Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Både Leroy og Oluf har været meget nemme som unghunde. De er mine to sidste hvalpe - måske har jeg lært noget undervejs eller måske har det noget med race at gøre. Det eneste problem, Oluf har haft, er at han havde svært ved at styre sin begejstring, og af bare glæde smadrede et par knæskaller på folk med sin bagdel. Når han bliver meget glad, snurrer han rundt om sin selv og slår op med bagen - det skal nok ses :vedikke:

 

 

Ass-tackle hedder det her i huset!

 

Der er røget et par børnebørn a.h.t. på den konto - godt de er hårdføre sådan nogen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Da Taiki var unghund, var træning svært i en periode, for man måtte have to slags godbidder. En alm. tørfodder-dut, fra hans alm. mad og så lækre skinketern. For hvis han lavede en øvelse forkert - men dog lavede et eller andet for én - så havde man fandeme også bare at hoste op med noget til mavsen. Ellers hang han straks i ens ankel. Han tyggede ikke, hans mund var så blød som den fineste apporterings-labradors, men han lå der bare og tilsavlede ens bukser, sokker og sko indtil han fik ET ELLER ANDET spiseligt ned i maven.

 

Jeg endte med bare at give op på det. Når han gjorde noget for mig, men det var ikke helt korrekt eller det jeg ville, fik han det kedelige. Var det rigtigt, fik han det gode.

Sådan lærte han både sit, dæk, uden-om (træet, lygtepælen osv.), gi pote osv.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er altså ikke nogen opmuntrende tråd at læse, når Gaya alias lille-skid kun er 12,5 uger gammel :mrgreen:

I dag er hun igen igang med at grave havelågen op, mens jeg vaskede hænder stak hun af med snippen af toiletrullen, wroooom, da jeg forsøgte at få styr på toiletrullen gik hun i gang med at trække i badeforhænget. Det nåede jeg dog at redde, inden hun hev det ned.

For et øjeblik siden fik hun slæbt vandslangen med ind i sin kurv, og lige nu er hun ved at fjerne ukrudtdugen, som ligger under stenene i vores stenbed.

 

For dælen da, vi sover godt om natten :-D

Vi bor på en landejendom , hvor hun er med rundt ude, så det er ikke fordi hun er en understimuleret lejlighedshund.

 

Men jeg kan jo se, at vi kommer til at sove godt længe endnu...

 

Her er hun:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er altså ikke nogen opmuntrende tråd at læse, når Gaya alias lille-skid kun er 12,5 uger gammel :mrgreen:

I dag er hun igen igang med at grave havelågen op, mens jeg vaskede hænder stak hun af med snippen af toiletrullen, wroooom, da jeg forsøgte at få styr på toiletrullen gik hun i gang med at trække i badeforhænget. Det nåede jeg dog at redde, inden hun hev det ned.

For et øjeblik siden fik hun slæbt vandslangen med ind i sin kurv, og lige nu er hun ved at fjerne ukrudtdugen, som ligger under stenene i vores stenbed.

 

For dælen da, vi sover godt om natten :-D

Vi bor på en landejendom , hvor hun er med rundt ude, så det er ikke fordi hun er en understimuleret lejlighedshund.

 

Men jeg kan jo se, at vi kommer til at sove godt længe endnu...

 

Her er hun:

[ATTACH=CONFIG]128770[/ATTACH]

 

:lol: bare rolig. Først kommer der en dejlig periode, hvor I lige når at tænke: nææææh, hvor en dejlog hund vi har fået og SÅ går det galt igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm Kuno er ikke videre populær når han løber fra mig til træning for at stikke hovedet helt op i røven på en lækker lille tæve :oops:

Og når man nu har hilst og forelsket sig så springer man høflighedsfraserne over starter direkte ved bagenden :roll: Glæder mig til hormon hunden får en rolig periode igen. vi træner meget bagbarts kontrol og ja der håber jeg lidt han overføre træningen til hans lette ben taktik og bare pisser lidt mindre på sig selv :stupid:

 

Kæft han skal være glad for at han er smuk og sød :lun: ( og at opdrætteren bor langt væk :engel: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi hi ihh hvor jeg klukker af grin og medfølelse over jeres historier :banan: Sikke dog nogle vidunderlige hunde i alle har. Man kan da ikke andet end at elske dem:hjerte:

 

Den der ass-tackle kender jeg godt til herhjemme. Og body-drop. Og paw-knockdown...:roll: Oliver har INGEN anelse om hans størrelse og hold op nogle skrammer jeg har fået.

