Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Jeg tror nemlig også det faktisk er sundt at have disse dage, være ærlig og så "springe over hvor gærdet er lavest" for sin egen skyld og for sin hunds skyld :-) Desværre synes jeg også at det, i hundeverdenen, næsten er et tabu at indrømme man faktisk er p..... træt af den hund. Jeg knuselsker min lille mide, men hold op han kan være belastende en gang i mellem og så kan jeg altså ikke tage den maske på der hedder "alt er godt" :-D

 

Og ja hvis jeg tænker på hvor slem han var i dag for et år siden............ Hooooold da op :-D :-D Det er slet ikke samme hund. Men hvor ser jeg dog frem til den der voksne hund der en gang kommer. Og hvor hverdagen bare kører derudad på skinner og hvor det pludseligt er et makkerskab på lige fod med hinanden. Åhh det bliver skønt :-D

 

Det var da super flot af den lækre vaps med det perfekte navn :-D Det går da stille og roligt fremad med ham. Er maven kommet helt i orden igen?

 

Nej, det kan nok være svært at fortælle andre i hundeverden at man sådan "for alvor" er virkelig træt af sin hund! At vi alle går igennem mere eller mindre trælse perioder ved alle jo, og at man kan bande over hvalpen/unghunden men med et lille smil i mundvigen. Men de der virkelig dårlige dage, dem hører man sjældent om. Derfor er det altså fedt med det her forum, og denne her tråd! For her er altid nogen der har været i den samme situation, næsten uanset hvad man skriver om, og kan gi' støtte/trøst/hjælp. :5up:

 

Ja, jeg bli'r jo helt stolt af lille Terkel-perkel! :mrgreen: Hans mave ser heldigvis ud til at ha' gået helt i orden igen - men han får nok aldrig den dér jernmave som alle mine andre hunde har haft. Han får alle mulige slags godbidder nu, har fået små smagsprøver på "menneskemad", og har endda fået et helt stort tørret tyggeben for noget tid siden (det fik han så godt nok lidt tynd mave af...). Men jeg kommer nok at være lidt mere omhyggelig med hvad han får i sig, end jeg har været vant til med mine andre hunde. Bedre kvalitet på godbidderne, ikke springe aftenfodringen over fordi han har fået mange træningsgodbidder en dag, kun lade ham smage/prøve lidt når han får lov at smage menneskemad, etc. etc. Og så håber jeg at han på et tidspunkt holder op med at spise sine hundetæpper... :roll: For det gør han stadig, men heldigvis ser det ikke ud til at rigtig gøre noget mht. hans mave! Han får så kun lov at ha' vet bed, for det fnuller han spiser der kan ikke gerne sætte sig fast i maven. Jeg har set det, det kommer ud igen... :badr::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej, det kan nok være svært at fortælle andre i hundeverden at man sådan "for alvor" er virkelig træt af sin hund! At vi alle går igennem mere eller mindre trælse perioder ved alle jo, og at man kan bande over hvalpen/unghunden men med et lille smil i mundvigen. Men de der virkelig dårlige dage, dem hører man sjældent om. Derfor er det altså fedt med det her forum, og denne her tråd! For her er altid nogen der har været i den samme situation, næsten uanset hvad man skriver om, og kan gi' støtte/trøst/hjælp. :5up:

 

Ja, jeg bli'r jo helt stolt af lille Terkel-perkel! :mrgreen: Hans mave ser heldigvis ud til at ha' gået helt i orden igen - men han får nok aldrig den dér jernmave som alle mine andre hunde har haft. Han får alle mulige slags godbidder nu, har fået små smagsprøver på "menneskemad", og har endda fået et helt stort tørret tyggeben for noget tid siden (det fik han så godt nok lidt tynd mave af...). Men jeg kommer nok at være lidt mere omhyggelig med hvad han får i sig, end jeg har været vant til med mine andre hunde. Bedre kvalitet på godbidderne, ikke springe aftenfodringen over fordi han har fået mange træningsgodbidder en dag, kun lade ham smage/prøve lidt når han får lov at smage menneskemad, etc. etc. Og så håber jeg at han på et tidspunkt holder op med at spise sine hundetæpper... :roll: For det gør han stadig, men heldigvis ser det ikke ud til at rigtig gøre noget mht. hans mave! Han får så kun lov at ha' vet bed, for det fnuller han spiser der kan ikke gerne sætte sig fast i maven. Jeg har set det, det kommer ud igen... :badr::lol:

