Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre - brug for råd


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Kort fortalt:

 

Jeg bor alene. Min hund er syg og jeg skal på arbejde. Der er ingen forståelse for dyr på mit arbejde. Jeg kan ikke overlade ham til andre, som han ser ud. Han har et åbent sår på snuden - det er voldsomt.

Han går med lampeskærm/krave og han er normalt alene 9 timer dagligt inklusiv min time til og fra job. Dvs jeg har et problem disse timer, når jeg får ham hjem og skal på arbejde.

 

Jeg er i tvivl om han kan gå alene med det her i ni timer uden opsyn. Har er helt ny med at efterlades også. Pga skærmen kan jeg ikke give ham noget aktivering, når jeg går. Jeg frygter hans alene hjemme problematik bryder ud eller han skader sig selv.

 

Hvad pokker skal jeg gøre....

 

Jeg har sådan et bur her - min bil er lille, hunden er lille (borderstørrelse, vejer 17 kg) og han kan sidde og ligge i det. https://www.kirstensdyrebutik.dk/hund/hundebur-lille-63-x44-x-52-cm?gclid=CK2HlfD2_8cCFaXNcgodSIYBXA

 

Er det forsvarligt at tage ham med og lade ham sidde i det i bilen og gå ud og tage ham ud ind i mellem? Han er i bur i bilen, fordi han kan bide i sæderne.

 

Jeg er helt fastlåst.... Jeg har ikke mulighed for at finde forståelse på mit arbejde. Slet ikke. Jeg skal derfor løse dette inden mandag...

 

Sidder der en derude i nærheden af Skive/Viborg, som kunne passe ham, så kontakt mig på 3066 0283 eller [email protected]. Læg en besked på min svarer med nummer - jeg er på job nu. Aslan er lidt speciel... han er sød og rar men det er ikke alle andre hunde han tåler og slet ikke nu, hvor han er syg. Men han er nem. Og han skal jo ikke rigtig ud og gå men overvåges.

 

Jeg håber nogle kan hjælpe eller rådgive mig lidt. Jeg sidder som en lus med en syg hund...

 

Ang mit arbejde - long story. Den korte forklaring er, at ledelsen er fra middelalderen og ikke kan lide dyr. Jeg har en gang været truet med en fyring fordi jeg kørte en kat uden bevidsthed og med 42 i feber til dyrlæge akut en tidlig morgen og kom 20 minutter for sent... Jeg fik at vide, at jeg skulle have ladet katten dø.... Så er banen vist kridtet op til, hvad jeg står med her

 

Puha - hvad gør jeg? Vi håber han kommer hjem lørdag. Han er indlagt nu

 

Måske er buret i bilen ok? Han skal jo være i ro... Det er en autoimmun sygdom dvs såret har svært ved at hele og der skal være ro ro ro - noget Aslan har meget svært ved, da han er en intens og vågen fyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser 3 muligheder

 

1. Finde privat pasning (som du forsøger her)

 

2. Lave en aftale med en pension

 

3. Købe og opføre en hundegård hjemme hos dig selv - elementerne plejer man at kunne finde billigt på fb, dba.dk m.m.

 

 

Og så en bonus - finde et nyt arbejde. Med en chef som har et hjerte...... Og bagefter sende en lort med posten til nuværende chef, som tak:mrgreen:

 

 

Og hvem er "vi" når du bor alene??? Det har jeg tænkt over mange gange:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd og svar.

 

Ja det er et "vi" normalt. Jeg er gift - min mand er i udlandet pt. Vi er mig og Imran. Men han er i udlandet pt, så jeg står alene med det i de kommende måneder

 

En hundegård er ikke en mulighed desværre, hvor vi bor.

 

Er han overvåget i en pension? Han er jo meget syg... Hvad med smitte, når det er en immunsystem-sygdom. Tror ikke dyrlægen vil bakke en pension op...

 

Finder jeg ikke pasning har jeg jo faktisk kun bur og bil... :hmm: Sikke et dilemma

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd og svar.

