Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, ret åndssvagt xD har du prøvet sådan et legetøj man kan putte godbider i?  Man kan nok godt slippe afsted med ikke at have noget i den, for et par ture i ringen, tænker jeg, hvis legen er indlært som del af belønningen, og der falder godbider af så snart man kommer ud af ringen?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 3/11/2017 den 18:01 , korvis skrev:

 

 

Topsejt! :5up: Men... Jeg lærer aldrig at forstå det dér Crufts... Hvorfor er hun med i british open, og ikke i den internationale?

Jeg fik forklaringen her i weekenden hvor vi var til stævne sammen (og hvor hun naturligvis vandt alt) :mrgreen:

I den internationale er der en enkelt deltager der bliver udvalgt fra hvert land, og det var ikke hende. 

Men Kristie var i England sidste år og konkurrere, og der kvalificerede hun sig til British Open, som var "finalen" på den turnering hun var med i derovre. 

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Doberfan skrev:

Jeg fik forklaringen her i weekenden hvor vi var til stævne sammen (og hvor hun naturligvis vandt alt) 

I den internationale er der en enkelt deltager der bliver udvalgt fra hvert land, og det var ikke hende. 

Men Kristie var i England sidste år og konkurrere, og der kvalificerede hun sig til British Open, som var "finalen" på den turnering hun var med i derovre. 

var det KCIAF hun var til? 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Doberfan skrev:

Pas. 

Hun sagde bare at hun havde konkurreret og kvalificeret sig til BO ved Crufts. 

Jeg er næsten sikker på at det er KCIAF der afholder den kval.  Jeg overvejer om jeg skal melde mig deroppe i år, kom ikke afsted sidste år pga flytning osv.. Det er årets største stævne over 4 dage, med omkring 16 ringe og folk fra hele verden. Mest Europa og omegn, men også USA og andre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen og lørdag skal Leah og jeg prøve noget nyt - vi skal til konkurrence i NADAC (North American Dog Agility Council). Jeg ved ikke om der er noget tilsvarende i DK eller UK, men det er noget om at de sætter stor vægt på sikkerhed, så der er ingen vippe, ingen pose, og springhøjderne er lavere. 

Og da vi er nye skal vi løbe Novice, det tror jeg bliver sjovt. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Og Leah havde bare totalt fest til det stævne. Fejlfri i tre ud af fire løb, to 2. og en 3. plads. Vi kunne også have været godkendt i vores første løb, hvis ellers føreren havde kendt reglerne. :oops:  Hun missede sit felt på det første A bræt, og jeg vidste ikke at man gerne måtte gå tilbage og prøve igen, så længe man holdt sig indenfor banetiden. Og det kunne vi sagtens have, for hun løb vildt hurtigt. Det var virkelig meget flydende baner som indbød til fart, og det virkede. Siden springhøjderne er mindre end hos AKC, så konkurrerer hun her mod alle BC'erne, så det er lidt fantastisk at hun overhovedet blev placeret. Og der røg ingen felter udover det allerførste. 

Det er helt sikkert noget vi skal prøve igen. :-D

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også springene ser vildt høje ud, når du har vist videoer af Dexters løb. 

Hos NADAC er der heller ikke så mange spring i Regular som var det vi løb - der er i stedet en masse "hoops" som de bare skal igennem uden at springe. Leah havde aldrig set et "hoop" før, men hun fangede ideen med det samme - der var heldigvis et i opvarmningen så vi lige kunne prøve det af. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dag 1 til stævne i Jackson, Mississippi gik rimeligt godt i betragtning af at det er virkelig varmt og luftfugtigheden er høj.

Første løb var FAST, hvor Leah vandt og dermed fik sin novice titel. Det betyder at vi kan rykke op i åben men jeg leger lidt med tanken om at blive i novice da denne klasse som regel er den første om morgenen, og det er en god opvarmning for hende at have noget super nemt at starte på. 

I AG startede hun langsomt - hun havde det varmt, og det betød at hun ikke havde fart nok på til at komme godt ind i slalomen, og hun poppede ud. Men resten af klassen løb hun super.  Det var bestemt heller ikke en slalomindgang der indbød til fart. Den var efter A brættet men med en vinkel på omkring 60 grader. Og når man har ståfelter er det ikke vildt motiverende. 

Da det kom til SP besluttede jeg mig for at spule hende af lige inden, og det gav pote. En andenplads og 9 MACH points. 

PS - har lige tjekket og det var 31 grader men luftfugtigheden var kun 63%, den føltes bare højere. Det burde jo stadig være forår og ikke sommer! 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Leah vandt FAST igen i morges. I AG startede hun igen langsomt, men så fik hun så meget fart på at hun missede feltet på balancen og hun røg af bordet. Der var virkelig lang pause mellem AG og SP og hun virkede ret påvirket af varmen - tjekkede lige at med luftfugtigheden føltes det som 35 grader. Jeg spulede hende godt og grundigt inden SP og hun startede faktisk rigtig godt, tog en super fin slalom, men så var der et virkelig skarpt sving efter triplebarren og da hun var nødt til at tage en ret stor cirkel for at få næste spring, blev det bedømt som en refusering. Lidt hårdt synes jeg men sådan kan det jo gå. 

