Hop til indhold

At føle sig velkommen hos dyrlægen


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at arbejde lidt på kundeoplevelsen ved dyrlægen og er derfor helt vildt nysgerrig efter hvad I synes er rigtig fedt ift. at komme ind på klinikken og at opholde sig i venteværelset. Hvad gør at I føler jer trygge, hvad gør at ventetiden føles lang eller kort, hvad er vigtigt for jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kunne godt ønske mig at venteværelset ikke primært var en butik, hvor folk går rund og kigger. Det giver uro. Jeg vil helst sidde lidt for mig selv i et hjørne og prøve at få hunden til at forholde sig roligt indtil det er vores tur.

 

Så kan jeg godt lige at man lige checker ind med hundens navn når man kommer og får en indikation om dyrlægen snart er klar eller der er en lille forsinkelse - eller måske stor, så jeg kan gå en luftetur.

 

Så bryder jeg mig ikke om løse hunde i området. Dyrlægens egne eller klienters hunde, som helt sikker ikke gør noget.

 

det var lige hvad der faldt mig ind hurtigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skiftede dyrlæge i februar - og indtil oktober måned - har vi været afsted én gang månedligt til negleklip med Liva, og så blev hun jo opereret i august. Og de lærte meget hurtigt at kende os, trods vi ikke havde været dernede i længere tid. De ved hvem jeg er når jeg ringer, de husker Livas navn og sætter sig på gulvet og hilser på hende med den gladeste stemme.

 

Sådan en velkomst betyder virkelig meget for mig, også at de husker hende. :hjerte:

 

Derudover har jeg intet imod ventetid, men jeg synes det er rart lige at blive informeret om det, hvis det er 15minutter+ fx.

 

De sørgede også for til Livas mange negleklip at det selvfølgelig var samme dyrlæge, men også samme vet.sygeplejerske, så Liva ikke skulle forholde sig til en ny hver gang. Det var virkelig også en ting jeg satte stor pris på!

 

Og så ingen løse dyr i venteværelset. Hverken andres eller klinikkens selv. Vi har en dyrlæge her i byen som har både løse klinikhunde og løs klinikkat! Jeg ville aldrig komme sådan et sted. Vores egen dyrlæge har heldigvis deres hunde i deres personalerum, og hentes kun ud - og helt under kontrol med sin ejer - hvis der fx skal vises fys.øvelser :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

at der helt konkret sidder en bag skranken med tid til at sige velkommen og eventuelt fortælle om ventetid. hos min dyrlæge er der også altid kage og slikskål, det hjælper selvfølgelig også ;-)

 

Kage hjælper vel altid??? :mrgreen:

Det er en god pointe med at man bliver taget personligt imod!

Hvis nu det ikke er muligt (altså hvis nu personen bag skranken bliver nødt til at hjælpe til, når der ikke er folk i butikken) kan man så have et venligt skilt? Altså måske et lille skilt med et sødt billede og tekst i stil med: vi er tilbage lige om lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt ønske mig at venteværelset ikke primært var en butik, hvor folk går rund og kigger. Det giver uro. Jeg vil helst sidde lidt for mig selv i et hjørne og prøve at få hunden til at forholde sig roligt indtil det er vores tur.

 

Så kan jeg godt lige at man lige checker ind med hundens navn når man kommer og får en indikation om dyrlægen snart er klar eller der er en lille forsinkelse - eller måske stor, så jeg kan gå en luftetur.

 

Så bryder jeg mig ikke om løse hunde i området. Dyrlægens egne eller klienters hunde, som helt sikker ikke gør noget.

 

det var lige hvad der faldt mig ind hurtigt :-)

 

Tak for gode input!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg tænker er at Sassy stresser meget i venteværelset og sidder vi derinde er folk slemme til at lade deres hunde komme hen og hilse og det gider hun ikke, så vi står gerne udenfor i al slags vejr med hunden for der har hun lidt bedre plads til at trække sig væk når kærlige hunde kommer brasende og de kan komme væk når hun råber skrid.

 

Og så stemmer jeg også for slikskål på disken og kaffe med bønner men den er intern hos vores dyrlæge ;)

 

Vi melder at nu er vi her og så får vi besked om de er forsinket eller kommer om lidt. Er det Luna vi har med så kommer den bag disken næsten altid ud og hilser og nusser og sidst Luna var ude og få taget sting fik hun lov at vælge en tyggegodbid på vejen ud, spørg lige om doktor Sanne er elsket:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skiftede dyrlæge i februar - og indtil oktober måned - har vi været afsted én gang månedligt til negleklip med Liva, og så blev hun jo opereret i august. Og de lærte meget hurtigt at kende os, trods vi ikke havde været dernede i længere tid. De ved hvem jeg er når jeg ringer, de husker Livas navn og sætter sig på gulvet og hilser på hende med den gladeste stemme.

