Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Så fik Aslan splittet resten af konens dyne ad. Jeg lavede mad og kunne godt høre hunden var aktiv, men troede det var hans eget tæppe der stod for skud. Efterflg. sur far med støvsuger, sur mor der kom hjem fra arbejde og lidt, kun lidt flov Aslan...:damn:

 

Synes da det er prisværdigt at han i det mindste var lidt flov :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skrækkelige Olfert - a.k.a. Terkel - har faktisk opført sig ret pænt i dag. Med undtagelse for den ene gang hvor han både tissede og sked i hvalpegården... Og spiste det... :roll: Men hey - én gang er jo ikke så meget! Især ikke med tanke på at der var helt rent og tørt da jeg kom hjem efter by-shopping-tur! :5up: Nu sover han sødt, siden en time eller så... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelige Olfert - a.k.a. Terkel - har faktisk opført sig ret pænt i dag. Med undtagelse for den ene gang hvor han både tissede og sked i hvalpegården... Og spiste det... :roll: Men hey - én gang er jo ikke så meget! Især ikke med tanke på at der var helt rent og tørt da jeg kom hjem efter by-shopping-tur! :5up: Nu sover han sødt, siden en time eller så... :lun:

 

Åhr du skal da bare være glad for at han rydder op efter sig selv :engel:

 

Elsker denne her tråd!! er så hvalpeskruk for tiden, så når det er for slemt så smutter jeg bare herind og læser et par indlæg, og så er jeg (næsten) kureret :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm må ballade historier komme med selvom hunden alde er 6 år?

 

Min passe hund opfører sig som verdens værste teenager

 

Hvis det ikke er Sheila han konstant forsøger at humpe så stjæler han bamser og splitter dem af i atomer.

 

Her har vi glade af at binde dyret til et bord. . .

Kan du ha' borde stående fremme??!! Det kan jeg ikke... Så æder Terkel dem. De er derfor mokket sammen i stuen, hvor han kun kommer under streng overvågning...

 

Den dutter ikke herhjemme. Så render han sgu med det :-D :-D

 

Min lille Hellhound har faktisk opført sig relativt eksemplarisk for tiden. Hvilket gør mig meget meget nervøs for hvad han mon planlægger af unoder :-D

Har det lidt på samme måde. For Terkel har faktisk også opført sig temmelig ok de seneste dage... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dutter ikke herhjemme. Så render han sgu med det :-D :-D

 

Min lille Hellhound har faktisk opført sig relativt eksemplarisk for tiden. Hvilket gør mig meget meget nervøs for hvad han mon planlægger af unoder :-D

Der har jeg jo så fordel af at dyret her kun vejer 10 kg. Til gengæld er der ingen hindringer for at færdes ovenpå bordene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg (desværre) ikke unghunde mere :lun:

 

Men selvom man snart er ti år så kan man godt lave "ballade" som i går aftes! Zeus var bare træt og VAR gået i sin kasse, og snork sov jeg tænkte YES Dorte-tid... smuttede ud efter en kop kaffe og smed mig i sofaen...

 

Walther han synes da vi var nok så kedelige, så han går ud i bryggers til Zeus - Walther gøer (gør han ellers aldrig) jeg lister ud og kigger, Zeus snorker stadig, Walther han stikker sit kæmpe hoved ned i maven på Zeus, så han gir et sæt, Walther henter en bamse og kaster i hovedet på Zeus, kom nu Zeus vi skal lege!!!

 

Det kan Zeus ikke modstå, så jeg havde (selvom de godt ved, jeg ikke vil have det) to labber rendende efter hinanden rundt om sofaerne med hver en bamse... TAK Walther fordi DU vækkede Zeus ;-)

 

Ikke lige en unghunde skræk historie, men synes nu den er lidt sød alligevel - gamle Walthers 2. ungdom er bare igang lige pt. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelige Olfert - a.k.a. Terkel - har faktisk opført sig ret pænt i dag. Med undtagelse for den ene gang hvor han både tissede og sked i hvalpegården... Og spiste det... :roll: Men hey - én gang er jo ikke så meget! Især ikke med tanke på at der var helt rent og tørt da jeg kom hjem efter by-shopping-tur! :5up: Nu sover han sødt, siden en time eller så... :lun:

 

