Hop til indhold

LÆS HER FØR DU SØGER AVLsHAN/TÆVE


Hailey
 Share

Recommended Posts

Før du opretter en tråd, hvor du søger han eller tæve til parring, så prøv at give så mange oplysninger som muligt f.eks:

 

 

  • Hvad race er din hund?
  • Hvad race søger du?
  • Er der stamtavle på hunden?
  • Er den blevet tjekket for arvelige sygdomme? (hofter,albuer,øjne,osv....)
  • Hvor gammel er den?
  • Temperament?
  • Er hunden avlsgodkendt?
  • Hvorfor vil du avle på hunden?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Aalborgpigen

Måske var det en ida at man lod censuren skinne lidt igennem herinde så der faktisk er nogen som poster hanhunde uden at bliver overfaldet med bla bla spørgsmål fra andre uinteresserede brugere herinde som bare lige vil slå en poninte om avl og stamtavler fast ???

 

Alle skal vel have lov til at være her, eller har jkeg misforstået hanhunde listen, burde den istedet hedde avl på stambogsførte hunde.

 

Mon ikke de fleste tæveejere der vil avle på deres hunde finder dem i deres avlsforening ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske var det en ida at man lod censuren skinne lidt igennem herinde så der faktisk er nogen som poster hanhunde uden at bliver overfaldet med bla bla spørgsmål fra andre uinteresserede brugere herinde som bare lige vil slå en poninte om avl og stamtavler fast ???

 

Alle skal vel have lov til at være her, eller har jkeg misforstået hanhunde listen, burde den istedet hedde avl på stambogsførte hunde.

 

Mon ikke de fleste tæveejere der vil avle på deres hunde finder dem i deres avlsforening ?

Bla bla spørgsmål?? :confused: Altså... Der er jo en grund til at vi siger det - det er jo ikke for at kritisere, men for at hjælpe.. Og jeg synes ærlig talt det er ret væsentligt at gøre folk opmærksomme på det. Ikke alle tænker over hvad det vil sige at avle - de gør det fordi deres hund er sød og dejlig.. Og det skal den jo også være, det er bare ikke det eneste man kan bygge avl på!

Jeg synes personligt det er enormt synd for hvalpene, hvis de kommer til at lide af div. sygdomme eller ikke trives i vores samfund pga. dårligt/uhensigstmæssigt temperament. Og det er vel derfor vi allesammen nævner de her ting - for at forsøge at undgå flere uheldige kuld. Og det er der vel ikke noget galt i...

 

Ja, alle skal have lov til at være her og det får folk da også lov til. Vi beder jo ikke folk forsvinde, vi gør dem bare opmærksomme på nogle vigtige punkter ift. avl. Hvis de deltage i en anden tråd bagefter, er mit indtryk også at der ingen problemer er. Så jo, generelt mener jeg at alle får lov til at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske var det en ida at man lod censuren skinne lidt igennem herinde så der faktisk er nogen som poster hanhunde uden at bliver overfaldet med bla bla spørgsmål fra andre uinteresserede brugere herinde som bare lige vil slå en poninte om avl og stamtavler fast ???

 

Alle skal vel have lov til at være her, eller har jkeg misforstået hanhunde listen, burde den istedet hedde avl på stambogsførte hunde.

 

Mon ikke de fleste tæveejere der vil avle på deres hunde finder dem i deres avlsforening ?

 

Ikke enig.

 

Hvis min tæve skulle parres og en hade sin hanhund på listen ville jeg da gerne vide lidt om hanhunden.

Man "sælger" altså bedre ved at beskrive så meget om hunden som muligt, så er interesserede fri for at bruge tid på en masse spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Måske var det en ida at man lod censuren skinne lidt igennem herinde så der faktisk er nogen som poster hanhunde uden at bliver overfaldet med bla bla spørgsmål fra andre uinteresserede brugere herinde som bare lige vil slå en poninte om avl og stamtavler fast ???

 

Alle skal vel have lov til at være her, eller har jkeg misforstået hanhunde listen, burde den istedet hedde avl på stambogsførte hunde.

 

 

 

Nu har jeg ikke været så længe herinde...men det lyder helt ligesom HG det der...har man hvalpe til salg eller tilbyder en hund til avl, så bliver man overfaldet

 

Jeg synes det er fair nok at man giver et godt råd med på vejen, især til dem der udbyder, undskyld udtrykket, "avlsdyr"...men jeg synes også bare folk går over gevind nogen gange...folk der i forvejen har 2-3 hunde, som foregiver at være interesserede i hvalpe, anklager om at amstaff-hvalpe er pitbulls osv...

 

Jeg tror ikke lige det bliver aktuelt at jeg skal avle på min amstaff/cane corso-blanding...men hvis jeg skulle ville jeg tjekke ham på alle leder og kanter, som man bør gøre...og så ville jeg nok bare ignorere folk der kun har lort at sige...

 

Men jeg synes at trådstarter lægger op til noget ganske fornuftigt...:-)

 

 

  • Hvad race er din hund?
  • Hvad race søger du?
  • Er der stamtavle på hunden?
  • Er den blevet tjekket for arvelige sygdomme? (hofter,albuer,øjne,osv....)
  • Hvor gammel er den?
  • Temperament?
  • Er hunden avlsgodkendt?
  • Hvorfor vil du avle på hunden?

Spørgsmål som jo faktisk er relevante for folk der har interesse i hunden...og så slipper man måske for de mange velmente og få dumme kommentarer...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske var det en ida at man lod censuren skinne lidt igennem herinde så der faktisk er nogen som poster hanhunde uden at bliver overfaldet med bla bla spørgsmål fra andre uinteresserede brugere herinde som bare lige vil slå en poninte om avl og stamtavler fast ???

 

Alle skal vel have lov til at være her, eller har jkeg misforstået hanhunde listen, burde den istedet hedde avl på stambogsførte hunde.

 

Mon ikke de fleste tæveejere der vil avle på deres hunde finder dem i deres avlsforening ?

Prøv lige at nærlæse mit startindlæg ;-)

 

Før du opretter en tråd, hvor du søger han eller tæve til parring, så prøv at give så mange oplysninger som muligt f.eks:

 

 

  • Hvad race er din hund?
  • Hvad race søger du?
  • Er der stamtavle på hunden?
  • Er den blevet tjekket for arvelige sygdomme? (hofter,albuer,øjne,osv....)
  • Hvor gammel er den?
  • Temperament?
  • Er hunden avlsgodkendt?
  • Hvorfor vil du avle på hunden?

Der står INGEN steder at det KUN er stambogsførte hunde! Det er et spørgsmål OM hunden har stamtavle eller ej. :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst The dogfather
Nu er jeg ny her inde....Og jeg vil sandelig ikke håbe at det er en anden udgave af HG.

Vi er vel voksne mennesker og kan så også selv bestemme hvordan og med hvem vi vil avle:klap:

 

 

haha...nej så var jeg sgu længe skredet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...