Hop til indhold

Træning i parker i Kbh.


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg har netop fået grønt lys for at oprette træning i parkerne i København :klap2:

Der vil i første omgang blive fokuseret på at træne "luftning af hund" især omkring hundemøder og hvordan aktiverer og beskæftiger vi hunden så den sbehov bliver tilgodeset.

Nu er det så, jeg vil bede jer københavnere om lidt hjælpe ved at fortælle mig i hvilken/hvilke parker der er bedst at være. Der må også gerne være fritløbsområder så vi får mulighed for løse hunde.

 

På forhånd tak for hjælpen

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk, fantastisk, fantastisk! Juhuuuu!!! DET skal jeg helt sikkert meldes til. :5up:

 

Søndermarken har både et fritløbsområde og et område, hvor hundene skal være i snor (det er dog ikke alle, der overholder det). Det er en dejlig park, men man skal selvfølgelig være forberedt på, at der altid er en del hunde.

 

I Frederiksberg have er der også en del hunde, men ikke noget fritløbsområde, og hundeejerne er generelt gode til at holde hundene i snor. Der er flere store plæner.

 

I Valbyparken er der et lille fritløbsområde, der bare består af to plæner på hver sin side af en sti. Nede ved vandet er der en dejlig stor plæne, som dog ikke er en del af frtiløbsområdet.

 

Lersøparken (ved Bispebjerg Hospital) består af et par store plæner. Det er vist egentlig ikke et fritløbsområde, men de fleste har deres hund fri.

 

Ørstedsparken ville jeg ikke anbefale til træning af den ene eller anden art. Det samme gælder Assistensens Kirkegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det direkte være parker eller kan en indhegnet fodboldbane gøre det?

 

Parker fordi vi der kan gå "rigtig" tur. Som det ser ud i det virkelige liv.

Ellers er en fodboldbane også rigtig fin, hvis vi må være der :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maria&kenni

Der er også grøndalsparken, hvor der er også er nogle andre hunde både i snor og uden.

 

ellers er der også Amager strandpark, hvor der er store græsarealer. :-D

 

fedt innitiativ, det vil jeg ihvertfald gerne være en del af hvis det er muligt. Menn altså først når jeg får min hund, ellers er der ikke så meget ide i det :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også grøndalsparken, hvor der er også er nogle andre hunde både i snor og uden.

 

ellers er der også Amager strandpark, hvor der er store græsarealer. :-D

 

fedt innitiativ, det vil jeg ihvertfald gerne være en del af hvis det er muligt. Menn altså først når jeg får min hund, ellers er der ikke så meget ide i det :D

 

Jo faktisk!

 

Man kan lære utrolig meget af at komme til hundetræning UDEN HUND, fordi man så kan se på de andre og høre efter uden at skulle fokusere på BÅDE sin hund, de andre og hvad den dygtige instruktør siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er en anden kommune :(

 

Aarh... Jeg er vist for meget jyde til at gøre mig klog på parker i Kbh :mrgreen:

 

Det er ellers et dejligt sted (og det eneste sted jeg har gået tur med hund i kbh-området) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med valby parken der er uanede muligheder med plads og man kan både være steder hvor der ofte kommer andre mennesker eller mere lukket inde for andre mennesker og hunde

 

Valbyparken er med i overvejelserne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aarh... Jeg er vist for meget jyde til at gøre mig klog på parker i Kbh :mrgreen:

 

Det er ellers et dejligt sted (og det eneste sted jeg har gået tur med hund i kbh-området) :-)

 

He he... Jeg har aldrig selv været der med hund, kun til ridestævner for maaange år siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ellers bare hørt at der kommer så mange SÆRE mennesker med deres UNDERLIGE hunde der fra tid til anden? :-D

 

Der er ofte ret mange mennesker derinde men procentvis synes jeg ikke at der er flere underlige og sære mennesker og hunde i Bernsdorffparken end andre steder. Den har bare et dårligt ry.

 

Men kom herop og se selv. :mrgreen: Personligt finder jeg det fascinerende at 20-25 fremmede hunde kan gå omkring borde med linser osv. uden at der er ballade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ofte ret mange mennesker derinde men procentvis synes jeg ikke at der er flere underlige og sære mennesker og hunde i Bernsdorffparken end andre steder. Den har bare et dårligt ry.

 

Men kom herop og se selv. :mrgreen: Personligt finder jeg det fascinerende at 20-25 fremmede hunde kan gå omkring borde med linser osv. uden at der er ballade.

 

 

LINSER? :ivrig::klap2::klap::banan:

 

Inge jeg var fræk - og du opdagede det ikke engang a065.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...