 

Sådan en velkomst betyder virkelig meget for mig, også at de husker hende. :hjerte:

 

Derudover har jeg intet imod ventetid, men jeg synes det er rart lige at blive informeret om det, hvis det er 15minutter+ fx.

 

De sørgede også for til Livas mange negleklip at det selvfølgelig var samme dyrlæge, men også samme vet.sygeplejerske, så Liva ikke skulle forholde sig til en ny hver gang. Det var virkelig også en ting jeg satte stor pris på!

 

Og så ingen løse dyr i venteværelset. Hverken andres eller klinikkens selv. Vi har en dyrlæge her i byen som har både løse klinikhunde og løs klinikkat! Jeg ville aldrig komme sådan et sted. Vores egen dyrlæge har heldigvis deres hunde i deres personalerum, og hentes kun ud - og helt under kontrol med sin ejer - hvis der fx skal vises fys.øvelser :5up:

 

 

Super gode input! lyder lidt vildt med løse hunde og katte :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig m både SL og PBC og vil blot tilføje forholdsvis god plads i venteværelset, så man ikke sidder klistret op ad hinanden. Ved godt at det kan være et problem i storbyerne, hvor huslejen er ret høj.

 

:5up:

 

Det eneste jeg tænker er at Sassy stresser meget i venteværelset og sidder vi derinde er folk slemme til at lade deres hunde komme hen og hilse og det gider hun ikke, så vi står gerne udenfor i al slags vejr med hunden for der har hun lidt bedre plads til at trække sig væk når kærlige hunde kommer brasende og de kan komme væk når hun råber skrid.

 

Og så stemmer jeg også for slikskål på disken og kaffe med bønner men den er intern hos vores dyrlæge ;)

 

Vi melder at nu er vi her og så får vi besked om de er forsinket eller kommer om lidt. Er det Luna vi har med så kommer den bag disken næsten altid ud og hilser og nusser og sidst Luna var ude og få taget sting fik hun lov at vælge en tyggegodbid på vejen ud, spørg lige om doktor Sanne er elsket:sjov:

 

God kaffe er noteret! Den tror jeg faktisk jeg vil bringe videre til alle klinikker i AniCura! God kaffe, måske en vandautomat og slik!

 

Kan man måske arbejde med at folk lader deres hunde hilse med skiltning? Et billede og så "spørg inden du lader din hund hilse" eller andet i den stil!

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

 

 

God kaffe er noteret! Den tror jeg faktisk jeg vil bringe videre til alle klinikker i AniCura! God kaffe, måske en vandautomat og slik!

 

Kan man måske arbejde med at folk lader deres hunde hilse med skiltning? Et billede og så "spørg inden du lader din hund hilse" eller andet i den stil!

Nu kender du dem jo. Men Sanne bød på kaffe og hende dyrlægen der er ved at genopfriske smådyr derude spurgte hvad vi ville have i og vi svarede bare BØNNER og det mente hun sagtens hun kunne klare. Ud kom hun med to kopper kaffe lavet på - ikke bønner og Sanne var flad af grin og vi endte med kakao fordi kaffen bare ikke ville ligne noget med bønner i ;)

 

Et skilt kunne være fint men måske også et "stillehjørne" for dem der bare ikke vil hilse. Sassy elsker at være derude men er en hund der stresser meget sådan glæde agtigt og så bliver det for meget når der kommer nogen brusende og vil hilse - ja det har du jo set :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super gode input! lyder lidt vildt med løse hunde og katte :roll:

Ja jeg er heller ikke imponeret. Jeg var heldigvis bare forbi alene, skulle hurtigt hente noget parafinolie til Camy der havde forstoppelse, så jeg valgte bare lige den klinik der var tættest på - men jeg blev mødt af to løse hunde og mens jeg stod ved disken og ventede, havde jeg pludselig en kat i hovedet - den sad lige oppe på disken og var ekstremt nærgående. Min allergi gik fuldstændig amok bare på de par minutter :lol:

 

Hundene var nu søde - fordi jeg var alene. Men jeg gad absolut ikke møde dem, hvis jeg havde vores egen med, som i forvejen synes det er stresende at være til dyrlæge. Og Zazu vil meget gerne jagte katte, så det er heller ikke en særlig god kombi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info, så har jeg tænkt mig at teste nogle helt konkrete tiltag på "min" klinik i Gistrup. Og dem der nemt kan udbredes, vil jeg så give andre klinikker i AniCura tilgang til. Eksempelvis skilte og andet materiale.

