Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Camilse skrev:

Fjolset der aldrig vælger at gå ud på noget der minder om altaner smuttede pludselig ud og tog den udover kanten fra 2. Sal fordi der var en fugl. Hvordan han lige klarede den uden en skræmme fatter jeg stadig ikke. Tror bare han er super heldig at han for det første er i super form og vildt smidig og det så var det blødeste græs han landede på. Så nu ved jeg at han aldrig skal have lov til at være sådanne nogle steder uden at være i snor 

Hold da op hvor vildt.

Det er sørme godt at han slap uskadt. For pokker en forskrækkelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

7 timer siden, Camilse skrev:

Fjolset der aldrig vælger at gå ud på noget der minder om altaner smuttede pludselig ud og tog den udover kanten fra 2. Sal fordi der var en fugl. Hvordan han lige klarede den uden en skræmme fatter jeg stadig ikke. Tror bare han er super heldig at han for det første er i super form og vildt smidig og det så var det blødeste græs han landede på. Så nu ved jeg at han aldrig skal have lov til at være sådanne nogle steder uden at være i snor :mad0228:

Wow, det er godt nok vildt. Der må være lidt kat i ham! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også så hamrende lykkelig. Turde jo knap nok og kigge ud over kanten, og da jeg så kiggede ned stod han bare og lignede en der tænkte, hva Søren skete der lige der. Og så løb jeg ellers hvad jeg kunne ned til ham. Da jeg kom der ned gik han rundt og snuste og kom glad hen for at spørge hvor jeg blev af.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

En lille anbefaling... Jeg har jo længe været glad for at bruge iMap til at lave baner, men tror ikke den bliver opdateret længere. Sidste det skete var i 2014. Så så starter agilitys app, og den er godt nok fin. Der er mulighed for at indtegne linjer i de baner man laver og man kan få opmåling af banerne. Den ville jeg bare lige anbefale...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, Calle var fin i dag... Felter, så fine på alle tre feltforhindringer. Slalom, han har bare så meget drive på når vi arbejder med den forhindring. Han prøvede også på at gøre det han fik besked på. 

Min søster fik også lov til at prøve at løbe med ham. Og han var faktisk ret stille. Så skulle hun prøve noget af det lidt svære med ham og han forsøgte at gøre alt det han blev bedt om, problemet var bare at han blev bedt om det forkerte... Og så blev lillemanden småsur. 

Det bedste var dog at jeg fik lov til at sidde en masse med min lille niece... Calle syntes det var mærkeligt med en baby, faktisk på grænsen til det uhyggelige, men han endte da med at give et lille kys.

På mandag går det løs... Hvem ved, måske skal ud til konkurrencer til næste år... Der er hele 15 konkurrencedage i kreds 6 til næste år...

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Fårk, det var fedt at være til træning med Calle. Han gjorde næsten alt det han blev bedt om og var meget tæt på at være min drømme agilityhund. Selv vores træner kunne se hvor meget han havde rykket på det år der var gået siden hun så ham sidst. Nu er der lidt lektier der skal arbejdes med inden vi igen skal til træning. Calle han var bare lykkelig og endte med at være godt træt.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 14/10/2017 den 14:01 , Bantus skrev:

Det går bare så super godt med Ingeborg til agilitytræning, så godt at træner mener at vi er klar til vores første konkurrence til februar. Ingeborg hun fatter bare det med agility, det er fantastisk skønt at se. 

 

Bantus

Ej, hvor dejligt!! Hvad er det for en konkurrence i februar, kan man håbe på at det er Højmes..?

 

På 25/10/2017 den 18:52 , Camilse skrev:

Fårk, det var fedt at være til træning med Calle. Han gjorde næsten alt det han blev bedt om og var meget tæt på at være min drømme agilityhund. Selv vores træner kunne se hvor meget han havde rykket på det år der var gået siden hun så ham sidst. Nu er der lidt lektier der skal arbejdes med inden vi igen skal til træning. Calle han var bare lykkelig og endte med at være godt træt.

Fedt at det begynder at køre for jer! :thumbup:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel og jeg træner jo på, og det skrider sgu fremad! Vi er hos AB nok et par gange om måneden, da vi er med i to "grupper". Forleden var vi også af sted sammen med min søster og hendes lille ny, så indimellem bli'r det til rigtig meget AB - som jeg er suuuuuperglad for!

Nu kan jeg jo ikke huske hvad jeg har skrevet om senest, men vi har jo bøvlet med felterne ret lang tid. Til sidst kom vi over hurdlen, og nu har han rigtigt fine felter. Meeen, han er ung, så indimellem glemmer han jo ting. Gerne én ting hver uge! Så kan han f.eks. glemme alt om sin "ud/bagom"-kommando den ene uge, næste uge kan han den til perfektion... :roll: De sidste par gange har vi slåsset rigtig meget med hans start, hvilket er virkelig irriterende! Men det skal nok også komme, selv om jeg tvivler på at den nogensinde bli'r lige så stabil som Iso's.

Jeg har videofilmet ret meget, men har ikke klippet sammen og lagt på YT, så kan ikke lægge noget op lige nu. Skal nok få det gjort. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, korvis skrev:

Ej, hvor dejligt!! Hvad er det for en konkurrence i februar, kan man håbe på at det er Højmes..?

