Hop til indhold

Nytårsangst


Lenschow
 Share

Recommended Posts

De bliver slet ikke dvaske - hverken af Anxicalm eller lav dosis clomicalm :-D

Jeg giver dem noget fordi jeg gerne vil forebygge at de skulle blive angste omkring fyurværkeri. Der er sindssygt meget der hvor vi bor - også ulovligt (det larmer i hvert tilfælde). Så som en sikkerhedsforanstaltning vil jeg gerne ruste dem ekstra godt til at kunne klare det!

 

Det gjorde jeg også med Pelle hans først nytår, hellere det end at stå med en fyrværkeriangst hund efterfølgende

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

I år har vi prøvet noget andet. Min hund har tiltagende lydangst bla pga fyrværkeri. December er hård, for der fyres også af løbende - uanset lovgivningen.

 

I samråd med dyrlægen får han derfor clomicalm i december og frem til ca 7 januar. Han har fået det siden starten af december og vi er gået fra uro og angst ved affyring til Ingen reaktion. Ingen overhovedet. Udover lydtræning generelt så tror jeg, at det bliver vejen frem i december for os fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

I år har vi prøvet noget andet. Min hund har tiltagende lydangst bla pga fyrværkeri. December er hård, for der fyres også af løbende - uanset lovgivningen.

 

I samråd med dyrlægen får han derfor clomicalm i december og frem til ca 7 januar. Han har fået det siden starten af december og vi er gået fra uro og angst ved affyring til Ingen reaktion. Ingen overhovedet. Udover lydtræning generelt så tror jeg, at det bliver vejen frem i december for os fremover.

 

Dejligt at læse - jeg mener også, at hvis man har sagt a må man sige b. Findes der en god løsning, så e der jo ingen grund til ikke at bruge den

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvordan Robin reagere, han skal med ned til min mor i Haderslev og ønsker ikke at dope ham, da han ikke har været der før :)

 

Har der været fyrværkeri, der hvor du bor nu - altså her i december? Eller er du forskånet?

 

Jeg ville nok give anxicalm (som på ingen måde sløver) for at støtte hunden, når jeg ikke ved, hvordan den reagerer. Det kan ikke skade, og i værste fald gør det bare ingen forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har der været fyrværkeri, der hvor du bor nu - altså her i december? Eller er du forskånet?

 

Jeg ville nok give anxicalm (som på ingen måde sløver) for at støtte hunden, når jeg ikke ved, hvordan den reagerer. Det kan ikke skade, og i værste fald gør det bare ingen forskel.

 

Ikke hvad vi har lagt mærke til, og da de sprængte ud til nye kanaler på havnen reagerede han slet ikke.

 

jeg vil helst ikke give noget når han skal et nyt sted hen, især ikke når jeg også har min 6 årige datter med

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hvad vi har lagt mærke til, og da de sprængte ud til nye kanaler på havnen reagerede han slet ikke.

 

jeg vil helst ikke give noget når han skal et nyt sted hen, især ikke når jeg også har min 6 årige datter med

 

Prøv evt at læse op på anxicalm. Det er ikke et beroligende middel. Det er kosttilskud, som mindsker stress. Så det har ingen negativ indvirkning og kan med fordel startes op nu

 

http://gaerum-dyreklinik.dk/wp-content/uploads/AnxiCalm.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

I år har vi prøvet noget andet. Min hund har tiltagende lydangst bla pga fyrværkeri. December er hård, for der fyres også af løbende - uanset lovgivningen.

 

I samråd med dyrlægen får han derfor clomicalm i december og frem til ca 7 januar. Han har fået det siden starten af december og vi er gået fra uro og angst ved affyring til Ingen reaktion. Ingen overhovedet. Udover lydtræning generelt så tror jeg, at det bliver vejen frem i december for os fremover.

 

Herligt!

 

Min Trille fik noget at sove på 2 - 3 gange i løbet af december. Den dybe søvn frigav stresshormonerne og herefter startede hun på 0 i reaktion i stedet for at gå og bygge op og derfor starte sin reaktion højt oppe af skalaen.

