Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, NannaSoko skrev:

Hvis du vil dele enetimer er jeg klar!

Simba og jeg melder os også i tråden. Vi er lige starter og han er selvfølgelig megagod og alt kører for os...eller han synes ihvertfald det er ret sjovt, der er jo en hel del belønninger at hente har til at starte med.

Uh, det vil jeg rigtig gerne!!
Bliver nok først når de der hundehvalpe er flyttet hjemmefra, men tænker hun er en travl dame og der skal bookes tid i ret god tid.

Det er godt nok også sjovt.

Og altså.... Ved godt det ikke har noget som helst med AG at gøre, men det at han synes det er så sjovt, så skal det sgu' have en chance.

https://www.youtube.com/watch?v=UQERX_Qr6_s

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

37 minutter siden, Miss_M skrev:

Uh, det vil jeg rigtig gerne!!
Bliver nok først når de der hundehvalpe er flyttet hjemmefra, men tænker hun er en travl dame og der skal bookes tid i ret god tid.

Det er godt nok også sjovt.

Og altså.... Ved godt det ikke har noget som helst med AG at gøre, men det at han synes det er så sjovt, så skal det sgu' have en chance.

https://www.youtube.com/watch?v=UQERX_Qr6_s

Dygtig fyr :x Jeg er helt sikker på I kan blive rigtig seje til det dersens AG noget :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 7/4/2017 den 16:58 , Miss_M skrev:

Det tror jeg du har ret i.
Men tænker det er fint at få hjælp af Sanne til nogle af de basale ting i indlæring af slalom osv. Tænker hun er helt med på hvor jeg skal være placeret.
Men prøver lige at skrive til Channie og høre hvad hun siger.

Jeg følger OMD, det er super og har et program hvordan man optræner hvalpe/unghunde i både handling og redskaber. 

Jeg har været på kursus et par gange ved Channie her i Jylland. Ellen Agger afholder også kurser i indog i Viborg. Hun underviser også efter OMD. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 8/4/2017 den 19:34 , Trixie83 skrev:

Dygtig fyr  Jeg er helt sikker på I kan blive rigtig seje til det dersens AG noget 

Tak, han er en herlig lille gut, der uden tvivl synes det var noget af det sjoveste han har prøvet længe :x
Så mon ikke vi kan få det lært!

2 timer siden, Annetteg skrev:

Jeg følger OMD, det er super og har et program hvordan man optræner hvalpe/unghunde i både handling og redskaber. 

Jeg har været på kursus et par gange ved Channie her i Jylland. Ellen Agger afholder også kurser i indog i Viborg. Hun underviser også efter OMD. 

Takker - Jeg har prøvet at kontakte hende og så må vi se.
Synes det virker så voldsomt at tage på kursus med en hund der ikke engang kan forhindringerne og en ejer der aner NADA :D
Men omvendt.... Et sted skal man jo starte og når nu de der OMD folk har gemt sig på sjælland kan det godt være jeg skal prøve at holde øje med heldagskurserne ;) 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ejmenalså... Har været ude i haven for at terpe lidt felt med Terkel. Og jeg ved fandeme ikke hvordan jeg skal tackle det. Det er som om han glemmer! Han lagde ud med at gøre det helt rigtigt, men efter et par repetitioner begynder han at gå af feltet igen. Han kan gøre 3 superfine gentagelser - næste gang løber han bare af som om han ikke har den fjerneste anelse om at man skal stoppe på feltet... Tør ikke se mig i spejlet, jeg er garanteret heeeeeelt gråhåret nu! :S

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, korvis skrev:

Ejmenalså... Har været ude i haven for at terpe lidt felt med Terkel. Og jeg ved fandeme ikke hvordan jeg skal tackle det. Det er som om han glemmer! Han lagde ud med at gøre det helt rigtigt, men efter et par repetitioner begynder han at gå af feltet igen. Han kan gøre 3 superfine gentagelser - næste gang løber han bare af som om han ikke har den fjerneste anelse om at man skal stoppe på feltet... Tør ikke se mig i spejlet, jeg er garanteret heeeeeelt gråhåret nu! :S

Hvor belønner du? På feltet eller ?

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, Trixie83 skrev:

Hvor belønner du? På feltet eller ?

Jeps, altid på feltet. Jeg kan godt stå og vifte med ruskeklud, eller lokke med godbidder - men belønning altid på feltet. Hvis han "glemmer sig" - går af men hurtigt bakker op igen - får han lidt verbal ros, hvis jeg kan se at han tænker sig om. Men ingen anden belønning. Lige nu tror jeg at han har brug for at bekræftes i at det er der han skal være, men den gi'r ikke belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, korvis skrev:

Det er jo ikke fordi han træner voldsomt meget i forvejen... Hele vintersæsonen har han kun trænet en gang om ugen, plus AB en gang om måneden. Jeg synes heller ikke der er de store problemer andre steder, det er lige felterne der halter bagud.

Det er slet ikke fordi jeg tror han er overtrænet, det er jo ikke mere end jeg selv gør, når jeg kommer igang. Det er bare min personlige observation, at et par måneder med noget andet, kan få nogle ting til at falde på plads, som de egentlig godt har lært, men som bare ikke virker til at sidde rigtig fast. 

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, korvis skrev:

Nej da, han bli'r ved og ved, med energi og høj haleføring! Han skal nærmest hives ud fra banen. Ellers godt skudt.