 

Fedt at det begynder at køre for jer! :thumbup:

Det er så dejligt at der begynder at ske noget. Der er helt klart nogle ting sim der stadig skal arbejdes på. Fx skal han lærer at respektere når man går ind og signalerer ham til at samle sig. Han kan godt, men når han virkelig er i gang så glemmer han det lige...

men det er lidt mærkeligt med ham i forhold til Cassi. Han har ikke helt den samme værdi i springene, som Cassi har. I sidste uge rendte han indenom et spring fordi han da lige skulle hen og prøve slalommen. Det betyder også lidt at jeg ikke kan lave de lange fremadsendelser med ham, som jeg kunne med hende. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg da fået lagt lidt op på YT - faktisk havde jeg allerede lagt en feltvideo op, opdagede jeg! 9_9

Felterne har vi jo som sagt terpet meeeeget med! Det var en ret stor hurdle vi skulle over, men nu er de der sgu! Der skal dog ikke voldsomt meget til for at forstyrre ham, så jeg er ikke sikker på at de holder til stævne endnu. Men indtil videre holder de i hvert fald ret godt til træning. En dag lejede jeg hallen sammen med Trixie og hende der har Terkels bror, og så fik vi provokeret de felter rigtig meget... I de sidste par klip står Coda og leger med bold lige foran feltet, jeg glemte bare at dreje kameraet så man kan ikke rigtig se det... :stupid:

 

 

Vi får regelmæssig undervisning af Ann-Britt, og det er jo bare supergodt! Her er et eksempel på hvad vi nørkler med, det er ca. en måned siden, og siden da har han lært at ikke tøve når menneskemoren prøver at smide ham bag ryggen over et spring! :D

Jeg synes det skrider fremad, Terkel er ikke lynende hurtig, til gengæld har han lært rigtig mange ting som Iso aldrig har lært. Jeg kan løbe baner med Terkel som slet ikke går med Iso. Og det er jo lidt nice til en omveksling! Men Iso er stadig supersjov at løbe med - og Terkel bli'r sjovere og sjovere! Han har sat lidt fart allerede, og når han på et tidspunkt forhåbentlig slipper mig lidt mere, så skal der nok komme endnu mere fart.

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Og her troede man at hunden havde fattet sin back,,, og ja, det har han da også...til den ene side... Den anden vej er der bare ingen forståelse. Han ender dog med at vende rigtigt da han kan dreje 270 grader fra han er over springet og til han lander O.o men nøj det er svært at lave en back til venstre...

til sidst prøvede jeg at løbe med ham uden at bruge hænderne/arme og det er noget han kan bruge, så nu skal der arbejdes med sikkerhed i de verbale kommandoer... Åh, han er så bare en lille darling at løbe med, selvom han var liiiidt fræk af og til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Har været ude og træne med Calle igen... Det passer med at der altid er ledigt i hallen i Ringsted en times tid efter jeg er færdig med at undervise om fredagen. Så han kommer med på arbejde, og så tager vi ud og træner. En time er så bare lang tid at have hallen, når der kun er en hund med. Men skal så også tørre ret meget savl op efter mit lille møgdyr 9_9

Kan mærke at det rykker at vi får trænet  ugentligt. Han bliver ret så artig, og nu kan back'es og sendes ud for at hente noget. At der så pludselig er andre ting der skal arbejdes med er så en helt anden sag. Fx kunne han slet ikke løbe ud og hente et spring. Jeg skulle følge ham godt på vej. 

 

Vi er så lidt på opfordring begyndt at træne Flatwork, simpelthen fordi han ikke helt har respekt for mig, når jeg forsøger at handle ham. Vi bliver simpelthen nødt til at finde løsningen på at få ham til at forstå at han nogle gange skal samle sig. Han springer ekstremt langt, altså han springer stort, når han kommer op i tempo, og det fungerer jo ikke, hvis man skal have ham ind og lave snævre vendinger. I dag forsøgte vi os med noget ala Susan Garrets five cone game, og han gør alt det han skal, men der skal han jo heller ikke koncentrere sig om at komme over springene. 

Nå, vi klør bare på og så lykkes det nok en dag.

 

og så en lille video af min søde trold fra sidste uge 

 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, mand Calle var sej i mandags :x

Vi har jo nørdet og nørdet med de åndsvage backs... Og nu sidder det så meget i skabet at vi kan bruge det som en del af længere baner, og faktisk kan sætte noget sværhedsgrad på. Lidt fedt at kunne sende ham bagom et spring, give ham kommandoen back og så vender han om modsatte støtte, eller at man kan sende ham langt frem over et spring og så få ham til at wrappe og komme tilbage...

Det har så også vist sig at han stadig er en lille kat i forklædning. Han er en af de hunde der rent faktisk kan formå at vende sig i luften. Hans krop kan være i en retning i afsættet, mens han lander i en helt anden retning. Man skal også passe på hvad man belønner ham for, for en gang er alt hvad der skal til før der er et hjernemønster på plads og det er hamrende svært at bryde.

Det bedste er at vi har fået plads på holdet hver uge i januar/februar, så nu skal der knokles.

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

@Doberfan Han er ekstremt sensitiv hvad det angår, så vi arbejder på at få det meste ind med verbale kommandoer. Næste mål er at lære ham en drej tæt om støtten hver vej... Tror det får hver deres kommando ligesom hans backs også har det. Når det er på plads, så skal der en kommando på for at tage springet bagfra. Planen er ikke at han skal ud at løbe konkurrencer igen, så vi hygger os lidt med det her.

Man kan dog godt løbe med ham med håndsignaler, men det forstyrrer ham gevaldigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...