Jeg kan se på vores brugerundersøgelser at oplevelsen i venteværelset og modtagelsen halter lidt ift. resten af oplevelsen, derfor vil jeg gerne have fokus på dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender du dem jo. Men Sanne bød på kaffe og hende dyrlægen der er ved at genopfriske smådyr derude spurgte hvad vi ville have i og vi svarede bare BØNNER og det mente hun sagtens hun kunne klare. Ud kom hun med to kopper kaffe lavet på - ikke bønner og Sanne var flad af grin og vi endte med kakao fordi kaffen bare ikke ville ligne noget med bønner i ;)

 

Et skilt kunne være fint men måske også et "stillehjørne" for dem der bare ikke vil hilse. Sassy elsker at være derude men er en hund der stresser meget sådan glæde agtigt og så bliver det for meget når der kommer nogen brusende og vil hilse - ja det har du jo set :oops:

 

Stillehjørne er en super idé! Og den kaffe er ELENDIG! Det har jeg sagt en million gange... Den skal der altså gøre noget ved :blink:

 

Ja jeg er heller ikke imponeret. Jeg var heldigvis bare forbi alene, skulle hurtigt hente noget parafinolie til Camy der havde forstoppelse, så jeg valgte bare lige den klinik der var tættest på - men jeg blev mødt af to løse hunde og mens jeg stod ved disken og ventede, havde jeg pludselig en kat i hovedet - den sad lige oppe på disken og var ekstremt nærgående. Min allergi gik fuldstændig amok bare på de par minutter :lol:

 

Hundene var nu søde - fordi jeg var alene. Men jeg gad absolut ikke møde dem, hvis jeg havde vores egen med, som i forvejen synes det er stresende at være til dyrlæge. Og Zazu vil meget gerne jagte katte, så det er heller ikke en særlig god kombi.

 

ej okay det er fandme mærkeligt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Deres kakao er god..... måske vi skal sætte pris på at hun faktisk så ikke kunne lave kaffe ;)

Elsker den glæde de modtager en med derude.

Er rigtig glad for at alle ved at Luna er bange for en af dem derude og så tager alle sammen sig lige fem sekunder til at hilse - også lisbeth som hun er nervøs ved. Alle gør virkelig hvad de kan for at Luna ikke skal være nervøs ved den ene (hun elsker alle de andre, meget højt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Deres kakao er god..... måske vi skal sætte pris på at hun faktisk så ikke kunne lave kaffe ;)

Elsker den glæde de modtager en med derude.

Er rigtig glad for at alle ved at Luna er bange for en af dem derude og så tager alle sammen sig lige fem sekunder til at hilse - også lisbeth som hun er nervøs ved. Alle gør virkelig hvad de kan for at Luna ikke skal være nervøs ved den ene (hun elsker alle de andre, meget højt).

 

Det er godt at høre!

Lisbeth er i øvrigt flyttet til Århus, så hun er der slet ikke. I stedet er Anne Kloster kommet, og hun bliver der forhåbentlig længe længe :-D Hun er rigtig sød og et totalt hundemenneske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos min dyrlæge er venteværelse og "butik" samme rum, der er en skrank hvor der som regel er en bag ved og byder velkommen og fortæller om der er kort eller lang ventetid.

(det hænder at der ingen er bag ved skranken, men synes de er hurtige til at komme ud når de kan høre der er kunder, kommer selvfølgelig lidt an på hvad de laver)

 

Ved lang ventetid går vi gerne ud igen - og bruger deres indhegnede areal lige for at tisse af og dufte lidt ;-) Ved kort ventetid går vi rundt i venteværelset og kigger på de ting de sælger.

 

Venteværelset kunne godt være større - det bliver det så i forår 2016 - de er ved at bygge nyt Dyrehospital et andet sted i byen lige nu faktisk :-)

 

Ingen løse hunde eller katte.

 

Kaffeautomat - god ide :5up:

 

Når det er vores tur er der altid en smilende dyrlæge der kommer ud, hilser meget glad på mine hunde og ja de elsker at komme der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har jordens dejligste dyrlæge - og så heldig at der KUN er ham - Det er den samme dyrlæge vi mødes af hver gang og det kan mærkes på beaglerne. De er bare så glade for ham. Når vi kommer til klinikken - bliver vi mødt af 1-2 veterinærsygeplejersker - Den ene checker os ind - den anden vejer, snakker og nusser hunden. Så bliver vi sendt ind i undersøgelses værelset. Her er stole vi kan sidde på og hunden kan rende rundt og snuse. Det højeste jeg har ventet er vist 5 min. så er dyrlægen klar.

