Hop til indhold

Pleje af "seniorhunden"..


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Problemet er jo også at når man tester over lang tid er der andre ting der har indflydelse. Fx går hundene på jagt om vinteren mens de svømmer mere om sommeren osv. Dog synes jeg virkningen af smertestillende, har været ret tydelig, men jeg tænker at der også er bivirkninger - nyrer og organer osv. Er på overarbejde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kørt med mange slags kost tilskud og ingen af dem har virket perfekt, men så fik vi en foderprøve på specific i Herning i november og efter 3 måneder på det foder kan vi skære ned på hendes smertestillende mod hendes gigt og vi har fået en hel anden hund.

Jeg er SÅ ked af at jeg ikke har opdaget det foder før, for hold nu op hvor har vi fået en helt anden hund.

Så nu er alle kosttilskud væk og det smertestillende er skåret ned og vores gamle hund på snart 12 år trives.

 

Hvad hedder det foder mere præcist? :-D

 

Jeg har vist ikke rigtig gjort noget før hun blev senior:-D Men nu får hun Hills J/D foder - altså ledspecifikt foder - og et tilskud fra det svenske apotek, det hedder Senior. Og det virker. Da vi kom til massør efter 4 uger, hvor vi normalt går hver 3. uge, kunne massøren mærke stor forskel. Så det bliver vi ved med:-D Men nu er tulle jo altså også næsten 13 og har gigt i skuldrene.

 

Jeg har dog on og off i hendes levealder prøvet at give tilskud, dog uden at jeg har haft nogle synlige reaktioner på det.

 

Noomi får også J/D (det der tager hensyn til vægten) og det fungerer godt :-D Er der ikke fare for at overdosere alt det led-dims hvis det både er i foderet og der også gives tilskud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at se dosering. Der er stor prisforskel på at købe 1 kg og 3 kg, men omvendt kan man vel ikke forvente det holder i årevis :-)

 

Jeg har tidligere prøvet noget olie - koldpresset raps med diverse tilsætninger og så til både heste og hunde, men uden synlig virkning på mine hunde, men hvis dette er bedre er det måske et forsøg værd, hvis det betød at Bonnie kunne slippe de smertestillende 2 tabletter dagligt - eller gå ned på en

 

1.jpg

 

Du skal give ca. 10 ml pr. 22 kg. krops vægt. for at opnå en virkning. (det er doseringen jeg har fået af vide af dyrelægen.)

 

Hvis du køber hunde udgaven; http://shop.havens.dk/shop/matrix-ha-hund-329p.html

behøver du ikke regne i ml, men kan give den efter størrelse. 'jeg har begge måleskeer, men andvender den fra hesteudgaven, da den har ml mål så jeg kan dosere 10ml.

den anden ske er mindre, men har ikke betegnelse for ml på sig, hvilket for mig gør det lidt for "sjus" agtigt.

 

En mellem hund skal have 3,75 gram pr dag ca. og en stor hund skal have 7,5 gram pr dag. er du i tvivl kan du altid spørge dyrelægen til råds om dosering i forhold til din hund.

 

Virkningen indtræffer helt efter cirka 3-4 uger.

 

Jeg har indgående søgt viden om det da jeg blev bedt om at give min hund det, da jeg intet vidste om det, og kan se mange bruger det permanent til brugshunde og ældre hunde.

 

min hund får det sammen med lidt A38... så det bliver slugt ret hurtigt.... og pulveret er nemt at blande op der i.

 

og vil lige tilføje igen, at det har ingen bivirkninger af negativ art for dyret. så vidt jeg har kunnet læse mig til er overdosering heller ikke en farefuld ting. Det skulle heller ikke have nogen

negativ påvirkning at du giver det sammen med glocusamin beriget fodder, da glocusaminen der i egentlig ikke er glocusamin men en svolvforbindelse der bliver til glocusamin i hundens tramsystem og der for ikke har helt samme effekt.

2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg tænker at der også er bivirkninger - nyrer og organer osv. Er på overarbejde?

 

Når du giver din hund smertestillende eller anden form for medicin - bør du få taget en blodprøve ca. med ½ års mellemrum hvis den får det fast hver dag. Er det kun periode vis kan man lade det gå op til 1 år i mellem - få også dyrlægen til at måle blod %

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hedder det foder mere præcist? :-D

 

 

 

Noomi får også J/D (det der tager hensyn til vægten) og det fungerer godt :-D Er der ikke fare for at overdosere alt det led-dims hvis det både er i foderet og der også gives tilskud?

