Hop til indhold

Hvorfor så lang ???


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Gad da nok vide om jeg vover, at spørge nogle af de der trænere, hvorfor politiet egentlig har hunde i tjeneste :mrgreen: ?

 

Kunne det være fordi the bad guys :blink: ikke er alttid gentlemen nok til at fortælle præcis, hvor de har smidt beviser :hmm: Mangel på gode manere skal man lede længe efter :roll: :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ang. sporline der ikke er tung, se hos www.apporten.dk der er nogle lækre webbingliner der ikke er tunge. Jeg træner på hold med en meget lille gravhund der bruger en derfra, de koster heller ikke en herregård.

De lange liner er fordi hunden skal arbejde selvstændig uden hjælp fra ejeren.

 

Så siger jeg tak for svar og link. Den line vi har købt allerede er ifølge vores træner for tynd og vi vil brænde hænderne, hvis basse-barnet tænder af...og det kunne godt indtræffe siden det her spor-noget nu åbenbart er det store hit hos vovse :roll::mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det være fordi the bad guys :blink: ikke er alttid gentlemen nok til at fortælle præcis, hvor de har smidt beviser :hmm: Mangel på gode manere skal man lede længe efter :roll: :blink::mrgreen:

 

Ja-ja, men bare de har lommerne fulde af fiskeboller, de dumper hid og did, så skal den kornfede nok få sagerne støvet op....ej, jeg tror jeg mangler tanken om, at hvis nu det her var virkelighed. Jeg tror det er det rene tant og fjas...og det er det jo også, når man først begynder at træne vaps, når han er 10-11 mdr. Så er det tog vist ligesom kørt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Så siger jeg tak for svar og link. Den line vi har købt allerede er ifølge vores træner for tynd og vi vil brænde hænderne, hvis basse-barnet tænder af...og det kunne godt indtræffe siden det her spor-noget nu åbenbart er det store hit hos vovse :roll::mrgreen:.

 

Har din træner ikke foreslået at du sætter tempoet ned på hunden, endnu :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Så siger jeg tak for svar og link. Den line vi har købt allerede er ifølge vores træner for tynd og vi vil brænde hænderne, hvis basse-barnet tænder af...og det kunne godt indtræffe siden det her spor-noget nu åbenbart er det store hit hos vovse :roll::mrgreen:.

 

Ellers kan du gå i en butik der også sælger hesteudstyr og købe en longeringsline (20 meter). Den korter du bare af til 10 meter og binder en knude :mrgreen: Den er heller ikke så dyr :5up:

 

Jeg har en i noget forholdsvist bredt bomuld og den brænder ingen steder og dem der har lånt den er som reglen meget begejstret for den og vil høre hvor jeg har fået fingre i den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uskyldig og Tante det harmonerer ligesom bare slet ikke :???:;-)

 

Hov hov - se selv :engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har din træner ikke foreslået at du sætter tempoet ned på hunden, endnu :confused:

 

Endnu ? Uha, tålmodighed...den lille grisling har kun prøvet at gå spor to gange ude ved træner-damen. Hun siger bare at vi skal ud med fiskebollerne hver dag her hjemme og det tror vi på, så vi ligger vandret efter dyret hver formiddag. Og vi tør jo ikke sige det mindste til kræet, fordi træner-damen siger, at det skal være sjovt...og det skal det da nok være...for hunden.

