Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Heldet var ikke med os i dag. i SP havde hun sørme et nedslag - men det er så sjældent det sker, at det ikke generer mig det mindste. Jeg tror der var lidt glat før det spring.

Men ellers løb hun virkelig godt. 

I AG løb hun også super, men tøvede 1/2 sekund før en tunnel, og det blev dømt som en refusering. Lidt hårdt dømt synes jeg, men sådan er vilkårene bare. 

Men alt i alt var denne weekend en succes, de bedste disks vi nogensinde har fået. :-D

Og næste weekend skal vi afsted igen. 

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

24 minutter siden, Doberfan skrev:

:lol:

 

Jeg kunne godt se at "nedslag" så forkert ud, men kunne ikke lige komme i tanker om  det rette udtryk. 

Men refusering bruger man da i ridebanespringning, gør man ikke?  Jeg syntes det lød rigtigt. 

man bruger vist både refusering og vægring. Nok mest som "hesten refuserede" og "han fik en vægring på xx spring". Hvis det giver mening. Nedslag lagde jeg slet ikke mærke til var forkert? xD

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne høre jer ad om det er mig der er smålig.

Her er situationen:

Når man er fejlfri i både AG og SP samme dag er det en QQ eller double Q. Nogle klubber giver en virkelig flot rosette for det og de er ret eftertragtede.  Denne klub havde kun nogle få rosetter tilbage. Da Leah og jeg fik vores QQ i fredags kiggede jeg efter dem, men der var ingen. OK, fint nok.

Men lørdag så jeg at en klubkammerat havde en, så jeg spurgte hende hvor hun havde fundet den. Hun fortalte hvor, men sagde også at der kun var få tilbage. Vi var flere der ledte efter dem, men væk var de.  Jeg tænkte ikke videre over det indtil jeg så samme klubkammerat i dag med to af dem. Jeg spurgte hende om de havde fundet flere, men nej, hun sagde at hun havde tigget og bedt dem om at gemme en til hende hvis hun skulle få en QQ i dag. De  gav tøvende efter fordi hun fablede om hendes overtro om at hun aldrig ville få en QQ hvis der ingen rosette var.

Ja, det er kun en skide rosette, men hvor retfærdigt er det at "reservere" en, og så fra en person der får QQ's oftere end så mange af vi andre, hvor det virkelig er en stor ting at have to fejlfri løb? 

OK, ingen svar nødvendige, jeg VED det er småligt. Men det er heller ikke rigtigt. 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Doberfan skrev:

Jeg vil gerne høre jer ad om det er mig der er smålig.

Her er situationen:

Når man er fejlfri i både AG og SP samme dag er det en QQ eller double Q. Nogle klubber giver en virkelig flot rosette for det og de er ret eftertragtede.  Denne klub havde kun nogle få rosetter tilbage. Da Leah og jeg fik vores QQ i fredags kiggede jeg efter dem, men der var ingen. OK, fint nok.

Men lørdag så jeg at en klubkammerat havde en, så jeg spurgte hende hvor hun havde fundet den. Hun fortalte hvor, men sagde også at der kun var få tilbage. Vi var flere der ledte efter dem, men væk var de.  Jeg tænkte ikke videre over det indtil jeg så samme klubkammerat i dag med to af dem. Jeg spurgte hende om de havde fundet flere, men nej, hun sagde at hun havde tigget og bedt dem om at gemme en til hende hvis hun skulle få en QQ i dag. De  gav tøvende efter fordi hun fablede om hendes overtro om at hun aldrig ville få en QQ hvis der ingen rosette var.

Ja, det er kun en skide rosette, men hvor retfærdigt er det at "reservere" en, og så fra en person der får QQ's oftere end så mange af vi andre, hvor det virkelig er en stor ting at have to fejlfri løb? 

OK, ingen svar nødvendige, jeg VED det er småligt. Men det er heller ikke rigtigt. 

 

 

 

Hvis du er smålig - så er jeg det også! Jeg ville også reagere på ikke at kunne få en rosette :oops:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Ha! Vedkommende var dum nok til at poste et billede på FB af hendes hund med alle sløjferne. 

