Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Vi var til træning i morges, for første gang i evigheder føles det som om. 

Leah var super, lige indtil hun skulle tage slalommen fra den anden ende end vi startede med. Så poppede hun konsekvent ud ved 3. sidste pind. Vi undrede os - min træner har aldrig set hende poppe ud før.  Men så fik Julie øje på, at den 4. sidste pind var lidt skæv så det kunne se ud for Leah som om hun var færdig.

Vi fik den rettet ligeud, og så var der da ingen problemer.... :lol:

Det er altså sjovt som vores hunde kan finde på nye ting at udfordre os med! 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg klippet lidt film sammen, fra vores træning hos guruen i går. Desværre har jeg kun film fra den anden halvdel af banen, den første del var ellers noget af en udfordring for langsomme mig! Men anden halvdel var nu også lidt løbebane...

Terle og jeg kæmper jo med de felter. Han ta'r dem godt nok, han springer ikke af dem. Men han bliver ikke på dem, hvilket jeg virkelig kunne ha' brug for, det kunne gi' mig et par meters ekstra forspring. Vi kæmper med det, træner og træner, og på et tidspunkt skal det nok komme. Hans felter er sådan set blevet dårligere i de seneste måneder - men han har også sat fart, og det er nok derfor han ikke lige har tid til at blive på dem. Til træningen hos AB sætter jeg kravene ned, der er ingen grund til at bruge tiden på felter, det kan jeg gøre derhjemme. Så jeg stopper sammen med ham, og starter også med ham. Og det gør jo at banen bli'r lidt ekstra svær for mig...

Samtidigt har Terkel jo stort set ingen "fremad". Han kigger hele tiden på mig, og trækker gerne ind mod mig når jeg halter bagud. Og det kan jo ses i det ene klip... :lol: AB stillede sig så med et stykke legetøj, og der skulle jo ikke mange gentagelser til før han forstod hvad vi ville ha' ham til! Og så kunne vi jo godt løbe det stræk uden "lokkemad"! :5up: Når jeg ikke fucker det op ved at kalde på ham, så han vender tilbage til mig... :stupid: De sidste klip er skoleeksempler på "Korvis står og venter på Terkel, som så sætter farten ned" - og på "Korvis vifter med armene så Terkel river pinde". :oops:

Men det bedste af alt er at vi har det så sjooooovt!!! Terkel elsker det, og jeg skal nærmest trække ham af banen, for han vil meeeeere. Vi har også det bedsteste selskab i Terkels to søskende og deres ejere. Terkel arbejdede også skide godt i går, næsten ingen snusen og meget mere fokuseret, så den kemiske kastration er vist begyndt at virke lidt.

 

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvor ser det godt ud @korvis

Ingeborg ELSKER altså bare agility og er du gal mand hun har så meget fart på, hun er helt vildt med tunlen og spring og hun tilbyder adfærden hele tiden, fordi hun synes det er så pisse skægt, så det er bare så skønt at gå til træning. I dag løb hun dog hen og forstyrrede de andres hundetræning ved at spise alle deres godbidder, som  var lagt på et hvidt låg, i forbindelse med træning af fremadsendelse. Så da jeg ville sende Ingeborg igennem tunnelen, så for hun hen på de andres baner og spist godbidderne. Men vi havde det vildt fedt, og jeg synes at vores træner er rigtig dygtig, så det er skønt med skønt på. 

 

Bantus

IMG_7408.jpg

IMG_7412.JPG

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til sommercamp i weekenden, og det var bare helt fantastisk godt! Jeg løb med Terkel, min søster løb med Iso - og så var hun også på en enkelt gang med sin nye lille hvalp Cazy. Han er 9 måneder nu, og måtte lege lidt med nogle spring i hase-højde og en tunnel.

Campen var en superfed oplevelse, lige som sidste år, og jeg fik masser med hjem. Men jeg bli'r sgu helt deprimeret når jeg ser videoerne... Jeg er vildt langsom, både i reaktioner og i kroppen, og det er det forbandede stofskifte... Jeg tog helt slut til eftermiddagspasset den første dag, det føltes som om jeg løb i vand. Agilityn er virkelig det sted hvor jeg aller mest kan mærke hvordan mit stofskifte har det, og det er bare skidt lige nu. Heldigvis får jeg medicin inden ret længe, så må jeg bare håbe at det hjælper.

Terkel og Cazy fik for første gang lejlighed til at løbe sammen da vi kom hjem, sådan helt på slap line. Terkel er 2 år nu og Cazy 9 måneder, så der var vist lidt der skulle sættes en smule på plads. Terkel tromlede i hvert fald Cazy lidt, det har jeg aldrig set ham gøre før. Men ikke mere end at Cazy bare blev klar over at Terkel er den ældste. Terkel smed sig også indimellem på ryg, og var generelt fin mod Cazy, omend ret fysisk. De afsluttede det hele med den helt vilde jagt rundt i haven, hvor Cazy jagtede Terkel. Men selvfølgelig fik vi kun det med på video hvor Cazy ligner en der får tæsk, hvor er der typisk! :lol: 

Nå, men jeg har en halv times video af bare Terkel, og sikkert lige så meget af søster og Iso! Det vil jeg spare jer for, så her kommer bare et par korte klip!

 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
12 timer siden, Doberfan skrev:

Vi var til træning i morges for første gang i lang tid.  På et tidspunkt sprang Leah igennem en vinge!!  Hun hang lidt fast men kom hurtigt fri og havde ikke efterfølgende problemer. Men min træner sagde at hun bare gjorde som jeg bad hende om, for jeg havde peget på vingen.  

 

Det tror jeg faktisk også Calle kunne finde på...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, Doberfan skrev:

images.jpg.261ac0b94216f15ff3405b9255d82b20.jpg

Det var en vinge nogenlunde magen til denne.  Det er ikke noget vi ser i konkurrencer, men min træner har selv lavet de fleste af sine spring og vinger. 

Er det ikke også noget med at det er ret populært at lave egne spring af pvc rør ovre i staterne? Det er jo egentlig smart nok, tænker bare hvor fast de ville stå ude hos os, når vestenvinden lige tager fat...

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Camilse skrev:

Er det ikke også noget med at det er ret populært at lave egne spring af pvc rør ovre i staterne? Det er jo egentlig smart nok, tænker bare hvor fast de ville stå ude hos os, når vestenvinden lige tager fat...

Ved ikke hvor populært det er, men både min træner og min veninde, som ejer vores bane har lavet deres egne. 

De laver dem nu med fire "fødder" så de står fint fast. 

Link til indlæg
Del på andre sites

:(

Det står i det seneste nyhedsbrev fra AG-udvalget. Det ser dog ud til kun at gælde de åbne. Synes bare det er en skam, for det harmonerer jo ikke med at DcH så skal være for bredden. Lad os nu sige at en lynhurtig hund kan tage banen på 20 sekunder (det er jo set), så er banetiden jo pludselig kun 24 sekunder og maxbanetiden bliver også sat væsentligt ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, PinPoynter skrev:

Gælder de åbne klasser for oprykninger og den slags?

Nej Åben klasse er alle mod alle og fejlfrie får DM udtag. Der skal 6 udtag ( mindst 3 i AG) for at kvalificere sig til DM. 

Nu bliver det så lidt svære at være fejlfri. De langsomme hunde får vanskeligere ved at kvalificere sig.

Jeg læste det som det gælder i både åben og kl 3 ? Det passer så ikke? Ikke at det ændre noget i kl 3 dch. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...