Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

https://youtu.be/CbNZ7M-8pQA

Aner ikke om jeg kan smide film herind nu. Men det får lige et forsøg, for jeg har et spørgsmål. ;-) Jeg kunne godt tænke mig at løbe lidt mere flydende. Jeg syntes det ser lidt hakket ud!? Venter jeg for længe? Handler jeg forhindringer istedet for linjer? Eller hvad skal jeg gøre for at få et mere flydende løb??? 

IMG_0648.MOV

Redigeret af Annetteg
Link til indlæg
Del på andre sites

32 minutter siden, Annetteg skrev:

https://youtu.be/CbNZ7M-8pQA

Aner ikke om jeg kan smide film herind nu. Men det får lige et forsøg, for jeg har et spørgsmål.  Jeg kunne godt tænke mig at løbe lidt mere flydende. Jeg syntes det ser lidt hakket ud!? Venter jeg for længe? Handler jeg forhindringer istedet for linjer? Eller hvad skal jeg gøre for at få et mere flydende løb??? 

IMG_0648.MOV

Jeg kan ikke se din film? Ligger den på fb evt?

Link til indlæg
Del på andre sites

32 minutter siden, Trixie83 skrev:

Jeg kan ikke se din film? Ligger den på fb evt?

https://youtu.be/CbNZ7M-8pQA 

virker det mon nu? 

Jeg har nogle fokusområder som skal nørdes. Som slalom hvor jeg løber langt væk. Felter! O.o og så begynder han altså at lege lige rigeligt med mig i starter til stævner. I træning kan jeg ikke provokere ham til at rejse sig før kommando. :???:

Men jeg ved ikke lige hvordan jeg gør noget ved mit eget løb. Jeg løber for hektisk/panisk og ikke med det flow du løber i. Har brug for lidt kritik :hundifart:

Redigeret af Annetteg
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se dem. Eller den, for det er jo den samme. Når du lægger en .mov-fil op skal man downloade den på egen computer, så et YT-link er helt klart at foretrække!

Tror lidt du har svaret selv - IMO ser det ud til at du måske handler på forhindringerne mere end på linjerne..?

(Og så er der bare ingen der kan løbe med det flow Trixie/Rikke kan, det gad jeg ellers også kunne... Suk...)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Trixie83 skrev:

Oi... Der er godt nok sket meget, men kan du ikke lige lægge en nu video op så vi kan slutte med et bedre indtryk 

https://www.youtube.com/watch?v=_2WkdYwG_c0&feature=youtu.be

Lidt tvivlsomt felt men bedre end de første videoer :engel:

3 timer siden, korvis skrev:

Hi hi - ja, det ser noget anderledes ud i dag! Hvor var det nu du trænede den gang..?

Trænede i DcH Langeskov hos Vagn

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

39 minutter siden, korvis skrev:

Jeg kan godt se dem. Eller den, for det er jo den samme. Når du lægger en .mov-fil op skal man downloade den på egen computer, så et YT-link er helt klart at foretrække!

Tror lidt du har svaret selv - IMO ser det ud til at du måske handler på forhindringerne mere end på linjerne..?

(Og så er der bare ingen der kan løbe med det flow Trixie/Rikke kan, det gad jeg ellers også kunne... Suk...)

  • Tak søde Anna - men tror nu nok der er MANGE der er mere elegante end mig :mrsgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Annetteg skrev:

https://youtu.be/CbNZ7M-8pQA 

virker det mon nu? 

Jeg har nogle fokusområder som skal nørdes. Som slalom hvor jeg løber langt væk. Felter! O.o og så begynder han altså at lege lige rigeligt med mig i starter til stævner. I træning kan jeg ikke provokere ham til at rejse sig før kommando. :???:

Men jeg ved ikke lige hvordan jeg gør noget ved mit eget løb. Jeg løber for hektisk/panisk og ikke med det flow du løber i. Har brug for lidt kritik :hundifart:

SÅ kan jeg se det! Må mangle den rette afspiller på min pc- og har forbud mod selv at installere nyt :mrsgreen:

jeg vil virkelig gerne se et buster løb til sammenligning. Er enig med Korvis ellers. Synes du virker en anelse tøvende som så gør du kommer lige det halve sekund bagud. Men vil ret gerne se om du har samme stil med Buster som Archie - hvor tvivler på det. Og så er du lidt lige som mig :engel: 