 

Mangler vi noget - spørger vi bare - det kan være et glas vand eller et toilet. Dyrlægen følger os altid til dørs efter endt behandling - og der er aldrig nogen der venter - da de har fået det lavet sådan at der er god luft mellem patienterne. Hunde og katte har separate undersøgelses rum og er aldrig i nærheden af hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har jordens dejligste dyrlæge - og så heldig at der KUN er ham - Det er den samme dyrlæge vi mødes af hver gang og det kan mærkes på beaglerne. De er bare så glade for ham. Når vi kommer til klinikken - bliver vi mødt af 1-2 veterinærsygeplejersker - Den ene checker os ind - den anden vejer, snakker og nusser hunden. Så bliver vi sendt ind i undersøgelses værelset. Her er stole vi kan sidde på og hunden kan rende rundt og snuse. Det højeste jeg har ventet er vist 5 min. så er dyrlægen klar.

 

Mangler vi noget - spørger vi bare - det kan være et glas vand eller et toilet. Dyrlægen følger os altid til dørs efter endt behandling - og der er aldrig nogen der venter - da de har fået det lavet sådan at der er god luft mellem patienterne. Hunde og katte har separate undersøgelses rum og er aldrig i nærheden af hinanden.

 

Det lyder da som total luksus!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Med 3 hunde og dyrlægen 15 min væk på gåben så er vi meget tit forbi så hundene vender sig til at komme, blive vejet få en godbid og så hjem igen. Vi bliver altid mødt venligt og med navn.

 

I forbindelse med konsultationer så er det rart lige at få evt ventetid oplyst. Under og efter betyder god og tålmodig information ALT! Jeg er en pylremor og vil gerne vide helt præcis hvad og hvorfor.

 

I selve rummet så god plads mellem siddepladser. Alt det er et salgsområde synes jeg bare er hyggeligt:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med 3 hunde og dyrlægen 15 min væk på gåben så er vi meget tit forbi så hundene vender sig til at komme, blive vejet få en godbid og så hjem igen. Vi bliver altid mødt venligt og med navn.

 

I forbindelse med konsultationer så er det rart lige at få evt ventetid oplyst. Under og efter betyder god og tålmodig information ALT! Jeg er en pylremor og vil gerne vide helt præcis hvad og hvorfor.

 

I selve rummet så god plads mellem siddepladser. Alt det er et salgsområde synes jeg bare er hyggeligt:engel:

 

Det er der mange der har sagt nu, den med at få ventetiden oplyst! Den vil jeg helt klart tage videre. Og enig i, at det er mega vigtigt at få god information!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jo selv at jeg har en virkelig god dyrlæge. Jeg har så også brugt dem rigtig meget, så de kender mig og min hund, og ved derfor ikke om andre kunder har samme opfattelse.

 

Når jeg ringer har de altid god tid og er meget venlige. Når man kommer på klinikken bliver man altid budt velkommen med et smil og selvom der ofte er travlt, føler jeg altid der er tid til os. Venteværelse og butik er i ét lokale, hvilket jeg synes er rigtig godt fremfor et adskilt venteværelse. Der er nemlig mulighed for at sætte sig lang væk fra hinanden og mulighed for at gå rundt om nogle reoler, så man ikke skal stå med dyrene klods op ad hinanden. Der er indrettet tre "sidde-områder", så de lidt usikre hunde kan få lov at være i fred. Desuden er personalet lynhurtige til at stoppe andre kunder, hvis de lader deres hunde komme for tæt på og jeg har hørt dem tage en snak med flere af disse ejere, hvor der bliver forklaret hvorfor dyrene er stressede når de kommer på klinikken samt hvordan man ser at en hund sender dæmpende signaler og ikke ønsker kontakt. Det er både dyrlæger og veterinærsygeplejerske jeg har set gøre opmærksom på dette. Stort plus i min bog, at de tager sig tid til dette.

 

Når vi er på klinikken kommer der altid en veterinærsygeplejerske hen med lidt guf til hunden mens vi venter, så den får en god oplevelse. Min hund har desværre været på klinikken lidt for mange gange og er blevet ked af at komme der efter hun har fået nogle trælse behandlinger, som desværre var nødvendige. Men de gør en stor indsats for at give hende en god oplevelse hver gang vi kommer med masser af godbidder og hilser ved at sætte sig ned på gulvet, så min hund bedre kan overskue at hilse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...