Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Leah blev syg og kastede op på hotelværelset efter aftensmaden og igen kl 3 i morges, så vi fik ikke meget søvn. Jeg meldte fra den første klasse som var T2B. Da vi ankom til arenaen sked hun - ikke diarré men heller ikke fast. Bagefter virkede hun frisk - og sulten! Så jeg tog chancen og løb AG. Det gik fint indtil for enden a A brættet hvor vi skulle have fortsat fremad til et spring, men hun vendte rundt og løb ind i tunnelen under A'et. :stupid:

 

Hvordan pokker træner man noget, der aldrig sker til træning, hverken herhjemme eller på hold? Når vi træner diskriminering herhjemme, vælger hun konsekvent kontaktforhindringen, og jeg skal være virkelig tydelig i min handling for at overtale hende til at tage tunnelen. Og hun har ALDRIG taget en off-course tunnel til træning.

 

Siden hun virkede frisk i AG løb vi også SP. Men der virkede hun virkelig mat og startede super langsomt, så jeg tog hende ud. Nu har jeg dårlig samvittighed over at have startet, men det var nu bravt kæmpet af min lille tøs. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Camilse

Hvor er det bare træls at han reagere sådan.

Jeg ville blive meget ked af det hvis min hund valgte at bide på den måde. Det er ikke iorden.

Har du prøvet med noget urter eller andet for at berolige ham?

 

han har heldigvis ikke gjort det før. Men lige nu har jeg slet ikke lyst til at løbe agility med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Min seje klubkammerat blev nr. 2 til Crufts agility konkurrence. :banan:

 

Kristie Moser og Topshelf's Landshark (Mako) hvis nogen har lyst til at se dem.

---

 

 

Vi skal i ilden de næste tre dage. Ren luksus med et lokalt stævne - det er vores egen klub der afholder, og jeg har 10-15 minutters kørsel. Håber bare vejret samarbejder - det bliver varmt i morgen, men køligere lørdag/søndag, men så er der til gengæld gode chancer for tordenbyger. Leah er heldigvis ikke bange for torden, men hvis det regner på det der metaltag, så bliver der en masse larm, og det ved jeg ikke hvordan hun vil reagere på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah gjorde det virkelig godt i dag til trods for en varm/fugtig dag.

 

Vi startede med en FAST klasse som vi aldrig har prøvet før - det er en "freestyle" agtig klasse hvor man vælger sin egen bane og diverse forhindringer har en point-værdi, samt at man skal sende hunden over et par forhindringer med en vis distance. Hun var fejlfri og vandt klassen. :banan:

 

I AG blev hun IGEN suget ind i en tunnel. Jeg havde forudset det og gjorde alt for at vise hende den rette vej, men tunnelen havde for meget suge-effekt. :lol:

 

I SP var der hele to tunnel-fælder og jeg måtte råbe virkelig højt for at få hende af dem, men det virkede! Normalt lukker hun ned hvis jeg virker utilfreds med hende, men sørme om hun ikke lyttede og undgik fælderne og det endte med en fejlfri runde og en fjerdeplads. Men det gik ud over tiden, så ingen MACH points.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min seje klubkammerat blev nr. 2 til Crufts agility konkurrence. :banan:

 

Kristie Moser og Topshelf's Landshark (Mako) hvis nogen har lyst til at se dem.

---

 

 

Vi skal i ilden de næste tre dage. Ren luksus med et lokalt stævne - det er vores egen klub der afholder, og jeg har 10-15 minutters kørsel. Håber bare vejret samarbejder - det bliver varmt i morgen, men køligere lørdag/søndag, men så er der til gengæld gode chancer for tordenbyger. Leah er heldigvis ikke bange for torden, men hvis det regner på det der metaltag, så bliver der en masse larm, og det ved jeg ikke hvordan hun vil reagere på.

 

 

 

Topsejt! :5up: Men... Jeg lærer aldrig at forstå det dér Crufts... Hvorfor er hun med i british open, og ikke i den internationale? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Topsejt! :5up: Men... Jeg lærer aldrig at forstå det dér Crufts... Hvorfor er hun med i british open, og ikke i den internationale? :vedikke:

.