 

Ja jeg er også så glad for at jeg startede denne tråd. Den kan altså virkelig lige trække en op igen på de dårlige dage, og give altid grin at læse igennem :slem: Jeg er bare glad for at jeg ikke har børn, for der må det da være endnu værre at indrømme at man har lyst til at kyle ungen op i en flagstang :lol:

Bøllebopsen har været dejlig igen i dag, hullet ude i haven er igen blevet udvidet.. Men pyt han var så sød ikke at hoppe op i sengen med mudret poter.

 

Åhh Oliver har også en små-sart mave, det kræver altså lidt opmærksomhed sådan noget. Men godt han er ved at være helt normal igen :hjerte: Og altså de der hundetæpper er sgu også fristende. Jeg har dog kun haft en hund der havde en sokke-fetish. Uanset hvor opmærksom jeg var, så fik ham dem sgu nuppet en sjælden gang i mellem, og de kom også hele op igen :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kan i weekenden kun bidrage til tråden med, to stk. sønderrevede tæpper, (hans egne) og en af konens t-shirts. Dygtig dreng! :damn:

 

Synes godt nok din kone er hårdt ramt. Han er sikkert ved at tage magten fra hende :shock: Hun må straks vende ham om på ryggen og pisse ham i øret og bide ham i snuden alt i mens hun råber JEG ER DIN LEDER.... Eller nowet i den stil :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Keiko er 8 måneder... Og han er for nyligt trådt ind i "Jeg er Flænseren!!!"-fasen...

Idag bidrager han således med et tæppe, et håndklæde, en stofpose, en anden slags stofpose, to plastikposer, to ruller gavepapir, og så har han i skrivende stund taget sig en luns af gulvmoppen.

Det skal siges, at han nu har videreudviklet sin intelligens til også at kunne åbne skabe med skydedør, og har således fundet vej ind til et rent slaraffenland i hans verden! Ja, man er jo ikke (velico)raptor for ingenting.. (de der kloge, døråbnende dinoer fra jurassic park...)

 

Ellers formåede han den anden dag at æde mine to yndlingssweatre i stedet for at æde noget af mit tøj fra h&m... Jeg synes det er lidt hårdt for tiden.. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok din kone er hårdt ramt. Han er sikkert ved at tage magten fra hende :shock: Hun må straks vende ham om på ryggen og pisse ham i øret og bide ham i snuden alt i mens hun råber JEG ER DIN LEDER.... Eller nowet i den stil :drille:

 

Hun spørger om det ikke hjælper, hvis man gør det ved ejeren (mig)? :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Keiko er 8 måneder... Og han er for nyligt trådt ind i "Jeg er Flænseren!!!"-fasen...

Idag bidrager han således med et tæppe, et håndklæde, en stofpose, en anden slags stofpose, to plastikposer, to ruller gavepapir, og så har han i skrivende stund taget sig en luns af gulvmoppen.

Det skal siges, at han nu har videreudviklet sin intelligens til også at kunne åbne skabe med skydedør, og har således fundet vej ind til et rent slaraffenland i hans verden! Ja, man er jo ikke (velico)raptor for ingenting.. (de der kloge, døråbnende dinoer fra jurassic park...)