Jeg havde allerede før SP besluttet ikke at deltage i morgen - dels er det for varmt, dels er der udsigt til stormvejr, og det vil absolut ikke gøre noget godt for hendes motivation. I dag løb hun kun for at please mig, ikke fordi hun syntes det var sjovt, og sådan skal det ikke være. 

Så vi er hjemme igen og hun får en velfortjent fridag i morgen. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Doberfan skrev:

Leah vandt FAST igen i morges. I AG startede hun igen langsomt, men så fik hun så meget fart på at hun missede feltet på balancen og hun røg af bordet. Der var virkelig lang pause mellem AG og SP og hun virkede ret påvirket af varmen - tjekkede lige at med luftfugtigheden føltes det som 35 grader. Jeg spulede hende godt og grundigt inden SP og hun startede faktisk rigtig godt, tog en super fin slalom, men så var der et virkelig skarpt sving efter triplebarren og da hun var nødt til at tage en ret stor cirkel for at få næste spring, blev det bedømt som en refusering. Lidt hårdt synes jeg men sådan kan det jo gå. 

Jeg havde allerede før SP besluttet ikke at deltage i morgen - dels er det for varmt, dels er der udsigt til stormvejr, og det vil absolut ikke gøre noget godt for hendes motivation. I dag løb hun kun for at please mig, ikke fordi hun syntes det var sjovt, og sådan skal det ikke være. 

Så vi er hjemme igen og hun får en velfortjent fridag i morgen. 

Hvor er I bare seje!

Det lyder fornuftigt med en fridag

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Terkels første udendørs stævne i går! Alt i alt en god oplevelse, ikke mindst fordi han opførte sig godt, både på og udenfor banen. Han har jo kun prøvet 1 eller 2 gange at der er andre hunde der løber ved siden af, til træning. Stævnemiljøet har han oplevet før, når jeg har været til stævne med Iso. Og det var helt klart at han ikke troede at HAN skulle løbe i går! :lol: Så det var vist en glædelig overraskelse for ham!

Jeg har video af hans 3 løb (jeg løb 3 med hver hund, og det var riiiigeligt...), og en laaaaang nørd-analyse af løbene, for den der orker at læse det. :P

https://www.youtube.com/watch?v=t4t30Q_unPQ

Løb 1, SPÅ:
Terkel tyvstarter!!! Dog eneste gang på dagen, jeg tror han var lidt usikker fordi der var hunde bag ham.
Han ta’r posen! Men jeg må kalde ham ud af den.
Jeg når ikke de kryds jeg havde planlagt mellem tunnel og slalom…
Slalomfejl - det er ok, eneste slalomfejl på dagen.
Terkel kigger alt for meget på mig, derfor river han pinde. Det er meget tydeligt at se hvor han får kommandoer på forhånd (tunnel, den ene “kryds”, og “rundt”) - der kigger han ikke på mig.
Så snart jeg er bagud går det galt, fordi han ikke har nogen “videre/fremad”-kommando. I stedet for kigger han efter mig, og når nogle gange at vende op mod mig fordi jeg er så meget bagud…

Løb 2, AG1:
Her havde vi som forventet lidt feltproblemer. Balancen lå som den første, og den er den aller sværeste for Terkel. Han sprang ned før han overhoved var nået til selve feltet. Min plan var at “minde ham om felterne” hvis det gik galt på balancen, derfor fik han et “ups” og så valgte han selv at stille sig i 2o2o-position igen. Jeg roste ham med vores specielle JAAAAA som han pt. kun får på felterne, og håbede at det kunne få ham til at huske sine felter. Og det gjorde det faktisk, selvom det stadig var meeeget sværere end til træning, og gik lidt “gradvist”. På A’et huskede han at stoppe - men lidt for sent. På vippen gik det faktisk helt fint!

Jeg fik placeret mig dumt før vippen, jeg skulle ha’ været på den anden side for at hjælpe ham at finde tunnellen. Den havde jeg faktisk ikke set komme, jeg syntes det var en pænt lige linie over flyvet og til den rigtige tunnelindgang. Men Terkel trækker så meget ind mod mig at han springer ind i hjørnepinden ved flyvet, og kommer helt ud af kurs. Det skal jeg huske til en anden gang.

Resten går faktisk ret godt, med undtagelse for at jeg ikke får trukket ham tilbage efter slalommen, så han ta’r næste spring bagfra - helt min skyld.

Løb 3, SP1:
Personligt synes jeg det var en pænt svær klasse 1-bane. Men vi kommer godt fra start, og han kigger ikke så meget på mig over de 3 første spring og tunnellen, godt! Men så kommer jeg bagud, Terkel trækker ind mod mig, og han ta’r derfor den forkerte tunnelindgang.

