Hop til indhold

Stjæler mad


Gæst mussie
 Share

Recommended Posts

Havde for nogle år siden, en hund er også tog mad fra bordet eller køkkenbordet, og jeg prøvede alt + at vi gik til lydighed i DCH, hvor han var den absolut bedste hund på holdet, så han var kvik nok.

Han fik masser af mad og også gode guffer m.m., alligevel var det mig umuligt at lære ham ikke at tage fra bordet, selv med hjælp fra dyrlæge og træner.

Prøvede så at lave meget stærke madder og ligge på bordet, for at give ham en grim oplevelse. De bestod af spejepølse med stærk sennep og ca. en cm. sort peber overpå. Han spiste alt uden at fortrække en mine :eek:.

 

Jeg må tilstå, jeg opgav. Håber det lykkes dig! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ganske uforskyldt en hund, der ikke røre noget som helst hvis jeg ikke er hjemme. Selv lækker mad i skålen røres ikke før jeg er hjemme igen. Hun er også holdt op med at hoppe på bordet og tage mad. Et år gammel... det er faktisk ikke dårligt for racen. For de viiildt frække og opfindsomme :mrgreen: Men det er jo derfor jeg har valgt hende.... kan godt klare lidt uheld.. men råwer jo NEEEEJ alligevel når hun prøver... mit grin gemmer jeg med ryggen til ;-)

Så kom jeg til at tænke på de andre hunde, og hvor forskellige de har været. Og pludselig stod min "opdragelsesform" tydelig for mig.. og nu skal I så belemres med de tanker.:engel:

Den første hund vi havde var RIGTIG velopdragen... sårn helt tovlig velopdragen... det ville min far gerne ha... resultatet var så bare, at i ubemærkede øjeblikke skete der ting og sager. Hun snuppede en af naboens kyllinger der gik løs i haven, fin hvid og dunet var hun om snuden... og en gang en fin nystegt oksemørbrad fra køkkenbordet. Hun måtte ellers ikke gå i køkkenet... og gjorde det aldrig hverken før eller siden. Men jeg synes nu, det var hylemorsomt at se min far stæse efter hunden rundt i haven i mere end 10 minutter for at indfange mørbraden :lol: Hold fast hvor var hun god til at undvige.

Hvor vil jeg så hen med det? Jooooo.... synes man skal prøve at lære dem ikke at hoppe på bordet og tage mad, gå pænt, ikke tigge ved bordet, være alene hjemme og meget mere... men ligesom hvis man vil ha børn, må man nogengange konstatere de er egne personligheder, og enkelte kompromisser må der til. Rutiner må ændres, og man må gribe i egen barm og prioritere hvad der indlæres ligenu, og hvad der ikke kan gåes på kompromis med. Så er man klar i mælet, og både børn og hunde har det med at respektere alt der er tydeligt og dybtfølt ærligt ment. Uheld skal der til alligevel.... lad os da tage dem med, og se det sjove i livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

 

At "snakke" hund og alle kan være med uanset erfaringsniveau, hundetype etc. etc.

 

 

 

Hvor synes DU vi skal hen?

 

Kan du ikke bare tage det lidt afslappet? Hundeejere må da selv om hvilke prioriteringer de vægter højest i hundens opdragelse i hjemmet.

 

Jeg kan ikke se hvordan du kan komme frem til at nogle ligefrem er stolte over at deres hunde tager mad fra bordet eller andetsteds fra?

 

Ok: så misforstod jeg første indlæg;

gik ud fra efter første indlæg, at det drejede sig om hvordan man fik sin hund til at lade vær med at stjæle mad,

men kan da godt se det morsomme i historierne om madtyverierne,

er nok lige så dum som hunden :roll: skulle lige finde ud af hvor vi er inden de to tilfroosede hjerneceller tørede op,

vil da gerne fortsætte med af følge jeres debatter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok: så misforstod jeg første indlæg;

gik ud fra efter første indlæg, at det drejede sig om hvordan man fik sin hund til at lade vær med at stjæle mad,

 

Jeg tror ikke du misforstod oplægget, vi er bare vant til at komme lidt rundt, når vi "snakker" herinde og de forskellige holdninger kommer altid frem :lol:

 

men kan da godt se det morsomme i historierne om madtyverierne,

 

Åh ja! der er mange sjove historier om det og det er klart bedre for blodtrykket hvis man kan se det morsomme i at ens hund lige nappede den stegte and fra køkenbordet..