Ang starter til stævner. En vej frem og den er MEGA kedelig og træls... Gå tilbage og dæk ham af, hver gang. Hver ENESTE gang! Også selvom det evt giver et disk... På din film her slipper han jo afsted med at rejse og snige sig frem. Det husker han jo bare ;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Annette, min veninde lod langsomt sin spaniel slippe afsted med mere og mere snyden på startlinjen, og til sidste havde hun slet ikke noget "bliv". Jeg skældte hende ud! Og hun afsatte en sæson til at få det korrigeret.. i sidste ende tog det ikke en hel sæson, men det tog altså lidt tid, med en del smidte løb, men var HELT SIKKERT det værd, og han har ikke smidt en start de sidste 3 år.. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Trixie83 skrev:

SÅ kan jeg se det! Må mangle den rette afspiller på min pc- og har forbud mod selv at installere nyt :mrsgreen:

jeg vil virkelig gerne se et buster løb til sammenligning. Er enig med Korvis ellers. Synes du virker en anelse tøvende som så gør du kommer lige det halve sekund bagud. Men vil ret gerne se om du har samme stil med Buster som Archie - hvor tvivler på det. Og så er du lidt lige som mig :engel: 

Ang starter til stævner. En vej frem og den er MEGA kedelig og træls... Gå tilbage og dæk ham af, hver gang. Hver ENESTE gang! Også selvom det evt giver et disk... På din film her slipper han jo afsted med at rejse og snige sig frem. Det husker han jo bare ;)

Mange tak for svar.

Jeg har ikke rigtig nogen nye løb på youtube med Buster. Men her er noget fra et kursus i efteråret. 

Det er meget nemmere at få flow med Buster da han ikke løber så stærkt. Archie kommer jo som skudt ud af en kanon og det kan godt virke lidt overvældende. 

Ang starter, felter osv har jeg styr på. Det undrede mig bare at jeg løb så mærkeligt med Archie. Banen var så også lidt mystiks med mange knæk. Nu har jeg set filmen nogen gange og syntes faktisk ikke jeg handler forhindringerne men jeg tøver og pauser istedet for at stole på min hund. 

https://youtu.be/DgjJENuKe6Q

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Annetteg skrev:

Mange tak for svar.

Jeg har ikke rigtig nogen nye løb på youtube med Buster. Men her er noget fra et kursus i efteråret. 

Det er meget nemmere at få flow med Buster da han ikke løber så stærkt. Archie kommer jo som skudt ud af en kanon og det kan godt virke lidt overvældende. 

Ang starter, felter osv har jeg styr på. Det undrede mig bare at jeg løb så mærkeligt med Archie. Banen var så også lidt mystiks med mange knæk. Nu har jeg set filmen nogen gange og syntes faktisk ikke jeg handler forhindringerne men jeg tøver og pauser istedet for at stole på min hund. 

https://youtu.be/DgjJENuKe6Q

Tak! Jeg fandt den faktisk selv lidt senere da jeg snagede yt :engel: Har bare først tid til at sidde ved rigtig pc.

Ja, du tøver nemlig, det virker som om du ikke helt stoler på ham (det kan godt være du gør - men det er det indtryk løbet giver) Mit råd vil være, giv ham besked og så stol på han fortsætter på sin linje, så du kan komme afsted på din. For ellers virker det jo som om det er forhindringerne du handler og ikke linjen. Fx i AG 1, i starten før det lige stræk mod slalom. og faktisk også efter A og tunnel, hvor du ender med bagkryds før balance. 

