Hop til indhold

Hunderacer der skræmmer folk


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde, der siger, at hun tror at Doberen leger for kropsligt til spidshundens sind. Øv... Tror I det er rigtigt? Også hvis sådan en kom fra vams? Aslan er her jo for evigt :) Ellers må det blive, når Mr Snehvid er væk om 1 million år

 

Nix! De spidser jeg har mødt med mine dobere har haft samme kropssprog og energiniveau som mine og de har leget fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde, der siger, at hun tror at Doberen leger for kropsligt til spidshundens sind. Øv... Tror I det er rigtigt? Også hvis sådan en kom fra vams? Aslan er her jo for evigt :) Ellers må det blive, når Mr Snehvid er væk om 1 million år

vi har en dobermannblanding her 3-5 dage om ugen, og han er meget kropslig. Leger meget med at skubbe med bagenden og sådan.. min bc blanding er overhovedet ikke imponeret af ham. Du kan se dem begge på dette billede, de sidder i midten.

 

sally dexter dylan george charles.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har en dobermannblanding her 3-5 dage om ugen, og han er meget kropslig. Leger meget med at skubbe med bagenden og sådan.. min bc blanding er overhovedet ikke imponeret af ham. Du kan se dem begge på dette billede, de sidder i midten.

 

[ATTACH=CONFIG]131629[/ATTACH]

 

Men at skubbe med rumpen er jo netop dæmpende adfærd. "Jeg vil lege, snus mig lige bag i så vi kan komme igang."

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, en total body crusher er ikke den bedste måde, at opfordre til sympati på..:blink:

han er helt klart både sød og venlig, og mener bestemt intet i retning af provokation eller opfordring til andet end sjov og ballade (han er også kun lige knap 6 mdr) MEN det er bare ikke alle hunde der gider den slags leg. Og min springer/collie blanding gider det i hvertfald ikke, med en hund af hans størrelse, det var somend bare det jeg ville sige med det. Han er en virkelig dejlig hvalp, faktisk helt utroligt fornuftig og rolig, alder og blanding taget i betragtning. Han tager alting oppefra og ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv min ikke særlig skræmmende udseende hund er der folk der hopper til siden for..

 

Det er dog mest børn, men det er klart, han er jo stor i forhold til dem :)

 

Jeg prøver at vænne ham til at han ikke skal gå hen og snuse til alle mennesker (Han har her den anden dag også fået en ide om at ALLE poser er til ham :/)

 

Heldigvis er der ikke noget et smil fra min side af ikke har kunne klare endnu, og ved ungerne får de (hvis både de og jeg har tid og lyst) lov til at hilse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet korrekt.

 

Jeg synes da overhovedet ikke det er normal adfærd hvis en hund laver udfald, bare fordi en person udviser angst? Det er der i hvert fald ikke nogen af de dobere jeg har haft der kunne drømme om, og gjorde de det ville jeg absolut sætte spørgsmålstegn ved deres temperament.

 

Af og til er der en sygeplejerske på et plejehjem, der går i en stor bue udenom min hund, eller hvis vi "overrasker" dem rundt om et hjørne kan de finde på at skrige og hoppe til siden. Det har ingen af mine reageret på med andet end logren.

 

Beboerne derimod er aldrig bange. Dog var der en dame, der havde kælet med Chase i adskillige minutter inden hun spurgte hvad for en race han var. Da jeg sagde Doberman blev hendes øjne store som tekopper. Hun kælede dog videre og var tydeligt stolt over at hun turde. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Doberfan - jeg anser heller ikke udfald mod skræmte/angste mennesker som normal adfærd.

 

Jeg oplever tit at folk går i en stor bue udenom, når jeg kommer gående med Mollie og Ninja. Nogle kryber nærmest langs husmuren - pigerne er bedøvende ligeglade.

 

Jeg har også oplevet især børn, som først opdager dem når vi allerede er i gang med at passere (næsen i mobilen osv.), og som så bliver vildt forskrækkede og hopper en meter ud til siden - her er reaktionen fra pigerne lidt logren med halen og måske lidt snusen i luften med retning mod personen - 2 sekunder efter er det glemt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet korrekt.

 

Jeg synes da overhovedet ikke det er normal adfærd hvis en hund laver udfald, bare fordi en person udviser angst? Det er der i hvert fald ikke nogen af de dobere jeg har haft der kunne drømme om, og gjorde de det ville jeg absolut sætte spørgsmålstegn ved deres temperament.

 

Af og til er der en sygeplejerske på et plejehjem, der går i en stor bue udenom min hund, eller hvis vi "overrasker" dem rundt om et hjørne kan de finde på at skrige og hoppe til siden. Det har ingen af mine reageret på med andet end logren.

 

Beboerne derimod er aldrig bange. Dog var der en dame, der havde kælet med Chase i adskillige minutter inden hun spurgte hvad for en race han var. Da jeg sagde Doberman blev hendes øjne store som tekopper. Hun kælede dog videre og var tydeligt stolt over at hun turde. :lol:

 

Ingen af mine har reageret negativt på folks angst. Der har dog været tilfælde, hvor de bare ikke kunne lide personen der var i vores hjem. Det har jeg kunne drage nytte af, for 9 ud af 10 gange har har det vist sig, at personen var en idiot. Hunde er gode til, at læse folk.. Som du skriver, reagerer de på angst har de et alvorligt adfærds/temperaments problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever ikke at der er ret mange - bortset fra mig selv - som er bange for Dobere. Jeg tror ærligt talt ikke det bliver et problem, med mindre du vælger en kuperet hund og promenerer rundt med store kæder og sort læderjakke.

 

Selv har jeg en hund som 50% af folket synes er nuttet, og de andre 50 % synes er djævlen selv. Jeg bruger tricket, som Incas ejer også nævner, med nuttede halsbånd og små blomstrede trøjer, men det hjælper ikke altid. Desuden vil man altid rende ind i idioter, der f.eks med vilje presser hunden og derefter brokker sig når de bliver gøet ad :roll:

 

Jeg ved ikke om idioterne er blevet flere, eller jeg bare er blevet mindre tolerant, men jeg prøver fuldstændig at undgå kontakt med fremmede, og min hund er da også ret god til at ignorere de fleste, bare de opfører sig normalt.

 

Lige et PS: Jeg har aldrig mødt nogen, som var bange for min Grande. Med mindre de havde hund med selv, så var alle bange for hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...