Hop til indhold

2 Coton de Tulear hvalpe til 3000Kr hver.


Ann-Charlott Östman
 Share

Recommended Posts

Ikke alle mennesker kan udtrykke sig godt og korrekt skriftligt. Skriver man lidt med på FB ved man godt at både vidende og erfarne hundefolk ikke altid udtrykker sig særlig godt, men derfor kan det de skriver godt være rigtigt og begavet.

 

Det samme gælder i annoncer. Et lidt hjælpeløst skriftligt sprog, betyder ikke at hvalpene ikke er ok og ikke er opdrættet og passet som de skal være. Prisen for mange hunde uden papir er 2-5 K så den synes jeg egentlig bare indikerer at sælger ikke er grisk.

 

Du kan sagtens have ret her, men for at jeg skal "falde" for annoncen, skal den altså være nogenlunde OK formuleret. Er man ikke så god til at skrive/stave må man få hjælp.

Det er lidt ligesom at skrive en jobansøgning, dér kommer man altså heller ikke langt, hvis den er uhjælpeligt formuleret - og så kan man være nok så god til jobbet man søger :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du kan sagtens have ret her, men for at jeg skal "falde" for annoncen, skal den altså være nogenlunde OK formuleret. Er man ikke så god til at skrive/stave må man få hjælp.

Det er lidt ligesom at skrive en jobansøgning, dér kommer man altså heller ikke langt, hvis den er uhjælpeligt formuleret - og så kan man være nok så god til jobbet man søger :vedikke:

 

Der er stor forskel på om man afstår fra at handle med folk, som ikke kan udtrykke sig godt og korrekt skriftligt eller om man betvivler deres hæderlighed på samme grundlag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er stor forskel på om man afstår fra at handle med folk, som ikke kan udtrykke sig godt og korrekt skriftligt eller om man betvivler deres hæderlighed på samme grundlag.

 

Men at prisen er meget lav (under halv pris ifht. andre bomuldshunde uden tavle), at der kun kan kontaktes via mail, at "personen" har oprettet en lidt suspekt FB-profil samme dag sammenholdt med manglende oplysninger (hvor i landet er hvalpene, er de med/uden tavle m.m.) - betyder det noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at prisen er meget lav (under halv pris ifht. andre bomuldshunde uden tavle), at der kun kan kontaktes via mail, at "personen" har oprettet en lidt suspekt FB-profil samme dag sammenholdt med manglende oplysninger (hvor i landet er hvalpene, er de med/uden tavle m.m.) - betyder det noget?

 

Som sagt. Det er fint at nogen er inde i tingene og kan spotte fidusmagere. Men lidt mere "format" i kommunikationen, synes jeg ville være fint. Vi her inde er jo ordentlige mennesker, som kan udtrykke os ordentligt :slem: eller hvad:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt. Det er fint at nogen er inde i tingene og kan spotte fidusmagere. Men lidt mere "format" i kommunikationen, synes jeg ville være fint. Vi her inde er jo ordentlige mennesker, som kan udtrykke os ordentligt :slem: eller hvad:engel:

 

Personligt gider jeg ikke spilde tid på at være høflig over for en svindler! Jeg håber at de der læser annoncen, afholder sig fra at smide 3.000 kr i et hul, uden nogensinde at få en hvalp. Så jeg har opnået det jeg ville... Om andre vil være flinke og høflige over for svindlere, er op til dem. Jeg vil ikke:-)

 

Og lur mig om ikke denne tråd er oprettet fra samme IP-adresse: http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/41285-dejlig-coton-de-tulear-hvalpe-soger-nyt-hjem-3000kr.html

 

Sjovt som sælger i den tråd aldrig vendte tilbage, trods der var en "interesseret" køber:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, det er da ikke sikkert at der er tale om en svindel-annonce. Hvor ser i det? Og hvor i ligger det triste? Jeg ser et billede af en hvalp der på alle måder ser ud til at have det udmærket.

 

Er det prisen eller det at den skrives i overskriften der leder jer til den konklusion?

 

Prisen er ofte en faktor som betyder noget for almindelige, ikke hunde-tossede personer, når de skal købe hund. Jeg ved godt at den af en eller anden grund ikke må nævnes når et dyr skifter hænder, jeg har aldrig forstået det?

 

Alene overskriften. Den er nøjagtig magen til de 13-14 styk jeg nævnte i "råd og tips".

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tjekke myad.dk - efterlysninger. Det vrimler med dem...

 

Et hurtigt kig, og jeg fandt denne her:

 

Veluddannede Fransk Bulldog Hvalpe til jul

Veluddannede Fransk Bulldog hvalpe. De er meget godt socialized, er vant til børn såvel som alle de sædvanlige husholdningsartikler lyde, og har endda været taget ud i bilen for at få dem brugt til rejser. Disse hvalpe er blevet ansvarligt avlet fra testet sundhedsmæssige forældre, der begge har en vidunderlig natur. Dette har bidraget til at sikre at vi har glade, sunde og udgående hvalpe.

