Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Jeg håber virkelig vi kan bryde adfærden hurtigt :pray: og krydser for at Oliver er færdig med den slags ballade!

 

Generelt tror jeg, man skal passe på med at udtale sig om, hvor god og sød ens hund er. Jeg synes ligesom altid det giver bagslag - det er tydeligvis et label, de ikke bryder sig om.

 

Og ja vi må bare finde den tålmodige side af os selv frem :genert:

 

Ha ha jamen jeg er helt enig. Vi skal passe på med hvad vi siger.

 

Og du har helt ret i det med at bryde adfærden. Det skal endelig ikke blive til en vane for dem. Jeg startede helt forfra med alene hjemme træningen med det samme. Jeg tror jeg startede forfra 3 gange i alt. Vi kom lige op over 3 timer og så blev vi banket tilbage til start igen. Men nu er det ved at være 3-4 måneder siden vi har haft problemer. Så håber det var det :-) Det var nu begrænset hvad han nåede at lave af ulykker. Der er to huller i væggen og min madras har nogle huller hist og pist. Så er sluppet billigt. 7-9-13 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Æv, det er altså træls, når man arbejder så hårdt på noget, men man må jo desværre også erkende at man ikke altid kan være 100% på hele tiden. Jeg håber for jer, at I når til et punkt, hvor I kan slappe lidt mere af, når I går tur. Det er lidt hårdt hele tiden at skulle kigge sig over skulderen.

 

Jeg går til træning hos en virkelig dygtig træner, som arbejder enormt meget med ro omkring andre hunde, og hun er enormt god til at rumme både de overglade hunde og de lidt mere usikre. Måske findes der sådan noget nær dig?

 

I træningssituationer er der ingen problemer, da han kender hundene og er trænet i at ignorere dem. Det jeg egentlig har brug for er at samle en masse fremmede hunde, placere dem forskellige strategiske steder på vores gåture fordelt over et par uger, og så ville jeg kunne rykke i træningen. Tage ind til en storby hvor der er langt flere hunde duer heller ikke, da han ville køre for højt i stress til at jeg ville kunne få noget ud af ham. Det er SÅ svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

I træningssituationer er der ingen problemer, da han kender hundene og er trænet i at ignorere dem. Det jeg egentlig har brug for er at samle en masse fremmede hunde, placere dem forskellige strategiske steder på vores gåture fordelt over et par uger, og så ville jeg kunne rykke i træningen. Tage ind til en storby hvor der er langt flere hunde duer heller ikke, da han ville køre for højt i stress til at jeg ville kunne få noget ud af ham. Det er SÅ svært.

 

Hvad med at tage på en udstilling eller lydighed konkurrence. ? Altså som tilskuer hvor du bare traner?

 

Det har jeg haft stor glæde af.

 

Og så til den situation du nævner. Det er jo en helt almindelig reaktion fra han side og du havde ikke oplevet problemer med det hvis han havde vejet 20 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at tage på en udstilling eller lydighed konkurrence. ? Altså som tilskuer hvor du bare traner?

 

Det har jeg haft stor glæde af.

 

Og så til den situation du nævner. Det er jo en helt almindelig reaktion fra han side og du havde ikke oplevet problemer med det hvis han havde vejet 20 kg.

 

Ja det er nemlig en god idé at tage sådanne steder hen. Det har jeg også haft glæde af og der opfører han sig så eksemplarisk når der er flere hunde samlet på en gang. Så det er en super ide du kommer med. Men efter de dårlige oplevelser han har haft med de løse hunde der løber op i hovedet af ham (det er især gøende hunde han reagerer meget kraftigt på), ryger han helt op i stressniveau, så det er simpelthen for meget for ham lige nu at tage de steder hen. Og pga hans størrelse har jeg simpelthen ikke kræfter til at stå og kæmpe med en stor Bernhard der er kørt helt op.

 

Ja det er en meget naturlig reaktion han kom med. Og lige det du nævner, at han er så kæmpe stor og stærk gør at det er et større problem end det ville være med en 20 kg hund.

 

Men i dag har vi haft succes igen. Og han var så skide dygtig. Og jeg er så stædig at der næsten skulle findes et nyt ord for hvad jeg er :-D Så jeg skal dælme nok få det til at lykkes ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For et par dage siden kom juletræet ind i stuen. Uden pynt og lys...

Siden da har Gaya været i gang med at trække i juletræstæppet, bide lidt i grenene, kravle rundt under grenene osv...

I går pyntede jeg juletræ, mens Gaya trak i guirlanderne, rendte med kuglerne, forsøgte at trække af sted med hele træet og var bare alle vegne... Resultatet er, at pynten nu hænger en meter over jorden, guirlander blev opgivet og træet er lidt tyndere pyntet end jeg syntes er sådan rigtig juleagtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

min mors hund på 13/14 måneder er begyndt at æde ALT.

Julepynt, sko, en tube creme, wc rulle og meget andet - de har været SÅ hårde og pralet af at hun nærmest intet åd (udover alt legetøj og vildt). Men nu skal jeg da love for at hunden tager revance.

Men hey mor fik ryddet kraftigt op i julepynt ;)

 

Det er også hvad vi tidligere har konkluderet. Man må ALDRIG sig ALDRIG ej heller prale højlydt af sin hund. It will come back and bite you in the ass :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har været skrækkelig unghund her i julen, som vi holdt hjemme hos lillebror i hans nye fine hus, fyldt med fine møbler og ting... Ej, Terkel opførte sig faktisk rigtig pænt! Jeg havde også hvalpegård med til ham. Og så kom han ellers mest ud i huset i snor! :lol: "Storesøster" Iso valgte også at gå i løb så hun var højløbsk i selve juledagene, hvor vi selvfølgelig også var sammen med søsters hanhund. :roll: Men også det tog Terkel rigtigt pænt! Ingen bøvl med hanhunden, og han fandt vist aldrig helt ud af hvad det egentlig var for en leg Iso hele tiden ville lege med ham, men han var vældig glad - og overrasket! - over at Iso endelig ville lege med ham! :sjov: Men nu er det sjove ved at være overstået, og så må vi jo se om de to snart kan finde ud af at gå sammen... :x::pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

åh, de kære unghunde.. de tester os lidt. håber de snart kan gå sammen, korvis. Livet er bare lettere med en velfungerende "hundeflok". Men kan de enes og være sammen under opsyn?

Det kunne de da Iso var meget løbsk! :lol: Men så blev hun ALT for højløbsk og så har de ikke gået sammen siden. De har leget i haven i går og i forgårs (er lige kommet hjem fra juleferie), og det er tydeligt at Iso leger anderledes med ham nu. Hun er slet ikke så sart som før. Så nu skyder vi projekt "gå sammen indendørs" i gang. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...