Ja-ja.. Aslan er til udlån de næste par måneder hvis det skulle være... I går åd han konens dyne, præsterede at skide på gulvet i nat, hmmm og gud hjælpe mig om ikke han syntes det var smart, at lægge en pølle igen for 10 min. siden samme sted. Hunden er jo renlig! Troede jeg... Far er ikke sur, far er skuffet! ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv. Jeg sidder faktisk og er lidt ked af det lige nu :-( Jeg træner jo som en sindssyg med Oliver for at han skal ignorere andre hunde, og har gjort det i så fandens lang tid nu. Han har desværre haft en del dårlige oplevelser hvor løse hunde har faret gøende hen til os, og det kan han virkelig ikke lide og bliver enormt usikker. I de situationer søger han ly bag mig og lader mig om at få dem væk. Det er jo positivt. Men hver gang det sker sætter det bare vores træning tilbage. I starten var der mere legesyghed over ham når han så andre hunde. Nu er det desværre mest usikkerhed han er præget af :-( De hunde vi tit møder på gåturene er han så dygtig til at ignorere, men kommer der en fremmede hund så er den gal. Vi har vores faste hundevenner, og der er absolut ingen problemer.

 

Jeg går og har et 360 graders overblik konstant og gør alt hvad jeg kan for at være klar hvis der kommer andre hunde (det i sig selv er sgu lidt irriterende) og 9 ud af 10 gange ser jeg hunden og regulerer træningen efter om det er en han kender eller en fremmede. Og så er der ingen problemer.

 

Men så lige i dag, jeg står og er igang med at samle en høm høm op og skal lige til at binde posen da vi bliver total overrasket af en løber med sin hund der hopper og danser og begynder at gø lige da de passerer MEGET tæt forbi os. Oliver flyver frem uden en lyd og jeg når lige at få fat i halsbåndet med højre pegefinger som siger knæk, men i det mindste har jeg balancen. Jeg har fat i snoren med venstre hånd, men når han ryger frem sådan skal jeg også have fat med højre fordi han er så skide stærk. Men for første gang nogensinde, nåede jeg lige at tænke, shit jeg kan ikke holde ham. Hvor var det en ubehagelig følelse. Men jeg havde jo fat, dog ved jeg ikke om min pegefinger nogensinde bliver normal igen, og jeg råbte kommandoen SLUT i det samme øjeblik. Så der skete ikke noget. Efterfølgende var Oliver jo helt oppe i stressniveau og det tog mig lige en 5 minutter at få ham ned igen. Men åhh hvor sidder jeg bare og er ked af situationen. Hvorfor så jeg ikke de kom!!!!! Jeg er ikke sur på Oliver, men på mig selv og jeg føler mig så uduelig. Jeg er så pisse vred på alle de røvhuller der har ødelagt så meget af vores træning med de løse hunde. Frustreret er jeg.

 

Heldigvis rendte vi ind i en anden hund han heller ikke havde set før senere på turen, og der havde jeg set den komme og får kontakt med ham og rooooser løs og smider leverstykker i hovedet af ham. Og der kunne vi gå 10 meter bag den anden uden problemer. Så det var da en god afslutning.

 

Men øv altså. Lige i dag kan jeg bare slet ikke se en ende på al den træning. Og den følelse af at jeg faktisk i et splitsekund troede at jeg ikke kunne holde ham sidder stadig i mig. Ubehageligt.

 

Ja, det er sgu tilladt bare at sidde og være ked af det hele en gang i mellem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv. Jeg sidder faktisk og er lidt ked af det lige nu :-( Jeg træner jo som en sindssyg med Oliver for at han skal ignorere andre hunde, og har gjort det i så fandens lang tid nu. Han har desværre haft en del dårlige oplevelser hvor løse hunde har faret gøende hen til os, og det kan han virkelig ikke lide og bliver enormt usikker. I de situationer søger han ly bag mig og lader mig om at få dem væk. Det er jo positivt. Men hver gang det sker sætter det bare vores træning tilbage. I starten var der mere legesyghed over ham når han så andre hunde. Nu er det desværre mest usikkerhed han er præget af :-( De hunde vi tit møder på gåturene er han så dygtig til at ignorere, men kommer der en fremmede hund så er den gal. Vi har vores faste hundevenner, og der er absolut ingen problemer.

 

Jeg går og har et 360 graders overblik konstant og gør alt hvad jeg kan for at være klar hvis der kommer andre hunde (det i sig selv er sgu lidt irriterende) og 9 ud af 10 gange ser jeg hunden og regulerer træningen efter om det er en han kender eller en fremmede. Og så er der ingen problemer.