Det var der en fra stævneledelsen der så, og hun bad omgående vedkommende om at aflevere en af rosetterne til mig. 

Jeg sagde tak for at hun tænkte på mig, men at jeg ikke er interesseret i en rosette, som nogen har fået fat i ved usportslig adfærd. ;)

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, Doberfan skrev:

Ha! Vedkommende var dum nok til at poste et billede på FB af hendes hund med alle sløjferne. 

Det var der en fra stævneledelsen der så, og hun bad omgående vedkommende om at aflevere en af rosetterne til mig. 

Jeg sagde tak for at hun tænkte på mig, men at jeg ikke er interesseret i en rosette, som nogen har fået fat i ved usportslig adfærd. ;)

Ahhhaaahha!! det er bare det bedste jeg har hørt længe!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, Doberfan skrev:

Ha! Vedkommende var dum nok til at poste et billede på FB af hendes hund med alle sløjferne. 

Det var der en fra stævneledelsen der så, og hun bad omgående vedkommende om at aflevere en af rosetterne til mig. 

Jeg sagde tak for at hun tænkte på mig, men at jeg ikke er interesseret i en rosette, som nogen har fået fat i ved usportslig adfærd. 

Dejligt når karma gør sit arbejde! :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, nu har Leah pludselig slalomproblemer - i begge klasser i dag poppede hun ud. I første klasse som var AG fatter jeg ikke hvorfor. Hun havde haft et super fint og hurtigt løb, kom fint ind i slalomen, men poppede ud ved omkring 10. pind selvom jeg løb lige ved siden af og heppede.  Jeg kaldte hende tilbage og tog den igen, og så fløj hun igennem. 

I SP startede hun lidt sløvt da det var blevet noget varmere - jeg burde have spulet hende af, men syntes egentlig det var ret koldt i hallen, selvom det var varmt udenfor. Så det var sikkert mangel på fremdrift der fik hende til at poppe ud, men igen - da vi tog den igen var hun virkelig hurtigt og fejlfrit igennem. 

Hun har det med at tage slalomen langsomt hvis det er varmt ude, så i går gik vi ud og øvede nogle få minutter herhjemme, hun fløj igennem hver gang og jeg belønnede hende stort med ros og super lækre godbidder, men det hjalp åbenbart ikke. 

Til gengæld blev hun overhovedet ikke fristet af de mange tunnel- og A-bræt fælder der var, men fokuserede totalt på hvor hun skulle hen. :x

Og nå ja, hvis agility var super nemt, så ville det jo slet ikke være sjovt. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sgu Leah lider af personlighedsspaltning! :lol:

I morges i AG kom hun ud og løb som skudt ud af en kanon - sejlede langt ud over ethvert felt, gled af bordet, tog et ekstra spring, men GIK igennem slalomen. 

I SP var hun mere normal og trods en langsom slalom var vi fejlfri.  Jeg kørte hjem før jeg kunne se om vi blev placeret eller hvor mange mach points vi fik (hvis nogen). 

Bliver spændende at se om det er Dr. Jekyll eller Mr. Hyde der dukker op i morgen. :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til stævne i Vilhelmsborg i går. Hmmm lidt blandet følelse at gå derfra. 

Aya løb så fint. I første løb (AGÅ) holdt jeg hende lidt tilbage. Det med at huske banen har drillet mig rigtig meget til træning de sidste par uger, og tror det har noget at gøre med at vi løber ret stærkt på arbejde, for synes jeg har haft svært ved at få hovedet med til træning. Nå men det gav lidt ekstra nerver på så ville bare så gerne løbe korrekt hvilket betød at jeg ikke løb med den energi jeg gerne ville. Så selvom vi var fejlfri fik vi en irriterende tidsfejl på 0.18 sek. ahrg øv øv øv. Nå men sådan er det jo.

Næste løb (SPÅ) synes jeg at vi løb rigtig fint, igen ikke det hurtigste løb vi har præsteret men langt fra det langsommeste, og med et super flow. Jeg var i hvert fald enormt tilfreds. Der må jeg sige at jeg blev ret så irritabel da vi endnu engang fik tidsfejl. Denne gang 0.35 sek. Amen altså! Fik lidt den følelse af at vi havde tabt lidt på forhånd fordi banetiden var så stram. Fair nok at vi ikke vinder, men alligevel var der mange flotte løb der fik tidsfejl. Ikke at jeg vil gå ind i en debat omkring tidsfejl, men det tager sku lidt modet af en at banetiden er så stram at hunde med fornuftigt tempo, flow og små buer ikke kan komme igennem under banetiden.