Chivas begyndte typisk at lave fejl, hvis jeg lavede for mange gentagelser i streg.. Det var ikke fordi han ikke ville træne, det ville han altid og hele tiden, men gentagelser af samme øvelse/delmoment om og om igen, det gik bare ikke, så begyndte han at lave fejl, i ting han ellers kunne, lidt som om han tænkte at det jo ikke måtte være godt nok, det han gjorde, når jeg bad ham om det samme igen og igen og så kom fejlene :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, PinPoynter skrev:

Det er slet ikke fordi jeg tror han er overtrænet, det er jo ikke mere end jeg selv gør, når jeg kommer igang. Det er bare min personlige observation, at et par måneder med noget andet, kan få nogle ting til at falde på plads, som de egentlig godt har lært, men som bare ikke virker til at sidde rigtig fast. 

især hvis man selv går og bliver lidt irritabel over at det ikke vil lykkes... :genert: Jeg kan ihvertfald godt mærke at både Dexter og jeg nyder et par mdr fri hver vinter :D

Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, PinPoynter skrev:

Det er slet ikke fordi jeg tror han er overtrænet, det er jo ikke mere end jeg selv gør, når jeg kommer igang. Det er bare min personlige observation, at et par måneder med noget andet, kan få nogle ting til at falde på plads, som de egentlig godt har lært, men som bare ikke virker til at sidde rigtig fast. 

Jo, jeg er enig i at pause kan gøre godt, det har jeg også set mange eksempler på. Men er ikke så sikker på at det er løsningen, når det kun er én ting der driller. Anden indlæring går fint, og andre ting der er "under udvikling" (som f.eks. slalom) sætter sig bedre og bedre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, Aussiepower! skrev:

Chivas begyndte typisk at lave fejl, hvis jeg lavede for mange gentagelser i streg.. Det var ikke fordi han ikke ville træne, det ville han altid og hele tiden, men gentagelser af samme øvelse/delmoment om og om igen, det gik bare ikke, så begyndte han at lave fejl, i ting han ellers kunne, lidt som om han tænkte at det jo ikke måtte være godt nok, det han gjorde, når jeg bad ham om det samme igen og igen og så kom fejlene :neutral:

Jeg tror ikke at det er problemet med Terkel. Han kan jo også lave fejlen i første forsøg, eller lige efter en pause. Og jeg har heller ikke set ham lave fejl efter flere forsøg når vi træner andet. Men det er selvfølgelig noget jeg holder øje med!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

36 minutter siden, Aussiepower! skrev:

Chivas begyndte typisk at lave fejl, hvis jeg lavede for mange gentagelser i streg.. Det var ikke fordi han ikke ville træne, det ville han altid og hele tiden, men gentagelser af samme øvelse/delmoment om og om igen, det gik bare ikke, så begyndte han at lave fejl, i ting han ellers kunne, lidt som om han tænkte at det jo ikke måtte være godt nok, det han gjorde, når jeg bad ham om det samme igen og igen og så kom fejlene :neutral:

Det var præcis det jeg havde i tankerne da jeg skrev det om gentagelser. Leah tænker nemlig på den måde. 

Men det lyder ikke til, at det er det, der er problemet med Terkel, når det KUN er ved felterne det sker. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Iso kan til gengæld indimellem godt begynde at lave fejl ved mange gentagelser. Det er dog af en helt anden grund, hun kører op i stress, og så låser hun på ét eller andet. Men hende kender jeg så godt, så det er ikke det store problem for mig at bryde det. Men Terkel ved jeg søreme ikke hvordan jeg helt skal tackle.

Terkel har ikke helt den samme evne som Iso til at lave gentagelse på gentagelse, men det opdagede jeg jo ret tidligt, så jeg laver ikke voldsomt mange gentagelser med ham. Så når jeg skriver at han bliver ved og ved - så er det efter Terkels evne, ikke Iso's 117 gange i streg. Nu sidst tog jeg måske balancen 4-5-6 gentagelser ad gangen, og så pauser imellem. Det er i hvert fald helt klart indenfor hans "gentagelses-grænse".

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Faldt lige over det her, hold nu magle hvor er der sket en forskel. Var til gengæld også nødt til at lære det meste på ny da vi startede ude i Højme. Vi trænede så også et sted hvor vi allerede fra første træning løb hele baner. Lidt tåkrummende at se især slalom, men alligevel sjovt at se hvordan vi har udviklet os.

https://www.youtube.com/watch?v=aAB5o8cbb0U

https://www.youtube.com/watch?v=PshdX8H_-jY

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, NickiA skrev:

Faldt lige over det her, hold nu magle hvor er der sket en forskel. Var til gengæld også nødt til at lære det meste på ny da vi startede ude i Højme. Vi trænede så også et sted hvor vi allerede fra første træning løb hele baner. Lidt tåkrummende at se især slalom, men alligevel sjovt at se hvordan vi har udviklet os.

https://www.youtube.com/watch?v=aAB5o8cbb0U

https://www.youtube.com/watch?v=PshdX8H_-jY

Oi... Der er godt nok sket meget, men kan du ikke lige lægge en nu video op så vi kan slutte med et bedre indtryk :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, NickiA skrev:

Faldt lige over det her, hold nu magle hvor er der sket en forskel. Var til gengæld også nødt til at lære det meste på ny da vi startede ude i Højme. Vi trænede så også et sted hvor vi allerede fra første træning løb hele baner. Lidt tåkrummende at se især slalom, men alligevel sjovt at se hvordan vi har udviklet os.

https://www.youtube.com/watch?v=aAB5o8cbb0U

https://www.youtube.com/watch?v=PshdX8H_-jY

Hi hi - ja, det ser noget anderledes ud i dag! :lol: Hvor var det nu du trænede den gang..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...