 

vil da gerne fortsætte med af følge jeres debatter

 

Ja gør det, det er altid rart med lidt "nyt mandligt blod" i denne "tøseklub":lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er vild med hjemmebagt rugbrød :roll:

det fandt vi ud af en tidlig aften hvor det stod til hævning med klæde over på spisebordet og vi så gik op og smed hjalte i bad, da jeg kom ned bagefter lå der en lille klump dej på gulvet og en hund med i hjørnet der så meget flov ud... :roll: så måtte i kiosk og købe dyrt halvtørt rugbrød..

 

men vi lærte ikke af det....han tog et brød der stod til afkøling på køkkenet bordet imens vi sad i stuen, hørte et bump... og farede derud... :evil: så nu står det oppe på køleskabet når det hæver/afkøler.

 

og nætte ham adgang til køkkenet er umuligt uden dør, madskålen står der og bagdøren til haven er i køkkenet...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er vild med hjemmebagt rugbrød :roll:

det fandt vi ud af en tidlig aften hvor det stod til hævning med klæde over på spisebordet og vi så gik op og smed hjalte i bad, da jeg kom ned bagefter lå der en lille klump dej på gulvet og en hund med i hjørnet der så meget flov ud... :roll: så måtte i kiosk og købe dyrt halvtørt rugbrød..

 

men vi lærte ikke af det....han tog et brød der stod til afkøling på køkkenet bordet imens vi sad i stuen, hørte et bump... og farede derud... :evil: så nu står det oppe på køleskabet når det hæver/afkøler.

 

og nætte ham adgang til køkkenet er umuligt uden dør, madskålen står der og bagdøren til haven er i køkkenet...:5up:

 

Det minder mig om tidligere nlvnte Kasper som nuppede min flødekage.. han var en mester ud i "tilegnelse af kulinariske fristelser".

Den med brøddejen prøvede han også, der var bare gær i dejen så han måtte lige rundt om dyrlægen for at få et brækmiddel, så maven ikke sprang :shock:

 

En anden gang hentede han en hel bradepande fuld af kød ned fra toppen af et køkkenskab.

 

Og en jul åbnede han et køkkenskab og fiskede en kagedåse ud, fjernede den tape som var sat rundt om for at forsegle låget og åd derefter hele dåsens indhold af konfekt. Han var ikke så populær den jul.

 

Ellers yndede han at gå i skabet og tage hvad der sådan lige var. F.eks. honning.

 

Min egen teori med denne hund var at han var "grundsulten" da han levede at det billigste af de billigste foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder mig om tidligere nlvnte Kasper som nuppede min flødekage.. han var en mester ud i "tilegnelse af kulinariske fristelser".

Den med brøddejen prøvede han også, der var bare gær i dejen så han måtte lige rundt om dyrlægen for at få et brækmiddel, så maven ikke sprang :shock:

 

En anden gang hentede han en hel bradepande fuld af kød ned fra toppen af et køkkenskab.

 

Og en jul åbnede han et køkkenskab og fiskede en kagedåse ud, fjernede den tape som var sat rundt om for at forsegle låget og åd derefter hele dåsens indhold af konfekt. Han var ikke så populær den jul.

 

Ellers yndede han at gå i skabet og tage hvad der sådan lige var. F.eks. honning.

 

Min egen teori med denne hund var at han var "grundsulten" da han levede at det billigste af de billigste foder.

Super hunden :klap: imponerende hvad han kunne..