 

Og så lige et par billeder af min "lille" krudtugle (som også pisser jævnligt på sig selv)_20150928_123945.jpg

DSC_1744.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser I her er skisme tråden for mig :blink:

 

Jeg er jo den lykkelige ejer af Golden hanhund lige fyldt 1 år, og OMG :shock::shock::shock: djævlebarnet køre jo på duracell.............

 

Jeg er 100% sikker på at sådan var vores Zacko ikke som hvalp, og ja lige nu er jeg bare ked af at jeg aldrig kom i tanke om Gaffatape :stupid: det ville have været en stor hjælp. Nå men hold nu op de der hvalpe kan jo drive en til vanvid, altså de bliver jo aldrig trætte, de bider med deres piss farlige hajtænder og man har jo ikke 5 min. fred:genert:

 

Diesel aka djævlebarnet er jo sød og dejlig som hvalpe er, altså lige indtil han flytter ind og viser sit sande jeg. Jeg har virkelig fået en Golden på speed ahmen til hvalpe træning stod jeg jo ofte med en hvalp somm bare sprang rundt og bed i snoren og i mine ærmer ( gør han forresten endnu når han køre op :genert: ) behøver jeg sige at det var en kende pinligt når nu det var blevet sagt at jeg selv er træner, mon ikke nogle af de andre tænkte godt så :mrgreen: Og han bedst som jeg tænker nu finder han vist ikke på mere ballade, jamen tada så bliver jeg da klogere, det vil ingen ende tage med opfinsomheden, og fik jeg sagt at han lige er blevet 1 år og tro mig lige nu er min tålmodighed sat på prøve altså sådan helt til grænsen.

 

Hvornår var det i sagde det blev bedre hva hva hva hva hva.....:shock:

 

PS jeg elsker altså mit djævlebarn rigtig højt, ihvertfald når han sover :blink: :hjerte::hjerte::hjerte:

 

attachment.php?attachmentid=128807&stc=1

Redigeret af PiaJ
Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til Le Group De La Hellhounds Pia :-D

Lyder til du også er hårdt sat til med din basse :-) Min er 15 måneder præcist i dag og er, l am sorry to say, lige så skrækkelig som da han var 1 år. Går bare ud fra at det her fortsætter til han er 3 år gammel. Så bliver jeg da i hvert fald ikke skuffet :-D Så desværre ikke nogen trøst til dig herfra.

 

Og min tålmodighed..... Ja der bliver givet mange timeouts herhjemme.... Til mig altså :-D Turen i eftermiddags fx sprang i luften. Vi når kun lige udenfor døren da den første hund overrasker os og koen sprutter og hopper og danser og er ved at vælte mig for at komme hen til endnu en bedste ven. De forsvinder ret hurtigt (halvløbende for livet, suk, det var den der pinlighed ikke ;-) ) og jeg fortsætter. Men knægten er oppe at køre nu og han hopper og danser og æder snoren, fuldstændig umuligt at komme i kontakt med og jeg kan mærke jeg ikke lige kan finde roen det kræver for at få ham ned på jorden igen (læs: mit pis begyndte at koge over) . Så vi gik sgu hjem igen og så fik han lige lov til at gå og søge i haven mens jeg lige sad og trak vejret dybt :-D

 

Men der er også kommet et gennembrud. Han har tidligere gået amok ude i haven hvis han kunne høre andre hunde gø, så det har vi trænet meget med. Og ikke en eneste gang i den sidste måneds tid har han reageret. Dygtige dreng <3

 

Og nu er han ved at fælde mit træ, got to go

 

 

10 minutter senere: Der røg min hængepil :-(

Redigeret af Bernhardiner
Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til Le Group De La Hellhounds Pia :-D

Lyder til du også er hårdt sat til med din basse :-) Min er 15 måneder præcist i dag og er, l am sorry to say, lige så skrækkelig som da han var 1 år. Går bare ud fra at det her fortsætter til han er 3 år gammel. Så bliver jeg da i hvert fald ikke skuffet :-D Så desværre ikke nogen trøst til dig herfra.

