så nu gør han ikke skade på sig selv der mere, så det er ok for nu :)

 

Imponerende så langt du når med træningen. Hvor er Aslan heldig at være havnet hos dig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...