 

Det med dejen og gæren, det tænkte vi ikke på, det var også tørgær så gjorde nok ikke så meget, det kom dog også næsten helt ud igen :badr: kunne dårligt fjerne af en gang med skovlen...

 

og så støvsuger han gerne gulvet omkring hjalte's stol efter vi har spist, der ligger altid lidt ekstra mundgodt :mrgreen:

 

Hvad er "nlvnte" forresten :mrgreen::blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

og så støvsuger han gerne gulvet omkring hjalte's stol efter vi har spist, der ligger altid lidt ekstra mundgodt
:mrgreen:

 

Jeg har faktisk kendt hunde som ikke var vant til at tage ubevogtet mad, men lærte at "stjæle" netop ved at de fik lov til at tage krummer eller få rester af mad lige efter man havde spist færdigt.

 

Det må handle om forventning til alligevel at skulle få det til sidst.

 

Jeg kendte også engang en hund som lærte at den fik resterne efter katten.

Med tiden blev dette til at hunden fra at stå pænt og vente faktisk jog katten væk...

Så den kan man også lige have i baghovedet...

 

 

Hvad er "nlvnte" forresten :mrgreen::blink::lol:

 

Ved du ikke engang det :shock: Det er da det kendte synonym for"nævnte" ih altså :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tror da ikke du på nogen måde har misforstået første indlæg. Vi er bare nået til stadiet i tråden, hvor det ligesom bevæger sig ud af en utilsigtet tangent. Bare lad som ingenting. Du vænner dig til det med tiden og pludselig opdager du, at du selv er med på vognen :mrgreen:

 

Og så forekommer dit brugernavn mig ukendt, så bedre sent end aldrig: Velkommen til :vinken:

 

Zaz-zaz vil du ikke lige nette lidt på citeringen? Så jeg ikke står som den du citerer?

 

Pleeazzzeeee :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

 

Jeg har faktisk kendt hunde som ikke var vant til at tage ubevogtet mad, men lærte at "stjæle" netop ved at de fik lov til at tage krummer eller få rester af mad lige efter man havde spist færdigt.

 

Det må handle om forventning til alligevel at skulle få det til sidst.

 

Jeg kendte også engang en hund som lærte at den fik resterne efter katten.

Med tiden blev dette til at hunden fra at stå pænt og vente faktisk jog katten væk...

Så den kan man også lige have i baghovedet...

Jo det kan jeg godt se egentligt :hmm: han ligger sig gerne bag hjaltes stol eller ved siden af... hjalte er nu også "styg" til lige at smyge en kiks ind i munden når han sidder med noget i sofaen :roll: han ved godt han ikke må... men de 2 drenge har selektiv hørelse :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan også en med at stjæle mad.

Jans bror og svigerinde havde en engelsk setter ved navn Sisco.

Vinni havde bagt boller og sat dem til afkøling på køkkenbordet imens hun er i bad. Da hun kommer tilbage til køkkenet mangler der nogle boller og der er slæbt græs med ind. Hun siger til børnene det er OK de har taget boller, men de kunne nu godt tørre fødderne af inden de gik ind. Børnene forstår ingenting, det var Sisco der havde været på spil, han havde gravet bollerne ned ude i haven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Ej, alle de historier - haha..Især den med flødekagen :mrgreen:

 

Jeg har en som jeg synes er knap så sjov.

Jeg kom for et par år sammen med en fyr som havde en hund. Jeg har aldrig selv haft hund, så jeg var ikke super tryg ved dette store bæst som bare stod med snuden i ens mad når man selv spiste.

En dag havde jeg købt et pølsehorn og HAPS - kræet tog det sgu ud af HÅNDEN på mig. Hold kæft jeg blev bange/tosset.

Faktisk endte det med at vi gik fra hinanden efter 1½ år , da vi ikke kunne "enes" om den hund.

 

Jeg lovede mig selv at jeg ALDRIG nogensinde skulle have hund - fy for katten.

