Hop til indhold

Hunden napper (bider) i mine støvler. (Komandoer preller af) :(


sachamusen
 Share

Recommended Posts

Status på vores dejlige Paw.

 

Vi har professionel adfærds træner tilknyttet til vores træning med Paw, vedr han biden/leg med mine ben. Det går fremad. Men som nævnt tidligere i tråden er han jo 7mdr. d.d og da vi ikke før har kunne tyde denne adfærd hos ham, så tager det sikkert noget tid at få ham afvendt med dette, da vi har taklet denne adfærd forkert fra starten af og det har foregået ca det ½ af hans liv.

 

Vi kunne rigtig godt tænke os at høre fra jer brugere her på sitet, om Paw er trænet til det som man kunne forvente af en schæfer på 7 mdr. "enten mere eller mindre omhvad han skal kunne"

 

1. sit - bliv. :5up:

2. Dæk - bliv. :5up:

3 plads. :5up:

4. "næsten" gå pænt. (der trænes ihærdigt via klikker) ;-)

5. Apport af genstand - samt Næsten" aflevere hver gang. :klap:

6. Tæppe (hvor han slapper af) Han bliver liggende. :5up:

7. Halse på kommando :5up: - Men "ti" (som vi vil bruge til at holde kæft igen" sidder 25% i skabet). :sjov:

8. Dubbe til genstande med næsen. :5up:

9. Gå spor med 2 stk 90 graders knæk. (ingen genstand endnu) :5up:

10. Indkald (når intet for styrer ham fra omgivelserne) Men der øves........ ;-)

11. Give pote. :5up:

 

Blot lidt af det han mestre samt hvad vi træner.

 

Er vi på niveau med hvad man i daglig dagen forlanger af en hund på 7 mdr. Eller har vi stillet vores krav alt for høje.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja da, selvfølgelig leger han hver dag.

 

Træningen på en ganske alm. dag er 2-3 gange af max 15 min af gangen. Så leges der lidt for at han ikke skal koncentrerer sig hele tiden.

 

Leg foregår 1-2 gange dagligt på vores lukkede areal med bold - tov - legedyr m.m hvor han for lov til at være den hvalp han er.

 

Spor går han ca 2-3 gange om ugen. (og det elsker han, uanset vejr.) :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da, selvfølgelig leger han hver dag.

 

Træningen på en ganske alm. dag er 2-3 gange af max 15 min af gangen. Så leges der lidt for at han ikke skal koncentrerer sig hele tiden.

 

Leg foregår 1-2 gange dagligt på vores lukkede areal med bold - tov - legedyr m.m hvor han for lov til at være den hvalp han er.

 

Spor går han ca 2-3 gange om ugen. (og det elsker han, uanset vejr.) :banan:

 

Det lyder bare super godt! Tror I får en rigtig god hund ud af ham. Han lyder til, at være kvik i pæren og det med støvle bideriet skal I nok få ham fra. Godt hvis det virker positivt med adfærdstræneren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tingene har ændret sig drastisk. (desværre)

 

Vi har d.d i fællesskab taget den beslutning at "kaste håndklædet i ringen"

 

Paw er på de sidste par dage begyndt at knurre af mig når jeg går ture og i rette sætter ham. (kommandoer som sit-dæk) samt begyndt at bide ud efter mig.

 

Han vil simpelthen ikke ind ordne sig under mig og vi har valgt at stoppe mens vi stadig kan give Paw et rigtig godt hunde liv, blot hos en anden familie.

 

Vi vil d.d kontakte opdrætter med henblik på at få omplaceret Paw.

 

Nu kan det godt være at folk siger/skriver at det er for dårligt dit-dat...Og fred være med det. (men det er med tårrene trillende ned af kinderne jeg skriver dette indlæg.)

 

Vi syntes i hvert fald at vi har gjort ALT hvad der står i vores magt for at Paw skulle få et rigtigt godt hunde liv. Han vil simpelthen bare ikke acceptere mig. (tænker også her på vores 2 børn)

 

Fortsættelse følger.........

Link til indlæg
Del på andre sites

Tingene har ændret sig drastisk. (desværre)

 

Vi har d.d i fællesskab taget den beslutning at "kaste håndklædet i ringen"

 

Paw er på de sidste par dage begyndt at knurre af mig når jeg går ture og i rette sætter ham. (kommandoer som sit-dæk) samt begyndt at bide ud efter mig.

