Hop til indhold

Efterspørgsel omkring parring.


HunterDC
 Share

Recommended Posts

Hej.

Sidder her med tanken om at jeg gerne vil have min schæfer (tæve) parret på et tidspunkt.

 

Tanken er at det skal være med en anden schæfer.

 

Spørgsmålet er så, om der er nogen herinde som kender en omkring Næstved el. omegn, som ser dette som en mulighed for deres schæfer.

 

Det er kun en tanke lige nu, så det er også kun for at undersøge hvad mulighederne er, og om der er nogen derude som kender til nogen?

 

Vh

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Start med "efterspørgsel omkring hvalpe" . Hvor mange mennesker kender du, der gerne vil have en hvalp efter din tæve?

....hvis du umiddelbare har 5-6 stykker, der drømmer om en hvalp efter hende, så kan du begynde at lede efter en lige så afholdt og eftertragtet hanhund.

Så skal begge hunde chekkes for arvelige sygdomme.. Det vil være et krav fra hanhundeejeren også, hvis han måske skal aftage nogen af hvalpene..

----- hvis en hanhundeejer på forhånd ikke er interesseret i en af hvalpene, og heller ikke har pårørende, der ønsker en af hvalpene, så drop den hanhund.

 

Men som Alfen siger, så ER markedet ikke stort for tavleløse schæferhunde.. Så du skal kunne afsætte hvalpene til familie og venner..

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vær obs på ikke at komme til at formidle dyr med forskellige arvelige lidelser videre til familie, venner osv - det giver sådan en dårlig stemning - nu ved jeg ikke om din tæve er fotograferet osv - men du kunne jo spørge opdrættere af dem, hvad kravene er for sundhed - og så ville jeg følge disse krav - også uden stamtavle.

 

Kan man ikke få stamtavle på hvalpene hvis forældrene har? Er der ikke nogle, der kan forklare om det? Jeg mener - selvom man ikke er registreret opdrætter? For så ville TS jo stå meget bedre, tænker jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

TS, jeg synes du skal smutte omkring et par af schæfersiderne på fb. Der er rigtig mange hvalpe lige nu! Nogle opdrættere dumper priserne til 5.-6.000 kr., og så er det altså svært at følge med.

 

Jeg er sikker på at du har en helt fantastisk tæve! Tro mig, jeg kender den tanke om at have lyst til at give sin skønne tæves gener videre. Men.... Jeg synes det er vigtigt at man som potentiel opdrætter gør sig nogle tanker:

 

Har jeg råd til de komplikationer der kan opstå hos tæven eller hvalpene? Har jeg tid og råd til at gå hjemme indtil hvalpene kan flytte hjemmefra? Hvad gør jeg med de hvalpe jeg ikke kan sælge? Giver dem væk? Sender dem på internat? Afliver?

 

Det er ikke unormalt at et kuld giver økonomisk underskud. Er du villig til at sætte penge til?

 

Tænk dig ihvertfald rigtig godt om. Og beslutter du dig for at gøre det, så tjek både tæve og hanhund for de respektive racers typiske sygdomme (for schæfer AD/HD/OCD). Skal du krydse racer, så find en hund inden for samme gruppe som schæfer, og en som opvejer din tæves dårlige sider (fx nervøsitet, stress mm.).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Sidder her med tanken om at jeg gerne vil have min schæfer (tæve) parret på et tidspunkt.

 

Tanken er at det skal være med en anden schæfer.

 

Spørgsmålet er så, om der er nogen herinde som kender en omkring Næstved el. omegn, som ser dette som en mulighed for deres schæfer.

 

Det er kun en tanke lige nu, så det er også kun for at undersøge hvad mulighederne er, og om der er nogen derude som kender til nogen?

 

Vh

 

Som du kan se kan du få alle mulige gode råd herinde - og mange af dem også særdeles relevante, men skal du finde en passende hanhund til at parre din tæve tror jeg FB er et langt mere effektivt værktøj uanset om det er med eller uden tavle du søger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan så fortælle, der er pæn stambog på hende ;-)

Så er det letteste nok søge på hundeweb efter linjer der passer til din hund, henvende dig til racens specialklup, eller endnu bedre, kontakte din hunds opdrætter og bede vedkommende være behjælpelig med at finde en passende hanhund.

jeg går ud fra at din tæve er avlsgodkendt og at du er klar over at chancen for at finde en passende hanhund i nærheden er ret lille, du undgår nok ikke en del køren rundt, men måske kan du finde en egnet hanhund inden for DK ;) så er du da fri for at køre så langt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...