I AGÅ blev vi nr. 12 (11 fik DM udtag) og i SPÅ blev vi nr. 15 (14 fik DM udtag) så ja øv øv øv. 

Så løb vi AG2 og jeg fik nok en lille fanden indvolskhed ind over mig der, så der tonsede vi bare afsted. Gav lige 5 fejl pga balancefeltet fordi jeg hev hende væk for hurtigt men i det mindste gav vi den maks gas og vi havde en fest. Aya skal ikke i klasse 3 det ville ikke være noget hun ville få glæde af. Så har ingen interesse i at tage klassepinde med hende. Når det så er sagt ville jeg normalt sætte hende tilbage på feltet, men registrerede først fejlen for sent, så lod den ligge.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, NickiA skrev:

Jeg var til stævne i Vilhelmsborg i går. Hmmm lidt blandet følelse at gå derfra. 

Aya løb så fint. I første løb (AGÅ) holdt jeg hende lidt tilbage. Det med at huske banen har drillet mig rigtig meget til træning de sidste par uger, og tror det har noget at gøre med at vi løber ret stærkt på arbejde, for synes jeg har haft svært ved at få hovedet med til træning. Nå men det gav lidt ekstra nerver på så ville bare så gerne løbe korrekt hvilket betød at jeg ikke løb med den energi jeg gerne ville. Så selvom vi var fejlfri fik vi en irriterende tidsfejl på 0.18 sek. ahrg øv øv øv. Nå men sådan er det jo.

Næste løb (SPÅ) synes jeg at vi løb rigtig fint, igen ikke det hurtigste løb vi har præsteret men langt fra det langsommeste, og med et super flow. Jeg var i hvert fald enormt tilfreds. Der må jeg sige at jeg blev ret så irritabel da vi endnu engang fik tidsfejl. Denne gang 0.35 sek. Amen altså! Fik lidt den følelse af at vi havde tabt lidt på forhånd fordi banetiden var så stram. Fair nok at vi ikke vinder, men alligevel var der mange flotte løb der fik tidsfejl. Ikke at jeg vil gå ind i en debat omkring tidsfejl, men det tager sku lidt modet af en at banetiden er så stram at hunde med fornuftigt tempo, flow og små buer ikke kan komme igennem under banetiden.

I AGÅ blev vi nr. 12 (11 fik DM udtag) og i SPÅ blev vi nr. 15 (14 fik DM udtag) så ja øv øv øv. 

Så løb vi AG2 og jeg fik nok en lille fanden indvolskhed ind over mig der, så der tonsede vi bare afsted. Gav lige 5 fejl pga balancefeltet fordi jeg hev hende væk for hurtigt men i det mindste gav vi den maks gas og vi havde en fest. Aya skal ikke i klasse 3 det ville ikke være noget hun ville få glæde af. Så har ingen interesse i at tage klassepinde med hende. Når det så er sagt ville jeg normalt sætte hende tilbage på feltet, men registrerede først fejlen for sent, så lod den ligge.

Er det ikke bare alle fejlfrie der får DM-pinde, eller er der også et bestemt antal på? :vedikke: Har jo aldrig rigtig tænkt på DM-pinde, så jeg aner nada om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

15 minutter siden, korvis skrev:

Er det ikke bare alle fejlfrie der får DM-pinde, eller er der også et bestemt antal på? :vedikke: Har jo aldrig rigtig tænkt på DM-pinde, så jeg aner nada om det...

Jo det var det. Bare for at illustrere at Aya var den første i begge runder der røg udenfor banetid. Sååååå træls :S Men selvfølgelig er 12 og 15 ud af 72 jo også en fair nok placering, bare så træls når tidsfejlen var så minimal 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 3. april 2017 den 03:22 , Doberfan skrev:

Jeg vil gerne høre jer ad om det er mig der er smålig.