 

Den er morsom - og SÅ tåbelig, at jeg formoder der ikke er nogen der kontakter sælger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Et hurtigt kig, og jeg fandt denne her:

 

Veluddannede Fransk Bulldog Hvalpe til jul

Veluddannede Fransk Bulldog hvalpe. De er meget godt socialized, er vant til børn såvel som alle de sædvanlige husholdningsartikler lyde, og har endda været taget ud i bilen for at få dem brugt til rejser. Disse hvalpe er blevet ansvarligt avlet fra testet sundhedsmæssige forældre, der begge har en vidunderlig natur. Dette har bidraget til at sikre at vi har glade, sunde og udgående hvalpe.

 

Den er morsom - og SÅ tåbelig, at jeg formoder der ikke er nogen der kontakter sælger...

Dét må da være noget der sælger. Veluddannede hvalpe!! :banan: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et hurtigt kig, og jeg fandt denne her:

 

Veluddannede Fransk Bulldog Hvalpe til jul

Veluddannede Fransk Bulldog hvalpe. De er meget godt socialized, er vant til børn såvel som alle de sædvanlige husholdningsartikler lyde, og har endda været taget ud i bilen for at få dem brugt til rejser. Disse hvalpe er blevet ansvarligt avlet fra testet sundhedsmæssige forældre, der begge har en vidunderlig natur. Dette har bidraget til at sikre at vi har glade, sunde og udgående hvalpe.

 

Den er morsom - og SÅ tåbelig, at jeg formoder der ikke er nogen der kontakter sælger...

 

Jeg har haft kontaktet en del. Oven i købet fået dem til, at ringe fra Afrika, når jeg sagde jeg havde betalt.. :slem: De bliver pis.. Sure når de opdager man svindlede svindleren! :slem::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét må da være noget der sælger. Veluddannede hvalpe!! :banan: :klap:

 

Det groteske er, at det virkelig sælger, det er verdensomspændende big business! De kører samme annoncer over hele den "velhavende" verden. Har skrevet lidt med en fra Cameroun, der blankt erkendte svindel og hvorfor han gjorde det. Han er udd. advokat og får 1200,- drk. pr. Måned. Leveomkostningerne der er ligesom her. Vækker jo stof til eftertanke, men det berettiger dem jo ikke til, at gøre det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt gider jeg ikke spilde tid på at være høflig over for en svindler! Jeg håber at de der læser annoncen, afholder sig fra at smide 3.000 kr i et hul, uden nogensinde at få en hvalp. Så jeg har opnået det jeg ville... Om andre vil være flinke og høflige over for svindlere, er op til dem. Jeg vil ikke:-)

 

Og lur mig om ikke denne tråd er oprettet fra samme IP-adresse: http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/41285-dejlig-coton-de-tulear-hvalpe-soger-nyt-hjem-3000kr.html

 

Sjovt som sælger i den tråd aldrig vendte tilbage, trods der var en "interesseret" køber:hmm:

 

Det var fordi han blev udsat for mig, jeg har haft mine drillefingre i ham...:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt gider jeg ikke spilde tid på at være høflig over for en svindler! Jeg håber at de der læser annoncen, afholder sig fra at smide 3.000 kr i et hul, uden nogensinde at få en hvalp. Så jeg har opnået det jeg ville... Om andre vil være flinke og høflige over for svindlere, er op til dem. Jeg vil ikke:-)

 

Og lur mig om ikke denne tråd er oprettet fra samme IP-adresse: http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/41285-dejlig-coton-de-tulear-hvalpe-soger-nyt-hjem-3000kr.html

 

Sjovt som sælger i den tråd aldrig vendte tilbage, trods der var en "interesseret" køber:hmm:

 

Du er næsten i stand til at få det til at lyde som meget anstrengende eller særlig tidskrævende at være høflig. Måske er det et spørgsmål om hvad man at vant til.

 

Jeg har eller ikke det generelle indtryk at du mangler tid, energi eller motivation til at udtrykke dig en hel del herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er næsten i stand til at få det til at lyde som meget anstrengende eller særlig tidskrævende at være høflig. Måske er det et spørgsmål om hvad man at vant til.

 

Jeg har eller ikke det generelle indtryk at du mangler tid, energi eller motivation til at udtrykke dig en hel del herinde.

 

Mener du seriøst at man skal være høflig over for svindlere? Hvorfor?

 

Jeg vidste ikke at andre gik op i hvad jeg bruger min tid på. Hvis det er ok med dig, skal jeg lige tisse:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du seriøst at man skal være høflig over for svindlere? Hvorfor?

 

Jeg vidste ikke at andre gik op i hvad jeg bruger min tid på. Hvis det er ok med dig, skal jeg lige tisse:roll:

 

Man skal altid som udgangspunkt altid være høflig - og så var det dig selv der bragte på banen at du ikke ville bruge tid på at være høflig. Så tiden må jo være vigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...