 

Ellers formåede han den anden dag at æde mine to yndlingssweatre i stedet for at æde noget af mit tøj fra h&m... Jeg synes det er lidt hårdt for tiden.. :stupid:

 

Virtuelt kram herfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige dele denne video af hvad Mana 21 måneder laver mens jeg er i bad :mrgreen:

 

 

"Hvaaaaad???? Altså moar, lige pludselig, mens jeg lå SÅ sødt og sov, så kom den her bare trillende... Altså.... Og jeg tænkte at hvor ER det synd for dig hvis du skulle rydde det op... Øhm... Så altså, jeg ville være den gode hund jeg er og så, øhm, rydde op..... Inden du kom..... Altså..... Så, øhm, det var sandelig så lidt"

 

Hun er da slet ikke til at stå for, men er dybt imponeret over at rullen faktisk ser hel ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg æææælsker denne tråd :klap: Jeg vil bruge den som dokumentation en dag hvor Heino (min mand) er ekstra træt af Zaro, som bevis på at han ikke er enestående (i den retning i hvert fald :lun:)

 

Zaro (9 mdr.s Groenendael) har indtil videre sat Heinos gamle hjemmesko til livs, lavet hul i hælen på de nye :engel: spist min venindes 800 kroners støvler og mine træningssko (ikke den store katastrofe, jeg bruger dem alligevel ikke :mrgreen:), stjal min flaske med nikotinvæske til e-cigaretten og tyggede hul i den, hvilket kostede os en tur på dyrehospitalet (om aftenen naturligvis :cool:) hvor han fik brækmiddel (det er helt sindssygt giftigt :shock:), men ellers syntes at det var et vældig festligt sted at være :stupid:

Derudover har han naturligvis hjulpet med at beskære clematis'en og den store flotte syriske rose vi har og "ommøbleret" en del i haven sådan generelt, men den del er Noomi sød til at hjælpe med :slem: Desuden har han en særlig forkærlighed for toiletpapir, toiletspanden i almindelighed UANSET indhold (læs: bind, brugte vatpinde m.v.) :badr: og mine vatrondeller med makeupfjerner er åbenbart en helt særlig delikatesse :genert: Dette var dog lidt praktisk da han splittede en julekugle ad og jeg ikke vidste om han havde slugt noget, så han fik vatrondeller med leverposteg og de gled virkelig fint ned :mrgreen:

Det er da ikke så galt vel? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvaaaaad???? Altså moar, lige pludselig, mens jeg lå SÅ sødt og sov, så kom den her bare trillende... Altså.... Og jeg tænkte at hvor ER det synd for dig hvis du skulle rydde det op... Øhm... Så altså, jeg ville være den gode hund jeg er og så, øhm, rydde op..... Inden du kom..... Altså..... Så, øhm, det var sandelig så lidt"

 

Hun er da slet ikke til at stå for, men er dybt imponeret over at rullen faktisk ser hel ud :-D

 

Hahaha ja det lyder som hende!

 

Faktisk havde hun pyntet hele første salen og vores seng med toiletpapir inden hun fes ned af trappen med resten :mrgreen: og resten af rullen var hel. Så kunne rulle det sammen og bruge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillader mig at dele et par indlæg om mine to halvgamle oginokker...

det var helt sikkert NellieBadelhi badut der var idemageren, Flip har altid været en duksedreng :mrgreen:

- men de gamle kan også!

 

......................

 

Da jeg kom hjem var hundene i total hyper-mode... :nar:

Det var så fordi NellieDelhi havde stjålet det dyreste guf på kommoden og delt det med Flips - tørrede andekød, de har ikke fået aftensmad og tvivler også på at morgenmaden er nødvendig, det var nemlig en økonomipose :stupid::sjov: fan'me nogle røvere de to :fyfy:

 

Tror det er fordi hun er sur over ikke at få samme fede mad som Flips, der var jo det fra dig og nu får hun main (tror jeg at det hedder) fra Hennes, Flips får jo til aktive hunde... :vedikke::mrgreen:

Men hun har delt med ham, for de er lige tykke og knaldfjadret :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillader mig at dele et par indlæg om mine to halvgamle oginokker...

det var helt sikkert NellieBadelhi badut der var idemageren, Flip har altid været en duksedreng :mrgreen:

- men de gamle kan også!