 

Men nu har jeg bestilt en Shiba til sommer. Og har i den frobindelse læst som en besat omkring træning , velvære og alt mellem himmel og jord vedrørende hunde.

Og nu kan jeg se hvor synd det egentlig også var for hunden, for ejeren havde vidst ikke læst ret meget om hund. NØJ hvor har jeg lyst til at sende et Nina Ottosson spil og en klikker til min x-kæreste's (dumme) hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo nok nogle hunde som er mere "disponerede" for at stjæle end andre... Noomi er der ingen problemer med, hun tager intet (næh, hendes forkærlighed går på mine hjemmesko og vaskekort :roll: :stupid:) men Futte derimod :shock: Han stjal ALDRIG noget når jeg var hjemme, men gik jeg ud af hoveddøren, så var alt spiseligt hans :shock: Han har præsteret at fortære:

 

- Ca. 700 g chokolade som dog kostede ham en tur til Doktor Dyr og et brækmiddel som han havde glæde af hele vejen op af Søborg Hovedgade :lol: Jeg tror dog at han syntes at det var umagen værd, for han så SÅ glad ud da jeg kom hjem og der lå chokoladepapir over hele gulvet :lol: Han havde faktisk formået at pakke det hele ud (Merci-chokolade, der er altså MEGET papir) med undtagelse af et lille bitte stykke, men han havde selvfølgelig også haft hele dagen til det :lol:

 

- En pose Vicks Blue :shock: og lige DEN fatter jeg slet ikke, jeg kan ikke engang spise et enkelt fordi de er så stærke :shock: Men det var jo rimeligt afslørende når han havde bolchestykker siddende i pelsen :stupid:

 

- Et andelår som han helt selv havde stjålet en juleaften fordi han ikke kunne komme ind og tigge ved min mor som han plejede :lol: (det var den eneste gang han stjal noget mens der var nogen hjemme)

 

- Peberbolcher og cappuchino-bolcher. Cappuchino-bolcherne var spist, men peberbolcherne kunne han ikke lide (der var godt nok også meget peber i :shock:) så dem havde han bare suttet på og spyttet ud på gulvtæppet :shock:

 

- Og så lykkedes det ham at åbne en dåse med Gajol-bolcher som jeg havde opgivet at få lukket op :5up: De var også spist :mums:

 

- Nå ja og så var der dengang han hostede og hostede da jeg kom hjem så jeg overvejede at styrte til dyrlægen med ham... Det viste sig at han havde spist en rulle Marie-kiks og havde krummer i halsen :lol:

Citronmåne kunne han dog ikke lide, den lå på gulvet med glasuren nedad (selvfølgelig :roll:) og krummerne spredt ud over det hele. Den var åbenbart ikke spiselig :lol:

 

 

Og så en anden lille historie: Min far kendte en som havde en rottweiler som blev brugt til at gå vagt med. En kæmpe stor hanhund!!! Den havde en dag været på "smuttur" i nabolaget og kom hjem med en stor culottesteg :shock: Det er selvfølgelig ikke til at vide, men man kunne godt forestille sig at dem som oprindelig ejede stegen, ikke rigtig har turdet tage den ud af munden på hunden da den havde stjålet den fra grillen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo nok nogle hunde som er mere "disponerede" for at stjæle end andre... Noomi er der ingen problemer med, hun tager intet (næh, hendes forkærlighed går på mine hjemmesko og vaskekort :roll: :stupid:) men Futte derimod :shock: Han stjal ALDRIG noget når jeg var hjemme, men gik jeg ud af hoveddøren, så var alt spiseligt hans :shock: Han har præsteret at fortære:

 

- Ca. 700 g chokolade som dog kostede ham en tur til Doktor Dyr og et brækmiddel som han havde glæde af hele vejen op af Søborg Hovedgade :lol: Jeg tror dog at han syntes at det var umagen værd, for han så SÅ glad ud da jeg kom hjem og der lå chokoladepapir over hele gulvet :lol: Han havde faktisk formået at pakke det hele ud (Merci-chokolade, der er altså MEGET papir) med undtagelse af et lille bitte stykke, men han havde selvfølgelig også haft hele dagen til det :lol:

