Hop til indhold

Rallytråden 2016 og 2017


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Jubiii :banan:

Så er både Buster og Archie blevet rally lydigheds champion i DKK :5up:

vi mangler stadig et par oprykninger i dch ekspert, så venter nok lidt med at starte champion klassen.

Desuden mangler vi lige at træne nogle champ skilte :cool:

Alt det højrehandling er lidt svært

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

I søndags var Cassi til rallykonkurrence for første gang i mere end et år i DKK-regi. Begge baner var som skabt til hende, da der på den ene bane kun var en sit og ingen på den anden(her var der dog brugt max antal skilte!)

 

hun var dejligt på i opvarmningen. Det smådryppede lidt, men ikke mere end at jeg var overbevist om at vi ikke skulle kæmpe med paraplyer.

vi kommer ind og går igang. Kunne mærke at hun var lidt spændt ved det første skilt, som var hente bringe. Næste skilt hun gør hvad hun får besked på men stirrer meget intenst fremad og tror det er en hund hun har fået øje på. Næste skilt, hun vil slet ikke være med og slår helt fra og jeg opdager en paraply som er slået op helt henne ved banebåndet. Vi brugte så ærespladsen på at hygge, og jeg var overbevist om at jeg ikke ville få mere ud af hende.

 

Jeg vælger at starte hende i den anden klasse også. Hun er meget trygget, men arbejder okay. Både bakke 3 og 2 skridt sad i skabet(og det har vi arbejdet en del med), men så da vi skal bakke et skridt bliver hun meget opmærksom på den store berner sennepper sidder æresplads og hun opdager slet ikke at jeg går baglæns. Ved snur rundt er der samme problem og vi må gentage den. På selve banen bliver vi trukket for de to ommere og en smule skæv plads på et tidspunkt trak et enkelt point. Og det var ok med en ret så presset Cassi. Hun bliver pænt i ærespladsen indtil der lige bag ved os er en der begynder at pakke alle sine ting. Vi skal vist træne på at have lidt forstyrrelser med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg rimelig sikker på, at man godt må, når der nu er kommando-frihed i rally.

 

Det er nemlig smart, at de lige står først, så man har mulighed for at dirigere, hvis de ikke er præcis, hvor de skal være

 

Men prøv at spørge inde i fb-gruppen. Der er flere dommere derinde

Link til indlæg
Del på andre sites

I søndags var Cassi til rallykonkurrence for første gang i mere end et år i DKK-regi. Begge baner var som skabt til hende, da der på den ene bane kun var en sit og ingen på den anden(her var der dog brugt max antal skilte!)

 

hun var dejligt på i opvarmningen. Det smådryppede lidt, men ikke mere end at jeg var overbevist om at vi ikke skulle kæmpe med paraplyer.

vi kommer ind og går igang. Kunne mærke at hun var lidt spændt ved det første skilt, som var hente bringe. Næste skilt hun gør hvad hun får besked på men stirrer meget intenst fremad og tror det er en hund hun har fået øje på. Næste skilt, hun vil slet ikke være med og slår helt fra og jeg opdager en paraply som er slået op helt henne ved banebåndet. Vi brugte så ærespladsen på at hygge, og jeg var overbevist om at jeg ikke ville få mere ud af hende.

 

Jeg vælger at starte hende i den anden klasse også. Hun er meget trygget, men arbejder okay. Både bakke 3 og 2 skridt sad i skabet(og det har vi arbejdet en del med), men så da vi skal bakke et skridt bliver hun meget opmærksom på den store berner sennepper sidder æresplads og hun opdager slet ikke at jeg går baglæns. Ved snur rundt er der samme problem og vi må gentage den. På selve banen bliver vi trukket for de to ommere og en smule skæv plads på et tidspunkt trak et enkelt point. Og det var ok med en ret så presset Cassi. Hun bliver pænt i ærespladsen indtil der lige bag ved os er en der begynder at pakke alle sine ting. Vi skal vist træne på at have lidt forstyrrelser med.

 

Prøv at se om du ikke kan lokke nogle fra klubben til at lave 'en konkurrence fra helvede'. Det har vi af og til ude hos Sanne. En ekvipage på banen (godbidder er tilladt) alle andre ekvipager har lov at larme, kaste ting ind på banen (må ikke ramme ekvipagen), kalde på hunden der arbejder, klappe, huje, køre med radiobil, sætte syngedyr igang osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg rimelig sikker på, at man godt må, når der nu er kommando-frihed i rally.