 

Ja det er et "vi" normalt. Jeg er gift - min mand er i udlandet pt. Vi er mig og Imran. Men han er i udlandet pt, så jeg står alene med det i de kommende måneder

 

En hundegård er ikke en mulighed desværre, hvor vi bor.

 

Er han overvåget i en pension? Han er jo meget syg... Hvad med smitte, når det er en immunsystem-sygdom. Tror ikke dyrlægen vil bakke en pension op...

 

Finder jeg ikke pasning har jeg jo faktisk kun bur og bil... :hmm: Sikke et dilemma

 

Arh, tak for opklaring!

 

Rigtig mange hunde trives jo fint med at opholde sig i bilen i kortere eller længere tid, så hvis han ellers er ok med bil, er det en fin løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det vil dreje sig om - altså en uge eller ? men jeg ville nok prøve at få noget beroligende til ham og lade ham være hjemme i så vante omgivelser som muligt, hvis ikke der dukker en bedre mulighed op.

 

At have den i bilen hele dagen vil betyde at du skal være bekymret for varme - og kulde og måske lige ned og kigge - og forstyrre - og du har vist ikke brug for flere kontroverser med chefen. Har i slet ikke noget flekstid eller mulighed for at købe et par timer - bruge lidt ferie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine siddende i deres bure i bilen en arbejdsdag ca. en gang om ugen ca. 20 uger om året. Det er så på en lukket parkeringsplads og mine er vant til at vente i bilen i mange timer, så jeg kan lade stå alt åbent, uden at jeg er bange for at nogen kommer til den / stjæler dem eller at de står og gør. De bruger deres dag på at sove og holde øje med rygernes halvtag :lol:

 

De kommer ud en gang eller to i løbet af dagen i et par minutter for at tisse og evt. hilse på nogen kolleger. Det er da sikkert ikke en spændende dag. Men det er jo ikke meget anderledes end hvad de ville have lavet på en alene hjemme dag - lige bortset fra, at de her rent faktisk kommer ud og at de har lidt mindre plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også om du ikke har noget ferie du kan holde?

Ellers må bilen være at foretrække, især da han jo alligevel skal holdes i ro. Men det er jo hurtigt mange timer han skal være der!

Ved ikke hvad du laver, men har du slet ikke mulighed for at arbejde hjemme på en eller anden måde? (du behøver jo ikke fortælle at det er pga. en hund :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det vil dreje sig om - altså en uge eller ? men jeg ville nok prøve at få noget beroligende til ham og lade ham være hjemme i så vante omgivelser som muligt, hvis ikke der dukker en bedre mulighed op.

 

At have den i bilen hele dagen vil betyde at du skal være bekymret for varme - og kulde og måske lige ned og kigge - og forstyrre - og du har vist ikke brug for flere kontroverser med chefen. Har i slet ikke noget flekstid eller mulighed for at købe et par timer - bruge lidt ferie?

 

Der er INGEN muligheder mht til arbejdspladsen. Det kan ikke betale sig at overveje det mere. Jeg vil undlade at skrive mere om den del her. Jeg tror, I forstår.

Nej jeg har ikke mere ferie eller flekstid eller mulighed for at arbejde hjemme. Kun onsdage, hvor jeg er ansat et andet sted.

 

Beroligende kunne være en mulighed. Men sker der noget, opdages det først efter ni timer og jeg ved ikke om jeg kan gå fra ham uden hans ben som han er trænet til at få, når hunden først lige har lært af forlades...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine siddende i deres bure i bilen en arbejdsdag ca. en gang om ugen ca. 20 uger om året. Det er så på en lukket parkeringsplads og mine er vant til at vente i bilen i mange timer, så jeg kan lade stå alt åbent, uden at jeg er bange for at nogen kommer til den / stjæler dem eller at de står og gør. De bruger deres dag på at sove og holde øje med rygernes halvtag :lol:

 

De kommer ud en gang eller to i løbet af dagen i et par minutter for at tisse og evt. hilse på nogen kolleger. Det er da sikkert ikke en spændende dag. Men det er jo ikke meget anderledes end hvad de ville have lavet på en alene hjemme dag - lige bortset fra, at de her rent faktisk kommer ud og at de har lidt mindre plads.

