Hop til indhold

Rallytråden 2016 og 2017


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Nej hvis jeg bliver uopmærksom så finder Darko noget andet at stikke næsen i! Så banegennemgangen er vigtig for os! Ofte går jeg skiltene så jeg har bevægelsen inden jeg står med hunden der! F.eks havde vi en ekspert øvelse, stop, 1 skridt, stå, et skridt sit, et skridt dæk, det der ét skridt var vandvittig svært for man når knap at bevæge sig før man skal stoppe og og tilmed give næste komando, jeg gik den 7 gange med træneren som øje inden jeg turde prøve med hunden! Behøver jeg at sige den har fast være på træningsprogrammet i den uge! Men nu ligger den vidst også i benene :D

 

nope kommer ikke på himmerlandsgården, vi arbejder for meget og har for lidt fri og med en tumlig i huset på 2 ben, så er tiden knap, og også derfor skiftet fra lydighed til rally, for det kan trænes med hende i sandkassn, legen i sneen, i stalden når kaninerne er fodret og indlæringen af nye færdigheder er nemt i køkkenet mens hun lige får eftermiddagsfrugt :)

 

Det er også en øvelse, hvor både hund og fører skal være kvikke. Jeg plejer at tage nogle stooore skridt, så hunden skal tage to skridt. Det er også en god ide at ændre på rækkefølgen indimellem, så hunden ikke lærer øvelsen. Jeg har set mange hunde "glemme" at rejse sig fra sit, men bare gå direkte ned i dæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvis jeg bliver uopmærksom så finder Darko noget andet at stikke næsen i! Så banegennemgangen er vigtig for os! Ofte går jeg skiltene så jeg har bevægelsen inden jeg står med hunden der! F.eks havde vi en ekspert øvelse, stop, 1 skridt, stå, et skridt sit, et skridt dæk, det der ét skridt var vandvittig svært for man når knap at bevæge sig før man skal stoppe og og tilmed give næste komando, jeg gik den 7 gange med træneren som øje inden jeg turde prøve med hunden! Behøver jeg at sige den har fast være på træningsprogrammet i den uge! Men nu ligger den vidst også i benene :D

 

nope kommer ikke på himmerlandsgården, vi arbejder for meget og har for lidt fri og med en tumlig i huset på 2 ben, så er tiden knap, og også derfor skiftet fra lydighed til rally, for det kan trænes med hende i sandkassn, legen i sneen, i stalden når kaninerne er fodret og indlæringen af nye færdigheder er nemt i køkkenet mens hun lige får eftermiddagsfrugt :)

 

Men altså så er DKK lydighed jo også perfekt for jer ift. hvad dit behov er? Det vil nok passe ret godt til dig, tænker jeg. Har du overvejet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså så er DKK lydighed jo også perfekt for jer ift. hvad dit behov er? Det vil nok passe ret godt til dig, tænker jeg. Har du overvejet det?

 

DKK lydighed kommer han ikke til at gå! Han mangler power for at kunne være med på det dommerne ønsker at se.

men Rallyen giver for nu også riglig med udfordringer! En er bagbenskontrol med uret, det er bare svært!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Dagen derpå :gab:

 

Har haft en laaaang, men hyggelig weekend i Sorø.

Startede Ekspert med Yoda og Øvet med Kaia begge dage og overnattede på campingpladsen i en lille lejlighed.

 

Vi manglede et enkelt cert for at få champ titlen, da han inden weekenden havde 2 resultater på hhv. 98 og 97 point fra de seneste 2 konkurrencer.

Så håbede lidt at hive den med hjem i weekenden, selvom vi ikke har trænet rally siden juni måned :engel: Men han er simpelthen så stabil i sine ting og det er gået ret godt de sidste par gange.

 

Jeg skulle starte på ærespladsen, hvilket altid er lidt nervepirrende med en freeesh hund med ild i bagdelen.

Men det gik fint og han lå helt stille.

Selve banen gik super godt og der var kun lidt små detaljer. Bla. en forsinket reaktion på sidste skilt, hvor jeg havde is i maven og afventede om han ikke nåede det inden skiltet - Og det gjorde han :klap:

Så det indbragte 97 point, en 3 plads, en Dansk Rally Champion titel og verdens største Champion rosette!! :banan:

 

Samtidig tæller konkurrencen til årets hund og det er jo et fint udgangspunkt :5up:

 

 

Kaia var eh.... Sjov :mrgreen:

Hun kunne overhovedet ikke huske hvad "sit" betød.

Så det røg der 10 point på i lidt alternative, men trods alt udførte øvelser med sit :sjov:

Så trods alt 90 point og en placering i den pæne ende.