 

Det er nemlig smart, at de lige står først, så man har mulighed for at dirigere, hvis de ikke er præcis, hvor de skal være

 

Men prøv at spørge inde i fb-gruppen. Der er flere dommere derinde

 

Ja jeg vil nemlig helt klart også fortrække at han står først. Tænker også at det burde være ok, netop i forhold til kommandofriheden, men det kan godt være at jeg må tjekke i FB gruppen.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se om du ikke kan lokke nogle fra klubben til at lave 'en konkurrence fra helvede'. Det har vi af og til ude hos Sanne. En ekvipage på banen (godbidder er tilladt) alle andre ekvipager har lov at larme, kaste ting ind på banen (må ikke ramme ekvipagen), kalde på hunden der arbejder, klappe, huje, køre med radiobil, sætte syngedyr igang osv.

 

vi har trænet mange af den slags ting, og det går egentlig fornuftigt,mig jeg tror også det er grunden til at hele verdenen ikke bare faldt sammen for hende. Sidste år kunne jeg godt droppe alt om at få hende til at lave noget fordi hun bare gik mod bilen. I søndags faldt der forholdsvist hurtig ro på hende igen, hun kunne bl.a. Sidde hele ærespladsen uden at være klar til at flygte og det var mens paraplyen stadig var oppe. Det kunne hun ikke sidste år.

 

Vi fik trænet at gå bane med en stor hund på ærespladsen(træner sammen med en der har en landseer) og vi fik dem placeret så vi virkelig skulle tæt på og det tog hun fint, så lige det tror jeg var en følge af at hun stadig var lidt usikker på grund af paraplyen.

 

det er egentlig lidt sjovt, i Finland gik hun uden at tøve ind i en ring med spotlight og kæmpe storskærm bag sig og hun var ikke det mindste dæmpet. Men en paraply... Fy for Søren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil nemlig helt klart også fortrække at han står først. Tænker også at det burde være ok, netop i forhold til kommandofriheden, men det kan godt være at jeg må tjekke i FB gruppen.. :-)

 

Det er de færreste hunde der spurter ind og smækdækker i den øvelse. Jeg har set flere der har den i en stå først. Der står jo blot at den skal lægge sig. Jeg mener heller ikke at det giver fradrag hvis den sætter sig for derefter at lægge sig(men kan jo tage fejl).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så tæt på og alligevel så langt fra... Var til aftenkonkurrence i Ølstykke i går og Cassi gik så fint. Der var ro på og jeg havde overblik og så ud af det blå for hun overbevist sig selv om at en kvinde der står uden for banen er ufattelig farlig! Og det var selvfølgelig i samme øjeblik som vi skulle lave en synkronvending, så hun gik helt i stå, mens jeg traskede den modsatte vej. Vi lavede øvelsen om og der gik det meget langsomt. Det blev meget dyrt. Hun blev dog hurtigt løftet igen(meget positivt) og hun blev rigtig glad og livlig. Og sørme om hun ikke tog de elleve sætter der var undervejs ganske udemærket :hjerte: og hun sad så fint i ærespladsen.

 

Vi endte med 93 point og 4. Vinder. Åh hvor kunne jeg godt bruge den sidste smule held så vi kunne få det første cert. Synes efterhånden vi har jagtet det længe nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har vi været til DM igen :mrgreen:

 

Bamse i begynder.

Havde aftalt med mig selv, at da det var hans sidste tur på banen og han bliver pensioneret efter DM, så skulle den have gas og point måtte være point. Vi skulle bare holde fest.

 

At velkomst talen så gjorde at jeg TUDEDE fra talen og under hele banegennemgangen og lige indtil jeg skulle på banen, gjorde jo ikke ligefrem lysten til at holde fest mindre.

Så det gjorde vi :lun: Kæft en skøn fornemmelse og Bamse gik simpelthen så fint.

Han hoppede lidt i den sidste spiral af glæde, så tudede jeg lidt mere :hjerte:

 

Han kom sgu' i finalen og gæt hvem der så tudede IGEN!!!

Igen gik han en fantastisk bane og alt gik op i en højere enhed og det kunne ikke være en mere perfekt afslutning på hans karriere som konkurrencehund. :lun:

 

 

Kaia gik en rigtig fin øvet bane - Med fin mener jeg, at hendes fokus og attitude var i top. Øvelserne halter lidt, for dem har vi ikke rigtig trænet siden hun fik sin diskus.

Al træning har gået på at få attituden og fokus på plads igen og DET var i orden :klap:

Det kostede en del småfejl og en ommer, så ingen finaleplads til hende, men var simpelthen så tilfreds med hende. Meget, meget glad!!

 

Yoda gik en rigtig, rigtig fin første bane.

Der var lidt i ærespladsen og var i tvivl om vi havde mistet den eller om tiden var gået - Men uanset, så havde jeg afskrevet finalepladsen med ham.

Deeeet var så en fejl :mrgreen:

For han kom sgu i finalen og gav simpelthen alt han havde. Nogle gange, så mærker man bare at hunden vrider ALT ud af sig og giver alt den har - Det gjorde han på den bane.