 

Og min tålmodighed..... Ja der bliver givet mange timeouts herhjemme.... Til mig altså :-D Turen i eftermiddags fx sprang i luften. Vi når kun lige udenfor døren da den første hund overrasker os og koen sprutter og hopper og danser og er ved at vælte mig for at komme hen til endnu en bedste ven. De forsvinder ret hurtigt (halvløbende for livet, suk, det var den der pinlighed ikke ;-) ) og jeg fortsætter. Men knægten er oppe at køre nu og han hopper og danser og æder snoren, fuldstændig umuligt at komme i kontakt med og jeg kan mærke jeg ikke lige kan finde roen det kræver for at få ham ned på jorden igen (læs: mit pis begyndte at koge over) . Så vi gik sgu hjem igen og så fik han lige lov til at gå og søge i haven mens jeg lige sad og trak vejret dybt :-D

 

Men der er også kommet et gennembrud. Han har tidligere gået amok ude i haven hvis han kunne høre andre hunde gø, så det har vi trænet meget med. Og ikke en eneste gang i den sidste måneds tid har han reageret. Dygtige dreng <3

 

Og nu er han ved at fælde mit træ, got to go

 

 

10 minutter senere: Der røg min hængepil :-(

 

Haven kan du sige 18 hullers golfbane ............. :roll: 5 min alene derude så er der et nyt fint hul eller hækken er blevet "klippet" og blomster i krukker ja ja det var noget man havde med sin gamle hund nu har vi jord i krukker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha ha ha er du sikker på din hund ikke er en Sankt Bernhard der hedder Oliver??? Det lyder skræmmende bekendt det der. Han kan bestemt heller ikke lades alene ude i haven. Men der kan nå at laves meget ravage på de 10 sekunder det tager mig om at nå ud til ham.

 

Dog skifter han lidt mellem hvad der lige er hittet. Da jeg var så ond at ligge hans høm hømmer i hullerne, gik han væk fra det. Men det er kun indtil han kommer i tanke om det igen er jeg sikker på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit, min Dorit. Hun er simpelthen et bæst for tiden! Hun er 21 måneder og helt gak:roll:

 

For tiden æder hun mine knæpuder (dem der man bruger i haven). Men kun om fredagen:vedikke: Hun har pt. lavet virkelig flot, multifarvet skum-konfetti af 2/3 af en pude. Det lyder måske ikke så slemt, men det fylder overraskende meget!

 

Og så har hun fundet sin turbo frem igen. Det er på sin vis underholdende når hun løber frem og tilbage, frem og tilbage, frem og tilbage, mens hun rusker og kaster et pivedyr, men for nu at være helt oprigtig, så bliver det en smule irriterende efter 10-12 minutter. Bella ligger som regel og piver og ruller med øjnene imens, og mener helt bestemt at Dorit kan blive en meget, meget sen abort:lol:

 

I næste uge starter vi til rally, og jeg håber at det kan få hende til at kanalisere sin energi over i lidt mere fornuftige ting:pray:

 

Sidste fredag (bemærk hvordan sporet fører ind i hendes bur:stupid:):

 

image.jpg

 

I dag:

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D :-D :-D Kan du ikke prøve at bilde hende ind at fredagen er afskaffet???? Sikke en bisse. Lidt arrogant at hun ikke en gang har forsøgt at skjule hendes eskapader ;-)

Skulle man være lidt praktisk, tænker jeg at du kunne samle stumperne, sy et betræk og vupti, så har du en ny og blød hundepude :-D

 