Han kommer jo som du siger med stort tryk, og det er præcis det som at du skal udnytte til at komme afsted :hundifart: ( :mrgreen: )

Når jeg ser filmen med buster er min første tanke faktisk at du kan presse mere fart ud af ham også, men ham får du alligevel kommet bedre afsted med, så prøv at have den følelse med når du træner Archie. Bare mine tanker :-D Synes jo begge dine hunde er super veltrænede! Så det hele her handler jo om optimering af fart og linjer, og det er altså svært på skrift!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Annetteg skrev:

Det må jeg lige få ændret på :oops: 

mange tak :mrsgreen:

Det er MØG svært! Jeg har fået uv ved AB i lidt over 2 år nu, og det har bare givet SÅ meget, for det er svært komme videre selv. Og jeg føler faktisk først nu, jeg er et sted hvor jeg med Luna (kun hende) er i stand til at gøre det naturligt. Men mit bedste råd er at forsøge at sige til sig selv, hundi ved jo godt den skal tage springet med, så mon ikke den gør det og så selv få lettet a r*v. 

Specielt til træning, jeg vil hellere gå fra en træning hvor jeg føler jeg har stolet på hundene og fået løbet til, med de fejl det så giver, end have løbet fejlfrit og hængt i bremsen. 

God træning - men bliv nu ikke alt for gode, Mana skal jo lige have en chance ikke :drille:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Træning i hallen i aften. Terle skulle terpe felter! Igen! Jeg var bevæbnet med både fiskedunser og pølser, og havde både plan A, B, C og D i hovedet. Havde også bedt de andre om at kigge og se om de kunne se hvor fanden det går galt. Og hvad gør køteren så..? Ta'r selvfølgelig fine felter... :lol: I går forstod han viiirkelig ingenting, hvis bare jeg satte et enkelt spring før et felt. I dag kunne han - sådan med én gang! - sagtens ta' en tunnel og et par spring før A'et! Han var SÅ sej!

Jeg forstår stadig ikke hvorfor. Men har en idé om at det har noget med forstyrrelser at gøre. Han var godt nok forstyrret af dufte i hallen i aften, han kunne ikke gå ét skridt uden næsen begravet i underlaget, og han skummede om munden flere gange. Men det er stadigvæk det sted hvor han er mest "på hjemmebane", rent miljømæssigt. Der er også kun én hund på ad gangen. Nu ved jeg i hvert fald at han godt kan, og at han er godt klar over hvad han skal, og jeg har også en idé om hvorfor. Så skal det nok bli' mindre frustrerende, og forhåbentlig noget nemmere at tackle, hvis det sker igen.

Se hvor dygtig - og glad!! :x - han er!

https://www.youtube.com/watch?v=0EHwz3zGG_Y

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

39 minutter siden, korvis skrev:

Træning i hallen i aften. Terle skulle terpe felter! Igen! Jeg var bevæbnet med både fiskedunser og pølser, og havde både plan A, B, C og D i hovedet. Havde også bedt de andre om at kigge og se om de kunne se hvor fanden det går galt. Og hvad gør køteren så..? Ta'r selvfølgelig fine felter... :lol: I går forstod han viiirkelig ingenting, hvis bare jeg satte et enkelt spring før et felt. I dag kunne han - sådan med én gang! - sagtens ta' en tunnel og et par spring før A'et! Han var SÅ sej!

Jeg forstår stadig ikke hvorfor. Men har en idé om at det har noget med forstyrrelser at gøre. Han var godt nok forstyrret af dufte i hallen i aften, han kunne ikke gå ét skridt uden næsen begravet i underlaget, og han skummede om munden flere gange. Men det er stadigvæk det sted hvor han er mest "på hjemmebane", rent miljømæssigt. Der er også kun én hund på ad gangen. Nu ved jeg i hvert fald at han godt kan, og at han er godt klar over hvad han skal, og jeg har også en idé om hvorfor. Så skal det nok bli' mindre frustrerende, og forhåbentlig noget nemmere at tackle, hvis det sker igen.

Se hvor dygtig - og glad!! :x - han er!

https://www.youtube.com/watch?v=0EHwz3zGG_Y

Han er da super fin! Elsker hans korte pels! 

Tænk at du så sent som i sidste uge (var det vist) lød ret opgivende. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, Doberfan skrev:

Han er da super fin! Elsker hans korte pels! 

Tænk at du så sent som i sidste uge (var det vist) lød ret opgivende. 

