Hop til indhold

Gamle billeder - eller, sådan styrer man sin hundetræner.


KimC
 Share

Recommended Posts

Når man har samlet en masse ragelse, må man sommetider også søge efter nogen ting. Af en eller anden grund har jeg gemt de fleste papirbilleder fra dengang jeg ikke havde digitalkamera. Jeg var ved at fremsøge nogle billeder af noget helt andet...

 

Tråden her er også lidt i relation til diskussionen andetsteds om at give penge til dyreværnsarbejde.

 

Derved fandt jeg disse to billeder, som jo altså er gammeldags papirbilleder. De er taget i Juni 2004. Jeg mødte dengang en vagabond som havde to hunde. Den ene hunds ene øje var dårligt, og jeg tog mand og hund med til min daværende dyrlæge, og vi fik det ordnet. Men han skulle komme tl kontrol og afsluttende behandling godt en uge senere. Det kunne vi så bare håbe at vagabonden gjorde. Jeg mødte faktisk vagabonden to dage efter at han havde været tilbage her i byen for kontrol, det var også på min regning. Dyrlægen var godt nok "flink" med regningen, men her kunne jeg se hvad pengne gik til.

Som man ser her på billedet der er taget den dag, var øjnene nu i orden. Men vagabonden havde besluttet at sætte hunden til salg; det kneb med pengene.

Det var en meget karismatisk og venlig hund, som jeg faktisk var ret varm på at købe af ham. Det var aftalt at jeg skulle tage mine egne to hund emed, dengang havde jeg en spinone og en ruhåret hønsehund, og de skulle se hinanden an. Der var så ikke den store kærlighed, så det blev ikke til mere.

 

Skæbnen ville at vagabonden en dag blev fundet død, vist nok frosset ihjel. Hunden var i live, og blev formidlet, og kom tilfældigvis til den træner hvor jeg senere har trænet alle mine "projekthunde". Hun har malamutter og huskybladinger, og de kunne med hinanden.

Jeg har efterfølgende af og til drillet træneren med at denne hunds ene øje i princippet var min ejendom, fordi jeg havde betalt dyrlægen den gang. Men så længe hun opførte sig ordenligt ville jeg ikke kræve min retmæssige ejendom udleveret!

 

Hun opførte sig ordenligt.

SCN_0040.jpg

SCN_0041.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vagabonden frøs ihjel i en vinter, men årstallet kender jeg ikke. Historien beretter ikke om andre hunde. Han ville sælge en af sine hunde, og det kan være at han så har solgt den anden i stedet.

Han var en absolut fornuftig mand at snakke med, og havde en god omgang med sine hunde. Det er tankevækkende at man allerede inden Lars Løkke og finanskrise ikke havde "plads" til den slags i det danske samfund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie! Hvad hed vagabonden? Jeg kender en hel del af dem, da min nu afdøde svigermor i flere omgange har været dronning og regent for dem. Og dejligt med dyrlæger der tager sig af deres hunde selv om pengene er små. I Nykøbing F er der et værested der hedder perronen. Der kommer en dyrlæge fra Nysted med mellemrum og så er der fri konsultation osv. for skæve eksistensers kæledyr, primært hunde. Det er sgu' dejligt!

Redigeret af Niels M
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er snart 12 år siden, så jeg huske rikke vagabondens navn. Han blev fundet død i en ruin af et hus nord for Tønder. Hunden hed Fenris hos hundetræneren, men jeg ved ikke om det var et navn den havde allerede dengang. Muligvis hed hunden Jack.

 

Sjovt, jeg kan huske da hun fik ham. Jeg han nemlig studeret sammen med din træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vagabonden frøs ihjel i en vinter, men årstallet kender jeg ikke. Historien beretter ikke om andre hunde. Han ville sælge en af sine hunde, og det kan være at han så har solgt den anden i stedet.

Han var en absolut fornuftig mand at snakke med, og havde en god omgang med sine hunde. Det er tankevækkende at man allerede inden Lars Løkke og finanskrise ikke havde "plads" til den slags i det danske samfund.

 

Du skrev bare i starten at vagabonden havde to hunde, derfor jeg spurgte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er snart 12 år siden, så jeg huske rikke vagabondens navn. Han blev fundet død i en ruin af et hus nord for Tønder. Hunden hed Fenris hos hundetræneren, men jeg ved ikke om det var et navn den havde allerede dengang. Muligvis hed hunden Jack.

 

nu blev jeg jo nysgerrig så jeg hører lidt omkring. Dejligt du ville hjælpe dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...