Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Endnu en gang et virtuelt kram herfra. Det er sgu tilladt bare at synes det hele er for meget en gang i mellem. Og jeg synes du gør klogt i at trække dig tilbage. Jeg har givet mig selv mange timeouts hvor jeg har kastet et ben efter møgdyret så jeg i det mindste lige kunne få en time med "mig-tid". Hvor jeg bare kan få lov til at sidde og se olm ud uden at tage hensyn til noget eller nogen.

 

Hvor gammel er han siden han ikke er renlig? Og er det det samme hvis han er indendøre. Og uha hvor ville jeg også se rødt hvis min hund åd sin egen lort. Er der ikke et eller andet om at det er fordi hunden mangler et eller andet? Eller er det bare en skrøne?

 

Edit: Årh, tror jeg misforstod at det var en hundegård udenfor. Men tror vist du mener at du har sat en hvalpegård op indenfor. Hmm har du prøvet at flytte den til et nyt sted hvis det er muligt? Eller måske lade ham være i et andet rum, med et børnegitter foran når han er alene? Måske vil en flytning få ham til ikke at være urenlig. Bryde en vane, måske???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg sidder også for mig selv og ser olm ud! :lol: Terkel har ben i forvejen, og jeg er stadig lidt forsigtig med hans mave, så det er svært at gi' ham noget så han holder sig i ro i lidt tid... :roll:

 

Terkel er 5,5 måneder. Han har haft ret store maveproblemer lige siden han var helt lille, som der først nu er kommet styr på. Og det er vel derfor han er urenlig endnu, det er simpelthen blevet til en vane. Han spiser kun sine lorte i hvalpegården, han spiser dem ikke ude, og heller ikke andres lorte. Tror ikke det er fordi de mangler noget, det er nok en skrøne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha jamen jeg er the queen of "olm". Problemet herhjemme er at Oliver er så pisse opmærksom, så når jeg får det der olme udtryk, ja så tænker han straks det er hans job at få det væk, og så har jeg en hoppende, skubbende, dansende og hyperivrig kæmpe ko ved siden af mig. Not the best time for that kind of behavior :-D :-D Så han skal lige have opmærksomheden andetsteds :-D

 

Ja tror du har ret i at det er en vane. Måske han skal have mere plads?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha jamen jeg er the queen of "olm". Problemet herhjemme er at Oliver er så pisse opmærksom, så når jeg får det der olme udtryk, ja så tænker han straks det er hans job at få det væk, og så har jeg en hoppende, skubbende, dansende og hyperivrig kæmpe ko ved siden af mig. Not the best time for that kind of behavior :-D :-D Så han skal lige have opmærksomheden andetsteds :-D

 

Ja tror du har ret i at det er en vane. Måske han skal have mere plads?

 

Han kan bare ikke rigtig få mere plads når de er alene hjemme... Iso og han kan ikke gå sammen, og han kan ikke få hele køkkenet - for så tygger han det i stykker! Og derfor kan han heller ikke gå andre steder, han er simpelthen nødt til at være i hvalpegård hvis ikke han skal æde mit indbo. Men han har nu fint med plads i hvalpegården.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wlma er i sin hvalpegård når mine er alene og de to andre har rsten af huset. Jeg havde egentlig tænkt, at hun var ved at være gammel nok til at være sammen med dem, uden at stresse dem halvt til døde, men når jeg tager sko på om morgnen løber hun glad ud i sin gård og afventer sin farvel-kiks, mens de to andre hopper op i sofaen, så jeg tror egentlig bare jge lader hende være derude.

 

da Karla var lille / ung havdehun det også bedst på et mindre område - hun var kun i køkkenet med babygitter for - hun ødelagde ikke, men stressede vildt over at skulle "holde øje med" hele huset. Johna har altid været i hele huset, men hun hviler jo også sindssygt godt i sig selv og har altid gjort det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, nej det kan jeg godt se. Hmm, hvad med hvis du lægger en masse tæpper der dækker gulvet? Eller købe et af det der presenninger og lægge ud, så det er et helt andet underlag.

Terkel kan ikke en gang ha' sine hundetæpper. Han tygger dem i stykker og spiser det, hvilket ikke er så godt for hans mave. Og jeg tror han ville gøre det samme med tæpper eller presenning...

 

Wlma er i sin hvalpegård når mine er alene og de to andre har rsten af huset. Jeg havde egentlig tænkt, at hun var ved at være gammel nok til at være sammen med dem, uden at stresse dem halvt til døde, men når jeg tager sko på om morgnen løber hun glad ud i sin gård og afventer sin farvel-kiks, mens de to andre hopper op i sofaen, så jeg tror egentlig bare jge lader hende være derude.

 

da Karla var lille / ung havdehun det også bedst på et mindre område - hun var kun i køkkenet med babygitter for - hun ødelagde ikke, men stressede vildt over at skulle "holde øje med" hele huset. Johna har altid været i hele huset, men hun hviler jo også sindssygt godt i sig selv og har altid gjort det.