 

 

Søndag var de begge dødtrætte.

Kaia skulle starte og gik virkelig en pæn bane, men føreren var lidt træt og rundtosset, så hun kostede Kaia en IB'er fordi hun glemte et skilt :oops:

Men Kaia var virkelig en fornøjelse at være på banen med og hun var så GLAD :lun:

 

Yoda skulle igen starte på ærespladsen, som gik fint.

Men da vi skulle gå bane var han trææææt og startede lige med at sætte sig på skødet af tidstageren... 2 gange :sjov:

Så var han klar til at gå en bane med mig, men altså, Trine og samtlige i hallen var ved at brække sig af grin og det var RET svært at tage banen seriøst efter det.

Han kogte også en smuuuule over og jeg måtte stå lidt på bremsen, fordi han havde helt vildt travlt og var tæt på at gå i hoppebolds-mode.

Men det gik sådan rimelig fornuftigt og han endte på 95 point og en placering som nr. 4 el. 5.

 

Og det rakte så til en 3 plads samlet i årets hund i BCK :5up:

 

Så nu er vi træææætte og skal vist bare have en dag på sofaen og med lidt gåture.

 

 

Og så lige den der giga champ-rosette:

 

12736586_10205784149662241_522759426_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagen derpå :gab:

 

Har haft en laaaang, men hyggelig weekend i Sorø.

Startede Ekspert med Yoda og Øvet med Kaia begge dage og overnattede på campingpladsen i en lille lejlighed.

 

Vi manglede et enkelt cert for at få champ titlen, da han inden weekenden havde 2 resultater på hhv. 98 og 97 point fra de seneste 2 konkurrencer.

Så håbede lidt at hive den med hjem i weekenden, selvom vi ikke har trænet rally siden juni måned :engel: Men han er simpelthen så stabil i sine ting og det er gået ret godt de sidste par gange.

 

Jeg skulle starte på ærespladsen, hvilket altid er lidt nervepirrende med en freeesh hund med ild i bagdelen.

Men det gik fint og han lå helt stille.

Selve banen gik super godt og der var kun lidt små detaljer. Bla. en forsinket reaktion på sidste skilt, hvor jeg havde is i maven og afventede om han ikke nåede det inden skiltet - Og det gjorde han :klap:

Så det indbragte 97 point, en 3 plads, en Dansk Rally Champion titel og verdens største Champion rosette!! :banan:

 

Samtidig tæller konkurrencen til årets hund og det er jo et fint udgangspunkt :5up:

 

 

Kaia var eh.... Sjov :mrgreen:

Hun kunne overhovedet ikke huske hvad "sit" betød.

Så det røg der 10 point på i lidt alternative, men trods alt udførte øvelser med sit :sjov:

Så trods alt 90 point og en placering i den pæne ende.

 

 

Søndag var de begge dødtrætte.

Kaia skulle starte og gik virkelig en pæn bane, men føreren var lidt træt og rundtosset, så hun kostede Kaia en IB'er fordi hun glemte et skilt :oops:

Men Kaia var virkelig en fornøjelse at være på banen med og hun var så GLAD :lun:

 

Yoda skulle igen starte på ærespladsen, som gik fint.

Men da vi skulle gå bane var han trææææt og startede lige med at sætte sig på skødet af tidstageren... 2 gange :sjov:

Så var han klar til at gå en bane med mig, men altså, Trine og samtlige i hallen var ved at brække sig af grin og det var RET svært at tage banen seriøst efter det.

Han kogte også en smuuuule over og jeg måtte stå lidt på bremsen, fordi han havde helt vildt travlt og var tæt på at gå i hoppebolds-mode.

Men det gik sådan rimelig fornuftigt og han endte på 95 point og en placering som nr. 4 el. 5.

 

Og det rakte så til en 3 plads samlet i årets hund i BCK :5up:

 

Så nu er vi træææætte og skal vist bare have en dag på sofaen og med lidt gåture.

 

 

Og så lige den der giga champ-rosette:

 

[ATTACH=CONFIG]130957[/ATTACH]

 

Fedeste rosette ever! :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Sejt gået Maria!

 

har lige lovet at spørge kan man bruge en lydighedsstartbog til at starte rally eller skal man have en rallybog? Vi snakker dch regi.

 

Takker!

 

Er så småt ved at få armene ned igen :mrgreen:

 

Mener sagtens du kan bruge din lydighedsstartbog i rally - Det har jeg i hvertfald gjort med Yoda og Bamse, men det er også evigheder siden jeg har startet i DcH sidst.