 

Han vil simpelthen ikke ind ordne sig under mig og vi har valgt at stoppe mens vi stadig kan give Paw et rigtig godt hunde liv, blot hos en anden familie.

 

Vi vil d.d kontakte opdrætter med henblik på at få omplaceret Paw.

 

Nu kan det godt være at folk siger/skriver at det er for dårligt dit-dat...Og fred være med det. (men det er med tårrene trillende ned af kinderne jeg skriver dette indlæg.)

 

Vi syntes i hvert fald at vi har gjort ALT hvad der står i vores magt for at Paw skulle få et rigtigt godt hunde liv. Han vil simpelthen bare ikke acceptere mig. (tænker også her på vores 2 børn)

 

Fortsættelse følger.........

 

Årh, for pokker da.. Det er jeg rigtig ked af at høre! Det er nok den bedste løsning når I ikke kan få det til, at fungere.. Håber ikke I helt har mistet lysten til hund, de giver et rigtig godt input til familien. Hvis I vælger en ny hund så tag en tæve af en lidt blødere karakter og race. Håber I finder et godt hjem til Paw! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tingene har ændret sig drastisk. (desværre)

 

Vi har d.d i fællesskab taget den beslutning at "kaste håndklædet i ringen"

 

Paw er på de sidste par dage begyndt at knurre af mig når jeg går ture og i rette sætter ham. (kommandoer som sit-dæk) samt begyndt at bide ud efter mig.

 

Han vil simpelthen ikke ind ordne sig under mig og vi har valgt at stoppe mens vi stadig kan give Paw et rigtig godt hunde liv, blot hos en anden familie.

 

Vi vil d.d kontakte opdrætter med henblik på at få omplaceret Paw.

 

Nu kan det godt være at folk siger/skriver at det er for dårligt dit-dat...Og fred være med det. (men det er med tårrene trillende ned af kinderne jeg skriver dette indlæg.)

 

Vi syntes i hvert fald at vi har gjort ALT hvad der står i vores magt for at Paw skulle få et rigtigt godt hunde liv. Han vil simpelthen bare ikke acceptere mig. (tænker også her på vores 2 børn)

 

Fortsættelse følger.........

 

:bighug:

Tror ikke nogen vil skrive at det er for dårligt. I har jo forsøgt at få hjælp, hvilket så ikke fik det til at lykkes, og det er at vise ansvarlighed overfor hunden.

Jeg har svært ved at finde ud af hvad der gik galt hos jer, men jeg håber meget, at I finder et godt hjem til Paw.

Hvis I skulle vælge at få en anden hund, så overvej nøje om I "bare" var et dårligt match, eller om det måske skal være en anden race næste gang.

 

Skriv endelig når I har fundet et nyt hjem til Paw, og evt. hvordan det går :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er I sikre på han ikke har ondt?

 

Der er intet når han er inde for, samt intet når han løber rundt og leger...Ej heller når han går spor eller træner lydighed med min kæreste.

 

Han har været til dyrlæge samt hunde kiropraktor, netop for at udelukke om han evt. havde ondt.

 

Vi har d.d fået opringning fra en men rigtig meget kendskab til schæfere og fået redskaber til at af vende denne adfærd.

 

Hvor om alt er...Er det en chance vi giver 3-4 uger da vi vil agter at gøre alt hvad der står i vores magt for at beholde ham. (Vi holder selvfølgelig omplacering åben side løbende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er intet når han er inde for, samt intet når han løber rundt og leger...Ej heller når han går spor eller træner lydighed med min kæreste.

 

Han har været til dyrlæge samt hunde kiropraktor, netop for at udelukke om han evt. havde ondt.

 

Vi har d.d fået opringning fra en men rigtig meget kendskab til schæfere og fået redskaber til at af vende denne adfærd.

 

Hvor om alt er...Er det en chance vi giver 3-4 uger da vi vil agter at gøre alt hvad der står i vores magt for at beholde ham. (Vi holder selvfølgelig omplacering åben side løbende)

 

Håber virkelig det virker for jer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad var rådet? :-D

 

Vi får besøg af ham allerede i weekenden, hvor han vil "tyde" hans adfæd (legen men mine ben - biden - knurren) og komme med brug bare redskaber til hverdagen, da han har haft andre schæfere med samme adfærds mønster som der kunne rettes op på.