 

Jeg kan da også bidrage med en gammel historie. Fenris vores dengang 1 årige dober/lab blanding udviste særdeles stor stolthed da han vækkede mig en morgen ved at lave knase lyde. Det viste sig, at det var mine lp'er han havde fundet... På mystisk vis fandt han det mest spændende, at snuppe en skive fra hvert dobbeltalbum og slutte af med en dejlig dessert, en A skæring af Pink Floyds første album!:damn: Værdien tør jeg ikke engang tænke på! Han var ikke særlig populær!!! Blev dog hurtigt tilgivet.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da også bidrage med en gammel historie. Fenris vores dengang 1 årige dober/lab blanding udviste særdeles stor stolthed da han vækkede mig en morgen ved at lave knase lyde. Det viste sig, at det var mine lp'er han havde fundet... På mystisk vis fandt han det mest spændende, at snuppe en skive fra hvert dobbeltalbum og slutte af med en dejlig dessert, en A skæring af Pink Floyds første album!:damn: Værdien tør jeg ikke engang tænke på! Han var ikke særlig populær!!! Blev dog hurtigt tilgivet.:hjerte:

 

Så var der national sørgedag over Pink Floyd-pladen! :shock::hjerte:

 

Det eneste Flipsen nogensinde har gjort da han var teenager, det var at tygge i mine første fivefingers - og en aften hos mine forældre fandt jeg ham stående på stuebordet og udvælge det største stykke Twist i skålen :mrgreen:

 

 

Læg mærke til flødebollerne, og Flips har kun fokus på fuglene i haven :rolleyes: Han var virkelig en artig dreng :klap:

 

klogeåge1.jpg

 

 

Virkelig artig :engel:

bøllegrimasse igen.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var der national sørgedag over Pink Floyd-pladen! :shock::hjerte:

 

Det eneste Flipsen nogensinde har gjort da han var teenager, det var at tygge i mine første fivefingers - og en aften hos mine forældre fandt jeg ham stående på stuebordet og udvælge det største stykke Twist i skålen :mrgreen:

 

 

 

Læg mærke til flødebollerne, og Flips har kun fokus på fuglene i haven :rolleyes: Han var virkelig en artig dreng :klap:

 

[ATTACH=CONFIG]130307[/ATTACH]

 

 

Virkelig artig :engel:

[ATTACH=CONFIG]130308[/ATTACH]

 

Ja, man kan næsten ikke se frækheden stråle ud af øjnene på ham..:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille hund har vel også sin anden ungdom? Ligeså meget man irrirterer sig over dem i øjeblikket, ligeså meget griner man og elsker dem for deres bøllestreger! Jeg gør i hvert fald..

 

Ja, elsker deres påfund :lun: og dejligt at han har en veninde som han vil gå så langt for :sjov::stupid::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille hund har vel også sin anden ungdom? Ligeså meget man irrirterer sig over dem i øjeblikket, ligeså meget griner man og elsker dem for deres bøllestreger! Jeg gør i hvert fald..

 

Os' mig! :hjerte: Undtagen altså når Zaro er ved at tage livet af både sig selv og mig ved at gnaske e-cigaretvæske :shock::evil: Men han blev hurtigt tilgivet efter at dyrlægen havde forsikret mig om at han ville overleve :lun: Efterfølgende blev han omdøbt til Emil fra Soderup :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nurj, hvor er det dejligt at jeg nu bare kan lukke Terkel ud i haven når han har lidt for meget krudt i måsen - det gør bare min hverdag SÅ meget nemmere! En dag som i dag, hvor jeg både er træt, forkølet og har en lille migræne på besøg, så er det jo guld værd. Han har jo ikke haft dårlig mave i laaaang tid nu, sidst var det fordi han fik et helt tørret tyggeben, og det er jo hvad det er. Jeg kan jo se at han indimellem spiser noget derude, men hvad det nu end er, så får han ikke dårlig mave af det - skønt! Vil tro at det mest bare er grene og rødder som han smager lidt på. Han har også spænet rundt med en død mus i munden forleden, men han spiste den ikke, så jeg håber at han ikke opdager at de også kan spises... :pray: Eneste minus er, at han graver huller... Han graver muldvarpeskud og musehuller op, og laver stooooooore huller... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...