 

Det aner jeg virkelig ikke. :vedikke: Og det havde jeg i øvrigt ikke engang lagt mærke til. :-D Men jeg skal gerne spørge hende næste gang vi ses.

 

Det gik ikke helt så godt i dag - jo, vi vandt FAST igen, men vi havde slalomproblemer i både AG og SP. I den ene poppede hun ud - i den anden fik hun ikke indgangen korrekt. Til gengæld undgik vi alle tunnel- og A-bræt fælder, og dem var der ellers nok af. Men er alligevel godt tilfreds, det var to "gode" disks. :lol:

 

Vi har aldrig slalomproblemer herhjemme eller til træning - ligesom tunneler ikke har nogen som helst sugeeffekt hjemme eller til træning, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Men det er jo nok stress-relateret, så det er svært at træne udover at tage til så mange stævner som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Det aner jeg virkelig ikke. :vedikke: Og det havde jeg i øvrigt ikke engang lagt mærke til. :-D Men jeg skal gerne spørge hende næste gang vi ses.

 

Det gik ikke helt så godt i dag - jo, vi vandt FAST igen, men vi havde slalomproblemer i både AG og SP. I den ene poppede hun ud - i den anden fik hun ikke indgangen korrekt. Til gengæld undgik vi alle tunnel- og A-bræt fælder, og dem var der ellers nok af. Men er alligevel godt tilfreds, det var to "gode" disks. :lol:

 

Vi har aldrig slalomproblemer herhjemme eller til træning - ligesom tunneler ikke har nogen som helst sugeeffekt hjemme eller til træning, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Men det er jo nok stress-relateret, så det er svært at træne udover at tage til så mange stævner som muligt.

 

Åh ja, der der - udfordringer - som man kun har til stævner! De kan altså være lidt af en opgave at få løst, men som du siger er det nok stress relateret. Begge mine kører i al fald i et helt andet gear til stævner end til træning, og så er der nogle ting som er svære at træne!

 

Og tillykke til klubkammerat :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu jeg er i gang, vil jeg da lige lave en hurtig update, da vi jo var til stævne i går :-D

 

Vi bliver nr 5 i AG 1 efter et liiiidt tøvende og forsigtigt løb - jeg har lagt bold i spanden igen da jeg ønsker hun kan løbe direkte ud til hendes beløning. Trækkelegetøj tænder hende ikke lige så meget som den orange chuckit bold!

 

 

AG åben ligger linket til oven for, vælger at smide hende tilbage på vippen da jeg virkelig ikke gider hun går før hun får lov! Desuden havde hun revet en pind (pga min store bagdel :stupid:)

 

I spring åben har vi nogle gigantiske buer, og hvis jeg skal være helt ærlig så er det ikke kun min skyld! Hun overhører totalt både verbal og kropslig kommando på nr 3-5! De andre buer tager jeg på min kappe :mrgreen:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Det aner jeg virkelig ikke. :vedikke: Og det havde jeg i øvrigt ikke engang lagt mærke til. :-D Men jeg skal gerne spørge hende næste gang vi ses.

 

Det gik ikke helt så godt i dag - jo, vi vandt FAST igen, men vi havde slalomproblemer i både AG og SP. I den ene poppede hun ud - i den anden fik hun ikke indgangen korrekt. Til gengæld undgik vi alle tunnel- og A-bræt fælder, og dem var der ellers nok af. Men er alligevel godt tilfreds, det var to "gode" disks. :lol:

 

Vi har aldrig slalomproblemer herhjemme eller til træning - ligesom tunneler ikke har nogen som helst sugeeffekt hjemme eller til træning, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Men det er jo nok stress-relateret, så det er svært at træne udover at tage til så mange stævner som muligt.