 

Må vi sige noget til ham eller holde igen i snoren eller brænde ham ad med et eller andet kedeligt lydighedstræning før ham må snuse rundt i skovbunden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kan du gå i en butik der også sælger hesteudstyr og købe en longeringsline (20 meter). Den korter du bare af til 10 meter og binder en knude :mrgreen: Den er heller ikke så dyr :5up:

 

Jeg har en i noget forholdsvist bredt bomuld og den brænder ingen steder og dem der har lånt den er som reglen meget begejstret for den og vil høre hvor jeg har fået fingre i den :mrgreen:

 

Ok, det må vi ud og tjekke ud. Og da især så længe den lille ikke ejer gode spor-manerer... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din "titel" på tråden giver mig ofte et uskyldigt lille smil på læben :blink:

 

Løjerlig...om jeg på nogen optænkelig måde kan gennemskue hvorfor...nej, jeg begriber det virkelig ikke :engel::mrgreen:

 

PS: Jeg fatter det stadig ikke, men gemalen foreslår, at vi køber en læder-hunde-snor af dårlig kvalitet, så jeg kan oprette tråden: "Hvorfor er den så stiv ?" og en separat tråd om vovses tempo, der skulle hedde: "Hvorfor går han så hurtigt ?"

 

Selv aner jeg naturligvis ikke, hvad der foregår om ørerne på mig lige nu :engel:

Redigeret af Zaz-zaz
Link til indlæg
Del på andre sites

PS: Jeg fatter det stadig ikke, men gemalen foreslår, at vi køber en læder-hunde-snor af dårlig kvalitet, så jeg kan oprette tråden: "Hvorfor er den så stiv ?" og en separat tråd om vovses tempo, der skulle hedde: "Hvorfor går han så hurtigt ?"

 

Der kommer sikkert en masse gode råd om at pudse, polere, pille og bare bruge den nok - så bliver den blød, smidig og rigtig dejlig :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu ? Uha, tålmodighed...den lille grisling har kun prøvet at gå spor to gange ude ved træner-damen. Hun siger bare at vi skal ud med fiskebollerne hver dag her hjemme og det tror vi på, så vi ligger vandret efter dyret hver formiddag. Og vi tør jo ikke sige det mindste til kræet, fordi træner-damen siger, at det skal være sjovt...og det skal det da nok være...for hunden.

 

Hvis hunden er motiveret nok, hvilket det lyder til, piller det højst sandsynligt ikke bøvet af ham at øge udfordringen for at sænke hastigheden :blink:

 

Må vi sige noget til ham
Ja, hvis du ønsker en knapt så selvstændig hund der ved svære passager spør' "mor" om vej :blink:
eller holde igen i snoren
Ja hvis du gerne vil ØGE hastigheden, så værsesesko.. Træk avler som bekendt modtræk i hundeland :lol:
eller brænde ham ad med et eller andet kedeligt lydighedstræning før ham må snuse rundt i skovbunden ?
Det kan i nogle tilfælde gøre tingene lidt lettere, men du kan også risikere at der ikke er overskud nok til at arbejde koncentreret på sporet. Han er jo endnu ung i faget :-D

 

Hvad med om du fandt noget guf til sporet, som er knapt så synligt som fiskebollerne, men mindst lige så interessante.. Gem gufferne godt i snuden af dine fodspor. Tryk det gerne godt ned i græsset, således det ikke er synligt og ikke umiddelbart er tilgængelig uden brug af næsen. Sørg for at han får ALLE godbidder med. Hvis han er motiveret nok for guffet, vil han gøre en seriøs indsats for at få det hele med og dermed et mere koncentreret søg. Hvis eller rettere når du føler dette er tilfældet, kan du begynde at øge sværhedsgraden. Feks. ved at øge afstanden mellem belønningerne og længden på sporet og senere ved at øge skridtlængden.

Ræser han mod forventning stadig afsted med fuld gas, kan det være du skal nedjustere belønningen i enden af sporet :-)

 

Hjælper det heller ikke, er du bare en klovn.. :mrgreen::lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden er motiveret nok, hvilket det lyder til, piller det højst sandsynligt ikke bøvet af ham at øge udfordringen for at sænke hastigheden :blink:

 

Ja, hvis du ønsker en knapt så selvstændig hund der ved svære passager spør' "mor" om vej :blink: Ja hvis du gerne vil ØGE hastigheden, så værsesesko.. Træk avler som bekendt modtræk i hundeland :lol: Det kan i nogle tilfælde gøre tingene lidt lettere, men du kan også risikere at der ikke er overskud nok til at arbejde koncentreret på sporet. Han er jo endnu ung i faget :-D

