Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Det værste ved min feltkøter er, at det er 100% min egen fejl! Karla havde de fineste ståfelter til at starte med. Så var jeg på et kursus, kun border collier ud over mig, hvor jeg fik at vide af instruktøren, at sådan en lille hund da ikke havde behov for ståfelter. Jeg var ny i sporten og tænkte: ok! Så hun fik lov at løbe. Det gik også fint i starten, men så begyndte hun at springe længere og længere og længere oppefra :roll: og til sidst var der praktisk talt ALDRIG et felt. Så gik jeg tilbage til ståfelter i træningen, men var totalt inkonsekvent og rettede hende aldrig til stævner :stupid:

 

Da hun var 6 lavede jeg dem om igen til løbefelter, nu har hun sit felt for det meste - men absolut ikke altid... Så jo, Wilma skal have ståfelter og jeg skal være konsekvent hvis jeg nogensinde kommer til stævner igen. Det må tiden vise.

 

Det er da også frustrerende :stupid: lige pt. har jeg ikke planer om at rette Ayas felter til stævner, ved ikke om jeg kommer til at skyde mig selv i foden med det. Har egentlig kun plan om at rette hvis hun springer feltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også frustrerende :stupid: lige pt. har jeg ikke planer om at rette Ayas felter til stævner, ved ikke om jeg kommer til at skyde mig selv i foden med det. Har egentlig kun plan om at rette hvis hun springer feltet.

 

det gør du!!!

 

Helt enig med PP, det er enten eller. Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale for din hund, men min erfaring er, at inkonsekvens på dette område er lig med en hund der får mere og mere travlt og tilsidst ikke har et felt længere

Link til indlæg
Del på andre sites

det gør du!!!

 

Helt enig med PP, det er enten eller. Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale for din hund, men min erfaring er, at inkonsekvens på dette område er lig med en hund der får mere og mere travlt og tilsidst ikke har et felt længere

 

Men tænkte at hvis jeg nu øver ståfelter til træning, og så når de er på plads der fører dem over til stævner... er det helt dumt. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men tænkte at hvis jeg nu øver ståfelter til træning, og så når de er på plads der fører dem over til stævner... er det helt dumt. :engel:

 

Det er jo ikke ret konsekvent at træne ståfelter til træning og samtidigt bare lade dem være til stævner. Så ja, det er lidt dumt. Der er nok ikke andet at gøre end at enten rette dem også til stævner, eller også droppe stævner indtil felterne er på plads. Surt show, men så har du lært på den hårde måde hvor vigtig den grundlæggende indlæring er. Og du er hverken den første eller den sidste der har lært det på den hårde måde! :blink:

 

--------------------------------

Pheeeeewww, jeg er træt! Terkel og jeg har haft en lang men virkelig god dag! Vi har været hos Rikke Wriedt, sammen med Terkels ene bror og hans ejer. Og det var bare SÅ godt, og hyggeligt! Terkel fik også et kiro-tjek bagefter, han havde jo lidt ved lænden som lille, men der var heldigvis meget lidt at rette på ham nu. Til gengæld havde han en del i nakken, som 100% sikkert skyldes at han trækker noget så grusomt... :oops: Det havde heldigvis ikke sat sig videre i skuldrene, men fra nu af hedder det altså sele - og så skal vi nok træne lidt gå pænt i snor... :oops:

 

Nå, men nu har vi i hvert fald fået klare instrukser om "hvad vi må og ikke må" med de små drenge! Rikke er jo superfornuftig, og har totalt tjek på alt omkring det fysiske, så det føles virkelig rart at vi ved hvad der er sikkert og fornuftigt for dem. Ann-Britt, som vi skal gå hos efterfølgende, er inde på samme spor så det føles rigtig godt at få startet Terkel op sådan her. Og jeg glæder mig virkelig meget, det bli'r bare så spændende at se hvordan det er at arbejde med Terkel! Han mangler virkelig noget grundtræning - jeg har aldrig trænet så lidt med en hvalp før! Altså, ikke belastende ting, men rene "hvalpeting". Så jeg tænker at jeg lige skal repetere en del basisting fra KLIK-konceptet, før jeg går mere systematisk i gang med resten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men tænkte at hvis jeg nu øver ståfelter til træning, og så når de er på plads der fører dem over til stævner... er det helt dumt. :engel:

 

:lol: læste du mit indlæg om HVORFOR Karla er en feltkøter? Det er netop på grund af den der inkonsekvens. Træn det, men skip det til stævner... Dååååååårlig plan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke ret konsekvent at træne ståfelter til træning og samtidigt bare lade dem være til stævner. Så ja, det er lidt dumt. Der er nok ikke andet at gøre end at enten rette dem også til stævner, eller også droppe stævner indtil felterne er på plads. Surt show, men så har du lært på den hårde måde hvor vigtig den grundlæggende indlæring er. Og du er

 

:lol: læste du mit indlæg om HVORFOR Karla er en feltkøter? Det er netop på grund af den der inkonsekvens. Træn det, men skip det til stævner... Dååååååårlig plan :lol:

 

Ja okay, kan godt se at jeg skal være lidt mere konsekvens.... hun havde dog super felter til konkurrencen i dag :-D så det var så fedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Scoop er ret glad for sine felter. I dag kom min veninde over til lidt træning, og mens jeg stod og kiggede på hende løbe med en af sine hunde, vendte jeg mig tilfældigvis om og så det her. :lol:

 

 

 

IMG_1518.jpg

 

Han tilbyder det tit uden at blive bedt om det.