 

Jeg tror jeg ved det... Den internationale er invitational, dvs. Man bliver inviteret ved at have vundet sit lands mesterskab. En åben klasse er åben for "alle". Lidt lige som European Open. Alle kan i princippet være med( i dette tilfælde er der så et begrænset antal pladser til hver nation, er der flere som vil med end der er pladser, er det op til landet at udtage, ved ikke om det er det samme på Crufts). Der blev så sagt at hende der løb med mallen også havde deltaget de andre konkurrencer også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en okay dag. Vores første løb var heldigvis spring, det eneste der blev filmet. Jeg mistede forbindelsen til ham over 12. forhindring, og han kom tilbage over springet, men præsterede så en rigtig flot slalomindgang, så jeg var fint tilfreds. Det næste var en agilityklasse som gik helt i hat og briller for os :lol:. Udover et par fine felter var der ikke meget at tage med derfra. Den sidste var en agilityklasse med 183 hunde, hvor vi med nød og næppe var fejlfri, og fik en 14. plads :mrgreen:

Jeg var ret opsat på at løbe fejlfri, dommeren var nemlig den første træner jeg gik hos med Sally, som jeg ikke bryder mig ret meget om :genert::lol: så Dexter og jeg skulle lige vise hende, skulle vi :mrgreen:

Jeg var nødt til at køre tidligt hjem, så missede den sidste springklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en okay dag. Vores første løb var heldigvis spring, det eneste der blev filmet. Jeg mistede forbindelsen til ham over 12. forhindring, og han kom tilbage over springet, men præsterede så en rigtig flot slalomindgang, så jeg var fint tilfreds. Det næste var en agilityklasse som gik helt i hat og briller for os :lol:. Udover et par fine felter var der ikke meget at tage med derfra. Den sidste var en agilityklasse med 183 hunde, hvor vi med nød og næppe var fejlfri, og fik en 14. plads :mrgreen:

Jeg var ret opsat på at løbe fejlfri, dommeren var nemlig den første træner jeg gik hos med Sally, som jeg ikke bryder mig ret meget om :genert::lol: så Dexter og jeg skulle lige vise hende, skulle vi :mrgreen:

Jeg var nødt til at køre tidligt hjem, så missede den sidste springklasse.

 

Dejligt I ikke helt havde glemt det :blink: Og tillykke med nr 14 ud af SÅ mange hunde, sejt løbet!

 

Dog syntes jeg indlægget stoppede lidt tidligt... film?? :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inofficiel konkurrence - DAL. Iso løb faktisk rigtig godt! Men desværre en virkelig ærgerlig disk... Hun sprang virkelig langt over et spring, fik en kæmpe bue, og kom så lige på et spring hun ikke skulle ha'. Ellers var hun bare SÅ god! Terkel var til gengæld en katastrofe. Han havde tabt hjernen totalt, og kunne lige pludselig ingenting! :evil: Jeg stod foran et spring og måtte sige til ham 3 gange, før han fattede at han skulle springe over det! "Spring siger du? Nå, hmmm, sådan et har jeg vist aldrig set før..??" :roll: Der var han sgu billigt til salg. Men selvfølgelig fik han charmet sig ind i moars hjerte lidt senere, så vi er gode venner igen! :lol: Han tænder helt vildt op på de hunde der løber, når vi står og venter på vores tur, og det kan hans hjerne vist ikke helt klare. Så det skal jeg ha' fat i, på én eller anden måde... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til stævne de næste tre dage. Vi har overhovedet ikke trænet siden sidste stævne for tre uger siden, pga. min fod. Jeg tror godt jeg kan løbe i morgen, men en ekstra sok og ekstra stramme snørebånd. :lol:

 

Men jeg har aldrig taget til stævne helt uden at træne. Det bliver spændende om det er ris til egen røv, eller om det kunne ske at være en fordel at "sulte" hende lidt. Vi må se, bare vi har det sjovt. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange kan det jo overraske, det der med at holde træningsfri... Hundene glemmer jo sjældent noget de har lært, ikke på så kort tid. Medmindre man har nogle "problemområder", som skal holdes i ørerne og vedligeholdes selvfølgelig. Så mon ikke det er os førere der bli'r mest rustne af en pause? Håber det går godt! Hvis ikek andet så får I vel en hyggelig dag ud af det - og det er jo heller ikke at kimse ad! :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Leah var en stjerne igen i dag. Godt nok fik vi to disks, men det var de fineste disks nogensinde. :-D

 

Bare en lille bitte fejl i både AG og SP, men havde hun været fejlfri havde vi fået tæt på 20 mach points i hver.

 

Og så løb vi en T2B klasse som hun vandt med lidt over 9 sekunder ned til nr. 2.  

 

Stolt af min lille tøs, der ser ud til at blive mere og mere stabil og mere selvsikker. :x

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...