Han VILLE det og VILLE have det sjovt. :lun: Det var så fedt og så skønt at gå med ham.

Men lidt skønhedsfejl hist og pist gjorde at jeg var sikker på vi ville ende som nr 8-10 stykker.

Var simpelthen så tilfreds med ham og kunne ikke have ønsket mig mere.

 

Bamse endte som nr 5 med ialt 195 point, kun 2-3 point efter vinderen :scared: :banan:

 

Kaia som nr 11, dvs. akkurat lige udenfor finalepladserne, så kan jeg vist ikke ønske mig mere :lun:

 

Og Yoda.... Åh Yoda..... Kæft han tager røven på mig engang imellem.

Da det gik op for mig vi kun stod 4 tilbage, skiftede jeg ansigtsfarve og da nr 4 blev kaldt op og det ikke var os..... Så var jeg fuldstændig rundtosset!

Vi blev fandeme nr 3!!! til DM!!! :yeah::ivrig:

Så IGEN fik han en podieplads til DM - Det er ret vildt.... Med 196 point, så han har kun smidt 4 point på 2 baner til et DM!

Og lad os bare sige.... Den ene dommer gjorde meget klart, at hun gav IKKE ved dørene :mrgreen:

 

 

Er simpelthen så stolt af mine fantastiske hunde :lun:

Ingen træning eller ordentlig aktivering op mod DM pga. min operation - Og så levere de alligevel bare så fine resultater.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lille Cassi tog sig sammen til trods for varmen...

 

Hun var ret afdæmpet i starten af ekspertbanen, men så lige pludselig vågnede hun og gav den gas. Fjolset hun har med som fører glemmer så at man ikke må sige plads til hende, når hun skal bakke, men i stedet skal sige tjek, så den måtte vi lave om. Hun var lidt ude af position af og til, fordi hun begyndte at hoppe og danse lidt. Ærespladsen klarede hun så fint :hjerte: Vi fik 92 point og endte som nr. 2. Tror at det er vores lidt ude af position og så flowet som vi blev trukket i. Ved det ikke, for fik ikke en tilbagemelding.

 

Åben startede med send til kegle, og når vi starter med noget hvor der skal løbe, så er der fest og glade dage. Og det var der i den grad. Hun pressede lidt af og til, men var ellers så fin. Vi får vores bedste resultat i åben længe, nemlig 96 point og bliver nr. 3 i klassen. Næste rallykonkurrence er til november hvor vi tager afsted begge dage til Sorø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så p... stolt af min gule hoppebold i år :banan:

 

Endelig endelig endelig har vi fået den stabilitet i åben klasse, som jeg har arbejdet på.

I år har vi været ude 11 gange - 10 gange har vi fået over 92 point. Jeg har kun smidt et enkelt lillebitte skilt i åben hele året.

 

Liva er også blevet Sydjysk mester og kredsmester i kreds 4 - og tager til DM som nr. 6 på landslisten

Link til indlæg
Del på andre sites

@Dorte Tillykke med udtagelsen til DM... Ville ønske at jeg ikke skulle til Østrig, for så havde jeg været oppe og heppe på alle hundevennerne, ikke mindst på min fantastiske træner der er på en delt 1. plads....

 

Og så kan jeg ikke lade være med at smågrine lidt... Cassi har tre resultater i åben, som sender hende ind som nr. 8 i kreds 6, kun 7 point efter den sidste på DM-listen der er udtaget... Det er egentlig ganske okay, når man tænker på at jeg i maj valgte at nedprioritere rally, da DM ikke var en mulighed alligevel. Til næste år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så p... stolt af min gule hoppebold i år :banan:

 

Endelig endelig endelig har vi fået den stabilitet i åben klasse, som jeg har arbejdet på.

I år har vi været ude 11 gange - 10 gange har vi fået over 92 point. Jeg har kun smidt et enkelt lillebitte skilt i åben hele året.

 

Liva er også blevet Sydjysk mester og kredsmester i kreds 4 - og tager til DM som nr. 6 på landslisten

 

Stort tillykke - Det er da vist fuldt hus :banan::klap::klap::klap::banan:

 

Pøj pøj til DM, er sikker på det bliver godt :5up:

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------

 

Mine hunde overrasker mig lidt hele tiden :lun:

 

Yoda og Kaia er udtaget til Årets hund i rally :klap:

Mega fedt, især fordi det overhovedet ikke er noget vi har arbejdet mod og det er rent held vi har startet 3 af de prøver der gav udtag til årets hund.

 

Prøver så at blive enig med mig selv om jeg skal starte med dem begge.

Men tror det ender sådan.

