Hop til indhold

2 Coton de Tulear hvalpe til 3000Kr hver.


Ann-Charlott Östman
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øh, det er da ikke sikkert at der er tale om en svindel-annonce. Hvor ser i det? Og hvor i ligger det triste? Jeg ser et billede af en hvalp der på alle måder ser ud til at have det udmærket.

 

Er det prisen eller det at den skrives i overskriften der leder jer til den konklusion?

 

Prisen er ofte en faktor som betyder noget for almindelige, ikke hunde-tossede personer, når de skal købe hund. Jeg ved godt at den af en eller anden grund ikke må nævnes når et dyr skifter hænder, jeg har aldrig forstået det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo, måske, men der står jo ikke noget om stamtavle eller noget. Det er da ikke helt umuligt at lave hvalpe uden stamtavle til den pris, er det?

 

Jeg tjekkede lige dba. Der er et enkelt kuld hvalpe til 5500 ellers koster de fra 9-15.000. Ved min søster gav 10 for en uden stamtavle for 8 år siden. Men nej selvfølgelig ikke umuligt :-) bare meget meget lav pris ift normalen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo, måske, men der står jo ikke noget om stamtavle eller noget. Det er da ikke helt umuligt at lave hvalpe uden stamtavle til den pris, er det?

 

Som gammel dba.dk-dame kan jeg kun sige, at hvis noget udbydes til det halve af alle andre varer i samme kategori, så er det svindel. Men ok, din holdning er at tro på det bedste. Det er bare en dyr holdning at have:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og pudsigt nok findes der en fb profil med samme navn. En profil der er oprettet i dag. Med svensk tekst. Og det eneste der er på profilen er to billeder og en oplysning om at vedkommende har læst i Cambridge. En helt klassisk svindlerprofil der sætter et par falske billeder ind, og klasker et kendt uddannelsessted ind for at få lidt troværdighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som gammel dba.dk-dame kan jeg kun sige, at hvis noget udbydes til det halve af alle andre varer i samme kategori, så er det svindel. Men ok, din holdning er at tro på det bedste. Det er bare en dyr holdning at have:-)

 

 

Tja,det er da muligt, at I har ret og jeg medgiver at prisen er mistænkeligt lav. Jeg synes bare det er et lidt løst grundlag at råbe svindler på. Jeg ville ikke selv købe en ikke stambogsført hvalp uanset race.

En brugt bastard er en anden sag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De ligger i hvert fald også på en Grønlandsk side og (ukendt) udenlandsk side. Mon dog man sætter dem til salg der, hvis det er reelle danske hvalpe, uden tavle. Med den pris kunne man da også lynhurtigt få solgt dem herhjemme ;-)

 

Og så ligner annoncen bare den helt klassiske til de der svindel-annoncer. Utrolig lav pris og meget lidt tekst. Og KUN kontakt via mail (det er udpenslet meget direkte i de andre annoncer - og her er der jo heller ikke oplyst tlf.nr. så det er nok via pb'er). De fleste opdrættere ville nok med glæde snakke i telefon også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja,det er da muligt, at I har ret og jeg medgiver at prisen er mistænkeligt lav. Jeg synes bare det er et lidt løst grundlag at råbe svindler på. Jeg ville ikke selv købe en ikke stambogsført hvalp uanset race.

En brugt bastard er en anden sag :blink:

 

Så hvis sund fornuft, falske profiler og ekstremt lav pris ikke er nok, hvad skal der så til før du mener der er tilstrækkeligt grundlag? Skal vedkommende ligefrem skrive at det er svindel?:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan følge både Anne og Nanna i dette her opslag.

 

Jeg så det også med det samme som svindel - jeg aner intet om racen, men fordi vi har en lille Ib på gaden af samme race som vi af til snakker med og har talt om hvad sådan en race koster nu om dage.... så tænkte jeg også med det samme det må være en fup-annonce.

 

Men havde jeg ikke haft sådan en race på gaden, havde jeg ikke forstand på racen og ikke vidste en dyt om at google gener - sundhed mv...og var på vej til min første hund, ja så var jeg faldet pladask i med begge ben.

 

og desværre tror jeg mange gør det - de ser det som billigt - så hvorfor ikke. Og det skræmmer mig en del. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

- To hvalpe søger nyt hjem - skal de sælges sammen?