 

Så derfor kæmper vi videre.......(dog med side løbende omplacering, hvis og i så fald.) :pray:

 

Opdate følger.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over, at du skriver at han ikke vil rette ind under dig?

Nu handler adfærd hos hunde netop ikke om at de skal rette ind eller vil bestemme over os, men andre årsager. Jeg kunne derfor, når jeg ser dit indlæg godt blive lidt urolig for om I har fået de rette redskaber også mentalt til at gå til opgaven. Hvis man fx har den tilgang, at hunden gør noget for at bestemme og skal irettesættes for det, fordi den skal høre efter så når man sjældent ret langt på sigt. Jeg ved ikke om det forholder sig sådan. Der er bare nogle vendinger du bruger, der får mig til at skrive dette

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at dette her nok slet ikke er det samme.

 

Men eftersom du skriver I vil give det er forsøg vil jeg lige prøve at komme med min lille historie.

 

Det er mig der mest har med hundene at gøre hjemme ved os - vi har 2 labber. Det er mig der lufter - fodrer og træner.

 

Zeus som i dag er 3½ år gammel - havde en dårlig vane eller idé med at skulle bide mig i underarmen når vi trænede... han knurrede og bed - dog skal det lige siges at den knurren han kom med var en "lege-knurren" - jeg ved ikke hvordan Paws knurren er.

Han bed og knurrede ikke til at starte med i træningen men når vi nærmede os slutningen af træningen, så skulle det gå ud over min underarm og ja det gør dælme ondt. Jeg fandt ud af at ignorere ham men fandt også ud af at han var "mæt" af træning og vi prøvede at træne lidt mindre - det hjalp utrolig meget.

 

Nu havde jeg lige skrevet et længere indlæg, men det hele forsvandt, hmmm håber det er til at forstå det jeg fik skrevet igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over, at du skriver at han ikke vil rette ind under dig?

Nu handler adfærd hos hunde netop ikke om at de skal rette ind eller vil bestemme over os, men andre årsager. Jeg kunne derfor, når jeg ser dit indlæg godt blive lidt urolig for om I har fået de rette redskaber også mentalt til at gå til opgaven. Hvis man fx har den tilgang, at hunden gør noget for at bestemme og skal irettesættes for det, fordi den skal høre efter så når man sjældent ret langt på sigt. Jeg ved ikke om det forholder sig sådan. Der er bare nogle vendinger du bruger, der får mig til at skrive dette

 

Jeg har også tænkt dette.

 

TS, jeg ville så gerne at du skrev at dem der hjælper jer arbejder med positive metoder...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også tænkt dette.

 

TS, jeg ville så gerne at du skrev at dem der hjælper jer arbejder med positive metoder...?

 

Nu kan skrevne ord let misforstås da man skriver/tolker forskelligt.

 

Men jeg kan forvisse om at metoden vi fik vist i dag, er positiv indlæring hos Paw.

 

Dagen i dag forløb med at han "prøvede" at bide/lege med mine ben da vi gik tur. Legen/bidden blev stoppet øjeblikkelig og resten af turen gik rigtig godt.

 

Nu må de næste par uger vise om indlæringen giver positiv effekt. Forudsætningerne er i hvert fald til stede.

 

Men pølser/frikadeller køres ind i STOR stil. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan skrevne ord let misforstås da man skriver/tolker forskelligt.

 

Men jeg kan forvisse om at metoden vi fik vist i dag, er positiv indlæring hos Paw.

 

Dagen i dag forløb med at han "prøvede" at bide/lege med mine ben da vi gik tur. Legen/bidden blev stoppet øjeblikkelig og resten af turen gik rigtig godt.

 

Nu må de næste par uger vise om indlæringen giver positiv effekt. Forudsætningerne er i hvert fald til stede.

 

Men pølser/frikadeller køres ind i STOR stil. :sjov:

 

Pølser er et must have, de virker i hvert fald altid her..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Status:

 

Nu har vores "fif" med at jeg kan gå tur med Paw båret frugt 2 dage.

 

Fredag kom vores redning og så Paw`s adfærd når jeg skulle gå tur med ham. Han gjorde som han skulle, nemlig lege/bide i mine støvler/underben. Straks blev vi beordret hjem igen. Mig og min kæreste så på hinanden og tænkte sikkert samme tanke.....Hvad sker der lige her.