 

Jeg ved ikke hvorfor A-brættet ser vildt stejlt ud på billedet, det er ikke engang oppe i fuld højde. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Scoop er ret glad for sine felter. I dag kom min veninde over til lidt træning, og mens jeg stod og kiggede på hende løbe med en af sine hunde, vendte jeg mig tilfældigvis om og så det her. :lol:

 

 

Han tilbyder det tit uden at blive bedt om det.

 

Jeg ved ikke hvorfor A-brættet ser vildt stejlt ud på billedet, det er ikke engang oppe i fuld højde. :hmm:

 

Wilma spørger om det ikke er sådan man skal gøre, når man set et A bræt? Hun kan ihvertfald ikke komme forbi et uden at gøre det :mrgreen:

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi sat en dato for første træningsgang med Terkel og hans søskende! :banan: Og det bli'r sgu en lang og hård ventetid, det bli'r først i vinterferien. Men så når vi da at træne lidt på de ting vi fik med hjem fra Rikke Wriedt! Iiiihhh, det bli'r altså bare så spændende at komme i gang!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I går kom vi endelig til agilitytræning igen. Cassi hardøjet lidt med maven, så vi var ikke afsted i sidste uge.

Vi har kun to til træning, så det var lidt luksus. Og Cassi var både artig og lidt fræk. Og så har hun åbenbart fattet hvad er felt er. I hvert fald tog hun samtlige felter, og det virkede meget velovervejet. Selv vippen kunne hun lave stopfelt på. Nedtællingen er så småt startet. Nu er det "kun" 3 uger til første konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har booket undervisning søndag formiddag. Vil i ikke godt sende en lille "ingen-regn" tanke min vej? Tre en halv fucking måned uden agility, NU vil jeg altså gerne igang! :vuf: Og tror endda alle tre hunbde kan deltage... Charles negl er ikke vokset ud endnu, men stumpen er helt tør og hård, og han har løbet fri på ture osv. Han laver jo ikke rigtig noget alligevel, kun lige 5 minutter i den sidste ende af timen.

 

Og så er der mulighed for at jeg måske kan komme ind i en lokal agilityklub! Min veninde Janice går der, og de er notorisk dårlige til at tage imod nye medlemmer, men sidste år måtte de undlade at holde deres årlige stævne, fordi surprise surprise... DE HAR IKKE NOK HJæLPERE! :rolleyes: Så tror måske det var en øjenåbner. Nu har en af trænerne i hvertfalkd skrevet til mig at hun vil organisere en "optagelsesaften" hvor de af os der har vist interesse for klubben, kan komme og løbe med vores hunde, så de kan finde ud af vores niveau osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, glemte at skrive at pointen med den klub er, at de træner i ridehal året rundt, så jeg ville kunne lave i hvertfald en lille smule agility hver uge, selvom vejret er dårligt!

 

Uh, hvor spændende! Vi krydser fingre. Både for ingen regn på søndag og for optagelsesaften! Er det en selvtræningsklub, eller vil der være undervisere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det vil være fint med 4-5 klasser til de rigtig store stævner.

Men de små stævner med få hunde i klasserne vil blive meget langsommelige og kedelige efter min mening.

Det er altså ikke meget ved når der kun er 1 eller 2 i klasserne.

Altså man kan jo godt se god agility men spændingen går fløjten.

 

Så i første omgang er jeg nok mere for at sænke højden i de tre klasser vi har idag.

Hvor dommerne har fokus på ordenlige opgange til feltforhindringer og gode linjer for især de store hunde. Jeg syntes man tager for lidt hensyn til de store hunde. Der belastets hårdt med skarpe vendinger og vinkler i forhold til små og mellem.

 

Og så lave nogle microklasser i ny og næ for at se hvor stor tilslutning der bliver. Men med en springhøjde på mindst 20 cm.

For bliver hundene så små at de ikke kan klare de almindelige agilityforhindringer som hjul, flyv, posen( i våd udgave), A bræt og vippe så bliver det alt for omfattende efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser faktisk det største problem i mellem/stor... Altså hunde der ligger liiiiige over grænsen til stor. Der er alligevel ikke SÅ mange "minihunde", hvor der er hele racer der kunne være rigtig gode agilityhunde, som ikke bli'r brugt/købt fordi man på forhånd ved at de risikerer at ende som store...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...