 

- En pose Vicks Blue :shock: og lige DEN fatter jeg slet ikke, jeg kan ikke engang spise et enkelt fordi de er så stærke :shock: Men det var jo rimeligt afslørende når han havde bolchestykker siddende i pelsen :stupid:

 

- Et andelår som han helt selv havde stjålet en juleaften fordi han ikke kunne komme ind og tigge ved min mor som han plejede :lol: (det var den eneste gang han stjal noget mens der var nogen hjemme)

 

- Peberbolcher og cappuchino-bolcher. Cappuchino-bolcherne var spist, men peberbolcherne kunne han ikke lide (der var godt nok også meget peber i :shock:) så dem havde han bare suttet på og spyttet ud på gulvtæppet :shock:

 

- Og så lykkedes det ham at åbne en dåse med Gajol-bolcher som jeg havde opgivet at få lukket op :5up: De var også spist :mums:

 

- Nå ja og så var der dengang han hostede og hostede da jeg kom hjem så jeg overvejede at styrte til dyrlægen med ham... Det viste sig at han havde spist en rulle Marie-kiks og havde krummer i halsen :lol:

Citronmåne kunne han dog ikke lide, den lå på gulvet med glasuren nedad (selvfølgelig :roll:) og krummerne spredt ud over det hele. Den var åbenbart ikke spiselig :lol:

 

 

Og så en anden lille historie: Min far kendte en som havde en rottweiler som blev brugt til at gå vagt med. En kæmpe stor hanhund!!! Den havde en dag været på "smuttur" i nabolaget og kom hjem med en stor culottesteg :shock: Det er selvfølgelig ikke til at vide, men man kunne godt forestille sig at dem som oprindelig ejede stegen, ikke rigtig har turdet tage den ud af munden på hunden da den havde stjålet den fra grillen :blink:

 

 

Hold da helt ferie du har været :stupid:

At lade alle de ting ligge fremme :mrgreen:

 

Kanon den med at han kunne få låget op :blink:

 

Ja ja, jeg skal jo ikke komme og snakke, aslan er jo til alt teknik og helst det dyre så som betjener og bærbar :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældres tidligere Petit griffon brabancon´er synes det var super fedt at vi gik hjemmefra, for så gik de på rov :shock:

 

De kunne ad gode grunde ikke hoppe på spisebordet. Men de har formået at flytte en lampe, åbne en kommodeskuffe i en høj kommode og flå en pakke orangestænger ud (indpakket i plastfolie) og åbne den og æde rub og stub :(

 

Eller da vi var på kroferie for mange år siden - der åd de min søsters og mit slik - de var igen gået i højskabene :shock: Vi havde fået for en 20´er hver og det eneste der var tilbage var to holdkæft bolcher - alt andet havde de ædt :rolleyes: Og nej, de to madammer blev squtte dårlige :rolleyes:

 

JEG ER IKKE I TVIVL OM AT DE TO TRUNTER SAMARBEJDEDE OM DET HER - JEG HØRER MISSON IMPOSSIBLE MUSIKKEN FOR MIG, NÅR JEG TÆNKER PÅ DEM OG SER DEM RENDE RUNDT SOM TO SMÅ LISTETYVE :lol:

 

 

Deres nuværende hund - hun kan finde på at tage selv, hvis det er i hendes højde :evil: Fx min aftensmad en dag vi sad ved sofabordet og jeg vendte mig om 2 sek :rolleyes:

 

:mrgreen:

 

Jeg vil ikke ikke have min kommende hund skal tage selv - men jeg kan bestemt se det komiske i mange tag-selv episoder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt ferie du har været :stupid:

At lade alle de ting ligge fremme :mrgreen:

 

Kanon den med at han kunne få låget op :blink:

 

Ja ja, jeg skal jo ikke komme og snakke, aslan er jo til alt teknik og helst det dyre så som betjener og bærbar :evil:

 

Du har ret :oops: Dog vil jeg til mit forsvar sige, at det har været over en periode på 13 år, så... :mrgreen: (og Vicks Blue og andelåret var ovre hos mine forældre :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom til at tænke på Didi og Bastia vore to første hunde.