 

Ja jeg ved jo ikke hvor lang tid det ville skulle dreje sig om. Det er såret der skal hele. Det er lidt svært at forudsige for dyrlægen.

 

Jeg har før haft ham siddende der i fire timer uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også om du ikke har noget ferie du kan holde?

Ellers må bilen være at foretrække, især da han jo alligevel skal holdes i ro. Men det er jo hurtigt mange timer han skal være der!

Ved ikke hvad du laver, men har du slet ikke mulighed for at arbejde hjemme på en eller anden måde? (du behøver jo ikke fortælle at det er pga. en hund :mrgreen:)

 

Desværre. Det er ikke en mulighed. Jeg kan ikke rigtig skrive frit om det her. Det er jeg sikker på I forstår.

Jeg søger derfor en anden løsning

 

Ja normalt er han lukket i stuen derhjemme alene i de timer. Udover disse timer er mine hunde aldrig alene men altid med plus sover hos os, så han er sikkert mindre alene end mange af hr og fru DKs hunde og han er trænet til det og vi filmer tit, og det fungerer super. Men jeg ved ikke om det dur i en bil...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ved jo ikke hvor lang tid det ville skulle dreje sig om. Det er såret der skal hele. Det er lidt svært at forudsige for dyrlægen.

 

Jeg har før haft ham siddende der i fire timer uden problemer.

 

Jeg ville ikke have de store kvaler med det. Om mandagen hvor jeg er på arbejde først og underviser 3 hold om aftenen, der bliver mine smidt i bilen lidt i 8 når jeg kører om morgnen. Så kommer de lige ud at tisse og strække ben når jeg ankommer lidt i 9. Herefter er de i bilen - afbrudt af en tissepause eller 2 - indtil kl. 14.30-15 ca. hvor jeg kører på træningspladsen. Her får de så lov at løbe i halvanden time frit. Mens jeg stiller bane op og gør klar til mine kursister. Evt træner jeg lidt med dem også. 16.30 ryger de tilbage i bilen og holder øje med kursister der kommer og går indtil ca. kl. 20.45 Hvor mit sidste hold er slut og vi har ryddet op. Så kommer de ud igen, får evt lov at hilse hvis der er enkelte kursister tilbage, og får lov at strække ben og tisse, inden de igen kommer i bilen til vores lille times hjemkørsel.

 

Er det verdens fedeste hundedag? nej. Men så længe det ikke er hver dag, så overlever de nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have de store kvaler med det. Om mandagen hvor jeg er på arbejde først og underviser 3 hold om aftenen, der bliver mine smidt i bilen lidt i 8 når jeg kører om morgnen. Så kommer de lige ud at tisse og strække ben når jeg ankommer lidt i 9. Herefter er de i bilen - afbrudt af en tissepause eller 2 - indtil kl. 14.30-15 ca. hvor jeg kører på træningspladsen. Her får de så lov at løbe i halvanden time frit. Mens jeg stiller bane op og gør klar til mine kursister. Evt træner jeg lidt med dem også. 16.30 ryger de tilbage i bilen og holder øje med kursister der kommer og går indtil ca. kl. 20.45 Hvor mit sidste hold er slut og vi har ryddet op. Så kommer de ud igen, får evt lov at hilse hvis der er enkelte kursister tilbage, og får lov at strække ben og tisse, inden de igen kommer i bilen til vores lille times hjemkørsel.

 

Er det verdens fedeste hundedag? nej. Men så længe det ikke er hver dag, så overlever de nok.

 

Det er kun fordi han er syg og skal være i ro dvs det er for hans egen skyld. Springer det op og op, så ender det jo med, en alvorlig tilstand for ham igen. Sagen er derfor meget alvorlig omkring ro og krave for ham.

