Hop til indhold

hjælp forhøjede levertal


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

kan du slet ikke finde ud af hvilken behandlign der hjalp vovsen:?::?::?:

 

 

hvad gjorde i andre ved det med deres dårlige lever:?::?:

 

Speedy havde lidt for høje levertal de sidste to år af sit liv.

Hun fik ikke noget der var lavet på oksekød, hun fik fisk, fjerkræ og en smule svinekød.

Jeg vil også anbefale dig at bruge Gudrun Frantsen i Beder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved mange har haft succes ved Gudrun i Beder, som ninjamor skriver.

 

I mellemtiden kan du eventuelt fokusere på at give mindre rødt kød, og mere lyst (kylling, and, fisk).

 

Du kan eventuelt give mindre, men flere, måltider om dagen for at belaste leveren mindre. Nogle hunde kan godt have lidt kvalme, hvis leveren ikke har det godt, her kan mindre måltider også hjælpe, da maven ikke skal håndtere så meget.

 

Da immunsystemet kan være svækket, kan det være at du skal overveje at fodre med hjemmelavet i en periode.

 

Men det bedste er at få råd fra en god dyrlæge. For det er ikke så enkelt som bare at ændre et par ting. F.eks. er der en del B vitaminer i rødt kød, så måske ender du med at give hunden for få B vitaminer i det lange løb - bare lige for at nævne en ud af hundrede mulige fejl. Leveren har også utroligt mange 'jobs' og ved at rette op på ting selv, kan man eventuelt komme til at skabe problemer andre steder.

 

Gudrun arbejder meget med lever problemer og kommer rundt om HELE problemet og alle de sammenhænge der er.

 

Held og lykke :ae:

 

Både vores daværende dyrlæge og GF sagde oksekød er det værste. B-vitaminer kan man jo give ved siden af. meget af de godbider man kan købe til hunden er lavet på oksekød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Speedy havde lidt for høje levertal de sidste to år af sit liv.

Hun fik ikke noget der var lavet på oksekød, hun fik fisk, fjerkræ og en smule svinekød.

Jeg vil også anbefale dig at bruge Gudrun Frantsen i Beder.

 

 

hvad fodrede du vovse med siden du skriver fisk osv osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Inden med tørfoder, og købte godbidder som ofte er lavet på oksekød.

Efter fik hun kylling, kalkun og fisk som jeg kogte sammen med ris og grøntsager. Godbider lavede jeg af fisk eller kalkun.

 

 

dvs du skiftede fra tørkost til hjemmelavet:?::?:

 

hvorfor denne drastiske ændring foreslog dyrlægen ikke deres tørkost leverdiæt:?:

 

hvordan sikrede du at vovse fik det han behøvede af vitamin og mineral:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

dvs du skiftede fra tørkost til hjemmelavet:?::?:

 

hvorfor denne drastiske ændring foreslog dyrlægen ikke deres tørkost leverdiæt:?:

 

hvordan sikrede du at vovse fik det han behøvede af vitamin og mineral:?:

 

Dyrlæge anbefalede at vi gave hende noget uden oksekød. Hun var meget gammel så hovedsagen var hun spiste. hun ville ikke have div. tørfoder af det hun så måtte få. Hun fik en vitaminpille hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Dyrlæge anbefalede at vi gave hende noget uden oksekød. Hun var meget gammel så hovedsagen var hun spiste. hun ville ikke have div. tørfoder af det hun så måtte få. Hun fik en vitaminpille hver dag.

 

 

hvad skete der så med de forhøjede levertal faldt de eller hvad skete der med vovse:?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
milder batmusen: Har du snakket med Gudrun?

 

 

nej ikke endnu men jeg regner med at ringe imorgen og høre hende om hun evt har nogle gode råd så jeg evt kan hjælpe leveren med at fungere optimalt

Link til indlæg
Del på andre sites

nej ikke endnu men jeg regner med at ringe imorgen og høre hende om hun evt har nogle gode råd så jeg evt kan hjælpe leveren med at fungere optimalt

 

Er du villig til at tage turen til Jylland? Jeg tror chancen for at hun vil se og pille ved hunden inden hun udtaler sig er stor ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Er du villig til at tage turen til Jylland? Jeg tror chancen for at hun vil se og pille ved hunden inden hun udtaler sig er stor ;-)

 

 

det kunne jeg sikkert godt finde på :5up:

jeg tænker mere at kæeresten kunne væe uenig i at tage så langt:confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne jeg sikkert godt finde på :5up:

jeg tænker mere at kæeresten kunne væe uenig i at tage så langt:confused::confused:

 

Tjaaa - jeg fortænker ham ikke i hans tankegang :mrgreen:

 

Held og lykke med det uanset hvad det ender med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne jeg sikkert godt finde på :5up:

jeg tænker mere at kæeresten kunne væe uenig i at tage så langt:confused::confused:

 

Da jeg snakkede om at tage gamle Speedy til Gudrun, rystede Jan på hovedet. Men da han så den gamle hund få det bedre, og hvad hun har kunnet gøre for Groa, ja så har han kastet håndklædet i ringen.

Skal jeg være helt ærlig var jeg selv lidt skeptisk når nogen fortalte om Gudrun og hvad hun kan.

Hvis i har en sygeforsikring dækker den, og Gudrun hjælper gerne med at ordne det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...