Hop til indhold

Trillo - fra de rumænske gader til lykken i det danske


Louisen
 Share

Recommended Posts

Begge mine græske er mere ramt af at pibe og ligesom græde i søvne, end f.eks de danske, der alle er født med en sølvske i munden. Og det trods Nana max var 14 uger ved ankomst hertil. Men fra hendes mor ikke mere kunne ernære dem (7 hvalpe)med mælk, har hun været konstant underernæret og megasulten. Fundet i en grøft en kold regnvåd decemberdag.

Snoopy var ca 4 uger, da han blev fundet, smidt ud i en papæske over klipperne til havet. Så hans traumer kommer af at miste sin moder så alt for tidligt.

Jeg lader dem som regel være, for ved ikke om det er noget de skal bearbejde i hjernen. Men hvis det lyder for jammerligt, taler jeg til dem og lige berører dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægerne har i år fået et tilskudsprodukt, som vist fås både flydende og som tabletter. Det hedder Kalm og indeholder vist 2 stoffer, et det virker beroligende ( det der findes i modermælk)og så et stof der skulle kunne fremme det stof/hormon, der virker og findes i lykkepiller. Dog noget dyrt i brug , men har hørt om flere hunde, der har gavn af det.

Du skal huske på , at overdrevent omsorg kan gøre hende alt for afhængig af dig, så alenehjemme bliver for svært for hende. Svært med den balance, at man er der i alle situationer, at de skal vide , livet ikke er uforudsigeligt, for jeg passer på dig , og samtidig tragte efter at få en selvstændig selvsikker hund ud af det.

Vil lige fortælle at min dyrlæge er kendt for gode AD + HD fotos til avlsgodkendelse og der kommer opdrættere fra lang væk , fordi han også er billig. Han hedder Flemming Reindel og har Byens Dyreklinik, Taastrup.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Alene-hjemme er ikke en bekymring længere. Jeg brugte DAP, og fandt en rutine som var god. Hun har godt af lidt distraktion lige i adskillelses-situationen, så når jeg går, får hun et par godbidder kastet på gulvet og en tyggepind, som er halvt spist når jeg kommer tilbage.

Hun ligger bare og sover, når jeg kommer hjem fra uni. :)

 

Hendes mareridt er også væk så småt, efter brugen af DAP. Drømme stadigvæk, men ikke noget hvor hun virker skræmt.

 

Hun er desværre begyndt at jage vildt når vi går tur. Det er sket nok gange til, at jeg mener det er en begyndende dårlig vane, så nu skal der ske noget, inden det bliver reel fastsiddende problem-adfærd.

Jeg vidste ikke hvordan det skulle håndteres, det er første gang jeg har en hund som kan gå fri og kommer på indkald.

Så jeg gik i "Biblen" aka "Hunden i hverdagen" af Irene Jarnved. Hun beskrev præcis denne udfordring med sin egen hund Sally, så jeg vil følge hendes træning/råd. Så det er ikke længere en bekymring, men et træningspunkt.

 

 

Jeg kan ikke helt lure Trillo ift. andre hunde. Når vi ser dem eller møder dem, piber hun og virker ivrig for at komme derhen, men så kan hun godt miste interessen eller virke som om, hun slet ikke vil det alligevel.

Så jeg forsøger at lære hende, at det er mig der bestemmer hvornår vi hilser på en hund og hvornår vi ikke gør, for at fjerne forvirring/usikkerhed.

 

Når vi møder dem i hundeindhegning, går jeg på knæ. Jeg pylrer hende ikke, men hun kan finde tryghed hos mig og det gør hun gerne. Men hun er også nysgerrig (meget! forsigtig og ret nervøs også) ift. de andre hunde.

Jeg har været der før med min Taiki, som jo var aggressiv og ikke nervøs. Så jeg husker ikke at presse hende, og at være "på hendes hold" ift. at når hun sætter sig mellem mine ben og vender sig helt væk fra de andre, så sørger jeg for at de ikke kommer hen.

Så kommer hun gerne ud fra sit "skjul", når hun har set dem lidt an.

Det er en hårfin balance mellem at vise hende, andre hunde er okay og søde (dem jeg vælger, vi hilser på, ved jeg er søde da jeg kender ejerne i forvejen), og ikke at presse hende for meget, så det kammer over.

Men jeg synes, jeg kan finde ud af det.

 

Jeg vil gerne snart til Dr. Dyr, for jeg skal have vurderet hendes foderstand. Hun må gerne være slank og adræt, men jeg synes stadig hun er for tynd.

Den sidste tid har jeg haft fokus på muskelopbygning fremfor bare fedtlag, vi har gået meget i bakket terræn. Hendes lårmuskler er ved at være rigtig flotte, men jeg kan fornemme hun bliver træt i den nederste del af bagbenene/baglåret.

Skal snakke med Dr. Dyr omkring det også.

Hun virker ikke vildt interesseret i vand, men det er jo også koldt. Jeg ved ikke, om water walking ville være et hit.

 

12644831_1112724935426848_7246905110179616604_n.jpg

 

12670317_1112724955426846_8584586492850198733_n.jpg

 

12662701_583473321806099_2748564544646431671_n.jpg

 

12650857_583473348472763_5502021900723572139_n.jpg

 

12523042_573500749470023_5543071692575044751_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser rigtig fin ud - og slet ikke for tynd mere :5up:

 

Waterwalker er super til at opbygge muskler. Det vil sikkert være overvældende første gang,med alle de mange indtryk. Det at jorden bevæger sig under dem er ret forvirrende. Jeg ville helt klart bruge ww, men jeg ville nok stadig vente lidt ift oplevelsen, når alt stadig er nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt, du selv kan vurderer hendes foderstand. For det tager tid med miljøskift og opbygning af hendes krop. Godt foder og god regelmæssig motion, som skal være skift af sjovt og stille =hyggeligt er det der skal til, så hun undgår stress for mange nye ting. Hendes krop skal jo langsomt bygges op, ikke forceres. Så bliver hun fint stram med øgede muskler og vil derfor veje lidt mere..

Mener Irene J har skrevet en ny bog, mener teksten er lig ala Stop for vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige kigget på billederne igen og jeg synes faktisk hun er slank og smuk ikke tynd. Hendes figur ligner lidt Zeus slanke krop han spiser og spiser men han kan bare ikke tage ret meget på - den aktive dreng ;-) Smuk er hun altså ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Hugo vejede han 14 kg - hans idealvægt var 25 kg. Det skal nok komme

 

Var selv lige ved at tage en rumæner forleden. Men besindede mig i sidste time :) Det er ellers en skøn hund, men det dur ikke med Aslan pt, selvom de faktisk legede sammen - faktisk var det første gang en hund kunne lege med Aslan løs, så den var eminent til hundesprog, hvilket mange gadehunde jo netop er. Han var helt forbavset over at lege med en anden hund - det var sjovt at se hvor kluntet han var overfor hende i starten :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...