Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Skrækkelige Terkel har virkelig været skrækkelig i nat... Han har slet ikke kunnet finde ro, og har moslet rundt i sit sovebur, og har holdt både sig selv, Iso og mig vågne. Og det sker selvfølgelig lige præcis den ene nat hvor jeg viiirkelig havde brug for al søvn jeg kunne få! :damn: Det er selvfølgelig også synd for Terkel, som heller ikke kunne sove - man han har jo resten af døgnet til at ta' det forsømte igen. Jeg tror at det er fordi jeg pludselig har arbejdet en del aften her de seneste par uger, så hans indre sove-ur er vist blevet forstyrret. Nå, men fra næste uge arbejder jeg mere normalt igen, håber det retter sig der...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skrækkelige Terkel har virkelig været skrækkelig i nat... Han har slet ikke kunnet finde ro, og har moslet rundt i sit sovebur, og har holdt både sig selv, Iso og mig vågne. Og det sker selvfølgelig lige præcis den ene nat hvor jeg viiirkelig havde brug for al søvn jeg kunne få! :damn: Det er selvfølgelig også synd for Terkel, som heller ikke kunne sove - man han har jo resten af døgnet til at ta' det forsømte igen. Jeg tror at det er fordi jeg pludselig har arbejdet en del aften her de seneste par uger, så hans indre sove-ur er vist blevet forstyrret. Nå, men fra næste uge arbejder jeg mere normalt igen, håber det retter sig der...

 

Du tager ham da bare med på job! Han vil både underholde kollegaerne og sig selv og blive dejligt træt af, at høre Wagner! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg må også indrømme at jeg tidligere synes det bare var endnu en moderne ting at kalde sin hund for stresset. Men jeg blev da klogere.

 

Oliver skal også have vanvittig faste rammer ellers ramler det hele. Han tager ALT ind der er intet der undgår hans opmærksomhed og han kan jo slet ikke rumme det. Jeg sammenligner ham med at det er som at leve sammen med en autist.

 

Knokler med træning hver eneste dag, og det går da også MEGET stille fremad. Alderen skal gøre det sidste sideløbende med træningen. Men en Sankt Bernhard med stress og et små-skrøbeligt sind, er dælme noget af en håndfuld :-D

 

Har du eller Figo overvejet kastration? Måske bare kemisk.

Hvis stresset er begyndt med teenage start, så er der en stor sandsynlighed for at hormoner spiller ind.

 

Kender til flere der har haft meget glæde af først en kemisk kastration og herefter en rigtig. Eller bare en rigtig fra starten af

 

Min venindens hund stressede meget da de fik børn. Umiddelbart virkede det ikke som hormoner, men kastration forbedrede det meget. Han er blevet meget roligeremen dog stadig samme glade, livlige hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tager ham da bare med på job! Han vil både underholde kollegaerne og sig selv og blive dejligt træt af, at høre Wagner! :slem:

 

Du godeste - han ville dø af skræk!! :skraek: Han er jo pænt lydfølsom! :lol: Det har ingen af mine andre været, men de døde næsten alligevel, når de har hørt et orkester IRL! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke nogen der kan hjælpe med døgn rytmen og køre Terkel træt på dine lange dage?

 

Nej, ikke rigtig... Og det er ikke fordi det er lange dage, de ligger bare på et andet tidspunkt end de plejer. Jeg arbejder kun 4-5 timer, normalt ca. 10-14, men nu har vi arbejdet aften, f.eks. 18-22. Og så bli'r hans døgnrytme jo vendt om. Men tror det retter sig i næste uge, hvor det ser mere normalt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Bernhardiner hvor er det en fornøjelse at se hvordan den blide kæmpe flytter sig:lun: Det er simpelthen et skide godt stykke arbejde du gør med den hund, for pokker du er sej!!!

 

Hvor er du sød, tusind tak for rosen :-) Det er dejligt at høre :-)

 

Du tager ham da bare med på job! Han vil både underholde kollegaerne og sig selv og blive dejligt træt af, at høre Wagner! :slem:

 

Øj jeg kan godt snige mig med et par timer :-)

 

Har du eller Figo overvejet kastration? Måske bare kemisk.

Hvis stresset er begyndt med teenage start, så er der en stor sandsynlighed for at hormoner spiller ind.

 

Kender til flere der har haft meget glæde af først en kemisk kastration og herefter en rigtig. Eller bare en rigtig fra starten af

 

Min venindens hund stressede meget da de fik børn. Umiddelbart virkede det ikke som hormoner, men kastration forbedrede det meget. Han er blevet meget roligeremen dog stadig samme glade, livlige hund.

 

Olivers stress har været der fra dag ét næsten. Men nej jeg har ikke overvejet kastration, og det er alene af den årsag at Oliver slet slet ikke har et stabilt sind, så jeg risikerer at gøre det hele endnu værre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke rigtig... Og det er ikke fordi det er lange dage, de ligger bare på et andet tidspunkt end de plejer. Jeg arbejder kun 4-5 timer, normalt ca. 10-14, men nu har vi arbejdet aften, f.eks. 18-22. Og så bli'r hans døgnrytme jo vendt om. Men tror det retter sig i næste uge, hvor det ser mere normalt ud.