 

Jeg har fundet pasning så det er kun onsdag, torsdag og fredag med bil...Og onsdag kun max tre timer. Og måske han er helet nok til at kunne efterlades der? Det må vi lige se an. Jeg tænker, at hvis han efter en uge ikke kan forlades, så er der noget galt... Jeg vil snakke med dyrlægen om det senere.

 

Jeg er mere rolig nu omkring bilen og om det er ok for en hund så mange timer. Har før haft min gamle hund med i bilen i snor på arbejde i nogle uger, med åben bagklap hvor han lærte at være alene hjemme derhjemme og derfor måtte med. Det er bare ikke muligt med lampeskærm og ro at åbne og give den frihed denne gang...

 

Jeg er stadig på udkig efter pasning til ugen efter hvis nogle kender en rar pensionist eller ledig med lyst til besøg af en meget rar hund. Sårhelingen bestemmer hvor længe dette tager. Vi kan ikke umiddelbart gøre andet end tage det dag for dag. Jeg betaler gerne lidt for det...

 

Tak for alle input.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ellers kan være i buret med skærm på og generelt er glad for bilen, ser jeg ikke de helt store problemer med at have ham med. Fordelene er at du er sikker på, at han er i ro, og du har mulighed for at checke ham i løbet af dagen (hvis ellers dit arbejde tillader det). Vejret er også ok i øjeblikket. Dog skal der stadig holdes øje med varme, hvis solen skinner.

Mine egne hunde elsker bilen, og på en konkurrencedag kan de også sidde i bilen i mange timer, de kommer dog ud ind i mellem. Tror bilen for dem betyder, at de kommer med. Også selv om de sidder der længe.

Så alt i alt synes det ville være en god løsning, selv om det ikke er den mest spændende dag for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville overhovedet ikke have nogle kvaler ved at have ham i bilen, hvis han ellers er OK med det.

 

Det er kun en periode og ville da være blevet skudt nu, hvis det var så ondt - Kaia har været i bur i mange, mange timer hver dage i mange, mange uger. Og bil/bur - Tomat/tomat.

Sådan er det bare engang imellem, når der er specielle omstændigheder og man har en syg hund.

Det er jo i sidste ende for hundens skyld.

 

Så hvis han kan affinde sig med det, så ville jeg vælge den løsning de dage pasning ikke er en mulighed.

 

Rigtig god bedring til ham :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vælger lige at tage og se det an ind i næste uge, for det er helt så meget, at jeg er lige ved at tro, at han kan gå uden skærm herefter. Kan han ikke skriver jeg lige privat til jer, der har tilbudt FB. Tak for tilbuddet.

 

Han er lige kommet hjem - og hold da op vi er glade! Vi har mistet noget af ørene, men ok - win some lose some og put - han ku alligevel ikke høre efter før :engel: Og så tror jeg vist udstillinger er slut... Det sagde dyrlægen også - men jeg er ligeglad! Bare Aslan er her og det var godt nok tæt på, at han ikke var :hjerte:

 

Men jeg havde jo sagt det til ham - ukrudt forgår ikke så let :mrgreen: (PS I skal ikke spørge, hvor jeg ved det fra.... :engel:)

 

hjemmeigen.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går simpelthen så godt! Jeg er SÅ glad :) Og hold op vi har savnet ham!

Han er MEGET svag - men han får også rigtig meget medicin - 16 piller om dagen plus creme to tre gange. Jeg har valgt at gribe det - for nu er der ro, som jeg faktisk kan belønne på vej ud af dørene - han går som en hund på 15 år rundt, men han er glad, og det bedste er, at vi ikke har haft brug for skærmen - om lidt vil jeg prøve at køre fra ham en times tid. Han var jo meget nyudlært i alene hjemme, da dette skete, så jeg tager et par dage med lidt "gentræning". Han virker dog heldigvis ikke utryg ved at blive forladt. Men buret er han lidt tøvende omkring nu, nok pga han har siddet nok i bur! Men forstår ham!