 

Men vel ankommet hjem (ca 200m) fik vi linen af Paw og han spurgte om vi havde en flaske og en skarp kniv. Det havde vi selvfølgelig og han gik straks i gang med kniven. Der blev simpelthen lavet et hul i proppen af flasken. Nu fyldte han flasken med vand og skruede proppen på igen.

 

Så fik jeg flasken i lomme (vi havde alle stadig overtøj på) og han sagde...Nu giver du Paw linen på som normalt og går ud med ham. Når han så bare antyder at vil nappe til dig, tager du hurtigt flasken og sprøjter han i hoved.

 

Som sagt så gjort....Vi gik ud og der skulle ikke gå mange meter før end han begyndte på sin leg....Hurtigt tog jeg flasken og sprøjtede han i hoved....Paw syntes at sige..."Hvad fanden skete der lige der" :vedikke:

 

Jeg puttede hurtigt flasken i lommen igen så han ikke forbandt vandet med mig....Og da han var kommet sig over forskrækkelsen kaldte jeg ham på plads og belønnede med det bedste han ved af...Pølser/frikadeller.

 

Vi gik nu videre "kort line" og der var intet mere på denne tur.

 

Dagen efter skulle så stå sin prøve om det nu også var SÅ nemt.....Vi gik.....Han bed.....Jeg sprøjtede....Paw tænkte...Hvad f.....sker der....Vi gik pænt resten af turen.

 

Nu har jeg haft mit våben med i 2 dage...Og sjovt nok, har flasken ikke været oppe af lomme endnu.:banan:

 

Vi skulle dog regne med 2-4 ugers tid for denne adfærd før at han "glemte" det...Men overraskelses momentet var det bedste middel.

 

Nu krydser vi alt hvad krydses kan og håber han i fremtiden syntes det er langt bedre at gå og snuse m.m end at hænge i mine ben.

 

Fortsættelse følger.....:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Status:

 

Nu har vores "fif" med at jeg kan gå tur med Paw båret frugt 2 dage.

 

Fredag kom vores redning og så Paw`s adfærd når jeg skulle gå tur med ham. Han gjorde som han skulle, nemlig lege/bide i mine støvler/underben. Straks blev vi beordret hjem igen. Mig og min kæreste så på hinanden og tænkte sikkert samme tanke.....Hvad sker der lige her.

 

Men vel ankommet hjem (ca 200m) fik vi linen af Paw og han spurgte om vi havde en flaske og en skarp kniv. Det havde vi selvfølgelig og han gik straks i gang med kniven. Der blev simpelthen lavet et hul i proppen af flasken. Nu fyldte han flasken med vand og skruede proppen på igen.

 

Så fik jeg flasken i lomme (vi havde alle stadig overtøj på) og han sagde...Nu giver du Paw linen på som normalt og går ud med ham. Når han så bare antyder at vil nappe til dig, tager du hurtigt flasken og sprøjter han i hoved.

 

Som sagt så gjort....Vi gik ud og der skulle ikke gå mange meter før end han begyndte på sin leg....Hurtigt tog jeg flasken og sprøjtede han i hoved....Paw syntes at sige..."Hvad fanden skete der lige der" :vedikke:

 

Jeg puttede hurtigt flasken i lommen igen så han ikke forbandt vandet med mig....Og da han var kommet sig over forskrækkelsen kaldte jeg ham på plads og belønnede med det bedste han ved af...Pølser/frikadeller.

 

Vi gik nu videre "kort line" og der var intet mere på denne tur.

 

Dagen efter skulle så stå sin prøve om det nu også var SÅ nemt.....Vi gik.....Han bed.....Jeg sprøjtede....Paw tænkte...Hvad f.....sker der....Vi gik pænt resten af turen.

 

Nu har jeg haft mit våben med i 2 dage...Og sjovt nok, har flasken ikke været oppe af lomme endnu.:banan:

 

Vi skulle dog regne med 2-4 ugers tid for denne adfærd før at han "glemte" det...Men overraskelses momentet var det bedste middel.

 

Nu krydser vi alt hvad krydses kan og håber han i fremtiden syntes det er langt bedre at gå og snuse m.m end at hænge i mine ben.

 

Fortsættelse følger.....:bighug:

 

Det trick har jeg aldrig hørt om, men hvis det virker og han ikke forbinder det negativt med dig, er det jo dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...