 

Og prøver at blive enig med mig selv om hvorvidt Yoda skal en smut til Sorø i November til Årets hund i BcK :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Så hopper jeg også lige ind i tråden her :) Inca og jeg starter til rally i DcH Køge til januar :banan:

 

Jeg har jo altid selv-trænet Inca siden hun var hvalp og læst ualmindelig mange bøger, artikler, tråde her på forum osv.. Har også været heldig at få fat på en masse gamle "hund & træning" magasiner med virkelig fede artikler og tips :)

 

Da jeg flyttede til Stevns sidste år startede jeg til "rigtig" træning i DKK, først på et familie hold med basale øvelser og senere hold med mere avancerede øvelser, dog ikke "rigtig" lydighed, men bare en masse gode grund øvelser, øvelser taget fra lydighed og tricks.

 

I mellemtiden er vi så selv gået i gang med at træne en masse rally øvelser derhjemme, hun er jo virkelig lærenem og kan de fleste øvelser i begynder klassen og mange i øvet (som selvfølgelig skal perfektioneres + jeg skal lære hende at bakke) og så er det jo også altid noget andet når der er andre hunde og andre omgivelser.

 

Har netop lært hende twist venstre, hun kunne i forvejen twist højre, da jeg ikke tænkte på rally dengang jeg indlærte det som et trick. Men så er vi da klar til den øvelse som højre handling hvis det nogensinde bliver aktuelt :lol:

 

Jeg glæder mig ualmindeligt meget til at komme i gang, og lære en hel masse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hopper jeg også lige ind i tråden her :) Inca og jeg starter til rally i DcH Køge til januar :banan:

 

Jeg har jo altid selv-trænet Inca siden hun var hvalp og læst ualmindelig mange bøger, artikler, tråde her på forum osv.. Har også været heldig at få fat på en masse gamle "hund & træning" magasiner med virkelig fede artikler og tips :)

 

Da jeg flyttede til Stevns sidste år startede jeg til "rigtig" træning i DKK, først på et familie hold med basale øvelser og senere hold med mere avancerede øvelser, dog ikke "rigtig" lydighed, men bare en masse gode grund øvelser, øvelser taget fra lydighed og tricks.

 

I mellemtiden er vi så selv gået i gang med at træne en masse rally øvelser derhjemme, hun er jo virkelig lærenem og kan de fleste øvelser i begynder klassen og mange i øvet (som selvfølgelig skal perfektioneres + jeg skal lære hende at bakke) og så er det jo også altid noget andet når der er andre hunde og andre omgivelser.

 

Har netop lært hende twist venstre, hun kunne i forvejen twist højre, da jeg ikke tænkte på rally dengang jeg indlærte det som et trick. Men så er vi da klar til den øvelse som højre handling hvis det nogensinde bliver aktuelt :lol:

 

Jeg glæder mig ualmindeligt meget til at komme i gang, og lære en hel masse :)

 

Velkommen til rally og velkommen til DCH.

 

Vi hygger os til daglig i DCH Esbjerg, hvor jeg er træner for deres to hold.

 

Glæder os til at høre hvordan det går, når I kommer igang

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til rally og velkommen til DCH.

 

Vi hygger os til daglig i DCH Esbjerg, hvor jeg er træner for deres to hold.

 

Glæder os til at høre hvordan det går, når I kommer igang

 

Mange tak Dorte :) Ja det bliver virkelig spændende! Selvom hun efterhånden er en halvgammel dame, så kan hun helt sikkert stadig få noget ud af det :) Min træner hedder Karin Sørensen, kender hende ikke, men det skal nok blive rigtig godt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak Dorte :) Ja det bliver virkelig spændende! Selvom hun efterhånden er en halvgammel dame, så kan hun helt sikkert stadig få noget ud af det :) Min træner hedder Karin Sørensen, kender hende ikke, men det skal nok blive rigtig godt :mrgreen:

 

Hende er jeg vist ikke stødt på, men jeg holder mig jo også på denne side af broen, når jeg kører til konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende er jeg vist ikke stødt på, men jeg holder mig jo også på denne side af broen, når jeg kører til konkurrencer.

 

Forståeligt ;-)

 

Er der egentlig nogle der har en god ide til billige skilteholdere? Har set dem hos heidis hundebiks, men er der nogle som bruger skilte derhjemme og laver baner? Jeg kan selvfølgelig bare laminere nogle skilte og lægge den på jorden/gulvet, men det kunne være der var nogle der ville dele hvordan I træner hjemme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forståeligt ;-)

 

Er der egentlig nogle der har en god ide til billige skilteholdere? Har set dem hos heidis hundebiks, men er der nogle som bruger skilte derhjemme og laver baner? Jeg kan selvfølgelig bare laminere nogle skilte og lægge den på jorden/gulvet, men det kunne være der var nogle der ville dele hvordan I træner hjemme :-)

 

Gaffatape og blomsterpinde har jeg også set

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...