Iso var i det halve af køkkenet, jeg havde delt det af med komposthegn. Det fungerede rigtig fint, og der var hun indtil hun var renlig. Til Terkel har jeg heldigvis kunnet låne en mere stabil hvalpegård - han væltede en hel komposthegns-hvalpegård allerede som ganske lille, og var også så vild og uforsigtig at han kom til at sidde fast med poten i hegnet et par gange..! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel kan ikke en gang ha' sine hundetæpper. Han tygger dem i stykker og spiser det, hvilket ikke er så godt for hans mave. Og jeg tror han ville gøre det samme med tæpper eller presenning...

 

Årh sådan en lille snotunge :-D Nej hvor jeg føler med dig. Det skal jo nok gå over igen, han har jo lige haft de 3 dage der. Men tiden det tager ham om at lade være kommer nok til at føles som 100 år :-( 1 skridt frem, og 3 tilbage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh sådan en lille snotunge :-D Nej hvor jeg føler med dig. Det skal jo nok gå over igen, han har jo lige haft de 3 dage der. Men tiden det tager ham om at lade være kommer nok til at føles som 100 år :-( 1 skridt frem, og 3 tilbage :-)

 

Ja, han er virkelig noget for sig selv! Jeg har godt nok aldrig haft en hvalp før, som har tygget og spist ting på den måde... Og jo, mon ikke det med renligheden kommer på et tidspunkt. Det er bare virkelig frustrerende at han har taget de tre skridt tilbage. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør som jeg. Forestil dig dem som ældgamle gnavne hunde, og tænk på alle de måder vi kan tage hævn over dem, for det helvede de satte os igennem :-D Forstyrre dem i deres dybe søvn. Kaste legetøj efter dem. Få en pludselig indskydelse og begynde til agility eller IPO. Lukke dem sammen med 5 unghunde og hvalpe :-D Stå op midt om natten og forlange en gåtur. Osv osv osv osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør som jeg. Forestil dig dem som ældgamle gnavne hunde, og tænk på alle de måder vi kan tage hævn over dem, for det helvede de satte os igennem :-D Forstyrre dem i deres dybe søvn. Kaste legetøj efter dem. Få en pludselig indskydelse og begynde til agility eller IPO. Lukke dem sammen med 5 unghunde og hvalpe :-D Stå op midt om natten og forlange en gåtur. Osv osv osv osv :-)

 

Terkel skal SÅ meget plages med friske hvalpe og unghunde når han bli'r gammel!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel skal SÅ meget plages med friske hvalpe og unghunde når han bli'r gammel!!! :lol:

 

:-D :-D Jeg skal også finde den mest hyperaktive damptromle der INGEN kontrol har over dens bevægelser og lukke den sammen med Oliver. Og så vil jeg flænse hans elskede pude :-D Og i stedet for gåture, bliver det løbeture hvor vi skal zigzagge gennem hele skoven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så blev den skrækkelige unghund til en sød hundehvalp igen... :lun: Der var hverken tisset eller skidt på gulvet da jeg kom hjem fra arbejde, og han gjorde begge dele da vi gik ud i haven! :5up: Tror virkelig han havde en dårlig dag i går, han var godt nok noget af en mundfuld. :shock: I dag er han helt anderledes, stadig vild hvalp, men på et mere normalt plan! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha nu er jeg jo lykkelig uden en unghund nu. Men fik da pænt påmindelse om glæden ved Aya da hun var unghund i dag. Skal af med mine gamle sofaer, så vi skal bære dem ned og jeg vender den store for at skille den ad...bunden er væk! ingen polstring, intet stof, ingen lynlås, og møtrikkerne var næsten gnavet ud også.... Jeg vidste at det var skidt under sofaen, men havde lykkelig glemt alt om at det var så skidt. :oops: Nu vil hun så ikke engang tygge en bamse når jeg ikke er hjemme :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha nu er jeg jo lykkelig uden en unghund nu. Men fik da pænt påmindelse om glæden ved Aya da hun var unghund i dag. Skal af med mine gamle sofaer, så vi skal bære dem ned og jeg vender den store for at skille den ad...bunden er væk! ingen polstring, intet stof, ingen lynlås, og møtrikkerne var næsten gnavet ud også.... Jeg vidste at det var skidt under sofaen, men havde lykkelig glemt alt om at det var så skidt. :oops: Nu vil hun så ikke engang tygge en bamse når jeg ikke er hjemme :engel:

 

Se, det vækker jo håb og begejstring for os lidende :bighug:

 

Jeg har lavet denne sammenligning før. Men jeg havde en OX Araber for år tilbage, og ham og Oliver er så meget lig hinanden, at det egentlig er skræmmende. I dag på formiddagsturen havde jeg en hund der var så kørt op af glæde og spænding over at vi skulle på gåtur ( ja der skal sgutte meget til at begejstre herren :roll:) at jeg havde en hund der trippede sidelæns i de første 20 minutter. Han er jo dygtig nok og ved at hvis han trækker, jamen så vender hende den olme jo rundt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...