Hop til indhold

Nytårsangst


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Her går det bare så godt! Og vi bor altså ret meget midt i det hele. Vi gik en lille tur omkring kl. 20 og han kigger bare op på mig og forventer en godbid, når der er de store brag. Han har fået Kalm de sidste par uger. I dag har været på nytårsgåtur et af de steder, vi går til træning og han fik en kong under maden og et ben lidt senere. Umiddelbart hygger han sig bare og gør lidt en gang i mellem på den vagtsomme måde.

 

Jeg er meget overrasket og tilfreds :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Robin ville gerne med ud da datteren skød af. Han stod i forreste række og kiggede på fyrværkeriet, indtil den ene sagde bang imens, så ville han gerne ind igen :D

 

Jeg ved godt at det virker som en god ide, måske endda med lidt for meget sprit i blodet, men det er simpelthen noget af det dummeste man kan gøre! Jeg kender på førstehånd 5 som er skredet nytårsaften fordi de alligevel blev skræmt. 2 kom aldrig hjem, 1 var væk en nat og blev fundet 8 km væk i fugleflugt, en (meget erfaren jagthund) var væk i 3 dage, og en nåede kun ud på vejen før den blev ramt af en bil:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke være end en alm gåtur hvor folk fyrer af. Hunden var ikke rædselsslagen blot utryg, og søgte ind ad.

 

Ville du lufte din hund i nødsporet på en motorvej? Fordi den havde snor på? Nej, vel. Selvom det i teorien virker som en god ide, og der nok ikke sker noget, så er det cirka det dummeste man kan gøre.

 

Stakkels hund:( Med lidt held glemmer han det igen. Men du risikerer meget vel at have ødelagt forrige ejers gode arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så man må ikke lufte sin hund fra D. 27. December til 1. Januar i følge dig?

 

man kan ikke undgå fyrværkeri i de dage når man bor i byen, og især ikke nytårsaften.

 

jeg ved ikke med din hund, men min kan ikke holde sig i flere dage.

 

og ja hvis bilen var brudt sammen på en varm sommerdag på motorvejen ville jeg tage hunden med ud af bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så man må ikke lufte sin hund fra D. 27. December til 1. Januar i følge dig?

 

man kan ikke undgå fyrværkeri i de dage når man bor i byen, og især ikke nytårsaften.

 

jeg ved ikke med din hund, men min kan ikke holde sig i flere dage.

 

og ja hvis bilen var brudt sammen på en varm sommerdag på motorvejen ville jeg tage hunden med ud af bilen.

 

Jo, men der er ingen grund til at opsøge det:vedikke:

 

Jeg tænker at du reagerer så hidsigt fordi du godt ved at du er i modvind. Men det er din hund, så gør hvad du vil. Men tænk over det næste år - det er måske ikke det mest geniale.

 

Mht. det sidste, så er det vist mere af nød end af lyst, ikke? Det er præcis det der er forskellen! Du har ansvaret for et liv - pas på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha hvor er der bare mange hunde der er stukket af i panik her til aften :cry:

hvorfor passer folk ikke bedre på denne aften?

Hvalpe på 4-8 mdr. Bliver bare lukket i haven alene kl 19 nytårs aften ???

Hunde der vrider sig ud af deres halsbånd og stikker af i panik pga fyrværkeri? Jo det er jo nytårsaften :damn:

Jeg håber virkelig at de alle kommer sikkert hjem igen :pray:

Lad dog hunden blive indenfor og hvis den endelig skal ud så på med både sele,halsbånd og SNOR og helst kun i lukket have. Selv den mest trygge hund kan blive bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har Inca haft en dejlig aften på landet :-D Der blev selvfølgelig fyret lidt af omkring midnat men det var det :-) hun fik 22 ml. Kalm i eftermiddags og så 10 igen kl. 23, og hun har bare hygget med vores gæster og sovet meget og har været helt afslappet, det har været helt fantastisk, når man tænker på hvor enormt angst hun var sidste år ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui er heldigvis ikke bange for larmen men ville gerne kigge ud på vejen til midnat. Pga afskydningerne var der helt tåget og man kan ikke se raketterne så hun blev ikke meget klogere af hvad der foregik...

Er det normalt at hunde bliver mere nytårsangst jo ældre de bliver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men jeg er så også en af dem der tager min hund med ud nytårsaften. Han skal jo luftes alligevel selvom det er nytår og vi er som regel hjemme ved min mor - der er vi jo nødt til at gå hjem fra og medmindre vi vil blive hængende til halv 2 om natten, så undgår vi ikke fyrværkeriet.

Og I må simpelthen stole på, at vi godt kan vurdere hvor meget vores hunde kan kapere nytårsaften. Præcis ligesom alle andre.

 

Jeg ved godt mange hunde stikker af til nytår og det er fint at advare om, men derefter må det jo være folks egen beslutning. Og jeg synes ikke man nødvendigvis er dum og tankeløs, fordi man er ude med hunden nytårsaften. Man er dum og tankeløs, hvis man ikke forsøger at tage de hensyn, som skal til for at hunden har det godt nytårsaften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men jeg er så også en af dem der tager min hund med ud nytårsaften. Han skal jo luftes alligevel selvom det er nytår og vi er som regel hjemme ved min mor - der er vi jo nødt til at gå hjem fra og medmindre vi vil blive hængende til halv 2 om natten, så undgår vi ikke fyrværkeriet.