 

Didi var kort for bandit og han passede fint til navnet!

 

Engang vi var på bilferie i Tysklandet og skulle hjem kl midt om natten var der vældig ro på basserne, men naurligvis det var jo også nat og vi var jo også i bilen osv osv...

 

Hjemme kl sort og bare op og i seng, bilen kunne vi tømme næste dag.

 

Underligt nok ville Didi ikke have mad og han så da også lidt underlig oppustet ud?

Nå, det gik vel over...

Bastia til gengæld tog pænt far som hun plejede.

 

Forklaringen kom næste dag da bilen skulle tømmes - vi havde købt stort ind af slik for det var jo billigt og hvem vidste hvornår vi igen kom til Tysklandet?

Det er over 30 år siden så det var lidt af et projekt at komme derned, så ja, vi havde fyldt godt op i bilen lad os bare sige det sådan.

 

Didi havde tømt alle poser, æsker og dåser!

ALT var væk.

 

Han blev hverken syg af megameget chokolade eller de stærke Kur-a-koff hostebolcher, lakrids eller vingummi!

 

Han manglede appetit nogle dage ellers intet!

 

Bastia var garanteret ikke kommet til fadet.. Det gjorde hun til genæld en anden gang.

Jeg havde stegt due (gys og gru) til min mand og glædede mig til at servere den for ham. Der var bare lige det at da jeg vendte mig om et øjeblik nuppede Bastia fuglen i flugten.. Knas - slug og væk var den.

 

Hun vidste ikke at hun sulle blive syg og dårlig af stegt fugl og det blev hun da heller ikke.

 

Min mand blev naturligvis "ærgerlig" for at sige det mildt, men han kunne godt lide saucen ;-)

 

Trille min cairn som var 8 mdr da jeg fik hende kunne godt være med: Jeg havde bagt mazarinkage :ivrig:og betrukket den med chokolade og nu stod den så og samlede sig lidt ovenpå den behandling i vindueskarmen.

Så langt så godt.

 

På et tidspunkt rundede jeg lige køkkenet og så at Trille var hoppet op på en stol og videre derfra op på bordet og op i vindueskarmen. Dér stod hun med et lykkeligt udtryk totalt indsmurt i chokolade og mazarinkage :shock:

Det kostede hende et bad.

Hun fik ikke udskæld, kunne ikke vide hun var gal på den da hun havde levet hele sit liv i hundegård, men moar her gik i gang med noget "fordi det ligger det skal du ikke bare æde det" træning, så hun lærte det med tiden.

Men det blik hun løftede fra kagen var guld værd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zaz-zaz vil du ikke lige nette lidt på citeringen? Så jeg ikke står som den du citerer?

 

Pleeazzzeeee :lol:

 

Det vil jeg da hjertens gerne. Det kan bare ikke lade sig gøre. Nogle gange flipper systemet ligesom den gang vi havde den muntre tråd om, hvad en ægte hund egentlig er. Da flippede systemet også så vi citerede hinanden på kryds og tværs, hvilket egentlig kun fremmede morskaben. Men jeg hopper lige tilbage og sletter mit indlæg (hvis man kan det), så der ikke går kage i den her tråd også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg da hjertens gerne. Det kan bare ikke lade sig gøre. Nogle gange flipper systemet ligesom den gang vi havde den muntre tråd om, hvad en ægte hund egentlig er. Da flippede systemet også så vi citerede hinanden på kryds og tværs, hvilket egentlig kun fremmede morskaben. Men jeg hopper lige tilbage og sletter mit indlæg (hvis man kan det), så der ikke går kage i den her tråd også :mrgreen:

 

 

Det pøvs du ikke - altså slette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...