Hop til indhold

Foredrag om fejlfri træning i Viborg


Recommended Posts

:engel: Jeg ville nok være ked af at anbefale det til fx. Brændekilde Bellinge jagtforening (hvor der trænes 40-50 hunde, fortrinsvist Spaniels) eller andre før jeg selv har deltaget og ved hvad det går ud på og hvad budskabet mere præcist er.

 

Vi er jo nok mere til Spaniel dage med dueflusher og kaningård, men kunne måske lære et og andet, ved at gøre noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel: Jeg ville nok være ked af at anbefale det til fx. Brændekilde Bellinge jagtforening (hvor der trænes 40-50 hunde, fortrinsvist Spaniels) eller andre før jeg selv har deltaget og ved hvad det går ud på og hvad budskabet mere præcist er.

 

Vi er jo nok mere til Spaniel dage med dueflusher og kaningård, men kunne måske lære et og andet, ved at gøre noget andet.

 

Du kan også kontakte de dygtige jagtfolk i JAFI og spørge dem - jeg har været der før og talt om stress og det er derfor de bad mig komme igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er målgruppen? Øvelserne er jo umiddelbart "hvalpe / opstartsøvelser". Så er det til opstart af ny jagthund? Eller er det til folk der har fejlet i træningen og nu har en hund der ikke vil apportere / aflevere el. Lign?

 

Prøv at ringe til Jafi - sidder lige på job :)

 

De har erfaringer fra tidligere kurser - sidst var der mange niveauer samlet, kan jeg lige kort oplyse. Nogle havde problemer, andre ville undgå dem og nogle ville bare gerne lære nyt/mere/have finpudset deres viden. Der var nogle virkelig dygtige jagtfolk på højt niveau og der var nogle folk med to små selskabshunde. Alle fik noget med hjem, var beskeden den gang fra deltagerne. Der var ikke kun jagthundefolk, men de var i overtal. Der var en del konkurrencehundefolk også. Men JAFI kan rigtig godt svare - jeg er lige på arbejde :) Det stjæler for meget af ens fritid ved du nok ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Tror dog ikke det er for os. Dressurdelen af jagthundetræningen har vi godt styr på. Ved os er det mere de færdigheder der gælder det "reelle jagtaebejde" der halter; søget, markeringerne og dirrigeringerne på afstand og tildels stopfløjtet på afstand, selvom det dog begynder at ligne lidt det det skal. Dette er 100% på grund af min manglende erfaring indenfor arbejdet, så jeg tøver med min selvtræning på grund af manglende selvtillid og tro på, at jeg gør det rigtigt.

 

Vi har meldt os på et unghundejagthold nu, tænker det er mere det jeg søger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo gøre det, som man har det godt med - ellers kan man altid spørge i JAFI. De er superdygtige hundefolk

 

Man kan også deltage uden hund og i foredragsdelen alene - jeg vil blandt andet tale om fejlfri træning, hvorfor det er en fordel, stress Vs intensitet og hvordan lærer en hund egentlig - og hvorfor gør den det, som den skal... eller hvorfor gør den det ikke. I den stil.

Der kan stilles spørgsmål undervejs også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...