Der er dog kommet en ny startbog specifikt til rally, så hvis man vil holde det lidt overskueligt så ville jeg få en ny til rally.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Åh Gud... Man kan tydeligt mærke på Cassi at vi har trænet en masse HTM, for når vi træder ind på en rallybane har hun mest af alt lyst til at sige fårk det hele. Men det kunne også skyldes at der lå en paraply midt på banen :genert:

 

vi skal til konkurrence til april, og håber lidt at der kommer lidt flere til, for Cassi er eneste hund i ekspert, og der er ingen i øvet, så meget kunne tyde på at vi skal stille i begynder, og det ved jeg ikke helt om jeg er interesseret i, skal lige tjekke hendes form, for at se om der er noget at hente i åben, for hun er jo meldt til i ordinær klasse, fordi jeg gerne ville have nogen pinde i den ekspertklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Gud... Man kan tydeligt mærke på Cassi at vi har trænet en masse HTM, for når vi træder ind på en rallybane har hun mest af alt lyst til at sige fårk det hele. Men det kunne også skyldes at der lå en paraply midt på banen :genert:

 

vi skal til konkurrence til april, og håber lidt at der kommer lidt flere til, for Cassi er eneste hund i ekspert, og der er ingen i øvet, så meget kunne tyde på at vi skal stille i begynder, og det ved jeg ikke helt om jeg er interesseret i, skal lige tjekke hendes form, for at se om der er noget at hente i åben, for hun er jo meldt til i ordinær klasse, fordi jeg gerne ville have nogen pinde i den ekspertklasse.

 

Det må du lige skære ud i pap for mig :genert: Hvordan kan I komme til at skulle stille op i begynder, hvis I er tilmeldt i expertklassen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du lige skære ud i pap for mig :genert: Hvordan kan I komme til at skulle stille op i begynder, hvis I er tilmeldt i expertklassen? :vedikke:

 

I DCH kræver det, at der er mindst 3 tilmeldte i en klasse før den afvikles.

Hvis man vil starte i åben (som jo er billetten til DM), skal man også starte en ordinær klasse på dagen.

 

Hvis ens klasse ikke bliver til noget på dagen grundet manglende tilmelding, skal man tilbydes at starte udenfor konkurrence i den klasse lige under. I Camilses tilfælde kan hun åbenbart også risikere, at øvet heller ikke bliver oprettet og dermed skal ned i begynder - udenfor konkurrence.

 

Bliver championklassen oprettet den dag?

Hvis den gør, kunne den jo også være en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

I DCH kræver det, at der er mindst 3 tilmeldte i en klasse før den afvikles.

Hvis man vil starte i åben (som jo er billetten til DM), skal man også starte en ordinær klasse på dagen.

 

Hvis ens klasse ikke bliver til noget på dagen grundet manglende tilmelding, skal man tilbydes at starte udenfor konkurrence i den klasse lige under. I Camilses tilfælde kan hun åbenbart også risikere, at øvet heller ikke bliver oprettet og dermed skal ned i begynder - udenfor konkurrence.

 

Bliver championklassen oprettet den dag?

Hvis den gør, kunne den jo også være en mulighed.

 

Ahh javel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I DCH kræver det, at der er mindst 3 tilmeldte i en klasse før den afvikles.

Hvis man vil starte i åben (som jo er billetten til DM), skal man også starte en ordinær klasse på dagen.

 

Hvis ens klasse ikke bliver til noget på dagen grundet manglende tilmelding, skal man tilbydes at starte udenfor konkurrence i den klasse lige under. I Camilses tilfælde kan hun åbenbart også risikere, at øvet heller ikke bliver oprettet og dermed skal ned i begynder - udenfor konkurrence.

 

Bliver championklassen oprettet den dag?

Hvis den gør, kunne den jo også være en mulighed.

 

Det ville være sjovt, men vist ikke helt efter reglerne. Der står dog i reglementet at hvis der kun er en, kan klassen aflyss(skal ikke). Må indrømme at jeg ikke synes det er fedt at skulle være i begynder, men er det uden for konkurrence kunne man jo lave lidt ballade... Håber lidt på en eller to ekstra i klassen, så man trods alt kæmper for noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til Skanderborg i morgen.

Vi bliver hele 13 champions og i åben er der 48 startende.

 

Det bliver en laaang dag, men jeg glæder mig til at komme i gang

 

Det blev en rigtig lang dag i Skanderborg :mrgreen:

Men hvad gør det når vejret var skønt. Masser af søde hundefolk og hunde :hundifart:

Gode baner, søde dommere og flotte præmier. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev en rigtig lang dag i Skanderborg :mrgreen:

Men hvad gør det når vejret var skønt. Masser af søde hundefolk og hunde :hundifart:

Gode baner, søde dommere og flotte præmier. :5up:

 

Lige præcis. Det var bare så godt at komme i gang igen - og ikke mindst komme ud og hilse på rallyfolket igen.