Måske vi skulle bytte hund lidt AnneMangeTal... Jeg ville nyde en hund der bare kunne løbe frem og tilbage uden at splitte/gnave/grave et eller andet. Til gengæld får jeg simpelthen ticks for tiden over at blive NEDSTIRRET. Han har da i det mindste lært ikke at rende på væggene, når herren mener det er tid til at der skal ske noget NU. I stedet ligger han sig lige foran mig... Og stirrer!!!!! Han kan ligge sådan i en time. Nuvel, han ligger lige hovedet ned en gang i mellem, men løfter jeg bare en arm. Bum så stirrer han igen. Uhh mit blodtryk stiger.. :-D Dét driver mig til vanvid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jeg er jo i den heldige situation, at jeg har Bella som er lidt over dobbelt så stor som Dorit. Bella er både voksen og fornuftig, og nogle gange får hun simpelthen nok af balladebæstet, og vipper hende rundt. Men du skal vel nærmest have en shetlandspony for at få noget der er stort nok til at vippe din rundt:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er startet på et minikursus for unge jagthunde, var der første gang i tirsdags, og det var megagodt. Ideen bag kurset er, at få styr på basistingene for jagthunde. Og vi startede helt fra scratch med alle dårlige vaner. Så i tirsdags mødtes vi alle på parkeringspladsen, med hundene i bilerne og dagens første opgave var at få hundene ud af bilen i god ro og orden, mens alle de andre stod og kiggede på. Dvs. buret skal kunne åbnes, snoren skal kunne sættes på, hunden springer ud på sit releasecue og tager som det første kontakt til ejer... pyha. En øvelse jeg troede vi havde godt styr på! Men næh, nej, ikke når der stod 7 mennesker og gloede på vildbarnet - så havde hun pludselig frygteligt travlt med at komme ud og sige hej til alle de deeeeeeeeeejlige mennesker :stupid:

 

Herudover var træningen individuel, der hvor vi "halter" mest. For os betød det, ro på post og at hun ikke er så langt fremme i sin fri ved fod. Der dukker sikkert flere ting op undervejs. Men disse 3 er vores lektier indtil næste gang - om 14 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Anne og Amocca, så længe det bare er skumpuder de æder. :mrgreen: Ozzie åd et par briller engang og har også ødelagt en besøgendes meget dyre sko. (Skoene er faktisk kun et par år siden, en eller anden tosse, hvem mon? :engel: havde måske kastet hendes hundemad i det rum hvor skoene stod, og der var så landet en foderknop i den ene sko, og Ozzie ved godt at foderknopper der er gemt i sager, dem skal man have fat i. :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

ååhh Sassy var grum.

Hun tog gerne gulvtæppet af i gangen, dagligt - set tilbage blev hun overstimuleret men dyrlægen mente vi var på rette vej*GG* Nå men det tog nogle år inden vores gulvtæppe fik lov at være ;)

Da hun var lille slikkede hun knapperne af nogle cowboybukser og åd fjernbetjeninger og telefonladere*GG* Hun var virkelig grum.

 

Nu er der så bare Luna som er tæt på en engel. Hun har kun gnavet i de fleste af vores helt nye tæske dyre døre*GG* Og derudover haft en svaghed for sports sandaler, derudover han hun vist ikke ædt alverden. MEN hun er en tyran!!

Hvis ikke hun får sin vilje, så bliver hun ved og ved og ved med at dutte en, pive, moonwalke og evt nappe lidt i rumpen på os og hun bliver VED og hun giver sig ikke. Det kræver jævnligt lidt overtalelse og vi træner flittigt ;)

nå ja og har vi gæster og Luna vil i seng, så beder hun dem skride. De fleste folk tror bare hun er nuttet men hun går fra person til dør og videre til næste person som duttes på og så ud og dutte døren og det er Lunas måde at sige SKRID på ha ha ha

Link til indlæg
Del på andre sites

Trei, ha ha ha. Det var garanteret en glad hund der bare havde ventet på at få en årsag til at kunne gå igang med skoene :-D

 

Nårh ja Oliver har da også haft en skum-fetish :-( Jeg sover på en højst mærkværdig type madras. Prøver at bilde mig ind at hullerne er lavet da Oliver, meget hensynsfuldt, mener at det kun kan være gavnligt for min dårlige ryg.... Ja ja, altså man kan bilde sig selv en masse ting ind :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Anne og Amocca, så længe det bare er skumpuder de æder. :mrgreen: Ozzie åd et par briller engang og har også ødelagt en besøgendes meget dyre sko. (Skoene er faktisk kun et par år siden, en eller anden tosse, hvem mon? :engel: havde måske kastet hendes hundemad i det rum hvor skoene stod, og der var så landet en foderknop i den ene sko, og Ozzie ved godt at foderknopper der er gemt i sager, dem skal man have fat i. :mrgreen:)

 

Briller siger du? Tjek, siger Wilma! :mrgreen: det var dog da hun var hvalp. Det er farligt at sove fra en hundehvalp der vågner!

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...