Det var i 90'erne og jeg husker ikke nu, hvad hun fik, men det var efter at have afprøvet stort set hele markedet af beroligende midler uden god nok effekt.

Nu er der kommet nye og mere effektive midler til, men den dybe søvn er stadig en god stressdæmpning, hvilket man kan være opmærksom på udover de andre tiltag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv evt at læse op på anxicalm. Det er ikke et beroligende middel. Det er kosttilskud, som mindsker stress. Så det har ingen negativ indvirkning og kan med fordel startes op nu

 

http://gaerum-dyreklinik.dk/wp-content/uploads/AnxiCalm.pdf

 

Hvis det fungere som til mennesker, så ER det sløvende for de sanser der påvirker angst. Kost tilskud er ikke sløvende for nogen sanser, men tilføjer ekstra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det fungere som til mennesker, så ER det sløvende for de sanser der påvirker angst. Kost tilskud er ikke sløvende for nogen sanser, men tilføjer ekstra..

 

Det øger serotoninproduktionen og består af bl.a. af aminosyrer. Så hunden har mere at stå imod med. Det sløver ikke sanserne.

 

Clomicalm er sløvende. Anxicalm er ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg vil bare stadig ikke ud og købe ekstra og give ham.. Jeg vil gerne have hans "rigtige" reaktion og så tage den derfra

 

Det forstår jeg så ikke - kosttilskud er total harmløse, en eminent opbakning til en hund og det der med at se den "rigtige" reaktion synes jeg ærlig talt er temmelig synd for hunden, HVIS han er bange - og er han ikke så kan han blive det - noget du virkelig ikke ønsker, da lydfobi er invaliderende for alvor - og ofte ikke begrænser sig til denne ene aften. Det kan også gå godt - men det er ren gamling at kende mulighederne og ikke bruge dem.

 

Og bare for at det lige står helt korrekt - Anxi Calm sløver ikke. Det er baseret på tryptofan - et stof der også findes i bananer, som man heller ikke sløves af at spise

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er 6 år, så hvis han havde forbi overfor lyde ville han sikkert have reageret en del mere da de sprang ud til kanaler nede ved havnen

 

Men kende du så ikke hans "rigtige reaktion"? Jeg tror simpelthen ikke jeg forstår dine indlæg så? Du får det til at lyde som er det jeres første nytår?

 

Derfor skrev jeg som jeg skrev - uanset hundens alder

 

Jeg har en her, der gør af det og ellers er ligeglad men derfor tager jeg alligevel alt i brug af den slags her, fordi jeg ved hvor galt det er, er skaden først sket. Han er 3 år og det er vores første nytår sammen. Og hans første i dette hjem dvs en ny situation

 

Din hund skal også være et nyt sted denne aften ikk? Jeg synes du skal overveje det igen

 

Det svarer lidt til at man slipper en hund som måske måske ikke er gal på andre hunde med nogle hunde før man beslutter sig for om det er nødvendigt at tage den i snor selvom man har muligheden. Går den så går den dur i min verden ikke med lydfobi. Det er det alt for invaliderende til, når det ikke går

 

Du kan jo spørge nogle med lydfobiske hunde og jeg overdriver når jeg siger det er invaliderende.

 

Pøj pøj med dit valg - håber I får en god aften :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Robinthehood, jeg vil, som de andre, klart anbefale dig at anvende anxicalm nytårsaften og nok også dagene op til og lige efter, hvor folk lige skal have skudt det sidste af. At han ikke reagerede, da de skød af nede ved kanalerne er ikke ensbetydende med, at han ikke er/kan blive voldsomt bange/angst nytårsaften.

 

Min hund er lydangst og det er voldsomt invaliderende, heldigvis har det ikke bredt sig til torden/lyn/regn/mørke, men alle former for fyrværkeri reagerer han på. Vi har gået til træning hos Irene Jarnved og har siden da (forår 2014) trænet intensivt og han er blevet meget bedre. Nu er han ikke længere anspændt på eftermiddagsturene, hvilket inden træning hos IJ satte ind omkring uge 43 (han havde lavet kobling mellem tidligere mørkt = fyrværkeri) og kan også klare et enkelt heksehyl eller to, men lidt mere vedvarende fyrværkeri så er angsten aktiveret. Her er de allerede gået i gang med heksehyl og andet knald, så siden torsdag har han udover clomicalm, fået ½ dosis angstdæmpende medicin også, så han kan slappe lidt af om aftenen.