 

Her er lidt foto - han er ikke HELT glad for mig når jeg tager noget som helst hen mod snuden, som I kan se. Der har tilliden fået et knæk - jeg har jo skullet give en masse medicin og snuden er berørt rigtig meget af mig undervejs, men det skal nok komme igen. Men man kan tydeligvis det på de foto her, hvor jeg går lidt tættere på snuden med min hånd (Kamera)

 

Der er ingen restriktioner, så han har også været i skoven. Han løber dog hurtigt tør for benzin

 

skov.jpg

 

Og han sover meget. Appettiten er kommet igen :)

sover.jpg

 

Og her er noget af medicinen. 16 styk dagligt... han får også mod mavesår pga det er så hårdt ved kroppen det her. Det er fx binybark.. (kan ikke stave det lige nu, men I ved det der som man helst ikke skal have for meget af - dem får han 10 piller af om dagen! Nogle hunde behandles i op til tre måneder, men sådan ser det ikke ud til at gå her - det heler lynhurtigt nu)

piller.jpg

 

Og her kan I se, at nu må jeg altså gerne lade den næse være, synes han

hjemmedag2.jpg

 

Så det prøver jeg at respektere. Jeg skal dog smøre, men ellers rører jeg ham faktisk kun mod ansigtet, når han får godbidder, så mon ikke det snart er glemt?

hjemmedag2-2.jpg

 

Og så skal jeg da lige love for, at der var et par katte, der blev helt ekstatisk glade for at se ham igen :)

De ligger omkring ham på gulvet - de ligger ellers ALDRIG der, men i hans kurv, som nogle herinde ved, men ikke nu. Der ligger de hos deres hund - det er rart sødt. De kommer også og sidder og miauver, når jeg smører. Jeg er tydeligvis "den onde" - og der holdes skarpt øje med, hvad jeg gør ved Aslan :)

venner.jpg

 

Så det går rigtig godt, og jeg vil tro han faktisk kan forlades torsdag og fredag normalt. Det havde vi ikke turdet håbe på, men det ser virkelig godt ud.

 

Nå ja - og så mødte vi naturligvis sådan et af de der fjolser i dag, der ikke forstår man giiiider bruge en krone på en hund, som blev ved med at spørge "Hvad koster det så? Det må være dyrt! Hvad er hunden værd fra ny? Har han tabt værdi nu? Udstilles kan han da i hvert tilfælde aldrig mere"

 

SUK. Jeg er jo ligeglad med om han får er ar eller har mistet noget af ørerne. Bare det, at han er i live er et mirakel for os lige nu og vi elsker ham uanset hvordan han ser ud - men den type mennesker kender vi med dyr nok alle, og jeg gad ikke en gang rigtig gå ind i det. jeg sagde bare, at jeg ikke havde fået regningen endnu. Hvilket er rigtigt, og ja det er sikkert lidt dyrt, men nu har jeg jo også fået ham gratis, så hvad pokker, så går det vel op :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forlod jeg og filmende. Han har ikke rørt snuden, så det var positivt.

 

Desværre er vi sat meget tilbage i alene hjemme, men det skal nok komme. Jeg fornemmer klart, at medicinen og det, at han er utilpas spiller ind. Han vader rundt og piber og kigger ud af vinduerne og har også tisset - siddende dog, hvilket får mig til at tænke, at det er medicinen der får ham til at tisse. Han tissede også i går, mens jeg var i sofaen ved siden af - der lå han og sov og pludselig tissede han. Det er en af bivirkningerne, og jeg tror det giver uroen snarere end han føler sig meget forladt. Han har også 10 minutter hist og pist, hvor han sover lidt dog. Så vi er ikke helt sat retur, men det bliver lidt svært at være alene en arbejdsdag torsdag tror jeg, men jeg overvejer lige.

 

Jeg er startet træningen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...