Og I må simpelthen stole på, at vi godt kan vurdere hvor meget vores hunde kan kapere nytårsaften. Præcis ligesom alle andre.

 

Jeg ved godt mange hunde stikker af til nytår og det er fint at advare om, men derefter må det jo være folks egen beslutning. Og jeg synes ikke man nødvendigvis er dum og tankeløs, fordi man er ude med hunden nytårsaften. Man er dum og tankeløs, hvis man ikke forsøger at tage de hensyn, som skal til for at hunden har det godt nytårsaften.

 

Men der er forskel på at gå hjem kl. 1 eller tage hunden med ud lige når der skydes af:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er forskel på at gå hjem kl. 1 eller tage hunden med ud lige når der skydes af:vedikke:
Jeg havde ham også med ude, da der blev skudt af. Desuden er der stadig rigtig meget fyrværkeri her omkring indtil omkring kl. 2, tror jeg. De fyrede i hvert fald stadig af da jeg gik i seng kvart over 1. Og for hunden virker det ikke som om det gør den store forskel om vi står i haven mens jeg kigger på raketter eller om vi går hjem mens de fyrer af.
Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er det forløbet omend ikke perfekt så bedre end hidtil. Oscar virker mere stabil og det er ellers ham der har været mest ræd af mine beagler. Men i går aftes kunne han i en stille periode gå i haven sammen med Charlie og en af vores drenge og fik tisset.

Darwin er forsat bange - men ikke på samme "gemme sig væk måde" som de foregående år. Han var på intet tidspunkt ude - men kunne godt stå ude i gangen hvor havedøren stod åben - dog var gitterlågen lukket - da Oscar og Charlie var ude i haven. Først lidt i 1 da det var taget af var han ude og lave både stort og småt og skyndte sig hurtigt ind igen.

Her til morgen havde han ondt i maven - sikkert fordi det har hobet sig lidt op på ham - så jeg gik en tur så han fik lavet en masse - det var vist tiltrængt :-D

 

Dette Nytår har jeg som tidligere brugt Adaptil som har siddet i stik kontakt siden den 4. december - ud over det har Oscar og Darwin fået Serene Um som tilskud. Charlie har som altid ikke ladet sig mærke med noget - raketterne kan springe om ørerne på ham uden han tager sig af det. Han er dog kun ude på korte tisse ture i haven og altid i selskab med en af os. Selvom han er stabil på det punkt så tager vi ingen chancer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men jeg er så også en af dem der tager min hund med ud nytårsaften. Han skal jo luftes alligevel selvom det er nytår og vi er som regel hjemme ved min mor - der er vi jo nødt til at gå hjem fra og medmindre vi vil blive hængende til halv 2 om natten, så undgår vi ikke fyrværkeriet.

Og I må simpelthen stole på, at vi godt kan vurdere hvor meget vores hunde kan kapere nytårsaften. Præcis ligesom alle andre.

 

Jeg ved godt mange hunde stikker af til nytår og det er fint at advare om, men derefter må det jo være folks egen beslutning. Og jeg synes ikke man nødvendigvis er dum og tankeløs, fordi man er ude med hunden nytårsaften. Man er dum og tankeløs, hvis man ikke forsøger at tage de hensyn, som skal til for at hunden har det godt nytårsaften.

"Han skal jo luftes alligevel" - men han behøver jo ikke blive luftet så sent? Liva kan absolut ikke lide fyrværkeri udenfor og tissede sidste gang omkring middagstid igår. Hun blev tilbudt at komme i haven, sammen med os og de andre, flere gange i løbet af eftermiddagen men ville ikke, da de skød lidt af rundt omkring i det fjerne. Hun kom først ud igen kl05 i morges, og har ingen uheld haft indenfor. De kan altså godt holde sig temmelig længe. De andre var ude kl 16.30 og har ikke selv villet ud før kl10 idag.

 

Og den med at stole på at ejerne har styr på det, det ér altså lidt svært når man ser hvor mange hunde der bliver væk nytårsaften og dagene op til :( nej jeg kommer aldrig til at forstå behovet for at tage hunden med ud og skyde af. Og skulle jeg gå hjem nytårsaften, så ville jeg gå hjem nogle timer før midnat, så man ikke ramte ind i det når det var værst. Selv i vores lille landsby skød de stadig af kl02.. Vi kørte også hjem før midnat igår således vi kunne nå hjem og få hundene ud af bilen og ind, inden det gik løs, og kunne nå at putte os i sengen med dem alle fire, så de bare kunne sove mens det bragede løs.

 

Men du har helt ret i at det er hundeejerens helt egen beslutning, men jeg kommer stadig aldrig til at forstå den. Min svigermor lukkede for to år sin hund i haven mens der blev skudt af i nabolaget (inden midnat) - hunden var ligeglad før - nu har de et styks rystende og bange hund nytårsaften :( jeg forstår ikke hvorfor man vil løbe risikoen, når nu man er så heldig at have en ligeglad hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...