Hop til indhold

Til minde om; Dexter <3


Shii
 Share

Recommended Posts

waah så læste jeg det og tudbrølede endnu mere!

 

Mange tak for jeres støtte, det betyder virkelig meget i sådan en lorte situation.. Jeg føler mig som jordens dårligste hundejer, og kan slet ikke forstå hvordan jeg nogensinde skal få udfyldt den tomhed i mit hjerte :megaked:

Du er på INGEN måder jordens dårligste hundeejer - tværtimod. Udfra det du har skrevet herinde, så har det jo virkelig også lydt til at Dexter var plaget af sine smerter og ikke kunne leve det aktive liv som en Husky bør og elsker. At vælge at se ud over sine egne følelser, og lade sin hund slippe fri af de smerter og begrænsninger, det ér netop at være en god hundeejer - som ser ud over den smerte et farvel medfører, for sig selv - for at give Dexter den befrielse som han havde brug for. Dét er jeg 100 på at Dexter er og altid vil være jer evigt taknemlig for :kys: :hjerte:

 

Men jeg kender følelsen - man føler sig stadig som en lortejer. Og var beslutningen nu rigtig? Men jeg tror ikke på at man kan sige farvel til sin hund, hvis man ikke inderst inde godt ved at det er det rette. Tvivlen kommer bagefter, men jeg er helt sikker på at man aldrig når dertil hvor man siger farvel, hvis man ikke inderst inde godt ved at beslutningen er helt rigtig. Men derfor gør det sgu stadig ondt ad helvede til! :ae:

 

Hvil i fred Dexter :lun:

 

Og kæmpe kram til jer Shii - husk på at I gjorde det for Dexters skyld :bighug: :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du er på INGEN måder jordens dårligste hundeejer - tværtimod. Udfra det du har skrevet herinde, så har det jo virkelig også lydt til at Dexter var plaget af sine smerter og ikke kunne leve det aktive liv som en Husky bør og elsker. At vælge at se ud over sine egne følelser, og lade sin hund slippe fri af de smerter og begrænsninger, det ér netop at være en god hundeejer - som ser ud over den smerte et farvel medfører, for sig selv - for at give Dexter den befrielse som han havde brug for. Dét er jeg 100 på at Dexter er og altid vil være jer evigt taknemlig for :kys: :hjerte:

 

Men jeg kender følelsen - man føler sig stadig som en lortejer. Og var beslutningen nu rigtig? Men jeg tror ikke på at man kan sige farvel til sin hund, hvis man ikke inderst inde godt ved at det er det rette. Tvivlen kommer bagefter, men jeg er helt sikker på at man aldrig når dertil hvor man siger farvel, hvis man ikke inderst inde godt ved at beslutningen er helt rigtig. Men derfor gør det sgu stadig ondt ad helvede til! :ae:

 

Hvil i fred Dexter :lun:

 

Og kæmpe kram til jer Shii - husk på at I gjorde det for Dexters skyld :bighug: :hjerte:

 

Det var en helt ny dyrlæge som aldrig havde mødt Dexter før, som skulle aflive ham... Han spurgte med det samme "Hvorfor?", jeg brød fuldstændig sammen, fordi jeg troede han mente som et "Hvorfor vil I dog aflive ham, det kan jeg ikke forstå"... Jeg begyndte at forklarer med tårene trillende ned af kinderne, og dyrlægen tager mig på skuldren og siger forstående "Jeg forstår hvorfor, det er bare vigtigt for mig at DU forstår hvorfor".

 

Jeg kunne have knus elsket den dyrlæge, for det var jo faktisk helt rigtigt... Logisk set havde jeg jo forstået, men jeg har også manglet at få hjertet til at forstå at det var det bedste.

 

Mine forældres hund, elskede Dexter som den eneste hund, nu får de lov at lege oppe i hundehimlen :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet hele morgenen og TUDET!

 

Dexter har jo fået smertestillende og diverse kosttilskud i mange år efterhånden, og vi har givet firmaet som laver medicinen adgang til alle Dexters informationer osv. Da Dexter blev aflivet gjorde dyrlægen selvfølgelig firmaet opmærksom på dette, da han havde sådan en "auto refill" kørende på sin smertestillende, og sine tilskud, samt fordi de jo havde adgang til hans journaler og brugte disse til at lave rapporteringer for videre information omkring behandling osv.

 

Vi har i dag modtaget blomster fra firmaet!!! (Virbac) Hvor er det bare overvældende at de tænker på vores lille hund, det er jo et kæmpe stort firma, som vi på ingen måde forventede ville bekymrer sig om at en af deres "eksperiment hunde" forsvandt. Må indrømme at jeg fremover har 100% tillid til at deres produkter laves med tanke på HUNDEN, og ikke på penge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet hele morgenen og TUDET!

 

Dexter har jo fået smertestillende og diverse kosttilskud i mange år efterhånden, og vi har givet firmaet som laver medicinen adgang til alle Dexters informationer osv. Da Dexter blev aflivet gjorde dyrlægen selvfølgelig firmaet opmærksom på dette, da han havde sådan en "auto refill" kørende på sin smertestillende, og sine tilskud, samt fordi de jo havde adgang til hans journaler og brugte disse til at lave rapporteringer for videre information omkring behandling osv.

 

Vi har i dag modtaget blomster fra firmaet!!! (Virbac) Hvor er det bare overvældende at de tænker på vores lille hund, det er jo et kæmpe stort firma, som vi på ingen måde forventede ville bekymrer sig om at en af deres "eksperiment hunde" forsvandt. Må indrømme at jeg fremover har 100% tillid til at deres produkter laves med tanke på HUNDEN, og ikke på penge!

Hvor er det flot af dem:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så kom jeg hjem fra arbejde og tudede endnu mere... Der lå postkort fra dyrlægen, om at hele teamet tænkte på os, og håbede at vi havde det godt.

 

Måske er det bare normalt hernede at dyrlæger osv. sender sådan noget ud? Jeg har jo aldrig fået en hund aflivet hernede, men har da aldrig modtaget hverken blomster eller postkort fra min dyrlæge eller firmaet der lavede medicin... Men jeg kan nu også godt lide tanken om at det nok også er fordi Dexter jo, i hvert fald for vores dyrlæger betød noget... De kunne jo alle kende ham, og han kendte dem, han kom der jo i hvert fald en gang om måneden... og udover det kommer vi der jo med de andre hunde, og har altid haft Dexter med så han ikke kun havde besøg der var negative (Det var jo altid for medicin, stikkeri eller pressen på steder der gjorde ondt ellers).

 

Årh jeg savner ham bare mere og mere for hver dag. Han var jo en morgensur hund, og han lå altid på sofaen og så på at jeg tørrede mit hår om morgenen, og først lige før jeg skulle afsted ville han lige ud og tisse, og så ind på sofaen igen :lun: Jeg savner vores morgen ritual...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...