Her er situationen:

Når man er fejlfri i både AG og SP samme dag er det en QQ eller double Q. Nogle klubber giver en virkelig flot rosette for det og de er ret eftertragtede.  Denne klub havde kun nogle få rosetter tilbage. Da Leah og jeg fik vores QQ i fredags kiggede jeg efter dem, men der var ingen. OK, fint nok.

Men lørdag så jeg at en klubkammerat havde en, så jeg spurgte hende hvor hun havde fundet den. Hun fortalte hvor, men sagde også at der kun var få tilbage. Vi var flere der ledte efter dem, men væk var de.  Jeg tænkte ikke videre over det indtil jeg så samme klubkammerat i dag med to af dem. Jeg spurgte hende om de havde fundet flere, men nej, hun sagde at hun havde tigget og bedt dem om at gemme en til hende hvis hun skulle få en QQ i dag. De  gav tøvende efter fordi hun fablede om hendes overtro om at hun aldrig ville få en QQ hvis der ingen rosette var.

Ja, det er kun en skide rosette, men hvor retfærdigt er det at "reservere" en, og så fra en person der får QQ's oftere end så mange af vi andre, hvor det virkelig er en stor ting at have to fejlfri løb? 

OK, ingen svar nødvendige, jeg VED det er småligt. Men det er heller ikke rigtigt. 

 

 

 

Det skal være ens for alle. Da Cassi blev Rallybegyndermester havde jeg dagen før set hvordan det både blev råbt op og der blev givet gave. Det samme skete også for nogle i klassen dagen efter, men jeg blev ikke nævnt. Det gjorde jeg så opmærksom på, tror jeg var blevet glemt, og fik så et LP-krus, hvor der stod førstepræmie på. De tænkte vel en præmie er en præmie...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

SP klassen i går gav en 4. plads og 9 points.

I AG i dag løb hun super godt og fik en 3. plads med 17 points.

i SP rev hun en pind, så disk, men pyt, hun løb fint. Bortset fra at hendes slalom stadig er langsom.  I samtlige løb til dette stævne var slalomen placeret så man skulle tage den i retning væk fra indgangen, og jeg har bemærket, at når den er i retning mod ind/udgang, så tøver hun aldrig. 

Her hjemme og til træning er hun aldrig langsom i slalomen uanset hvor den står, så kan ikke helt greje hvordan jeg skal få løst det problem. Forslag modtages gerne. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Doberfan skrev:

SP klassen i går gav en 4. plads og 9 points.

I AG i dag løb hun super godt og fik en 3. plads med 17 points.

i SP rev hun en pind, så disk, men pyt, hun løb fint. Bortset fra at hendes slalom stadig er langsom.  I samtlige løb til dette stævne var slalomen placeret så man skulle tage den i retning væk fra indgangen, og jeg har bemærket, at når den er i retning mod ind/udgang, så tøver hun aldrig. 

Her hjemme og til træning er hun aldrig langsom i slalomen uanset hvor den står, så kan ikke helt greje hvordan jeg skal få løst det problem. Forslag modtages gerne. 

tror desværre det er en af dem der kun kan løses med erfaring og tid. Med mindre i har nogle shows hvor I kan løbe "not for competition" og tage legetøj med i ringen, eller i det mindste tage den et par gange.. 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, PinPoynter skrev:

tror desværre det er en af dem der kun kan løses med erfaring og tid. Med mindre i har nogle shows hvor I kan løbe "not for competition" og tage legetøj med i ringen, eller i det mindste tage den et par gange.. 

Ja, det har du sikkert ret i. Der er af og til en "match" hvor man kan øve på banen dagen før stævnet og hvor man må bruge legetøj. Desværre må man aldrig bruge godbidder, og det er det der har højest værdi for hende. Jeg har også tænkt mig at tage rundt til de af mine venner der har slalom hjemme og træne der. 

6 timer siden, PinPoynter skrev:

Idag var det et år siden Dexter vandt sin første agilityklasse og rykkede op i Gr2.  Denne weekend var vi hjemme, for jeg glemte at melde til det selv samme stævne... det bliver afholdt kun 45 minutter fra hvor jeg bor 

Ej hvor surt. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...