Hop til indhold

Motion for Samojedhund??


Vibe
 Share

Recommended Posts

Hej alle hundeelskere! :)

Jeg står og er sådan lidt i tvivl.

Der står på internettet, alle de hjemmesider jeg har været på, at en Samojede behøver moderat motion.

Og så står der pludselig andre gange, at hunden kræver RIGTIG meget motion...

Så jeg prøver egentlig at finde ud af, hvor meget det egentlig er, en Samojedhund faktisk skal have af motion for at have det godt.

Kan nogle Samojede ejere måske svare mig på det?

Eller hvem som helst som faktisk ved noget mere præcist. :)

 

Tak på forhånd! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være forskellig fra hund til hund.

 

Det er jo ikke sådan at enhver hund af en race er en fast skabelon

 

Så gå et blot ud fra at en samojede, som den slæde hund den er, kræver lange ture hver eneste dag

 

Mindst to timers tur om dagen.

 

Så kan du kun blive glædeligt overrasket, hvis du får et eksemplar der gerne dovner lidt mere. Men lad være at satse på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

De vil rigtig gerne ud og løbe om vinteren (foran cykel eller vogn, eller løbetur med ejer) og så vil de generelt gerne gå nogle dejligt lange ture eller lege frit osv. Man skal dog også huske at lære dem at slappe af :) Når de er små, skal de selvfølgelig ikke gå langt men bare opleve verdenen stille og roligt.

 

Vi går vel imellem 2 og 4 timer dagligt. Skal de alt muligt andet, træning feks, så får de kortere ture. Når vi kører med dem, er det mellem 6 og 8km som regel (man starter med færre kilometer så de lige kommer i form igen efter sommeren).

 

Husk også, at nogle af dem gør rimelig meget :lol: Vi har en af hver slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er også mit klar indtryk, at det er ret aktiv hund. Jeg ved ikke, hvad jer med samojede mener, men umiddelbart er det ikke det jeg betegner "moderat" - jeg ser det samme med grønlænderspids - hvilket jeg synes er forkert at kalde deres motionsbehov. Hellere sætte overlæggeren højt og skulle lave mindre end stå med en hund, der kræver mere end man troede før anskaffelsen. Der er også forskel på linjerne kan jeg se på de hunde jeg kender

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...