Hop til indhold

Hundejakke - hvornår bruger i?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Min hund skal have regntøj på fordi hun hader regn og jeg hader lugten af våd hund i vires lille lejlighed

 

Købte en lækker Hurtta jakke regnjakke på tilbud - er så kommet til at købe vinterjakken istedet :stupid:

 

Nogen af jer der bruger dækken (og hvornår)? Hun har en ok dækpels, så mon ikke den bliver for varm? Eller er det noget hunden vænner sig til?

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine de to ældste bruger dækkener når temperaturen nærmer sig 0. Så længe de kan bevæge sig frit er de ok, men i snor i gangtempo fryser de. Den unge brugte dækken sidste vinter, da hun var en lillebitte hvalp. Hun er ikke så kuldskær som de andre, og har lidt mere pels, så ved ikke om dækken bliver nødvendigt for hende i år. Det må vi se.

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har begge regndækkener - for min bekvemmeligheds skyld:oops: Den store har god tyk pels, og fryser aldrig. Skal hun sidde i længere tid i bilen om vinteren, har hun dog et fleecedækken hun kan få på.

 

Den lille har en meget kort, men kraftig pels. Men hun har god underuld, og så er hun ..... ehh...... ret godt polstret:lol: Hun fryser heller ikke når vi går tur, men da hun var stor hvalp, frøs hun til træning når der var vådt eller blæsevejr.

 

Umiddelbart tænker jeg ikke at Luca har brug for en vinterjakke, med mindre det er i forbindelse med ophold i bil eller træning hvor I ikke bevæger jer særlig meget. Hurttajakker er altid nemme at købe/sælge/bytte på nettet (fb, dba.dk m.m.), så det ville umiddelbart blive min løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har regntøj fordi jeg er en doven skid.. Jeg hader pladdervåde og beskidte hunde når vi kommer hjem fra tur, så når det er rigtig lortevejr, så bliver de hældt i deres regndragter, selvom de har pels nok til at holde varmen og jeg aldrig har observeret dem fryse, men jeg nyder virkelig at kunne tage regntøjet af dem og så er de rene og tørre indenunder, selv om vi har gået i mudder og sjap og silende regn.

 

Det er bare nogle billige overalls fra zooplus, men de fungere super godt til det jeg skal bruge dem til, og sidder godt på hundende.

 

Derudover har de nogle billige regndækner, der bare dækker ryggen, hvis vi går i regn eller især sne faktisk, på asfaldt og lign, hvor de ikke bliver så snasket til nede fra, de bliver dog ikke brugt så tit, men jeg var nu glade for dem sidste år, hvor vi gik aftentur i det fineste snevejr, store snefnug dalede fint og stille ned, men sådan nogle store snefnug kan virkelig også gøre sådan en hundepels helt gennemblødt, når de bare ligger sig på ryggen af dem, så der var jeg glad for dækkenerne

 

De får aldrig dækken på for kuldens skyld, de har som sagt god pels. Men jeg overvejer godt nok at investere i et af de berømte Back on Track dækner, nu hvor Chivas er nået lidt op i alderen, især nu hvor vi er aktive med træning igen, ville det sikkert være godt for hans "gamle" knogler.

 

Chivas og Joya i deres regntøj:

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte får nærmest dækken på lige så snart det bliver bare lidt køligt - Han fryser ret nemt og går og ryster. Han har en vinterjakke, som også er vandtæt, som vi bruger både i regnvejr, i køligt vej og når der er sne. Desuden har han en tshirt til når det kun er lidt køligt.

Lily bliver tvunget i en regnjakke når det regner eller der er tegn til at det vil regne inden vi kommer hjem igen. Hun er ikke fan, men hun fryser bare så skrækkeligt når hun er våd. Hun har desuden også tshirts til hvis der er lidt køligt, men ikke jakke-vejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sinus har både et Back on Track regndækken og vinterdækken. Regndækken bruger jeg meget - hader bare en våd hund :oops: pelsen filtrer, og han er meget længe om at tørre.

Vinterdækken bruger jeg når vi er til træning i frostvejr, fordi der ofte er ventetid, hvor han ikke bevæger sig så meget, og så når han skal sidde i bilen i længere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger "Bone dryer" til hundene når de skal i bilen og det er koldt og hundene er våde. Jeg tørrer dem med håndklæder og giver dem så bone dryer på. 30 minutter senere er de stort set tørre og i hvert fald gennemvarme. Det har jeg ofte oplevet på jagter når hundene sættes i bilen i frokostpausen.

 

På jagten kan jeg godt finde på at bruge "safe guard" vest,msom både varmer (der er et lille foer i) og beskytter mod fysiske skader på brystet.

 

 

bonniemedvest_zps4dd0cab5.jpg

 

test42.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har regntøj fordi jeg er en doven skid.. Jeg hader pladdervåde og beskidte hunde når vi kommer hjem fra tur, så når det er rigtig lortevejr, så bliver de hældt i deres regndragter, selvom de har pels nok til at holde varmen og jeg aldrig har observeret dem fryse, men jeg nyder virkelig at kunne tage regntøjet af dem og så er de rene og tørre indenunder, selv om vi har gået i mudder og sjap og silende regn.