 

Tillykke med de fine resultater :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

@Annetteg og @Dorte tillykke med jeres flotte resultater :banan:

 

 

vi begynder så småt at komme igang igen, Cassi og jeg. Vi har ikke arbejdet med rally siden vi var til konkurrence i september, og nu har vi været til træning tre gange. Det plejer at være sådan at Calle er på i ti minutter. Ikke nødvendigvis på banen, men bare i nærheden af de andre hunde(i dag var det lige ekstra svært for der havde været en løbsk tæve og der var en hund der rendte løst rundt). Nå Calle er ved at være brugt op træner jeg resten af tiden med Cassi.

 

idag var hun skide dejlig at arbejde med. Der var dog lige to ting som jeg ikke kunne andet end at grine af, nemlig da vi skulle bakke to skridt, jeg kunne simpelthen ikke få det til at passe i mit hoved. Jeg er lidt autist omkring nogle øvelser, fx skal jeg helst bakke med et bestemt ben først, og i dag kunne jeg slet ikke ramme det. Fuldstændigt åndssvagt!

og så da vi kommer til sidste skilt, spring ro spring, så nægter Cassi at sætte sig ned. Nå, må jo heller ikke forlange for meget. Hun havde trods alt sat sig hurtigt ned samtlige gange inden.

 

Nu er der knap tre uger til årets første konkurrence...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så bar vi til årets første rallykonkurrence(har ikke været ude siden september sidste år).

 

Cassi var glad og i godt humør. I ekspertklassen var hun lidt ukoncentreret i starten, men gik egentlig meget pænt. Vi måtte lave det fristende 8-tal om da hun snuste til fristelsen(der var også kun lige plads til man kunne komme ind mellem skilt og fristelse) og så rev hun springet ned(ret utroligt når vi kun springer 25 cm, men hun står altid ret tæt på i ro-delen). På et tidspunkt mistede jeg hende(der var en hund der havde tisset på banen, den allerførste der var på). Ærespladsen røg efter mindre end fem sekunder, det passer hende bare på ingen måde at skulle forholde sig i ro så længe). Nå, men alt i alt blev det til 77 point og da vi var de eneste der ikke blev IB'et vandt vi klassen, så Cassi har fået en fin lille pokal og lidt guf.

I den åbne klasse var vi lidt uenige om hvor vidt det nu var nødvendigt at sætte sig ned foran springet i spring ro spring. Vi blev trukket to point i helhedsindtryk og så hele syv 1'ere for lidt sjusk. Men første gang i over et år at vi kommer over 90 point i DcH. Så det er da altid noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

I sidste weekend var vi afsted igen. Cassi var ikke helt på i ekspertklassen. Hun var lidt trygget og varmen gider hun absolut ikke. Vi havde tre ommere og fik 88 point(og nr. 2 i en klasse med 7 hunde). I åben var hun tilgengæld super tændt. Hun dansede rundt og havde lidt af sit "få nu fart på" humør med sig. Det blev til to ommere(faldt i en dæk fra gang går rundt). vi endte med 89 point og det er jeg egentlig ret tilfreds med.

 

det bedste var helt klart at hun kun satte sig langsomt ned i spring-ro-spring, hun plejer jo at skulle sætte sig langsomt ned i samtlige sit når der er spring på banen. Og så fik vi Ærespladsen.

 

Overvejer lidt om vi skal tage en konkurrence mere i DcH på denne side af sommerferien. Ved ikke helt om jeg ville kunne nå aftenkonkurrencen i Jyderup. Og Humlebæk er meget langt væk. Cassi er dog meldt til i begge ekspertklasser i Osted til Juli.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa og jeg startede forøvrigt til rallytræning i onsdags, på hans 6. måneders dag. Han var faktisk ret god, selvom vi ikke rigtig har trænet noget rally-relevant ind til nu, og vores lineføring/fri ved fod, er hverken halvt eller helt på plads, men han følger faktisk godt med, den største udfordring for ham var helt klart alle de skilte og kegler, han vil meget gerne hen og dutte/daske til eller stå op på dem, wonder why :engel::mrgreen: Men han blev hurtigt super god til at ignorere dem, så jeg er lidt spændt på om det hænger ved til næste uge, eller om vi "starter forfra" der :-D Vi fik en enkelt lektie for, som vi har arbejdet på et par gange og nu kan vi egentlig sætte flueben i den vil jeg sige, han er squ en god lille dreng :lun: Og det er virkelig dejligt at komme i gang igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...