 

Tænkte heler ikke lang, men at netop bevare normal rytme

Stakkels følsomme hund, det svært når rytmen ændres

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du sød, tusind tak for rosen :-) Det er dejligt at høre :-)

 

 

 

Øj jeg kan godt snige mig med et par timer :-)

 

 

 

Olivers stress har været der fra dag ét næsten. Men nej jeg har ikke overvejet kastration, og det er alene af den årsag at Oliver slet slet ikke har et stabilt sind, så jeg risikerer at gøre det hele endnu værre :-)

 

Ok. Det med usikre hunde og kastration tror jeg ikke rigtig længere på. Nok fordi jeg ikke har oplevet det. Selvom jeg har kendt for del usikre hunde der er blevet kastreret.

Jeg synesat kunne huske du har skrevet han var en engel som hvalp, men har sikkert husket forkert:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Det med usikre hunde og kastration tror jeg ikke rigtig længere på. Nok fordi jeg ikke har oplevet det. Selvom jeg har kendt for del usikre hunde der er blevet kastreret.

Jeg synesat kunne huske du har skrevet han var en engel som hvalp, men har sikkert husket forkert:-)

 

Jeg har set både hvor det gik rigtig godt, men også hvor det bestemt ikke blev godt :-) Men bare risikoen for at jeg ville kunne gøre det hele værre, er nok til at jeg ikke vil forsøge. Plus han er stadig kun 21 måneder og er langt fra færdigudviklet endnu.

 

Hæ hæ jeg tvivler stærkt på at jeg nogensinde har brugt ordet engel om ham :-D Men i starten af den her tråd skrev jeg at han var rigtig nem....... lige indtil han blev 4 måneder ;-):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set både hvor det gik rigtig godt, men også hvor det bestemt ikke blev godt :-) Men bare risikoen for at jeg ville kunne gøre det hele værre, er nok til at jeg ikke vil forsøge. Plus han er stadig kun 21 måneder og er langt fra færdigudviklet endnu.

 

Hæ hæ jeg tvivler stærkt på at jeg nogensinde har brugt ordet engel om ham :-D Men i starten af den her tråd skrev jeg at han var rigtig nem....... lige indtil han blev 4 måneder ;-):-D

:engel:Engel:engel:

ha ha ha ha tror jeg skal finde tiden til at finde dine første indlæg og læse dem ;) Han er en blid og dejlig kæmpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en Leavitt OEB på 13 uger.

 

Mens jeg lige sad og spiste nu her til aften, pakkede min kæreste nogle gaver op til vores barn på 6 uger. Han hoppede så op og fik fat i hendes striktrøje og sad fast med hans skarpe hjørnetænder og ødelagde den. Mens hun så sad og ærgrede sig over den, kunne han jo lige hoppe op og få fat i pakke med noget børnetøj.

 

Han må tænke: WIN!!!!!

 

Hun var ikke tilfreds, men jeg morede mig lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ja! Vi keder os ikke herhjemme! :D

 

*Brokkehoved til* Uanset hvad man gør, så tolkes alt af hvalpen bare som en optakt til bideleg, ihhhhhhh *brokkehoved fra*.

 

Til start kan det anbefales, at den ene aktiverer hunden mens den anden ordner baby. Hvalpen og baby kræver opmærksomhed og de begge vil have den fra jer. I kan ikke lære hvalpen, at ignorere dens behov endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie nærmer sig de to år og har fået hørelsen tilbage. KÆFT, hvor er det skønt at kunne fløjte og så regne med, at hun kommer med det samme.

 

[ATTACH=CONFIG]132509[/ATTACH]

 

Aslan nærmer sig 21 måneder og hans hørelse er absolut ringe for tiden.. :damn: Til gengæld har han dog ikke lavet nogen tossestreger på det seneste, så frygter lidt det er stilhed før stormen.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok bede konen gemme sine ting væk, for en sikkerheds skyld, hvis jeg var dig :-D :-D

 

Bare rolig, det gør jeg for hende... :blink: Jeg kender efterhånden hans præferencer, så sørger for, at fjerne de mest uimodståelige ting der kunne friste... Havde dog ikke lige forudset, at hendes ene brillestang var lækker for en månedstid siden. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan nærmer sig 21 måneder og hans hørelse er absolut ringe for tiden.. :damn: Til gengæld har han dog ikke lavet nogen tossestreger på det seneste, så frygter lidt det er stilhed før stormen.. :blink:

 

Fie er næsten 23 måneder, og for to måneder siden kunne hun heller ikke høre - så fat mod, Niels :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til start kan det anbefales, at den ene aktiverer hunden mens den anden ordner baby. Hvalpen og baby kræver opmærksomhed og de begge vil have den fra jer. I kan ikke lære hvalpen, at ignorere dens behov endnu.

 

Vi har delt os op, det gjorde vi fra dag et. Men laver mange ting sammen - alle sammen.

 

Amning, gåture osv bliver gjort sammen, så de får et godt forhold til hinanden. Men ellers tager jeg mig af hund mens min kæreste tager sig af baby (der kan jeg alligevel ikke gøre så meget - mangler mælk i min bryster).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...