 

Det er bare nogle billige overalls fra zooplus, men de fungere super godt til det jeg skal bruge dem til, og sidder godt på hundende.

 

Derudover har de nogle billige regndækner, der bare dækker ryggen, hvis vi går i regn eller især sne faktisk, på asfaldt og lign, hvor de ikke bliver så snasket til nede fra, de bliver dog ikke brugt så tit, men jeg var nu glade for dem sidste år, hvor vi gik aftentur i det fineste snevejr, store snefnug dalede fint og stille ned, men sådan nogle store snefnug kan virkelig også gøre sådan en hundepels helt gennemblødt, når de bare ligger sig på ryggen af dem, så der var jeg glad for dækkenerne

 

De får aldrig dækken på for kuldens skyld, de har som sagt god pels. Men jeg overvejer godt nok at investere i et af de berømte Back on Track dækner, nu hvor Chivas er nået lidt op i alderen, især nu hvor vi er aktive med træning igen, ville det sikkert være godt for hans "gamle" knogler.

 

Chivas og Joya i deres regntøj:

 

[ATTACH=CONFIG]128594[/ATTACH]

 

Selvom jeg har en "vandfast" (:)) hund, så kunne jeg også finde på dette. Det er virkelig meget våd pels man får med ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Har back on track-netdækken der bruges hele året ifm træning. Har også vinterdækken der bruges hvis han sidder i bilen og det er koldt!

 

på gåture har jeg ikke oplevet ham fryse, men som aussiepower har jeg overvejet combatsuits for min bekvemmeligheds skyld :mrgreen:

 

Det kan klart anbefales! Elsker virkelig at de næsten ikke skal tørres, selvom det er pisse møgvejr ;-) Og Chivas og Joya virker på ingen måde generet af dem, de har fuld bevægelighed og holder sig på ingen måde tilbage i deres udfoldelser, selvom de har dragterne på, og de virker heller ikke til at få det for varmt, jeg bruger dem selvfølgelig ikke i 25 graders lummervarmt sommerregn, men ellers :-D

-og Chivas kan også fint lette ben :cool::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har bare et buster regndækken til når det virkelig står ned, og det er jeg egentlig ganske tilfreds med. Og så har jeg et back on track vinterdækken til de ekstra kolde dage, og en bunke fleece dækkener til de halvt så kolde dage :engel:

Det er sjældent jeg sådan rigtig bruger regndækkenet da det er en kamp at få hende ud i regnen, dækken eller ej. Det er sådan set kun til agility jeg kan få hende overbevist og der bruger jeg mit back on track. Fleece dækkener er til gengæld uundværlige herhjemme, især når hun er med ude og cykle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ejer ikke tøj til min hund. Hun er stort set kun ude når vi går tur, og så ville hun dø af varme under et dækken. Men ja, det lugter og sviner. :vedikke: På den anden side; kunne jeg ikke leve med dét havde jeg købt en kat i stedet.

 

Hvor er du fantastisk nedladende nogle gange.. :rolleyes: Og hvis der er noget der lugter og sviner, så er det squ da katte, men sådan er vi jo forskellige ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager da hvis du føler dig stødt over at jeg ytrer min mening om min situation, min hund og hvad jeg synes naturligt følger med at have hund med lang pels.

 

Personligt er jeg ret ligeglad, men uanset hvad du måske eller måske ikke har til hensigt, med dit indlæg, så lyder det altså ret nedladende, især når du smider den her: :vedikke: ind... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg ret ligeglad, men uanset hvad du måske eller måske ikke har til hensigt, med dit indlæg, så lyder det altså ret nedladende, især når du smider den her: :vedikke: ind... ;-)

Øh,.. jeg trækker på skuldrene over at en langhårshund lugter og sviner når den er våd. Kan ikke helt se hvori det nedladende skulle ligge, men pyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh,.. jeg trækker på skuldrene over at en langhårshund lugter og sviner når den er våd. Kan ikke helt se hvori det nedladende skulle ligge, men pyt.

 

Og jeg kan ikke se problemet i at forsøge at minimere svineriet, så længe hunden er ok med det, derfor finder jeg det nedladende at trække på skulderne/ryste på hovedet af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ronja går kun med dækken når det er så koldt hun fryser :-D Og så har hun et par regnjakker til når det regner, for det er altså det ulækreste i verden synes prinsessen :blink: Og så er jeg egentlig også helt glad for ikke at have en drivvåd hun når vi kommer hjem :mrgreen:

 

Hun har så en flyverdragt, til når det regner og vi skal i skoven, så hun ikke bliver beskidt på benene og maven også :5up:

 

Og dækner i forskellige varmegrader alt efter hvor koldt det er, eller hvor dyb sneen er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg kan ikke se problemet i at forsøge at minimere svineriet, så længe hunden er ok med det, derfor finder jeg det nedladende at trække på skulderne/ryste på hovedet af det.

For mig er det bare noget der følger med og som jeg ikke synes er et problem. Havde det været dét, havde jeg ikke haft langhårshund, for som sagt tror jeg ikke at min hund kunne undgå at blive påvirket af varmen under et dækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...