Hop til indhold

Nytårsangst


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Du skriver at Aschas indlæg måske ikke skal tages så bogstaveligt, og det svarer jeg på:-)

 

Og både hun, du og alle andre der lyster, må da gerne synes at det er hul i hovedet at jeg ikke tvinger mine hunde til at tisse inden sengetid. Det dør jeg egentlig ikke af:-)

 

Og nu kender jeg både Ascha og dig godt nok til at vide at I ikke er dårlige hundeejere. Og jeg kender Ascha godt nok til at vide at vi kan ryge i hovedet på hinanden og dagen efter ee vi lige fine "venner" igen. Så no worries:blink:

Ja ok, nu tror jeg, jeg er med på hvad du mener med sort/hvid :-) Jeg synes dog stadig ikke der er tale om at Ascha gør ting bare for at kunne vise hunden, at hun bestemmer. Det er jo tydeligvis et valg hun har taget, fordi hun mener, at det ikke er godt for hunde at holde sig så længe.

 

Men nok om det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lige sådan der har jeg det også. Jeg ville overhovedet ikke kunne ligge mig til ro hvis jeg vidste mine hunde ikke havde tisset af for natten.

Nej, sådan har jeg det også. Bobo bliver tit bedt om at komme med ud - også selvom han har lagt sig til at sove og egentligt ikke gider rejse sig. Og han skal altid tisse, så... :-) Sidste gåtur er så også mellem 15 og 16, så der er jo lang tid til næste morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan under ingen omstændigheder tvinge min hund ud at tisse, hvis han ikke vil. Nogle aftener går han i haven, andre ikke. Nogle gange, hvis jeg forsøger, så vender han om på terrassen og går ind i seng igen.

 

Det er det samme om morgenen. Han har bestemt ikke travlt med at komme ud for at tisse. Han vil gerne sove længe, så mens vi andre gør os klar, bliver han liggende. Han rejser sig først, når vi skal ud af døren. Det sker engang imellem, at han beder om at komme i haven, og det får han selvfølgelig lov til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desuden, at det er noget anderledes at bo i hus med hund end at bo i lejlighed med hund. Det er noget nemmere at lukke hunden i haven for at tisse om natten, hvis den beder om det, end det er i en lejlighed, hvor man selv skal have tøj på, finde nøgler og med ud. (også selv hvis man går med sin hund i haven) Jeg tror også, at jeg ville vægte vigtigheden af aftisning højere, hvis jeg skulle op og ned fra eks 3. sal. Dermed ikke sagt, at jeg ville kunne tvinge ham til noget som helst. Så samarbejdsvillig som pudler har ry for at være, lige så stædig er min, hvis der er noget, han ikke vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er i haven mange gang i løbet af en dag - mellem gå turerne. Som en naturlig del lukker jeg dem ud når jeg mener de skal lette ben - der kan gå 2-3 timer i mellem og der letter de ben de fleste gange. Om aftenen er der længere i mellem og her kan der så gå op til 4-5 timer før de kommer ud og tisser af for natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er i haven mange gang i løbet af en dag - mellem gå turerne. Som en naturlig del lukker jeg dem ud når jeg mener de skal lette ben - der kan gå 2-3 timer i mellem og der letter de ben de fleste gange. Om aftenen er der længere i mellem og her kan der så gå op til 4-5 timer før de kommer ud og tisser af for natten.

 

Jeg tænker, at du måske ikke ville rende ned fra lejligheden lige så mange gange på en dag, som de er i haven :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...
19 timer siden, Annetteg skrev:

Mange hunde får da menneske medicin. Anne skriver jo netop i denne tråd at hendes hund har fået Oxapax. Så det er vel ikke underligt at spørge om. 
Medicin skal dog altid udskrives af dyrlæge som også informere om dosis. 
 

Hvis hunden har fået det ordineret af en dyrlæge - så har han vel også sagt hvilken dosis hunden skal have. Jeg undrer mig over spørgsmålet da det handler om dosis - derfor er mit svar som det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...