Så kommer noget jeg er ovenud tilfreds med! Nemlig tunnel-spring-spring-slalom! Jeg fik lavet mit blindkryds (omend noget panisk…), og søreme et bagkryds før slalommen, dygtig Terkel! Selv om det viste sig at være ret dumt at være på den side, for jeg kom igen bagud og Terkel trak ind mod mig og tog det forkerte spring…

Endnu mere bagud kom jeg på det næste stræk, selv om Terkel er høflig og venter på mig. Til sidst går det helt i kage, nok også fordi jeg bli’r lidt opgivende, og det er svært at starte forfra så mange gange i løbet af en bane… Så jeg valgte at lægge krudtet på at han tog posen, hvilket han også gjorde rigtig fint!

Konklusion:
Jeg kommer til at være lige så meget bagud med Terkel, som jeg er med Iso. Det kan mærkes nu hvor vi kommer udendørs, og løber store/lange baner.

Rigtig mange ting fungerer fint, som f.eks. hans slalom. Felterne går det faktisk fremad med, selv om de ikke er på plads endnu. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med dagen i går, især AG1 synes jeg gik rigtig fornuftigt!

Terkel er nødt til at lære at ikke klistre/kigge så meget på mig, men at koncentrere sig mere om forhindringerne - og så skal han ha’ en “videre/fremad”-kommando! Han arbejder fint fremad på de kommandoer han har, som touch/vippe/tunnel/slalom/rundt (der var ingen “bagom” i går), så han skal også ha’ en kommando for “fortsæt og tag den forhindring du ser”.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Terkel <3 Jeg så videoen, før jeg læste din "lille" analyse, og jeg nåede også at tænke, at han enten A) er døv, B) ikke får særlig meget verbal hjælp eller C) måske ikke endnu ikke kan finde ud af at søge fremad af sig selv. Hoooold nu op, hvor tjekker han meget ind hos dig. SÅ sødt ser det ud udefra, men jeg ved om nogen, hvor frustrerende det er at løbe med. Jeg er sikker på, at lige så snart I får lavet en masse simple fremadsendelsesøvelser, så bliver han rigtig fin.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Lille Louie skrev:

Søde Terkel <3 Jeg så videoen, før jeg læste din "lille" analyse, og jeg nåede også at tænke, at han enten A) er døv, B) ikke får særlig meget verbal hjælp eller C) måske ikke endnu ikke kan finde ud af at søge fremad af sig selv. Hoooold nu op, hvor tjekker han meget ind hos dig. SÅ sødt ser det ud udefra, men jeg ved om nogen, hvor frustrerende det er at løbe med. Jeg er sikker på, at lige så snart I får lavet en masse simple fremadsendelsesøvelser, så bliver han rigtig fin.

Ja, det er nemlig lidt frustrerende... Det er helt sikkert også en god portion usikkerhed, for han løber mere fremad til træning. Men han mangler i den grad at søge forhindringerne selv! Noget af det skal sikkert komme med sikkerheden, men nok ikke SÅ meget... Nu kigger vores guru forhåbentlig på vores videos, så får vi nok hjælp til det til næste session.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kom afsted igår, med en 3. plads, en 1. plads og fire diskvalificeringer til følge xD Første springløb var han bare helt skør, der var slet ingen hjemme.. andet springløb vandt vi, eneste fejlfri i vores grade. 3. springløb var dexter rigtig fin, men jeg løb den forkerte vej, for helt vildt derinde O.o9_9, første agilityløb gloede han helt vildt meget efter dommeren, og kunne slet ikke koncentrere sig? Ander ikke hvad der var galt, vi har løbet for den dommer før, og han har aldrig tidligere reageret.. jeg endte med at sidde og give ham en krammer og et "kom nu, skal bare lige over de sidste"... xD
2. agilityløb var en helt åndssvag bane, vi kunne aldrig være kommet igennem den, men det var sjovt at forsøge, og den sidste bane var rigtig fin, men han var nok alligevel en lille smule træt, for han var lidt langsom den første halvdel, og blev så også kun nr3. Men ja, to fine fejlfrie løb. Det er vel heller ikke helt skidt.. Desværre ingen videoer. 

 

 

20170430_225400.jpg

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Manamusen har også været til stævne i weekenden - og jeg kan faktisk sige hun ikke satte en pote forkert. Hvad sker der lige for det?? O.o Hun var TOP sej!

Vi løb 4 løb i alt, 3 fejlfri med en 1 plads og to 2 pladser, og så lige en enkelt disk pga mig :engel:

Luna løb 6 løb, hvoraf de 3 var holdløb. Hun løb 3 fejlfri lørdag og et enkelt om søndagen. Den ene disk var hendes :fyfy: Og den anden var min :engel: Hun sprang et felt noget så grusomt - SÅ skal  man tilbage. Lille orm!

Jeg har 3 løb på film (faktisk flere, men 3 jeg har fået på yt) Dem spammer jeg lige her - for er lidt stolt af Mana i hendes løb, synes virkelig hun løb pænt. Og klisterfisen Luna løb en mega sej tunnel - tunnel efter en svær slalom i en spring 3. 

 

 

 

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...