 

Mit råd er derfor at anvende anxicalm, som på ingen måder er at dope din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå... så kom reaktionen i går. Den går ikke. Dyrlægen har ordineret stesolid og Sileo - jeg er spændt på virkningen af det sidste. Nu sover han. Dette var helt klart det rette valg - vores andre hunde har været bange men Aslan var panisk. Jeg har aldrig givet den slags her til egne hunde før - lige nu er virkningen god, og jeg er glad for valget

Han ro smitter også til de to katte, der normalt gemmer sig

 

nytår.jpg

 

PS pris ca 370 kroner. Hun skulle ikke se ham, da hun jo har haft ham indlagt og lige set ham for få dage siden til en opfølgning på snuden med vejning og det hele

Link til indlæg
Del på andre sites

B har fået clomicalm siden starten af december. Kalm og zylkene også. I går fik han baldrian og i dag har han fået det vanlig + gået vores traditionelle nytårstur på ca 4 timer. Han er godt træt og tilpas og ligger pt og spiser kong selvom der skydes af. Men vi har også musikken kørende og ret larmende og overgearede børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os på Holtevej går det så fint, der er kun en af vores hundegæster, Milo en Golden, som er lidt utilpas med larmen, der er nu heller ikke meget at høre her;) lige nu er Hans Jørgen i pensionen og jeg har sofa tjansen ;) vi har jo vores egne 3 og en lille Bella inde, i pensionen er der 4 bokse fyldt og så har vi Charlie på kontoret derude;) ingen får medicin;) det er foreløbig det nemmeste nytår vi har haft;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ace og jeg er rejst 'på landet' siden den første fælles nytårsaften. Han var så bange, lige fra skyderiet da det blev mørkt og flere dagene frem. Han rystede som et espeløv i 12 stive timer.

Han har dog ændret sig så markant til den positive side, i de år han har boet her, så nu fik han chancen. Han har fået Zylkéne (har prøvet tusind gange, men kan ikke sige det højt :vedikke:) de sidste tre dage (én pille i aftensmaden) + 4-5 dråber Bach's Rescue Remedy. I dag har han fået ekstra tur, begge ture i nye omgivelser, dog i snor. En Zylkéne, 5 dråber Bach's og 3 Baldrian i maden. Planen er 5 Baldrian og 5 dråber Bach's kl 23 og så en KONG kl 23:45. Lyder det ikke fornuftigt nok?

so far, reagere han på alle store raketter, men afreagere virkeligt flot, med det samme det er stoppet igen. En klar forbedring i afreaktions, hvilket giver mening i forhold til hans mega ego, han har vokset sig hos os (hvordan kan han andet, med sin 70 kg tunge trofaste følgesvend, de er altid sammen). Vildt fedt at se.

Synes dog hans reaktioner er lidt mystiske, eller nej, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal hjælpe ham. Scenario: Han sover ved min side, under dynen og der lyder pludseligt et brag. Han flyver op, går lidt skridt på stedet og hopper derefter ned af sengen og virker nærmest forvirret. Har prøvet at holde ham tilbage og det virker ind imellem. Andre gange bliver han nærmest febrilsk og vil FRI. Det kommer han så. Jeg har prøvet at følge ham stille og roligt. Han tripper oftest rundt indtil skyderiet stopper, eller stilner af og søger så enten Peter eller mig.

Det skal lige siges, at Aika er TOTAL ligeglad og gik også gerne med ud til midnat, hvis hun blev budt det. Det gør hun dog ikke! Katla er ikke hjemme, men hun plejer heller aldrig reagere på noget som helst.

Bonusinfo: Vi bor op ad Jydske Dragonregiment og dets skydebaner + tanksskydebane, og vi kan derfor hører dette tydeligt, men det reagere han ikke på. Længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...