- Vi har alle fået... Ok der var to, så "begge" ville være mere læsevenligt

- 1 dreng og 1 piger

 

Man skal selvfølgelig ha' lov til at skrive forkert, og det gir ikke forståelsesproblemer, nej - men det lugter af Google Translate.... :vedikke: Og det virker for useriøst til at jeg ville købe hvalp der!

Link til indlæg
Del på andre sites

- To hvalpe søger nyt hjem - skal de sælges sammen?

- Vi har alle fået... Ok der var to, så "begge" ville være mere læsevenligt

- 1 dreng og 1 piger

 

Man skal selvfølgelig ha' lov til at skrive forkert, og det gir ikke forståelsesproblemer, nej - men det lugter af Google Translate.... :vedikke: Og det virker for useriøst til at jeg ville købe hvalp der!

Og "til 3000kr hver" - ok, så det er ikke 2 for 1's pris? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er måske ikke til et 12-tal. Men i forhold il fx dette er det ualmindelig vellykket:

 

Beskrivelse

 

Fantastiske mikro ekstreme Chihuahua hvalp til rådighed. perfekt applehead! hun kun anslå til at være 1 1/2 til 2 pounds fuld vokset. Hun er i øjeblikket et halvt pund nu !!! hun er så lille at hun vil sidde i din hule hånd. Hvis du er på udkig efter en fantastisk ekstrem ansigt lille chihuahua hun er din baby. ringe eller maile til os i dag for yderligere oplysninger og billeder af hende. ([email protected]).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er måske ikke til et 12-tal. Men i forhold il fx dette er det ualmindelig vellykket:

 

Beskrivelse

 

Fantastiske mikro ekstreme Chihuahua hvalp til rådighed. perfekt applehead! hun kun anslå til at være 1 1/2 til 2 pounds fuld vokset. Hun er i øjeblikket et halvt pund nu !!! hun er så lille at hun vil sidde i din hule hånd. Hvis du er på udkig efter en fantastisk ekstrem ansigt lille chihuahua hun er din baby. ringe eller maile til os i dag for yderligere oplysninger og billeder af hende. ([email protected]).

 

:stupid: Ja OK, jeg ser hvad du mener...

Link til indlæg
Del på andre sites

- To hvalpe søger nyt hjem - skal de sælges sammen?

- Vi har alle fået... Ok der var to, så "begge" ville være mere læsevenligt

- 1 dreng og 1 piger

 

Man skal selvfølgelig ha' lov til at skrive forkert, og det gir ikke forståelsesproblemer, nej - men det lugter af Google Translate.... :vedikke: Og det virker for useriøst til at jeg ville købe hvalp der!

 

Det kunne lige så vel være fordi der har været flere hvalpe til salg fra starten af, og teksten så bare ikke er rettet ordentligt til efter at antallet er reduceret til to ::vedikke:

 

Men derudover er det en utrolig kortfattet annonce, så jeg synes nu heller ikke det virker særlig seriøst - også selvom jeg ikke vidste, hvad I skriver om falsk billede osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, men det kunne også bare være en alm hundeejer hvis tæve fik et kuld med Fido af samme race ovre fra skolegade. Måske har skolegade og en moster aftager en og hvad gør man så med de to sidste?

 

Det tror jeg så ikke længere det er, den med profilerne og billedet, der findes flere steder gør, at jeg er med på svindel-holdet.

 

Men prøv engang at kigge i dba under salg af hunde.

Der er mange som ikke engang kan stave til den race de gerne vil sælge. Har fx set en voksen dansk/svensk skovhund med stamtavle til salg og utallige granddanoarer (åbenbart en race der kan staves på mange måder).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke alle mennesker kan udtrykke sig godt og korrekt skriftligt. Skriver man lidt med på FB ved man godt at både vidende og erfarne hundefolk ikke altid udtrykker sig særlig godt, men derfor kan det de skriver godt være rigtigt og begavet.

 

Det samme gælder i annoncer. Et lidt hjælpeløst skriftligt sprog, betyder ikke at hvalpene ikke er ok og ikke er opdrættet og passet som de skal være. Prisen for mange hunde uden papir er 2-5 K så den synes jeg egentlig bare indikerer at sælger ikke er grisk.

 

Om TS i denne tråd er useriøs (eller seriøs hundehandler/svindler) ved jeg ikke, men jeg synes ikke at indlægget i sig selv indikerer dette og da slet ikke beviser det.

 

Det er godt at der er nogen, også herinde, der sidder inde med en viden, som kan afsløre den slags "fupmagere". Det er måske mere måden det gøres på, der mangler lidt "format".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...