 

Det tror jeg ikke. Det er vist ikke helt de samme produkter, der er i. Der er grønlæbet musling i det der Senior tilskud hun får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hedder det foder mere præcist? :-D

 

 

 

Noomi får også J/D (det der tager hensyn til vægten) og det fungerer godt :-D Er der ikke fare for at overdosere alt det led-dims hvis det både er i foderet og der også gives tilskud?

Tror bare det hedder specific senior eller også er det det flexibility, det er jeg ikke lige sikker på. Men skal prøve at huske at tjekke det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hedder det foder mere præcist? :-D

 

 

 

Noomi får også J/D (det der tager hensyn til vægten) og det fungerer godt :-D Er der ikke fare for at overdosere alt det led-dims hvis det både er i foderet og der også gives tilskud?

 

Som udgangspunkt bør det ikke være noget problem. Glucosamine eks er vandopløseligt, så overskud bør udskilles.

Link til indlæg
Del på andre sites

ingen af dem har nogle bogstavskoder. De hedder bare senior stor hund/mellem/lille og så videre. Kiggede lige på deres side og enten hedder det senior eller så er det flexibility

 

De har et specielt til leddene, som før i tiden hed cjd, så skiftede det til cfd, og f'et står for flexibility, så det kunne godt være den samme:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke. Det er vist ikke helt de samme produkter, der er i. Der er grønlæbet musling i det der Senior tilskud hun får.

 

Ok :-D

 

Tror bare det hedder specific senior eller også er det det flexibility, det er jeg ikke lige sikker på. Men skal prøve at huske at tjekke det.

 

Tak :-D

 

Som udgangspunkt bør det ikke være noget problem. Glucosamine eks er vandopløseligt, så overskud bør udskilles.

 

Ok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta er startet op på dette: http://dogsrus.dk/led-skelet-muskler-og-bevaegelighed-55/senior-310g-p12

 

Kombineret med BOT dækkenet. Og så har jeg virkelig forsøgt at blive bedre til opvarmning/udstræknings-delen. Jeg er spændt på om jeg kan se en forskel på hende i dag - hvor hun igen skal ligge i bil.

 

 

Hvordan bruger I andre i øvrigt BOT dækken?

Programmet i dag ser fx ud som følger:

- Ankomst

- Kort luftetur uden snor

- Ophold i bil i cirka 45 min imens jeg træner med Modjo

- Træning 1 time

- Ophold i bil i 1,5 time imens jeg har hold

- Luftetur i snor

- Hjem

 

Ind til nu har hun fået dækken på efter lufteturen, af under træning og på igen efter træning. Er det også fremgangsmåden med BOT eller er der noget andet der er smartere tænker I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har ikke sit på pt. Men ellers har det været sådan her:

 

Netdækken på om natten og dagen (hvis vi er hjemme). Udedækken på, på morgenturen og eftermiddagsturen (hvis det er mig, der lufter). Og så netdækken på, såsnart vi kom hjem.

 

Med dit program ville jeg bare gøre, som du har gjort med det andet dækken:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener også at BoT anbefaler at det er på nogle timer for at få optimal virkning.

Jeg tør ikke lade sassy sove i det om natten - ved egentligt ikke hvorfor.

 

Jeg kalder det Sheilas nattøj:-D

 

Mysla har også sovet i den. Men den er for stor til hende, så det ser lidt sjovt ud. Men virker på hendes ryg og hofte.

 

Du kan roligt lade hende sove i det. Hvis hun sover så i kan høre hende, skulle hun sidde fast.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kalder det Sheilas nattøj:-D

 

Mysla har også sovet i den. Men den er for stor til hende, så det ser lidt sjovt ud. Men virker på hendes ryg og hofte.

 

Du kan roligt lade hende sove i det. Hvis hun sover så i kan høre hende, skulle hun sidde fast.:-D

førhen var hun jo ikke vant til dækken eller noget i den dur, men hold op hvor mener hun bare at hun er lækker når hun har det på*G*

Ja det er rigtigt nok, vi hører jo hvis hun sidder fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har også selv en seniorhund. Hun får gigtfoder fra dyrlægen for at passe bedst muligt på hendes led.

Derudover synes jeg det er utroligt vigtigt med en ordentlig hundeseng . I mine øjne har mange af de hundesenge man køber ikke en ordentlig madras.

Jeg har derfor købt en alm. skummadras, som jeg har skåret til, så den passer ned i min hunds hundekurv. Jeg synes det er vigtigt at de ligger godt.

Redigeret af Really
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...