 

Men så lige i dag, jeg står og er igang med at samle en høm høm op og skal lige til at binde posen da vi bliver total overrasket af en løber med sin hund der hopper og danser og begynder at gø lige da de passerer MEGET tæt forbi os. Oliver flyver frem uden en lyd og jeg når lige at få fat i halsbåndet med højre pegefinger som siger knæk, men i det mindste har jeg balancen. Jeg har fat i snoren med venstre hånd, men når han ryger frem sådan skal jeg også have fat med højre fordi han er så skide stærk. Men for første gang nogensinde, nåede jeg lige at tænke, shit jeg kan ikke holde ham. Hvor var det en ubehagelig følelse. Men jeg havde jo fat, dog ved jeg ikke om min pegefinger nogensinde bliver normal igen, og jeg råbte kommandoen SLUT i det samme øjeblik. Så der skete ikke noget. Efterfølgende var Oliver jo helt oppe i stressniveau og det tog mig lige en 5 minutter at få ham ned igen. Men åhh hvor sidder jeg bare og er ked af situationen. Hvorfor så jeg ikke de kom!!!!! Jeg er ikke sur på Oliver, men på mig selv og jeg føler mig så uduelig. Jeg er så pisse vred på alle de røvhuller der har ødelagt så meget af vores træning med de løse hunde. Frustreret er jeg.

 

Heldigvis rendte vi ind i en anden hund han heller ikke havde set før senere på turen, og der havde jeg set den komme og får kontakt med ham og rooooser løs og smider leverstykker i hovedet af ham. Og der kunne vi gå 10 meter bag den anden uden problemer. Så det var da en god afslutning.

 

Men øv altså. Lige i dag kan jeg bare slet ikke se en ende på al den træning. Og den følelse af at jeg faktisk i et splitsekund troede at jeg ikke kunne holde ham sidder stadig i mig. Ubehageligt.

 

Ja, det er sgu tilladt bare at sidde og være ked af det hele en gang i mellem :-)

 

Øv en l*rte situation! Jeg ved nøjagtigt hvordan du har det - har selv været der. Men jeg har trænet de fremmede hunde så meget, at han, når vi møder fremmede hunde, nu af sig selv kigger på mig, og "spørger" har vi styr på det? Jeg kan så bare sige "ja, spis mine guffer så klarer vi da det!"

 

Jeg er faktisk slet ikke urolig længere, når vi møder fremmede hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en l*rte situation! Jeg ved nøjagtigt hvordan du har det - har selv været der. Men jeg har trænet de fremmede hunde så meget, at han, når vi møder fremmede hunde, nu af sig selv kigger på mig, og "spørger" har vi styr på det? Jeg kan så bare sige "ja, spis mine guffer så klarer vi da det!"

 

Jeg er faktisk slet ikke urolig længere, når vi møder fremmede hunde!

 

 

Åhh hvor lyder det dejligt at du selv har været der, og at træningen har virket. Så er der håb for os endnu :-) Men som du sikkert ved, så er det dælme en lang vej derhen og hvor kan man godt nok føle det hele er håbløst en gang i mellem :-( Jeg ved jeg har de rigtige redskaber så jeg skal bare hænge i. Men lige i dag har jeg bare lyst til at synke ned i et stort hul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også, jeg er ved at have en frygtelig unghund i hjemmet nu :roll:

For første gang har han ødelagt noget, mens han har været alene, og det er selfølgelig lidt af køkkengulvet :evil:, og det sker selvfølgelig dagen efter jeg er kommet til at udtale, hvor dejligt, det er , når han bare sover, når han er alene :stupid:

Og her til aften har han slet ikke kunnet finde ro, jeg havde ellers givet ham snor på og alt muligt. Han har bidt i snoren i mig, i sig selv... Så røg han i bur og efter lidt tids graven er han nu rolig.

 

Hold da op, han kan være en udfordring i disse dage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også, jeg er ved at have en frygtelig unghund i hjemmet nu :roll:

For første gang har han ødelagt noget, mens han har været alene, og det er selfølgelig lidt af køkkengulvet :evil:, og det sker selvfølgelig dagen efter jeg er kommet til at udtale, hvor dejligt, det er , når han bare sover, når han er alene :stupid:

Og her til aften har han slet ikke kunnet finde ro, jeg havde ellers givet ham snor på og alt muligt. Han har bidt i snoren i mig, i sig selv... Så røg han i bur og efter lidt tids graven er han nu rolig.

 

Hold da op, han kan være en udfordring i disse dage!

