Hop til indhold

Skal af med dårlig samvittighed


guanomo
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har gemt noget i 1 måned cirka som jeg ikke har vidst hvad jeg skulle gøre ved og hvordan :(

 

vi har nogle bekendte (et par) som har en amstaff på 11 måneder vist nok. Ejeren, han har fortalt han har brugt vold for at "opdrage" sin hund... det blev jeg fortørnet over sagde direkte til ham at sådan noget gjorde man bare ikke.

 

Nå min kæreste skriver sammen på sms med kæresten og hun har med jævne mellemrum skrevet at hun dominerede for meget, snerret af deres datter ect.

Og det er nok fordi den ikke respektere sine ejer men frygter manden. Men har været svært at sige noget til dem udover den gang han fortalte det, fordi vi ikke ved hvordan vi skulle gribe det an ect.

 

Nu fik vi så at vide i går at de har sat den til salg, men hvilken skæbne går den i møde? vi fandt jo ud af den hverken er chippet eller noget som helst, tror hellere de har vaccineret den (de har ikke "råd"..øhh nå)

de vil aldrig kunne komme af med den til nogle fornuftige mennesker jo...og vil de fortælle om den dens "adfærds problemer"

DE bor i lejlighed og har fået at vide at de skal gøre noget ved alt den larm der er når den er alene, den gør meget ifølge naboerne.

Før den havde de 1 rotte som de også gik af med af en eller anden grund jeg ikek kender....

 

Havde vi ikke haft børn havde vi taget ham ind. men vi tør ikke når den er "aggressiv" eller kan være det, hjalte er meget fysisk og ælsker at "bryde" med Cujo osv. og det vil kunne ende galt med en hund med den baggrund..

 

Jeg sidder her og tænker, hvad burde jeg have gjort? have gjort noget andet?

 

Jeg tænker stakkels nye ejer hvis de ikke får sandheden...

 

hvem ville tage en hund der ikek ervacineret ect.?

 

Uanset hvad tror jeg kun det kan ende galt :(

 

jeg skulle ud med det....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste to genbrugshunde, jeg har overtaget, var heller ikke vaccinerede eller chippede. Og jeg tror også der er mange andre, som er villige til at tage hunden alligevel.

Jeg har så bare det princip, at hvis jeg overtager en hund, som ikke har været passet ordentligt, og som tilmed har adfærdsproblemer, så vil jeg ikke give noget for den.

For at sige det på en lidt grov måde, så synes jeg ikke man kan tillade sig at forlange penge for en "vare", man har ødelagt.

 

Problemet omkring denne hund, er at den kan risikere at havne i et hjem, som ikke er bedre end det, den kommer fra. Det er rigtig synd, men sådan går det desværre mange hunde af den type. Hvis ejeren ikke er til at overbevise om at det bedste for hunden f.eks. kunne være at komme på internat, så personalet der kunne finde en ansvarlig ejer til den, så er der nok ikke noget du kan gøre, og jeg synes ikke at du behøver at føle dig skyldig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...