Ja, han var bare så god i dag! :D Jeg aner ikke hvorfor han har været så umulig i snart flere uger - og i dag går det pludselig bare fint... :vedikke:

Er også ret vild med den korte pels. Og den der logrende hale... Og de ører... Ja, jeg er faktisk ret vild med hele Terkel! :x;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuu - endelig lidt gennembrud med Terkels felter! :5up: Lidt sammenfatning: sidste tirsdag var vi i træningsklubben, hvor Terkel bare ikke kunne noget som helst. Frustration! Dagen efter trænede vi i hallen, hvor han lige pludselig kunne helt fint! Det gav mig en idé om at han faktisk kan sine felter, og ved hvad han skal. Men ét eller andet forstyrrer ham så meget at han ikke kan koncentrere sig om det. Hvilket fjernede min frustration! Ved jeg hvor problemet ligger har jeg ingen problemer med at træne og terpe. Men da jeg ikke kunne forstå hvor kæden hoppede af for ham, gjorde det mig vildt frustreret, og jeg vidste slet ikke hvor jeg skulle ta' fat. Terkel "snyder" også, fordi han kigger på mig hele tiden så det ser ud som om han er vildt koncentreret - men i virkeligheden er hans hjerne (og hans opmærksomhed) et helt andet sted...

Da vi skulle ud i træningsklubben i aften igen var jeg jo ret spændt på hvad han skulle finde på... Vi var ikke ret mange i aften, kun 4, hvoraf den ene var hans elskede brormand, som han er vant til at træne sammen med. Så forstyrrelserne var ikke helt så store som sidst, selv om han kørte ret meget op på de to andre når de løb. Vi fik taget forhindringerne for sig selv nogle gange, og det gik rigtigt fint! Faktisk så fint at der skulle lidt udfordring på - en forhindring før feltforhindringen. Det blev til et spring før A'et, og en slalom før vippen. Det gik sådan set ok, men jeg kunne se at han mistede fokus indimellem. Så for at vinge ham til at koncentrere sig fik jeg én af de andre til at sætte sig efter A'et, med en bold... Og SÅ kunne Terkel koncentrere sig! Det fik ham til at slippe omgivelserne helt, hvilket også fik ham til at opfatte det meget sort/hvide "rigtig eller forkert". Så vi fik afsluttet med to spring og A, hvor jeg var på begge sider af ham (det kan godt nok være svært..! :lol: ), et virkelig stort fremskridt siden sidst. Succesraten er slet ikke oppe på 80%, men vi kom i hvert fald over 50% i dag! :5up:

I morgen har vi træning i klubben, og nu hvor jeg ved hvor kæden hopper af for stakkels Terle kan jeg ha' det med i beregningerne. For der er helt klart de aller fleste, og de aller største, forstyrrelser. Så det bli'r nok noget med at løbe så meget bane vi kan uden felter, og så ta' lidt felter enkeltvis ved siden af. Det skal nok komme, med de fremskridt han gjorde i aften skal resten nok også komme.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuuu!!! Træning i klubben i aften, med en Terle som var superdygtig til sine felter! :banan:

Vi havde godt nok ikke balancen med, som er den sværeste for Terkel. Men en vippe i banen, som han gjorde supergodt! Den lå som forhindring nr. 5, og det endte faktisk med at vi kunne ha' løbet hele banen - hvis jeg ellers havde husket resten af banen... :lol: Jeg havde jo ikke regnet med at det ville gå så godt, så da "næste udfordring på programmet" var at løbe fra start, stoppe på feltet, og så fortsætte - så havde jeg da glemt resten af banen... :sjov: Så jeg fandt bare på noget selv efter vippen. Da træningen var færdig fik jeg tiltusket mig at lige smide Terkel over A'et et par gange, og det gjorde han også superfint! :5up:

Iso løb stjernegodt i aften, det var også en rigtig Iso-bane. Når hun er i det humør, og banerne passer os, så er hun bare den sjoveste hund i hele verden at løbe med... :x Til sidste gennemløb lod jeg hende springe på seniorhøjde, og hun satte overhoved ikke farten op... Så det er vist den helt rigtige beslutning at lade hende løbe senior i år, på et eller andet tidspunkt... Hun bli'r jo også 8 i august, så det er jo reelt nok. Lidt sørgeligt, på en eller anden måde, men ingen tvivl om at hun fortjener det. Hun har altid givet sig selv til maks, og hun skal ha' en alderdom uden skader og skavanker, sådan er det bare!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...