 

De er nogle stride vapser er de. Jeg kan huske jeg sagde nøjagtigt det samme som dig, for så at komme hjem til et hul i væggen kort tid efter. Og så viste knægten lige hvor opfindsom han kunne være hvis han begyndte at kede sig når han var alene :-( Der havde vi lige nogle måneder hvor vi ikke var enige om hvad der var tilladt når han var alene. Det er heldigvis overstået igen. Men kender jeg ham ret, så kan jeg godt forvente et lille tilbagefald, lige når jeg allermindst venter det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De er nogle stride vapser er de. Jeg kan huske jeg sagde nøjagtigt det samme som dig, for så at komme hjem til et hul i væggen kort tid efter. Og så viste knægten lige hvor opfindsom han kunne være hvis han begyndte at kede sig når han var alene :-( Der havde vi lige nogle måneder hvor vi ikke var enige om hvad der var tilladt når han var alene. Det er heldigvis overstået igen. Men kender jeg ham ret, så kan jeg godt forvente et lille tilbagefald, lige når jeg allermindst venter det :-D

 

Jeg håber virkelig vi kan bryde adfærden hurtigt :pray: og krydser for at Oliver er færdig med den slags ballade!

 

Generelt tror jeg, man skal passe på med at udtale sig om, hvor god og sød ens hund er. Jeg synes ligesom altid det giver bagslag - det er tydeligvis et label, de ikke bryder sig om.

 

Og ja vi må bare finde den tålmodige side af os selv frem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv. Jeg sidder faktisk og er lidt ked af det lige nu :-( Jeg træner jo som en sindssyg med Oliver for at han skal ignorere andre hunde, og har gjort det i så fandens lang tid nu. Han har desværre haft en del dårlige oplevelser hvor løse hunde har faret gøende hen til os, og det kan han virkelig ikke lide og bliver enormt usikker. I de situationer søger han ly bag mig og lader mig om at få dem væk. Det er jo positivt. Men hver gang det sker sætter det bare vores træning tilbage. I starten var der mere legesyghed over ham når han så andre hunde. Nu er det desværre mest usikkerhed han er præget af :-( De hunde vi tit møder på gåturene er han så dygtig til at ignorere, men kommer der en fremmede hund så er den gal. Vi har vores faste hundevenner, og der er absolut ingen problemer.

 

Jeg går og har et 360 graders overblik konstant og gør alt hvad jeg kan for at være klar hvis der kommer andre hunde (det i sig selv er sgu lidt irriterende) og 9 ud af 10 gange ser jeg hunden og regulerer træningen efter om det er en han kender eller en fremmede. Og så er der ingen problemer.

 

Men så lige i dag, jeg står og er igang med at samle en høm høm op og skal lige til at binde posen da vi bliver total overrasket af en løber med sin hund der hopper og danser og begynder at gø lige da de passerer MEGET tæt forbi os. Oliver flyver frem uden en lyd og jeg når lige at få fat i halsbåndet med højre pegefinger som siger knæk, men i det mindste har jeg balancen. Jeg har fat i snoren med venstre hånd, men når han ryger frem sådan skal jeg også have fat med højre fordi han er så skide stærk. Men for første gang nogensinde, nåede jeg lige at tænke, shit jeg kan ikke holde ham. Hvor var det en ubehagelig følelse. Men jeg havde jo fat, dog ved jeg ikke om min pegefinger nogensinde bliver normal igen, og jeg råbte kommandoen SLUT i det samme øjeblik. Så der skete ikke noget. Efterfølgende var Oliver jo helt oppe i stressniveau og det tog mig lige en 5 minutter at få ham ned igen. Men åhh hvor sidder jeg bare og er ked af situationen. Hvorfor så jeg ikke de kom!!!!! Jeg er ikke sur på Oliver, men på mig selv og jeg føler mig så uduelig. Jeg er så pisse vred på alle de røvhuller der har ødelagt så meget af vores træning med de løse hunde. Frustreret er jeg.

 

Heldigvis rendte vi ind i en anden hund han heller ikke havde set før senere på turen, og der havde jeg set den komme og får kontakt med ham og rooooser løs og smider leverstykker i hovedet af ham. Og der kunne vi gå 10 meter bag den anden uden problemer. Så det var da en god afslutning.

 

Men øv altså. Lige i dag kan jeg bare slet ikke se en ende på al den træning. Og den følelse af at jeg faktisk i et splitsekund troede at jeg ikke kunne holde ham sidder stadig i mig. Ubehageligt.

 

Ja, det er sgu tilladt bare at sidde og være ked af det hele en gang i mellem :-)

 

Æv, det er altså træls, når man arbejder så hårdt på noget, men man må jo desværre også erkende at man ikke altid kan være 100% på hele tiden. Jeg håber for jer, at I når til et punkt, hvor I kan slappe lidt mere af, når I går tur. Det er lidt hårdt hele tiden at skulle kigge sig over skulderen.

 

Jeg går til træning hos en virkelig dygtig træner, som arbejder enormt meget med ro omkring andre hunde, og hun er enormt god til at rumme både de overglade hunde og de lidt mere usikre. Måske findes der sådan noget nær dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...