 

Hvad med om du fandt noget guf til sporet, som er knapt så synligt som fiskebollerne, men mindst lige så interessante.. Gem gufferne godt i snuden af dine fodspor. Tryk det gerne godt ned i græsset, således det ikke er synligt og ikke umiddelbart er tilgængelig uden brug af næsen. Sørg for at han får ALLE godbidder med. Hvis han er motiveret nok for guffet, vil han gøre en seriøs indsats for at få det hele med og dermed et mere koncentreret søg. Hvis eller rettere når du føler dette er tilfældet, kan du begynde at øge sværhedsgraden. Feks. ved at øge afstanden mellem belønningerne og længden på sporet og senere ved at øge skridtlængden.

Ræser han mod forventning stadig afsted med fuld gas, kan det være du skal nedjustere belønningen i enden af sporet :-)

 

Hjælper det heller ikke, er du bare en klovn.. :mrgreen::lol::mrgreen:

 

Jamen, så vil jeg da sige tak for et tons konstruktive råd, der nok kan bringe den bette ned i et rimeligt tempo og glæder det mig egentlig, at det er mig, der en klovn, hvis han fortsat spriter over stok og sten. Med dig ved man aldrig: Tænk, hvis du havde foreslået mor at skyde sin uduelige hund og købe en med kortere pels og uden de hvide misfarvninger i hoved, på bryst og fødder ha ha ha :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

PS: Jeg fatter det stadig ikke, men gemalen foreslår, at vi køber en læder-hunde-snor af dårlig kvalitet, så jeg kan oprette tråden: "Hvorfor er den så stiv ?" og en separat tråd om vovses tempo, der skulle hedde: "Hvorfor går han så hurtigt ?"

 

Jeg ønsker mig dig sådan en line, for sådan et par 2 tråde kunne jeg måske godt overtales til at læse k040.gif de lyder meget educational :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, hvis du havde foreslået mor at skyde sin uduelige hund og købe en med kortere pels og uden de hvide misfarvninger i hoved, på bryst og fødder ha ha ha :mrgreen:

 

Sådan en køber du bare næste gang :5up:

 

Det er nogle gode råd ham den bette kommer med, så prøv du dem bare af. Og spørg ham igen hvis der er noget du bliver i tvivl om når du har tusset rundt derude :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så vil jeg da sige tak for et tons konstruktive råd, der nok kan bringe den bette ned i et rimeligt tempo og glæder det mig egentlig, at det er mig, der en klovn, hvis han fortsat spriter over stok og sten. Med dig ved man aldrig: Tænk, hvis du havde foreslået mor at skyde sin uduelige hund og købe en med kortere pels og uden de hvide misfarvninger i hoved, på bryst og fødder ha ha ha :mrgreen:

 

Tjaa.. en Beauceron kan skam også være en ganske udemærket sporhund, men sånt én tror jeg sletter ik du magter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en køber du bare næste gang :5up:

 

Det er nogle gode råd ham den bette kommer med, så prøv du dem bare af. Og spørg ham igen hvis der er noget du bliver i tvivl om når du har tusset rundt derude :blink:

 

Så skal jeg vist lige igang med at stor-fedte for gemalen allerede. Dem der, der mangler det hvide er jo nogle skrækkelige nogle uha-uha. Og så sad vi på et tidspunkt og snakkede med de der folk, der har den slags hunde og så sagde forkvinden for biksen, at hun ikke fattede, at os, der har de misfarvede er bange for deres hunde. De to slags er jo i nær familie. Gemalen var nær drattet ned af stolen :mrgreen:

 

Og ja, det kan da godt være, at jeg må ty til den bette fod efter råd i fald, der går kaos i et eller andet derude i skovbunden eller andet af de mærkværdigheder kræet skal lære. Et eller andet sted tror jeg han har styr på det der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...